بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن [ دوچرخه برای افراد چاق ]

بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن

بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن معمولاً چالش بزرگی است زیرا افراد زیادی هستند که به دلیل اضافه‌وزن نمی‌توانند دوچرخه‌سواری کنند یا با محدودیت روبرو هستند. ورزش‌کردن و به‌ویژه دوچرخه‌سواری می‌تواند کمک زیادی به این افراد کند اما مشکل پیداکردن یک مورد مناسب است. آیا نمی‌توان مدلی پیدا کرد که مناسب باشد و بهانه‌ای برای شروع ورزش باشد تا به وزن و اندام ایده‌آل خود برسند؟ پاسخ ما بله است و به همین دلیل در این مقاله می‌توانید مناسب‌ترین مدل‌های دوچرخه را پیدا کنید.

علاوه بر معرفی مدل‌های مختلف، تلاش کردیم تا به‌صورت کامل شما را راهنمایی کنیم و موضوعاتی مثل تحمل دوچرخه‌ها در سایزهای مختلف را پوشش دهیم. همچنین بر اساس وزن خود هم می‌توانید مدل موردنظر خود را پیدا کنید، بنابراین به‌هیچ‌وجه این مقاله را از دست ندهید!

 

آنچه که پیش از شروع باید بدانید

در ابتدا لازم است نکاتی در خصوص این ورزش به شما داده شود که دانستن آن‌ها خالی‌ازلطف نیست و می‌توانید به‌عنوان یک دستورالعمل عمومی از آن استفاده کنید. منظور این است که مهم نیست چه وزنی دارید، به‌صورت حرفه‌ای تمرین می‌کنید یا برای تفریح، زیرا باید حتماً این نکات را به دلایل زیر رعایت کنید.

  • بالابردن ایمنی
  • کاهش فشار و آسیب به دوچرخه
  • تأثیر بیشتر ورزش
  • کاهش آسیب‌های احتمالی

اول از هر چیز، خوب است که باد لاستیک‌ها را بررسی کنید که به‌اندازه کافی باشند زیرا در غیر این صورت امکان آسیب وجود دارد. همچنین باد لاستیک جلو باید کمتر از لاستیک عقب باشد که به‌صورت حداکثری باد شده است. در فصول گرم دقت کنید که کمی فضا برای انبساط در نظر بگیرید زیرا احتمال ترکیدن لاستیک درصورتی‌که بیش از اندازه آن را باد کنید وجود دارد.

اجزا و قسمت‌های مختلف را بررسی کنید، زیرا طبیعی است که در اثر گذر زمان فرسوده شده باشند یا به‌خوبی کار نکنند. برای مثال ترمزها، نیاز به روغن‌کاری و سالم بودن بدنه را چک کنید و درصورتی‌که فکر می‌کنید ممکن است چیزی را از قلم بیندازید از یک تعمیرکار کمک بخواهید تا همه چیز را بررسی کند.

سعی کنید تا جای ممکن از برندهای معتبر خرید کنید زیرا شاید هزینه بیشتری داشته باشند، اما از هر نظر خیال شما راحت است و دیگر نگران ایمنی، هزینه‌های تعمیر پیاپی و عمر کوتاه آن نیستید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

نکات اولیه برای انتخاب بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن

به‌طورکلی برای پیداکردن بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن باید به نکاتی توجه کنید که ویژگی‌های مختلف یک دوچرخه را شامل می‌شود. برای مثال باید به نوع بدنه، لاستیک‌ها، سایز و موارد این‌چنینی توجه کنید. هرچه سایز بالاتر باشد تحمل نیز بالاتر می‌رود، برای مثال تحمل وزن دوچرخه ۲۰ پایین‌تر از سایز ۲۶ است ولی برای خرید توجه کنید که باید متناسب با قد خود اقدام کنید. ممکن است سایز بالاتر را برای تحمل بیشتر آن انتخاب کنید اما اگر متناسب با قد شما نباشد، خطرات زیادی دارد. بنابراین توصیه نمی‌شود که این کار را انجام دهید.

معمولاً بیشتر دوچرخه‌های موجود در بازار برای وزن ۱۰۰ کیلوگرم ساخته شده‌اند یعنی بهترین عملکرد آن‌ها و میزان فشار که به‌صورت ایمن با ضریب بالا می‌توانند تحمل کنند همین مقدار است. البته باید به‌غیراز وزن خودتان، وزن کیف و وسایلی هم که به همراه دارید محاسبه کنید و آن‌ها را هم در نظر بگیرید. البته منظور این نیست که دوچرخه‌ها نمی‌توانند وزن بالاتر را تحمل کنند و طوری ساخته شده‌اند که تا حدود ۱۲۰ یا ۱۳۰ را هم تحمل می‌کنند اما طبیعی است که ایمنی در این شرایط پایین‌تر می‌رود.

با وجود توضیحاتی که داده شد راه‌حل چیست؟ آیا دوچرخه برای وزن ۱۲۰ کیلو وجود ندارد؟ پاسخ این سؤالات در ادامه وجود دارد.

 

راهنمای انتخاب دوچرخه افراد سنگین

 

راهنمای انتخاب بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، برای انتخاب بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن مشخصاتی وجود دارد که برای این منظور باید به آن‌ها توجه کنید. اول ‌ازهمه جنس بدنه است که اهمیت زیادی دارد و معمولاً دوچرخه‌ها به‌صورت فولادی، آلومینیومی، کربنی و تیتانیومی ساخته می‌شوند. استفاده از آلومینیوم باعث سبک شدن محصول می‌شود و از نظر استحکام نیز می‌توان در حد قابل‌قبول است. به‌طورکلی متداول‌ترین ماده برای استفاده به‌عنوان بدنه همین آلومینیوم است. گفتنی است که اینسری افراد میبایستی آموزش تنظیم فشار باد لاستیک دوچرخه را به خوبی ببینند.

کربن یا به طور دقیق‌تر فیبر کربن سبک‌ترین ماده بین همه این موارد است و به دلیل قابلیت‌هایی که دارد برای ساخت دوچرخه‌های سفارشی مناسب است. باید توجه کنید که این ویژگی باعث بالارفتن قیمت هم شده است و از طرفی نیز کربن به دلیل این که یک عنصر غیرفلزی حساب می‌شود شکننده است و باید در استفاده از آن دقت کنید.

فولاد، آلیاژی از آهن و کربن است و به‌عنوان آهن هم شناخته می‌شود که یک اصطلاح غیرعلمی است. استفاده از آن برای ساخت دوچرخه به‌اندازه آلومینیوم متداول نیست اما حقیقت این است استحکام بسیار بالای آن باعث شده یکی از مواد مناسب برای افراد سنگین‌وزن باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که خود فولاد وزن زیادی دارد و به همین دلیل وزن دوچرخه هم به طور طبیعی بالاتر است.

تیتانیوم نیز یکی از مواردی است که از آن برای ساخت استفاده می‌شود اما حقیقت این است که این فلز کمیاب است و در نتیجه محصولاتی که با آن ساخته می‌شوند گران‌قیمت هستند. عملکرد آن مشابه فولاد است اما استحکام آن بالاتر و در مقابل خوردگی و شکنندگی مقاومت بسیار بالایی دارد. دوچرخه تیتانیومی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و اما باید آماده پرداخت هزینه آن هم باشید، اما توصیه می‌شود از نوع فولادی استفاده کنید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

لاستیک و زین

باید توجه داشته باشید بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن آن است که لاستیک‌های پهن و سایز طوقه کوچک داشته باشد. منظور این است که پهنای لاستیک باید زیاد باشد اما قطر دایره آن کمتر باشد، زیرا این دو موضوع باعث افزایش توان آن و پخش شدن فشار می‌شود. همچنین میله یا پره‌هایی که درون چرخ‌ها وجود دارند می‌تواند در توزیع فشار کمک کند و حداقل ۲۴ عدد باشد اما اگر ۳۶ پره وجود داشته باشد بهترین انتخاب است.

زین نیز بهتر است پهن باشد تا هنگام رکاب زدن اذیت نشوید زیرا معمولاً زین‌های باریک انتخاب افراد حرفه‌ای و برای مسابقات است. یک مورد بسیار مهم که باید حتماً به آن توجه کنید، ترمزهای دوچرخه است که در شرایطی که وزن افراد بالاتر می‌رود اهمیت بیشتری برای کنترل پیدا می‌کند. حتماً از ترمز دیسکی و هیدرولیکی استفاده کنید و از نوع قدیمی و ساده آن که به‌اصطلاح لقمه‌ای نامیده می‌شود دوری کنید زیرا استفاده از آن برای افرادی که وزن زیاد دارند ایمنی چندانی ندارد.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

سایر ویژگی ها

به تعداد دنده توجه کنید و درصورتی‌که تنوع زیادی دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا در همه شرایط می‌توانید به‌خوبی آن را تنظیم کنید و هنگام ورزش احساس راحتی داشته باشید.

سیستم تعلیق و فنر دوچرخه نیز یکی از ویژگی‌هایی است که باید به آن توجه کنید. کارکرد آن‌ها به‌طورکلی دفع نیرو و کاهش ضربه است و باعث می‌شود تجربه خوشایندتری داشته باشید. اگر وزن شما زیاد است توصیه می‌شود از یک کمک‌فنر حرفه‌ای استفاده کنید که توانایی تحمل نیروی زیادی دارد. می‌توانید به‌صورت جداگانه آن را تهیه کنید و روی دوچرخه نصب کنید البته باید دوچرخه شما نیز قابلیت استفاده از آن را داشته باشد.

اگر قد شما مناسب سایز ۲۶ است، به این دلیل که تحمل وزن دوچرخه ۲۶ بالاتر از سایزهای پایین‌تر از خود است می‌توانید از آن استفاده کنید و در کنار آن هم ویژگی‌هایی که تا کنون گفته شد را در نظر بگیرید. بازهم تکرار می‌کنیم که حتماً باید قد شما مناسب استفاده از آن باشد، زیرا در غیر این صورت خطرات خاص خود را به همراه دارد.

 

 تحمل وزن دوچرخه برای افراد سنگین وزن

 

 تحمل وزن دوچرخه|بهترین دوچرخه برای افزاد سنگین وزن

با وجود همه توضیحاتی که داده شد، متوجه شدید که بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن باید چه ویژگی‌هایی از نظر مشخصات فنی داشته باشد. تحمل وزن دوچرخه ویوا و هر برند دیگری به نوع طراحی آن‌ها وابسته است. مدل‌هایی وجود دارد که به‌طورکلی با قابلیت تحمل وزن ساخته می‌شوند و اگر ویژگی‌هایی که قبلاً توضیح دادیم در آن‌ها وجود داشت، می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

دوچرخه فت بایک اولین نوعی است که قصد معرفی آن را داریم که ظاهر آن به دلیل لاستیک‌های پهنی که دارد به‌راحتی قابل‌شناسایی است. به دلیل استحکام بالایی که در همه انواع آن در نظر گرفته می‌شود می‌توان آن را یک انتخاب مناسب در نظر گرفت.

دوچرخه‌های کوهستان مورد بعدی هستند که همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است به طور خاص برای استفاده در کوهستان و ارتفاع ساخته شده‌اند اما به این معنی نیست که در مکان‌های دیگر کارایی ندارند! برای ساخت آن‌ها به کمک‌فنر توجه زیادی می‌شود تا در شرایط ناهموار احساس راحتی را به شما منتقل کنند و همان‌طور که گفته شد این موضوع برای افراد سنگین اهمیت زیادی دارد.

دوچرخه‌های سایکل توریست نام مدل‌هایی هستند که به‌طورکلی برای سفر طراحی شده‌اند. از آن جایی که هنگام سفر وزن شما در طولانی‌مدت روی آن‌ها قرار دارد بنابراین باید استحکام بالایی داشته باشند. این موضوع در طراحی و ساخت این مدل‌ها در نظر گرفته شده و انتخاب خوبی است.

 نتیجه گیری و کلام آخر

اگر بخواهیم این راهنمای انتخاب بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن را در چند کلام خلاصه کنیم، باید به این نکات اشاره کنیم. توجه به لاستیک، بدنه، زین، تعداد دنده، کمک‌فنر و سایز باعث می‌شود که هم احساس بهتر داشته باشید و هم نیرو پخش شود و دوچرخه توانایی تحمل داشته باشد. همچنین نوع ساخت هم می‌تواند به شما کمک کند، برای مثال فت بایک، کوهستان و سایکل توریست انتخاب‌های خوبی هستند.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *