مقایسه بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک [ با قیمت مناسب ]

مقایسه بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک

مقدمه در رابطه با بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک

دوچرخه وسیله نقلیه‌ای است که هم جهت بازی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم ورزشی مناسب برای کودکان شما به شمار می‌رود و به سلامتی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. این ورزش مهیج و مفرح سبب می‌شود تا کودکان شما به ورزش کردن علاقه‌مند شده و به فکر سلامتی و آینده خود باشند. علاوه‌بر لذت بردن از این ورزش، خاطره خوبی نیز در ذهن کودکان شما به یاد خواهد ماند. در این مطلب بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک را برای شما بررسی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین دوچرخه چهار چرخ را برای فرزند خود انتخاب نمایید تا فرزند شما آسیبی ندیده و مشتاق دوچرخه ‌سواری و این ورزش شود.

دوچرخه‌های کودکان یا دوچرخه بچگانه برخلاف دوچرخه‌های بزرگسالان بر اساس ارتفاع و طول بدنه دسته‌بندی نمی‌شوند، بلکه بر اساس اندازه چرخ‌ها دسته‌بندی می‌شوند. در زیر به بررسی انواع چرخ‌های بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک پرداخته شده است.

برای مشاهده انواع دوچرخه بچه گانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه بچگانه

 

انواع تایرهای بهترین دوچرخه چهار چرخ کودکان

این دوچرخه‌ها برای کودکانی که قد آن‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است، مناسب بوده و یا اگر بخواهیم براساس سن فرزند شما دوچرخه را مشخص نماییم، این سایز از دوچرخه برای کودکان بین ۲ تا ۴ سال مناسب است.

این دوچرخه برای کودکانی که قد آن‌ها بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است، مناسب است. اما دوچرخه سایز ۱۴ طرفداران زیادی نداشته و قطعات آن در بازار به‌سختی یافت می‌شود. گروه سنی که از این سایز از دوچرخه می‌توانند استفاده کنند، گروه سنی بین ۳ تا ۵ سال است.

این سایز از دوچرخه از جمله پرطرف‌دارترین دوچرخه‌هایی است که برای کودکان خریداری می‌شود. این سایز از دوچرخه برای کودکانی که قدی بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر دارند و در گروه سنی ۵ تا ۸ سال قرار دارند، مناسب است. برای مشاهده انواع دوچرخه بچگانه سایز ۱۶ وارد سایت دوچرخستان شوید.

  • دوچرخه با تایر سایز ۲۰

این دوچرخه برای کودکان ۶ تا ۱۰ ساله که قدی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر دارند مناسب بوده و در دو مدل دنده‌ای و بدون دنده در بازار موجود است. دوچرخه‌هایی با سیستم دنده‌ای نیاز به آموزش دارند، بنابراین دوچرخه‌های بدون دنده برای کودکان مناسب‌تر است.

  • دوچرخه‌هایی با تایر سایز ۲۴

این سایز از دوچرخه‌ها برای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۲ سال، با قد بین ۱۲۵ تا ۱۴۵ سانتی‌متر مناسب است. این دوچرخه‌ها تنها به صورت دنده‌ای در بازار موجود هستند و فریم این دوچرخه‌ها نیز سایزبندی های مختلفی دارد.

 

نحوه انتخاب بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک

 

نحوه انتخاب بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک

دوچرخه‌های کودکان به دسته‌های دوچرخه دخترانه، دوچرخه پسرانه، سه‌چرخه، چرخ‌های تعادلی و چرخ‌های کمکی و دوچرخه تعادلی تقسیم می‌شوند. در اولین گام نوع دوچرخه چهار چرخ کودک خود را انتخاب نمایید و در قدم بعدی قیمت چهار چرخ کودک را بررسی کرده و سپس برندی که می‌خواهید برای دوچرخه کودک خود تهیه نمایید را بررسی کنید. در ادامه این مطلب به مقایسه بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک پرداخته شده‌است.

  • چهار چرخ پدالی هاوک

شرکت هاوک یک شرکت آلمانی است که کیفیت تجهیزات آن بسیار بالا است. چهار چرخ پدالی هاوک دارای وزنی بسیار سبک و چرخ‌های پلاستیکی است. پشتی این صندلی بلند بوده و مناسب کودکان ۴ تا ۷ سال است. در چهار چرخه پدالی هاوک، در جهت کنترل سرعت کودک، ترمز دستی بر روی چرخ‌های عقب تعبیه‌شده است. این چهارچرخ بر روی چمن و مسیرهای خاکی نیز به‌راحتی حرکت می‌کند.

  • چهار چرخ کودک بیبی لند

این وسیله بازی مناسب کودکان ۴ تا ۷ سال است و فرمانی شبیه به ماشین دارد. این دوچرخه در کودکان حس و حال ماشین‌سواری ایجاد می‌کند و علاوه‌‌بر اینکه ورزشی مفرح است، به‌هیچ‌عنوان خسته‌کننده نمی‌باشد. کیفیت ساخت این دوچرخه چهار چرخ بسیار بالا بوده و دارای چرخ‌هایی نرم و پهن است. کودکان با استفاده از این دوچرخه می‌توانند در سطوح ناهموار نیز به دوچرخه‌سواری خود ادامه دهند. وزن این وسیله بسیار سبک است و به‌راحتی قابل‌استفاده است. قیمت چهار چرخ کودک بیبی لند از ویژگی‌های مهمی است که این وسیله دارد.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه بچه گانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه بچگانه

 

نکاتی که می‌بایست پیش ‌از خرید دوچرخه چهار چرخ کودک به آن‌ها توجه نمایید

نکته اولی که در هنگام خرید بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک باید در نظر بگیرید، به غیر از قیمت دوچرخه چهار چرخ،  قد فرزند شما است. سعی کنید به سن توجه زیادی نداشته باشید، زیرا ممکن است تمام کودکان هم سن، قد هم اندازه نداشته باشند. برخی کودکان ممکن است قدی بلندتر با پاهای کشیده‌تر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است قد کوتاه‌تری داشته باشند.

هر چه سن کودکان پایین‌تر باشد، دوچرخه‌سواری برای آن‌ها دشوارتر خواهد بود. بنابراین استفاده از سه‌چرخه‌ها با دسته‌ای که والدین بتوانند آن را تکان دهند، برای کودکانی که بین دو تا چهار سال دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.

اما با بالاتر رفتن سن کودکان و بیشتر شدن اعتماد به ‌نفس، مهارت و حس ماجراجویانه آن‌ها، می‌توانید از دوچرخه‌های و چهار چرخ  و یا چرخ‌های کمکی برای کودکان خود استفاده نمایید. در هنگام انتخاب دوچرخه، می‌بایست مطمئن باشید پای کودک شما روی زمین قرار می‌گیرد و دستان او به ترمز دوچرخه می‌رسد. دوچرخه‌های چهار چرخ کودک به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته و به‌ راحتی دوچرخه‌سواری را بیاموزند.

نکات ایمنی که در هنگام دوچرخه‌سواری کودکان

  • بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک ، دوچرخه‌ای است که اندازه قد فرزند شما است. دوچرخه‌هایی که بیش‌ازحد بزرگ هستند، برای کودکان شما اصلا مناسب نیست. کودک شما می‌بایست به‌راحتی دسته دوچرخه را گرفته و بتواند به‌راحتی آن را بچرخاند و نباید در دستان خود احساس کشیدگی داشته باشند و یا بر روی فرمان دوچرخه خم شود.
  • ترمز دوچرخه کودک خود را می‌بایست به‌صورت روزانه چک نمایید، تا خدایی نکرده باعث تصادف و یا زمین خوردن فرزند شما نشود.
  • استفاده از کلاه دوچرخه سواری، زانوبند و آرنج بند درهنگام دوچرخه‌سواری برای کودکان شما ازجمله واجبات است.

نتیجه‌گیری در رابطه با بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک

دوچرخه‌سواری ورزشی مهیج و سرگرم‌کننده است که کودکان را به زندگی سالم و ورزش کردن علاقه‌مند می‌کند. در این مقاله به بررسی انواع سایزهای دوچرخه‌ها پرداخته شده است. برخی از کودکان به دلیل ترس و عدم اعتماد به نفس در یادگیری دوچرخه‌سواری، کند هستند. این کودکان را می‌بایست به تدریج آموزش داده و بهترین دوچرخه چهار چرخ کودک را برای آن‌ها استفاده کرد تا کم‌کم اعتماد آن‌ها به دوچرخه و دوچرخه‌سواری جلب شود.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه بچه گانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه بچگانه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *