مقایسه بهترین زین دوچرخه (بررسی ۵ مدل حرفه ای)

بهترین زین دوچرخه

ممکن است انتخاب بهترین زین دوچرخه برای شما نیز یک دغدغه باشد. چرا که انتخاب یک زین مناسب کمک مؤثری برای عملکرد بهتر و جلوگیری از حادثه احتمالی در هنگام ورزش است. برای انتخاب زین باید به سه نکته توجه کرد: جنسیت ورزشکار، نوع رشته ورزشی و اندازه لگن دوچرخه سوار.

بررسی پنج مدل حرفه‌ای

این زین ایرودینامیک به دلیل ساخته شدن از الیاف مصنوعی و زیرسازی با فوم میاکروفایبر بسیار سبک است و دوچرخه سوار در هنگام رکاب زدن و مسابقات با آن احساس راحتی می‌کند. در این زین از آلیاژ کروم استفاده شده است که مانع از تغییر شکل و کج شدن حالت زین می‌شود.

این زین هم همانند مدل بالاست و همان ویژگی‌های جذاب و کاربردی دیگر مدل پرولوگو را دارد اما علاوه بر موارد گفته شده این زین به دلیل ساخته شدن از آلیاژ تیتانیوم هم بسیار سبک است و هم استحکام زیادی دارد. تغییر شکل نمی‌دهد و فرم آن به مرور زمان تغییر نمی‌کند. با طراحی ایرودینامیکی که دارد و سبکی وزن و راحتی زیاد، برای مسابقه گزینه مناسبی است.

 

زین دوچرخه با کیفیت

 

این زین ساخت ایتالیا و دست ساز است. از بهترین زین دوچرخه هایی است که کاملاً با عملکرد ستون فقرات متناسب بوده و نمی‌گذارد فشار زیادی به این بخش وارد شود. طراحی بسیار خاص آن به صورتی است که به حرکت راحت ران‌ها کمک می‌کند و عملکرد خوبش، قیمت به نسبت بالای آن را توجیه می‌کند.

  • زین دوچرخه فیزیک مدل اطلس Fizik Saddle Atlas

این زین سبک و راحت بوده و طراحی پیشرفته دارد. ظاهر زیبا و کیفیت مواد و ساخت این زین قابل توجه است و در کنار قیمت تقریباً مناسب آن یک انتخاب حرفه‌ای در سطحی متوسط محسوب می‌شود.

  •  زین برند  Terry Butterfly Century مدل PRO Falcon Saddle Carbon

این زین شکل تختی دارد و پوسته آن با پلیمر تقویت شده کربن ساخته شده که به همین علت بسیار با دوام است. یک زین با بالشتک نرم و راحت و مناسب برای جاده است. کاور رویی زین از جنس پیو و با ماندگاری بالاست.

قیمت انواع بهترین زین دوچرخه

بسته به این که شما از دوچرخه خود چه استفاده‌ای می‌کنید نوع زینی که می‌خواهید متفاوت است. علاوه بر این، سن و جنسیت نیز مسأله دیگری است که باید به آن توجه کرد. بعد از تعیین ویژگی‌های آن چیزی که می‌خواهید عامل مهم دیگر کیفیت کالایی است که می‌خواهید خریداری کنید. در این صورت از مبالغی حدود ۱۵۰ هزار تومان تا حدود چهار میلیون تومان بازه‌ای است که شما می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید.

برای مشاهده انواع دوچرخه بچگانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر زین دوچرخه

 

زین دوچرخه جاینت

برند جاینت علاوه بر دیگر تولیدات متنوع ورزشی، مدل‌های مختلف زین و روکش زین را نیز تولید می‌کند. مدل‌های flow، Luxe، Liberty، Contact SL Upright، Core Connect Upright، Sport Contact Upright و چندین مدل دیگر که هر کدام با ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند با نیاز شما متناسب باشد.

این زین‌ها از استحکام بالایی برخوردارند و ساختاری آیرودینامیک و متناسب با اندام و آناتومی بدن دارند. در ساخت روکش این زین‌ها از مواد آنتی باکتریال و غیر حساسیت‌زا استفاده شده است. به طور کلی تمامی استانداردهای روز دنیا در ساخت این زین‌ها به کار گرفته شده است.

زین دوچرخه مخصوص بانوان

معمولاً برای بانوان زینی متناسب با اندام و آناتومی بدن زنانه طراحی و استفاده می‌شود. چرا که ساختار بدنی زنان و مردان با هم تفاوت دارد و در قسمت لگن اندام یک زن کمی پهن‌تر و البته کوتاه‌تر است. به همین علت بهترین زین دوچرخه برای خانم‌ها زینی است که برای استفاده‌ی آن‌ها طراحی شده باشد تا از آسیب احتمالی جلوگیری کند و همین طور راحت‌تر نیز باشد.

 

انواع زین دوچرخه سواری

 

انواع زین دوچرخه

از آن جایی که زین، تکیه‌گاه نقطه ثقل بدن در هنگام ورزش و رکاب زدن است، راحتی آن در هنگام دوچرخه‌سواری بسیار اهمیت دارد. این که چه کسی و با چه هدفی می‌خواهد بر روی آن بنشیند باعث می‌شود انواع مختلفی از زین متناسب با سن، جنس و کاربرد طراحی شوند. برای طراحی زین پنج نوع مختلف در نظر گرفته می‌شود.

  1. Racing: برای افرادی طراحی شده است که در مسابقات حرفه‌ای شرکت می‌کنند. در هنگام مسابقه زین دوچرخه نباید به صورتی باشد که رکاب زدن ورزشکار را دچار مشکل کند. بهترین زین دوچرخه برای مسابقه به شکلی است که کمترین میزان اصطکاک میان پاها در هنگام حرکت و رکاب زدن را ایجاد کند. زین‌های مسابقه‌ای برای چنین هدفی طراحی شده‌اند.
  2. Comfort: بهترین زین دوچرخه برای کسانی باید به مدت طولانی و در مسافت‌های زیاد رکاب بزنند، چرا که که به دلیل داشتن بالشتک و نرمی سطح آن برای نشستن راحت است. این زین برای مسیرهای جاده‌ای و دارای دست انداز بهترین انتخاب است.
  3. Cruiser: کسانی که نیاز ندارند تا با سرعت زیاد دوچرخه سواری کنند از زین کروزر استفاده می‌کنند که پهنای بیشتری دارد. این زین یک بالشتک نرم و یک تکه دارد که بیشتر برای استفاده کودکان مناسب است.
  4. Riding style-specific: این نوع زین بسته به نوع دوچرخه سواری و متناسب با سبک دوچرخه سواری و رکاب زدن استفاده کننده طراحی می‌شود. زینی که برای دوچرخه کوهستان یا دوچرخه سواری شهری استفاده می‌شود بسیار متفاوت است و باید طراحی متفاوتی داشته باشد.
  5. Gender-specific: طراحی زین بر اساس جنسیت به دلیل تفاوت در آناتومی بدن زن و مرد است. مدل‌های پهن‌تر بیشتر برای خانم‌ها مناسب است و مدل‌های باریک‌تر برای آقایان.

برای مشاهده انواع دوچرخه بچگانه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر زین دوچرخه

۴.۵/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *