راهنمای خرید بهترین پاور ژل دوچرخه سواری [ راهنمای کامل ]

راهنمای خرید بهترین پاور ژل دوچرخه سواری

بهترین پاورژل دوچرخه سواری کدام است؟ ژل‌های انرژی‌زا یک محصول تولید شده از گلوکز هستند که برای بالا بردن استقامت دوچرخه سواران از آن‌ها استفاده می‌شود. این ژل‌ها میزان ذخیره کربوهیدرات‌های موجود در خون و مغز را در حین ورزش و تمرین بالا نگه می‌دارند. این ژل‌ها به‌آسانی در معده هضم شده و هنگامی‌که هضم آرام‌تر انجام می‌گیرد، انرژی موردنیاز برای ورزش و تمرین تأمین خواهد شد. به هر صورت بهتر است قبل از مسابقات، یک‌بار بهترین پاورژل دوچرخه سواری را امتحان کنید تا متوجه شوید که آیا با بدن شما سازگاری دارند یا خیر و در صورت سازگار بودن از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین پاورژل دوچرخه سواری و چگونه کار می‌کند؟

به‌عنوان یک کالای موردنیاز برای یک دونده ماراتن، یک دوچرخه سوار حرفه‌ای، یک سه‌گانه کار یا دونده معمولی، بهترین پاورژل دوچرخه سواری، کربوهیدرات ازدست‌رفته شما را در زمان ورزش دوباره به بدنتان خواهد رساند.

 زمانی که شما دوچرخه سواری می‌کنید بدن شما دو منبع از سوخت را مصرف خواهد کرد تا به عضلات شما انرژی‌ای که احتیاج دارند را برساند یعنی چربی و کربوهیدرات. زمانی که دارید در مسابقات رکاب می‌زنید، چربی زیادی قابل دسترس است اما سخت‌تر و کندتر شکسته می‌شود تا به انرژی تبدیل شود. بجای آن بدن شما بر روی کربوهیدرات موجود به‌عنوان انرژی اصلی تکیه خواهد نمود.

اما بهترین پاورژل دوچرخه سواری کدام است؟ به‌عنوان یک قانون مهم هر چه شما سریع‌تر رکاب بزنید، انرژی بدن شما بیشتر از کربوهیدرات تأمین خواهد شد. ولی بدن شما تنها می‌تواند میزان محدودی از کربوهیدرات را در عضلات، به شکل گلیکوژن، ذخیره نماید؛ یعنی در دوچرخه سواری سرعتی به‌اندازه ۹۰ دقیقه رکاب زدن و در دوچرخه سواری استقامتی به‌اندازه ۱۲۰ دقیقه رکاب زدن، این به این معناست که یک دوچرخه سوار متوسط در میانه راه مسابقه به کمبود گلیکوژن برمی‌خورد. این دقیقه همان قسمتی است که بهترین پاورژل دوچرخه سواری اهمیت میابد.

 

اهمیت استفاده از بهترین پاورژل دوچرخه سواری

 

اهمیت استفاده از بهترین پاورژل دوچرخه سواری

قند ساده در انرژی ژل در آغاز در جریان خون دونده به شکل گلوکوز، انرژی فراوانی به شما می‌دهد. پس‌ازآن به‌وسیله عضلات فعال و اعضا درگیر، جذب خواهد شد. اگرچه این ژل‌ها یک جانشین مستقیم برای بدن شما نخواهد بود زیرا شما نمی‌توانید این مسئله را کنترل نمایید که گلوکز به کدام عضله برود، اما به شما کمک خواهند کرد که سوخت موردنیاز بدن را در دوچرخه سواری تأمین نمایید.

بهترین پاورژل دوچرخه سواری تقریباً ۲۰ گرم کربوهیدرات به شکل قند ساده، دارد که یک منبع انرژی در دسترس برای بدن شما خواهد بود. یک ژل انرژی تقریباً ۴۵ دقیقه بدن شما را سوخت رسانی خواهد کرد اما این بدین معنی نیست که اگر دو عدد ژل را به‌صورت هم‌زمان مصرف کنید می‌توانید ۹۰ دقیقه رکاب بزنید، بلکه بدن شما افت خواهد کرد چون باید آن مقدار قند وارد شده به خون و بدن را مدیریت و هضم کند.

بهترین پاورژل دوچرخه سواری همین‌طور دارای مواد مغذی دیگری برای بالا بردن توانمندی عضلات شماست، مثل الکترولیت‌ها برای جبران مواد معدنی استفاده شده و کافئین برای باز نمودن رگ‌های خون و افزایش سرعت منتقل کردن انرژی و یک توانمندی ذهنی و انگیزشی به همراه مزه مناسب. مزه‌های این ژل‌ها نیز اغلب از میوه‌ها گرفته می‌شود مثل بری‌ها که منبع غنی‌ای از آنتی‌اکسیدان هستند و به عضلات برای تخلیه کردن مواد پسماند کمک خواهند کرد.

 

چه زمانی باید پاورژل دوچرخه سواری را مصرف کرد؟

بهترین زمان برای خوردن پاورژل دوچرخه سواری به شما و بدن شما بستگی خواهد داشت. هر ورزشکاری کربوهیدرات را به شکل متنوعی جذب می‌کند. برخی از دوچرخه سواران ۳ دقیقه و برخی نیز ۱۰ دقیقه پس از خوردن پاور ژل ورزشی. ازآنجایی‌که بدن شما خون را از معده به سمت عضلات فعال شما هدایت خواهد کرد، نرخ جذب بدن شما کمتر خواهد شد یا برخی اوقات معده شما به شکل کامل از کار می‌افتد که این یکی از رایج‌ترین علت‌های توقف در راه دوچرخه سوتری به دلیل دستشویی رفتن است. قانون اساسی در این مورد این است که بهترین پاورژل دوچرخه سواری را پیش از نیاز بدن مصرف کنید نه هنگامی‌که دیگر رمقی در بدنتان وجود ندارد. در تمرین‌های خود انرژی ژل را مصرف نمایید تا بتوانید بفهمید که زمان درست و دقیق مصرف آن و مدل مناسب انرژی ژل، در زمان مسابقه چه زمانی است.

 

چه زمانی باید پاورژل دوچرخه سواری مصرف کرد؟

 

در چه فاصله زمانی باید پاور ژل را مصرف کرد؟

ازآنجایی‌که کارکرد معده شما در زمان دویدن و ورزش کردن کند خواهد شد، بسیار مهم است که معده‌تان را بیش از میزان پر نکنید. همین‌طور بهتر است از ترکیب پاورژل کافئینی و فاقد کافئین در زمان تمرین ورزشی استفاده نمایید.

عوارض پاورژل دوچرخه سواری

باید توجه داشته باشید ژل‌های کربوهیدارت نمی‌توانند آب‌رسانی کنند به همین خاطر باید با میزان زیادی آب مصرف کنند. اگر به میزان کافی آب نخورید؛ معده را اذیت می‌کند؛ به شکر بسیار چسبناکی تبدیل می‌شوند و آب را از راه خون داخل معده خواهند کرد. به همین خاطر آب‌زدایی را بیشتر می‌کنند.

بهترین مکمل برای دوچرخه سواری

  • بهترین پاورژل دوچرخه سواری، ژل‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند جذب کالری را افزایش داد و روی دوچرخه (در زمان دوچرخه سواری) هم مصرف شوند.
  • در زمان انتخاب ژل انرژی‌زا، به دنبال مدلی باشید که بیشتر کالری خود را از کربوهیدرات دریافت نموده، نه از پروتئین یا چربی.
  • ژل انرژی‌ای را انتخاب نمایید که طعم مناسبی داشته و آن را تمرینات پیش از مسابقات، امتحان کنید. هیچ‌وقت، در زمان مسابقه، نوشیدنی تازه‌ای را امتحان نکنید.
  • درصورتی‌که از بهترین پاورژل دوچرخه سواری ژل استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که آن‌ها کربوهیدرات‌های غلیظ شده‌ای هستند که باید به‌وسیله آب شستشو داده شوند.

خرید بهترین پاورژل دوچرخه سواری

در ادامه مطلب قصد داریم به چگونگی خرید بهترین پاورژل دوچرخه سواری بپردازیم:

  1. ژل‌های انرژی‌زا دارای طعم‌های متنوعی هستند.

در زمان تهیه پاورژل دوچرخه سواری چند طعم مختلف از آن‌ها را انتخاب نمایید؛ زیرا در طول مسابقات یا تمرینات، مقداری احساس حالت تهوع در معده‌ی ورزشکار به وجود خواهد آمد که برای بهتر شدن این وضعیت باید هر دفعه از یک طعم استفاده نمایید.

  1. اقدام به خرید ژل‌هایی با ترکیبات مالتودکسترین و فروکتوز و شربت برنج قهوه‌ای کنید.

ممکن است شما به محصولات طبیعی بیشتر علاقه داشته باشید، ولی بهتر است توجه داشته باشید که این محصولات سنتز شده و ترکیب‌شده بهتر جواب خواهند داد.

  1. آدامس‌ها و جویدنی‌های انرژی‌زا را هم امتحان کنید

بهترین پاورژل دوچرخه سواری آسانتر در بدن شما هضم خواهند شد؛ زیرا سایر محصولات انرژی‌زا مانند آدامس احتیاج به فعالیت بیشتر دهان و سیستم گوارش شما دارند. باوجوداین امکان دارد تعداد زیادی از دوچرخه سواران از طعم و مزه آدامس لذت بیشتری ببرند.

نحوه امتحان کردن بهترین پاورژل دوچرخه سواری

در ادامه مطلب قصد داریم به نحوه تست کردن بهترین پاورژل دوچرخه سواری بپردازیم:

  1. در طول تعدادی از تمرین‌های آسان و راحت ژل‌هایی که تهیه‌کرده‌اید را امتحان کنید و به طعم، بافت و تأثیر آن توجه داشته باشید.
  2. توجه داشته باشید که به همراه خود بطری آب برده باشید زیرا این ژل‌ها را حتماً باید با آب میل کنید.
  3. بهتر است هر دفعه طعم‌های میوه‌ای، شکلاتی، وانیلی و … را تست کنید تا متوجه شوید کدام‌یک مورد علاقه شما است.
  4. حتماً به برچسب بهترین پاورژل دوچرخه سواری توجه کنید. تا متوجه شوید که بهترین زمان خوردن آن ژل در چه زمانی است. بعضی از ژل‌ها را باید ۲۰ دقیقه پایانی مسابقه مصرف نمود.

سخن آخر پاورژل دوچرخه سواری

با توجه به مطالبی که گفته شد در زمان مصرف بهترین پاورژل دوچرخه سواری باید دقت کنید که آن را با آب مصرف کنید. همچنین به‌هیچ‌وجه ژل جدیدی را در زمان مسابقات تست نکنید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *