بهترین پدال دوچرخه را بشناسید [مقایسه ۵ مدل حرفه ای]

بهترین پدال دوچرخه

مقدمه‌ای بر بهترین پدال دوچرخه

در هنگام استفاده از دوچرخه، پدال یکی از قطعات مهمی است که در دو طرف دوچرخه قرار دارد و فشار پای دوچرخه‌ سوار را به طبق قامه منتقل می‌کند و باعث حرکت دوچرخه می‌شود، بدون پدال دوچرخه شما هرگز حرکت نخواهد کرد. پدال‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی مانند: رنگ‌های سیاه و نقره‌ای در بازار موجود هستند و معمولاً از ترکیبی از پلاستیک و فلزهایی نظیر فولاد، آلومینیوم و استیل تولید می‌شوند. امروزه انتخاب یک پدال مناسب و باکیفیت، برای دوچرخه سواران حرفه‌ای امری بسیار مهم تلقی می‌شود. اما بهترین پدال دوچرخه چگونه است و چه خصوصیاتی دارد؟ در ادامه این مقاله، درباره این موضوع توضیحاتی را ارائه داده‌ایم که پاسخ این سوال را به شما شرح داده است، با ما همراه باشید.

خرید تیوپ دوچرخه جاده کندا ۲۳-۲۵*۷۰۰ KENDA Tube

 

انواع پدال دوچرخه

 

شناخت انواع بهترین پدال دوچرخه

  • پدال تخت: به دلیل لغزش بالای پدال تخت، از آن‌ها در دوچرخه‌های BMX و کوهستان استفاده می‌شود، از نظر ظاهر، این پدال‌ها شبیه به پدال‌های بلوک، ساده‌اند و به دلیل جنس فولادی یا آلومینیومی خود بسیار مقاوم و پایدار هستند.
  • پدال پنجه: پدال‌های پنجه، مجهز به پنجه‌های کوچک و لبه‌های دندانه‌دارند که به‌عنوان چنگک عمل می‌کنند و موجب اتصال بهتر و قوی‌تر کفش و پدال می‌شوند، از این پدال در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های استفاده از این پدال عدم نیاز به استفاده از کفش‌های مخصوص با هزینه بالا است، اما هنگام استفاده از آن مقداری از انرژی هدر می‌رود و حتی ممکن است پای دوچرخه سوار خسته شود و یا آسیب ببیند.
  • پدال کلیک: یکی دیگر از پدال‌های مناسب دوچرخه‌ کوهستان، پدال کلیک است، در این نوع پدال ارتباط مستقیمی میان کفش دوچرخه‌سوار و پدال وجود دارد و پا کاملاً بر روی پدال فیکس و ثابت می‌شود. در استفاده از این پدال هم کفش مخصوص با کفی فلزی نیاز است.
  • پدال آهنربا: با نیروی آهنربایی قوی خود پای دوچرخه‌سوار را به کفش‌های مخصوص با کف مغناطیسی، متصل می‌کند و در هر زمان که دوچرخه‌سوار اراده کند، می‌تواند به‌آسانی و با یک تکان قوی پای خود را از پدال جدا کند.

 

۵ مدل پدال دوچرخه

 

 مقایسه ۵ مدل و برند حرفه‌ای از بهترین پدال دوچرخه

  1. پدال کورسی شیمانو R550و R540

این پدال قابلیت قفل شونده دارد و تا زمانی که خود دوچرخه‌سوار نخواهد پایش از پدال جدا شود، اتصال بسیار محکمی را بین پا و پدال ایجاد می‌کند. یکی از مزیت‌های این قفل ‌شوندگی، این است که دوچرخه‌سوار فقط از عضلات ران خود به‌جای تمامی عضلات پا استفاده می‌کند و این‌گونه از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود. آلیاژ مورداستفاده در این مدل از جنس پلی‌کربنات است و سبب سبکی آن شده است. سطح پدال در این مدل فلزی است و تماس مستقیم با پل پدال دوچرخه دارد. پل پدال دوچرخه یکی از وسایلی است که در اتصال کفش به پدال نقش دارد، این قطعه وظیفه جلوگیری از خستگی و آسیب به‌پای دوچرخه‌سوار را برعهده دارد و از ساییده شدن سطح پدال جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر پدال می‌شود.

تنها تفاوت مدل R550 و R540، وزن و رنگ آن‌ها است، رنگ‌های استفاده شده در مدل R540، مشکی و نقره‌ای است و این مدل سنگین‌تر از مدل R550 است. در این مدل این امکان وجود دارد تا فرد هرکدام از پاهایش را تا ۳۶۰ درجه بچرخاند و این امر، عملکرد و نیرو دوچرخه‌سوار را در زمان رکاب زدن تا پنجاه‌درصد افزایش می‌دهد.

۲٫     پدال کوهستان شیمانو مدل M505

یکی دیگر از برندهایی که جز بهترین پدال دوچرخه به شمار می‌رود، پدال کوهستان شیمانو مدل M505 است. در زمان استفاده از این پدال حرفه‌ای، پای دوچرخه‌سوار به پدال متصل می‌شود و این امر سبب می‌شود تا قدرت از پای دوچرخه‌سوار به‌صورت کامل و بدون اتلاف انرژی به پدال منتقل شود و پا در همه جهت‌های حرکت پدال متصل بماند. البته باید گفت که اتصال پا به پل پدال قفل شونده تنها با استفاده از کفش‌های مخصوص ممکن است و هنگام استفاده از این پدال، دوچرخه‌سوار باید کاملاً ماهر و باتجربه باشد تا آسیبی به او نرسد.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

۳٫     پدال کوهستان شیمانو مدل M520

این مدل M520 شبیه مدل است M505  ولی تفاوتی که با آن دارد، این است که سبک‌تر است و حفره‌های خالی که در این پدال تعبیه شده است، هنگام آغشته شدن کفش دوچرخه‌سوار به گل باعث اتصال کفش و پدال و عبور گل‌ولای از درون حفره‌ها می‌شود. همچنین به‌منظور تمیزکردن پای دوچرخه می‌توان از میله پدال دوچرخه نیز استفاده نمود. جنس این مدل پدال‌ از آلومینیوم است و برای استفاده دوچرخه‌های شهری، کوهستان، هیبریدی و جاده مناسب است.

پیشنهاد خرید

لباس دوچرخه سواری اسکات - تابستانه و بهاره red

۰ تومان۱.۹۲۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

۴٫     پدال دوچرخه‌سواری شیمانو DEORE XT  مدل M8100

جنس بدنه پدال xt از فلز مقاوم و باکیفیت است و از ویژگی‌های این پدال دوچرخه، می‌توان به پنجه‌های بسیار قوی آن اشاره کرد که موجب درگیری بیشتر پل پدال دوچرخه می‌شود. همچنین این مدل پدال دارای پیچ تنظیم‌کننده پل است.

۵٫     پدال دوچرخه انرژی مدل HJS1

این نوع پدال حرفه‌ای، به دلیل داشتن میخ بر روی پدال، باعث اتصال آسان کفش بر پدال می‌شود و جهت استفاده در دوچرخه شهری و کوهستانی مناسب است. ساخت پدال دوچرخه انرژی، توسط مهندسان خبره با به‌کارگیری به‌روزترین تکنولوژی در کشور تایوان انجام‌گرفته است. از مزیت‌های آن می‌توان به سبک بودن و مقاومت بالا در برابر فشار اشاره نمود، همچنین به‌منظور راحتی در پدال زدن دوچرخه‌سوار، از شفت بلبرینگ کارتریج در ساخت این پدال استفاده شده است.

سخن آخر دررابطه‌با خرید رکاب دوچرخه:

امیدواریم که خواندن این مقاله شما را در شناخت بهترین پدال دوچرخه راهنمایی کند. جهت خرید پدال دوچرخه و دریافت قیمت پدال پلاستیکی دوچرخه و انواع دیگر پدال‌های باکیفیت و مناسب، می‌توانید به سایت دوچرخستان مراجعه نمایید.

برای مشاهده انواع پدال دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر پدال دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *