راهنمای خرید بهترین گریپ فرمان دوچرخه [با استحکام بالا]

بهترین گریپ دوچرخه

گریپ فرمان دوچرخه یا همان پوششی که بر روی محل قرار گرفتن دست روی فرمان کشیده می‌شود؛ نه تنها بر کیفیت و هیجان دوچرخه‌سواری و کنترل فرمان مؤثر است، بلکه بر سلامتی ورزشکاران هم تأثیر قابل توجهی دارد. در صورتی که گریپ دسته دوچرخه به درستی انتخاب شود؛ هنگام دوچرخه‌سواری طولانی مدت از خستگی و بی‌حس شدن دست‌ها جلوگیری می‌شود و فشار وارد شده به مچ دست تا حد زیادی کاهش می‌یابد. گریپ‌های فرمان دوچرخه دارای قیمت مناسبی هستند و طرف‌داران دوچرخه‌سواری می‌توانند هر چند وقت یک بار برای تعویض آن اقدام کنند. در این مقاله معیارهای لازم برای انتخاب و خرید بهترین گریپ فرمان دوچرخه با استحکام بالا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خرید پدال قفل شو دوچرخه کوهستان مارک Promend

 

خرید بهترین گریپ دوچرخه

 

خرید بهترین گریپ فرمان دوچرخه

گریپ فرمان یکی از اجزای دوچرخه است که در کنترل فرمان و تغییر سرعت به اندازه سایر اجزا نظیر دوشاخ و کاسه فرمان دوچرخه اهمیت دارد. به همین دلیل شناخت معیارهای لازم برای خرید آن ضروری است.

انتخاب بهترین گریپ فرمان دوچرخه تا حدی سلیقه‌ای است و به نوع استفاده افراد از دوچرخه بستگی دارد. برخی از افراد در داخل شهر دوچرخه سواری می‌کنند؛ برخی دیگر دوچرخه‌سواری در دامن طبیعت و کوهستان را ترجیح می‌دهند. گاهی افراد مسافت‌های زیادی را به دوچرخه‌سواری می‌پردازند. بنابراین لازم است که از گریپ‌های فرمان با استحکام بالا و با کیفیت استفاده کنند تا اوقات خوشی را تجربه کنند و دچار بیماری فلج فرمان دوچرخه نشوند. بی‌حس شدن دست‌ها پس از ساعت‌های طولانی دوچرخه‌سواری، فلج فرمان نام دارد و به دلیل وارد شدن فشار زیاد بر روی عصب مچ دست ایجاد می‌شود. از جمله گریپ‌های دسته دوچرخه مرغوب می توان به گریپ فرمان دوچرخه جاینت، گریپ دوچرخه اسکات و گریپ‌های طبی فرمان دوچرخه اشاره نمود.

گریپ فرمان دوچرخه جاینت

افرادی که طولانی مدت و در مسیرهای کوهستانی دوچرخه‌سواری می‌کنند؛ می‌توانند از گریپ دسته دوچرخه جاینت استفاده کنند. طرح موجود بر روی این نوع گریپ فرمان موج‌دار است  و از لغزش دست هنگام حرکت در مسیرهای شیب‌دار جلوگیری می‌کند؛ همچنین به کنترل فرمان دوچرخه هنگام تغییر سرعت کمک می‌کند. گریپ فرمان دوچرخه جاینت از لاستیک نرم و بادوام ساخته شده است و با داشتن ژل در ساختار خود تعداد ضربات وارد شده به کف دست را کاهش می‌دهد.

برای مشاهده انواع گریپ فرمان دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر گریپ فرمان دوچرخه

 

پیشنهاد خرید

پدال یک طرف قفل شو RACEWORK

۰ تومان۲.۵۴۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

گریپ دوچرخه اسکات

گریپ‌های دوچرخه اسکات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با آناتومی دست افراد بسیار سازگارند؛ محل قرارگیری دست مقداری بزرگ‌تر در نظر گرفته شده و در ساختار آن از دو لایه متفاوت استفاده شده است. به طوری که، یک لایه لاستیک نرم و بدون لغزش بر روی دسته کشیده شده است و برای طراحی لایه داخلی از یک لاستیک محکم‌تر برای حفظ تعادل فرد پشت فرمان استفاده شده است.

پیشنهاد خرید

کش اتصال چراغ قوه و ابزار به فرمان دوچرخه

۶۹.۹۰۰ تومان۶۹.۹۰۰ تومانخرید کنید

گریپ فرمان طبی دوچرخه

گریپ فرمان طبی بهترین گریپ فرمان دوچرخه برای استفاده شهری و حتی دوچرخه‌سواری در مسیرهای طولانی است. این نوع گریپ دسته دوچرخه بسیار مناسب افرادی است که با گریپ‌های فرمان معمولی سازگاری ندارند یا دست آن‌ها خیلی زود از کنترل فرمان دوچرخه خسته می‌شود. این نوع گریپ فرمان سطح بزرگ‌تری دارد و موجب می‌شود که نیروی وارد شده در سطح بزرگ‌تری توزیع شود تا فشار کم‌تری به دست‌ها وارد شود به همین دلیل احتمال ایجاد درد، خستگی و تعریق دست‌ها را بسیار کاهش می دهد.

 

تعویض گریپ فرمان دوچرخه

 

زمان تعویض گریپ فرمان دوچرخه

چنانچه گریپ فرمان دوچرخه ویژگی‌های مورد نظر فرد را نداشته باشد؛ لذت این ورزش پرهیجان برای وی کاهش می‌یابد و موجب می‌شود که فرد دوچرخه‌سوار احساس خوشایندی نداشته باشد. بنابراین بهتر است که طرف‌داران دوچرخه‌سواری متناسب با نوع کاربرد و ویژگی‌های مورد نظر خود اقدام به تعویض گریپ دسته دوچرخه نمایند.

از سوی دیگر، زمانی که گریپ فرمان دوچرخه فرسوده شده باشد قابلیت‌های خود را از دست می‌دهد و موجب لغزش، تعریق و خستگی زودهنگام دست‌ها می شود. به همین دلیل هر چند وقت یک بار پیش از آنکه گریپ فرمان دوچرخه کاملاً فرسوده شود نیاز به تعویض دارد.

کلام آخر راهنمای خرید بهترین گریپ فرمان دوچرخه

در این مطلب، مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید گریپ فرمان دوچرخه را مورد بررسی قرار دادیم و انواع مختلف گریپ‌ دسته دوچرخه را همراه با ویژگی‌های آن‌ها معرفی کردیم. اگر شما هم نکاتی درباره خرید بهترین گریپ فرمان دوچرخه در ذهن دارید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. همچنین می‌توانید در مورد این مطلب اظهار‌نظر کنید.

برای مشاهده انواع گریپ فرمان دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر گریپ فرمان دوچرخه

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *