نحوه تنظیم کیلومتر شمار دوچرخه

نحوه تنظیم کیلومتر شمار دوچرخه

تنظیم کیلومترشمار دوچرخه از مهم‌ترین اموری است که هر دوچرخه‌سوار باید با آن آشنایی داشته و یا  کسب نماید. همان‌طور که می‌دانید کیلومترشمار از لوازم جانبی دوچرخه محسوب شده که برای اطلاع از میزان سرعت و همچنین مسافت طی شده توسط دوچرخه‌سوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

البته امروزه کیلومترشمار دوچرخه در مدل‌های جدید و دیجیتال در بازار ارائه شده است که علاوه بر موارد فوق اطلاعاتی درباره شرایط جسمی فرد دوچرخه سوار ارائه می‌دهد. اطلاعاتی مانند سطح اکسیژن خون، تپش قلب، مقدار کالری مصرف شده و… به فرد کمک می‌کند که دوچرخه‌سواری را به یک ورزش هدفمند برای سلامتی و تناسب اندام تبدیل نماید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره نحوه تنظیم کیلومترشمار دوچرخه و همچنین نصب کیلومترشمار دوچرخه، قیمت کیلومترشمار دوچرخه و… خدمت شما ارائه نماییم.

خرید هولدر موبایل دوچرخه سوارى مارک GUB

 

کیلومترشمار دوچرخه چیست؟

 

کیلومترشمار دوچرخه چیست؟

همان‌طور که اشاره شد کیلومترشمار دوچرخه از مهم‌ترین ابزار و لوازم جانبی دوچرخه به شمار آمده و اساسی‌ترین وظیفه آن سنجش میزان سرعت و مسافت انجام شده توسط دوچرخه‌سوار است. در اصطلاح انگلیسی به کیلومترشمار دوچرخه، cyclocomputer می‌گویند. تنظیم کیلومترشمار دوچرخه با توجه به انواع مختلفی که دارد نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی هر کیلومتر شمار دوچرخه باید همه چیز را درباره دوچرخه‌سواری شما از میزان سرعت گرفته تا مقدار مسافت طی شده محاسبه کرده و نمایش دهد. 

خرید عینک دوچرخه سواری اوکلی- طرح اصلی

اگر علاقه‌مند به نمایش اطلاعات پیشرفته‌تری از ورزش دوچرخه‌سواری خود هستید، بودجه بیشتری را صرف خرید کیلومترشمار دوچرخه کرده و انواع دیجیتال و حرفه‌ای آن را تهیه نمایید. شاخص توده بدنی، میزان کمبود آب در بدن، مقدار مسافت پیشنهادی با توجه به وضعیت جسمی فرد و… از جمله اطلاعاتی است که توسط برخی از کیلومتر شمار‌های دوچرخه محاسبه شده و به فرد دوچرخه‌سوار ارائه می‌گردد. 

البته نحوه تنظیم کیلومترشمار دوچرخه در میزان دقت اطلاعات محاسبه شده توسط این ابزار نقش مهمی دارد. با توجه به اینکه دوچرخه‌سواری یک ورزش رقابتی محسوب می‌شود، برای بسیاری از افراد جالب است که از میزان مسافت طی شده خود باخبر شوند. اطلاع از مقدار کیلومتر و زمانی که صرف آن شده به شما کمک می‌نماید تا با در نظر گرفتن آن به عنوان چالش، میزان سرعت و مسافت خود را در آینده افزایش دهید. بنابراین با نصب کیلومترشمار دوچرخه مناسب و با کیفیت، انگیزه فرد برای دوچرخه سواری و تداوم آن افزایش خواهد یافت.

 

بررسی انواع کیلومترشمار دوچرخه از نظر اجزای آن

 

بررسی انواع کیلومترشمار دوچرخه از نظر اجزای آن

قبل از اینکه درباره تنظیم کیلومترشمار دوچرخه بپردازیم بهتر است با اجزای مختلف کیلومترشمار دوچرخه بیشتر آشنا شویم. اغلب کیلومترشمارهای دوچرخه موجود در بازار مجهز به صفحه نمایش و همچنین سنسور هستند. تعداد گردش چرخ‌های دوچرخه با استفاده از سنسور محاسبه می‌شود و میزان کیلومتر طی شده و سرعت آن از طریق صفحه نمایش به فرد دوچرخه‌سوار نشان داده می‌شود. 

سنسورهای مغناطیسی در واقع همان سنسورهای آهنربایی هستند از پرمصرف‌ترین و پرفروش‌ترین نوع سنسور کیلومترشمار دوچرخه محسوب می‌شوند. نمایشگرها نیز با توجه به نوع کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای و یا دیجیتال متفاوت خواهند بود.

خرید پایه نگه دارنده دیواری دوچرخه

کیلومتر شمار دوچرخه عقربه ای

کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای یکی از انواع کیلومترشمار دوچرخه در بازار بوده که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. این محصول برخلاف کیلومتر شمارهای جدید در بازار نیاز به باتری نداشته و به صورت کاملاً مکانیکی مسافت طی شده را به شما نمایش می‌دهد. برای تنظیم کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای نیاز به مهارت چندانی نبوده و تنها کافی است، در مواقع مورد نیاز با استفاده از شاسی کیلومترشمار نسبت به صفر کردن کیلومتر آن اقدام نمایید. علاوه بر این نصب کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای نیز بسیار آسان است. 

خرید هولدر موبایل مخصوص دوچرخه سواری مارک BENGUO

کیلومتر شمار دوچرخه دیجیتال

کیلومترشمار دوچرخه دیجیتال از پیشرفته‌ترین کیلومترشمارها در بازار است که در برندها و کیفیت‌های مختلفی تولید و ارائه می‌شود. این محصول دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که علاوه بر محاسبه مقدار مسافت و سرعت، با توجه به برند و مدلی که دارد اطلاعات مختلفی از جمله سطح اکسیژن، محاسبه شاخص توده بدنی راکب دوچرخه‌سوار و… را نیز انجام می‌دهد. 

با توجه به این امر بسیاری از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای می‌توانند با استفاده از کیلومترشمار دیجیتالی کلیه اطلاعات لازم در مورد وضعیت بدنی خود را در هنگام رکاب زدن کسب نمایند. نحوه تنظیم کیلومترشمار دوچرخه دیجیتالی نیز چندان سخت نبوده و با کمی آموزش می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید. 

خرید ساعت هوشمند ضربان قلب سیگما مدل PC-10.11

 

چگونگی نصب کیلومتر شمار دوچرخه

 

چگونگی نصب کیلومتر شمار دوچرخه

اجزای مختلف کیلومترشمار دوچرخه را خدمت شما معرفی کردیم، اما چگونگی نصب کیلومترشمار دوچرخه نیز از جمله موارد مهمی است که در ادامه این مقاله بیشتر درباره آن می‌پردازیم. 

صفحه نمایشگر کیلومترشمار بهتر است که روی فرمان دوچرخه قرار گرفته و نصب شود. چرا که نمایش اطلاعات بدین‌صورت بسیار راحت انجام گرفته و دوچرخه‌سوار با محدودیت دید مواجه نخواهد شد. سنسور مغناطیسی را نیز می‌توانید در طرف چرخ نصب کرده و یک تکه آهن‌ربا را نیز در طرف دیگر آن قرار دهید. اگر مراحل نصب کیلومترشمار را به درستی انجام دهید هیچ‌گونه اختلالی در هنگام رکاب زدن دوچرخه به وجود نخواهد آمد. 

خرید آچار پرس شلنگ ترمز هیدرولیک دوچرخه TOOPRE

همچنین با تنظیم کیلومترشمار دوچرخه و مشاهده عملکرد آن، دوچرخه‌سواری به فعالیت جذاب‌تری تبدیل می‌گردد. در زمان چرخش چرخ‌ها، تکه آهن‌ربا از طرف مقابل سنسور کیلومترشمار عبور کرده و بدین صورت مقدار مسافت انجام شده محاسبه و نشان داده می‌شود. اطلاعات مربوط به سرعت نیز با تقسیم مقدار مسافت بر مدت زمان انجام دوچرخه سواری حساب خواهد شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این‌باره، داشتن این اطلاعات انگیزه و علاقه را در دوچرخه‌سواران به صورت قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

تنظیم کیلومترشمار دوچرخه چگونه صورت می‌گیرد؟

بعد از اینکه نصب کیلومتر شمار را به پایان رساندید نوبت به تنظیم کیلومترشمار دوچرخه می‌رسد. در ابتدا لازم است که اطلاعات اولیه و پروفایل خود را وارد دستگاه کیلومترشمار دوچرخه نمایید. در اکثر کیلومترشمارهای دیجیتال و امروزی می‌توان اطلاعاتی نظیر اندازه لاستیک دوچرخه و همچنین قد، وزن، سن و آدرس دقیق محل سکونت خود را وارد کرد. با توجه به انجام تنظیم کیلومترشمار دوچرخه امکان مشاهده خروجی‌های دقیق و متنوع از صفحه نمایش کیلومترشمار نیز فراهم خواهد بود.

خرید دسته دنده دوچرخه ۱۱ سرعته SunRace

قیمت کیلومترشمار دوچرخه

همان‌طور که اشاره شد کیلومترشمار دوچرخه در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. بدین‌ترتیب قیمت کیلومترشمار دوچرخه با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، متفاوت خواهد بود. به‌ عنوان‌ مثال کیلومترشمار آنالوگ دوچرخه  که از کیلومترشمارهای نسل قدیم محسوب می‌شوند قیمت مناسب و ارزان‌تری نسبت به سایر محصولات دارد. قیمت کیلومترشمار دوچرخه پیشرفته و حرفه‌ای نیز بر اساس برند و امکاناتی که در اختیار راکب دوچرخه سوار قرار داده، تعیین می‌گردد. 

سخن پایانی تنظیم کیلومترشمار دوچرخه

بر اساس آنچه که اشاره شد دریافتیم که کیلومترشمار دوچرخه از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم جانبی در هر دوچرخه‌ای محسوب می‌شود. تنظیم کیلومترشمار دوچرخه با توجه مدل و برندی که دارد متفاوت خواهد بود. اما وظیفه اصلی این ابزار نشان دادن سرعت و میزان مسافت انجام شده توسط دوچرخه.سوار است. کیلومترشمارهای دوچرخه در مدل‌های امروزی و پیشرفته اطلاعات مختلف دیگری را به شرح ذیل در اختیار راکب دوچرخه‌سوار قرار می‌دهند. 

خرید زین دوچرخه سواری چاکدار مدل GUB

  • محاسبه شاخص توده بدنی
  • میزان تپش قلب
  •  اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون
  •  ارائه میزان مسافت و سرعت پیشنهادی با توجه به وضعیت بدنی راکب 
  • و…

انواع کیلومترشمار دوچرخه فارغ از مدل و برند آن در دو دسته‌بندی کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • کیلومترشمار دوچرخه دیجیتال
  • کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای

قیمت کیلومترشمار دوچرخه عقربه‌ای در مقایسه با نوع دیجیتالی آن بسیار ارزان و به‌صرفه‌تر است. همچنین نیاز به وارد کردن اطلاعات خاصی نداشته و برای صفر کردن اطلاعات مربوط به مسافت و سرعت تنها استفاده از شاسی در کنار فرمان لازم خواهد بود. اما نحوه تنظیم کیلومترشمار دوچرخه دیجیتال کمی پیچیده.تر است. بعد از نصب کیلومترشمار دوچرخه نیاز به وارد کردن سایز لاستیک و همچنین اطلاعاتی مربوط به پروفایل مانند قد، وزن، سن و آدرس محل سکونت بوده تا بتوان خروجی دقیق و بیشتری را از دستگاه کیلومترشمار دوچرخه انتظار داشت. 

 

برای مشاهده انواع تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۳.۷/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *