راهنمای خرید دوچرخه کراس [ اژدهای جاده ها ! ]

راهنمای خرید دوچرخه کراس

دوچرخه علاوه بر اینکه یک ورزش محبوب و پرطرفدار در بین مردم است، یک وسیله حمل و نقل پاک نیز محسوب می­شود. در کشورهای مدرن برای جلوگیری از آلودگی هوا به واسطه استفاده از سوخت­های فسیلی، استفاده از دوچرخه رواج زیادی پیدا کرده است. با خرید دوچرخه کراس، شما نیز می­توانید در راستای حفاظت از محیط زیست و هوای پاک؛ قدم بردارید.

کراس یکی از شرکت­های معتبر سازنده دوچرخه در ایران است. در این مقاله قصد داریم تا به راهنمای خرید دوچرخه کراس [ اژدهای جاده ها ! ] بپردازیم. اگر قصد خرید دوچرخه کراس با کیفیت را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دوچرخه کراس: پیشینه دوچرخه کراس

کارخانه تولیدی دوچرخه کراس، کار خود را از سال ۱۳۲۸ در شهر مشهد آغاز کرد. کراس در واقع نماینده شرکت مریدای آلمان در ایران نیز محسوب می­شود. نام کراس در میان دوستداران دوچرخه و لوازم باشگاهی، نامی آشناست. این کمپانی انواع مدل­های دوچرخه از جمله دوچرخه کوهستان، جاده­ای، مسابقه ای و برقی را تولید می­کند. لذت یک سواری حرفه­ای را می­توانید با خرید دوچرخه کراس تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۳ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ اینچ و دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۴ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ اینچ وارد دوچرخستان شوید.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

 

انواع دوچرخه مسابقه ای

دوچرخه ها انواع مختلفی دارند که از نظر شکل ظاهری و کاربرد با یکدیگر متفاوت­اند. به عنوان مثال دوچرخه جاده­ای، برای سفرهای طولانی طراحی شده است. سبک بودن و راحتی این دوچرخه باعث شده است که به آن لقب دوچرخه همه کاره نیز داده شود. دوچرخه های کوهستانی لاستیک­های مقاوم و چاقی دارند و به سادگی آسیب نمی­بینند.

آج­های تایر دوچرخه کوهستان، زمخت بوده و از لیز خوردن فرد در زمین­های نامسطح جلوگیری می­کند. نوع دیگری از دوچرخه­ها که برای حرکات نمایشی مورد استفاده قرار می­گیرند، دوچرخه­ های بی ام ایکس BMX هستند. دوچرخه بی ام ایکس تک سرعته بوده و طوقه­های کوچک با پره­های زیادی دارد.

ترمزهای خاصی که در این مدل تعبیه شده است، اجرای حرکات نمایشی با آن را ساده­تر می­کند. دوچرخه­های شهری که از قدیمی ترین انواع دوچرخه محسوب می­شوند، در دو نوع بدون دنده و دنده­ای به بازار عرضه شده­اند. دوچرخه­های شهری بسیار سبک بوده و برای تردد در شهر طراحی شده­اند. به‌خاطر وزن پایین دوچرخه­های شهری، از آن ها برای سفر جاده­ای نیز استفاده می­شود.

دوچرخه­های هیبریدی مابین دوچرخه­های کوهستان و شهری هستند. از آن­ها می­توان برای تپه­نوردی و دامنه کوه­ها استفاده کرد. در صورتی که از دوچرخه هیبریدی برای کوه­پیمایی استفاده می­کنید، باید توجه داشته باشید که پهنای لاستیک آن­ها نسبت به مدل کوهستانی کمتر بوده و فقط در شیب کم باید مورد استفاده قرار بگیرد. دوچرخه مسابقه ای چنان که از نام آن پیداست، دارای ویژگی­های منحصر به فردی است که آن را برای شرکت در مسابقات مطلوب می­سازد. دوچرخه مسابقه ای مانند دوچرخه جاینت باید مشخصات خاصی داشته باشد که موجب افزایش سرعت آن شود. برخی از این ویژگی­ها را با هم مرور می­کنیم:

  • فرمان دوچرخه­های مسابقه ای نسبت به سایر مدل­ها پایین­تر است. این موضوع سبب خم شدن ورزشکار هنگام سواری شده و اصطکاک بدن او با هوا را کاهش می­دهد.
  • لاستیک دوچرخه­های مسابقه ای بسیار نازک است تا اصطکاک و چسبندگی آن را با سطح زمین به حذاقل برساند. به همین دلیل است که از آن­ها روی جاده ­های آسفالت استفاده می­کنند تا پارگی و آسیبی در لاستیک­ها ایجاد نشود.

 

مشخصات فنی دوچرخه کراس

 

راهنمای خرید دوچرخه کراس: مشخصات فنی دوچرخه کراس

دوچرخه­های کراس در عین سبکی، بسیار مقاوم هستند.چرخ­های آن­ها آج­ دار است و سبب می­شود که از لیز خوردن آن به خصوص در سراشیبی­ها جلوگیری شود. کراس برای آقایان و خانم­ها با هر سن و مشخصاتی یک نمونه دوچرخه مناسب دارد. با دوچرخه سواری علاوه بر آنکه می­توانید بدون دردسرهای ترافیکی جابه‌جا شوید، کالری سوزانده و به سلامت قلب و ریه ­هایتان نیز کمک می­کنید. دوچرخه ­های کراس فرمی ژئومتریک (فریم حرفه­ای مهندسی شده) دارند. به همین خاطر در مسیرهای شهری، کوهستانی و جاده­ای گزینه بسیار مناسبی محسوب می­شوند.خرید دوچرخه کراس، انتخابی عاقلانه و مقرون به صرفه است.

دوچرخه­های کوهستانی کراس با داشتن دنده کار شما را برای استفاده از آن در محیط­های کوهستانی راحت می­کند. فریم دوچرخه­ها عمدتا از جنس آلومینیوم یا استیل بوده و در عین سبک بودن، در برابر ضربات وارده مقاوم هستند. ترمرهای به کار برده شده در این دوچرخه ها Zoom-Hydraulic Disk است.

این ترمزها از نوع دیسک هیدرولیکی بوده و نسبت به ترمزهای لقمه­ای کارایی بالاتری دارند. سیستم تعلیق دوچرخه مسابقه ای کراس از نوع Hard Trail بوده و سیستم تعلیق آن دارای کمک فنر است. بهره­گیری از کمک فنر باعث می­شود تا ضربه­های ناشی از ناهمواری­های مسیر دوچرخه سواری تا حدود زیادی خنثی شود و دوچرخه سوار آسیب نبیند. مدل­های مختلف کراس، به جک (پایه نگهدارنده دوچرخه) مجهز هستند.

 

دوچرخه کراس ساخت کجاست

 

دوچرخه کراس ساخت کجاست؟

دوچرخه­های کراس با افتخار، ساخت ایران هستند. گروه تولیدی کراس، یک از بزرگترین مبلغان توسعه و گسترش ورزش و زندگی سالم در ایران است. این گروه تولیدی کار خود را در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد. پس از گذشت دهه­های طولانی، همچنان این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان عمده دوچرخه و تجهیزات سلامتی و باشگاهی در ایران محسوب می­شود.

از جمله محصولات این شرکت می­توان به دوچرخه­ مسابقه ای کراس، دنده­ای، شاسی و چندمنظوره اشاره کرد. مجموعه تولیدی کراس بر اساس استانداردهای جهانی و با بکارگیری نیروهای متخصص صنعت ورزش به کار خود ادامه می­دهد. ترویج ورزش و سبک زندگی سالم در عرصه کشوری، در دستور کار مجموعه کراس است. با خرید دوچرخه کراس، شما نیز می­توانید در این راستا گام بردارید.

انواع دوچرخه

در صورتی که قصد خرید دوچرخه کراس را دارید، لازم است ابتدا بدانید در چه محیطی می­خواهید از آن استفاده کنید. پس از مشخص شدن نیازهای شما، نوبت به بررسی انواع مدل­ها و ویژگی­های آن­ها می­رسد. دوچرخه­ها سایزها و مشخصات خاصی دارند که باید به آن­ها توجه نمایید. در ادامه قصد داریم انواع دوچرخه های کراس را بررسی کنیم.

دوچرخه کوهستان

دوچرخه­های کوهستان به رغم انواع شهری آن، تایرهای پهن­تری دارند که کنترل آن­ها را بهبود می­بخشد. تایرهای مدل کوهستان شیارهای زیادی  دارد که باعث می­شود در سرازیری ها لیز نخورد و منجر به حادثه نشود. یکی از مهمترین قطعات به کار رفته در این مدل، قطعه­ای به نام دوشاخ است. دوشاخ باید از جنس فلزی محکم باشد تا در زمان حرکت بر سطوح پر فراز و نشیب، از آسیب رسیدن به چرخ­ها و قطعات متصل به آن جلوگیری کند.

پیشنهاد خرید

پدال یک طرف قفل شو RACEWORK

۰ تومان۲.۵۴۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

دوچرخه توریستی

دوچرخه­های توریستی، همانطور که از اسم آن پیداست، برای ماجراجویی و سفر طراحی شده­اند. این مدل دوچرخه تحمل بارهای سنگین ناشی از اسباب و لوازم مسافر را دارد. به همین خاطر در ساخت آن­ها کمتر از فلز آلومینیوم استفاده می­شود.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

 

پیشنهاد خرید

کش اتصال چراغ قوه و ابزار به فرمان دوچرخه

۶۹.۹۰۰ تومان۶۹.۹۰۰ تومانخرید کنید

دوچرخه BMX

دوچرخه­های BMX، از نظر شکل ظاهری با سایر مدل­ها بسیار متفاوت­اند. طوقه­های آن­ها کوچک بوده و پره­های زیادی دارند. این مدل تک سرعته بوده، فاقد دنده است و زین آن در ارتفاع پایین قرار دارد. از دوچرخه­های BMX که کمک فنر نداشته و تقریبا خشک هستند، برای حرکات نمایشی استفاده می­شود. شما میتوانید راهنمای خرید دوچرخه bmx را در سایت دوچرخستان مطالعه کنید.

دوچرخه جاده­ای

نام دیگر دوچرخه­های جاده­ای، دوچرخه همه کاره است. با استفاده از این مدل قادر خواهید بود در انواع و اقسام شرایط خاص از جمله زمین­های شنی، آسفالت و ماسه­ای حرکت کنید. دوچرخه­ های جاده­ای از تایرهای پهنی برخوردار بوده و برای استفاده طولانی مدت، انتخاب مناسبی است. به خاطر همین ویژگی­های بی نظیر است که به آن لقب دوچرخه همه کاره داده­اند و خرید آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

دوچرخه هیبریدی

دوچرخه­های هیبریدی را به لحاظ عملکردی می­توان مابین مدل کوهستان و جاده­ای دانست. از دوچرخه­های هیبریدی می­توانید در دامنه کوه و سراشیبی­های کوچک استفاده کنید. توجه داشته باشید که تایرهای دوچرخه هیبریدی نسبت به کوهستانی باریک­تر بوده و امکان لیز خوردن آن در سراشیبی تند و کوهستان بیشتر است.

 

خرید دوچرخه کراس فت بایک

 

راهنمای خرید دوچرخه کراس: دوچرخه ­های های فت بایک

هایفت بایک یا دوچرخه چاق، تازه وارد دنیای دوچرخه­هاست. با استفاده از لاستیک­های پهن دوچرخه­های هایفت بایک می­توانید در مسیرهایی که سایر نمونه­ها قادر به حرکت نیستند ورزش کنید. در مناطق سردسیر و کشورهای برفی نمونه­های این مدل را زیاد مشاهده خواهید کرد.

دوچرخه برقی

نام دیگر دوچرخه­های برقی، e-bike است. این دسته از دوچرخه­ها به موتور الکتریکی کوچکی مجهز هستند که شما را در پیمایش مسیر یاری می­کند. رکاب زدن با این مدل­ها بسیار ساده بوده و مشابه یک موتورسیکلت کوچک عمل می­کنند. در ساخت دوچرخه برقی از باتری­های شارژی استفاده شده و قادرند تا با سرعتی بالغ بر ۲۵ الی ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

با سوار شدن بر دوچرخه برقی می­توانید بسته به کیفیت باتری، شرایط جاده­ای و جوی، مسافتی بین ۲۵ تا ۷۰ کیلومتر را طی کنید. نکته قابل توجه درباره این گونه، روند افزایش تولید و استفاده از آن در سراسر اروپاست. با توجه به این آمار می­توان دریافت که استفاده از دوچرخه و سوخت پاک جای خود را در دنیای مدرن امروزی پیدا کرده است.

دوچرخه مسابقه ای

چنان که پیش­تر به آن اشاره شد، دوچرخه­های مسابقه ای از فرم خاصی برخوردار هستند. هدف از طراحی منحصر بفرد این گونه، کاهش اصطکاک با زمین و هواست. با کاهش اصطکاک، دوچرخه­ سوار قادر خواهد بود در مدت زمان کوتاه­تر به سرعت بیشتری دست یابد. به همین جهت فرمان دوچرخه مسابقه ای در ارتفاع پایین قرار گرفته است تا ضمن خم شدن ورزشکار، سرعت حرکت آن افزایش یابد. در صورتی که شما نیز قصد خرید دوچرخه با کیفیت را دارید، ما به شما برند کراس را پیشنهاد می­کنیم. با خرید دوچرخه کراس، علاوه‌بر حمایت از تولید ملی، از پرداخت هزینه ­های اضافه معاف خواهید شد.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *