بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن در سال ۱۴۰۱ [ بهترین برند ها ]

بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن در سال 1401

مقدمه دوچرخه برای افراد سنگین وزن

دوچرخه برای افراد سنگین وزن دارای چه ویژگی و مشخصاتی است؟ استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد ساده ترین راه برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر است. هنگام دوچرخه سواری بسیاری از مردم احساس شادی می‎کنند اما ممکن است دوچرخه سواری برای افراد چاق یک دغدغه باشد زیرا وزن و سن، کم و بیش بر این سرگرمی تأثیر می‌گذارد. اگر بتوانید هر بار دوچرخه مناسبی برای سواری رویایی خود پیدا کنید، چه می‌شد؟ در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های مناسب دوچرخه برای افراد سنگین وزن را بازگو کنیم.

آیا دوچرخه محدودیت وزن دارد؟

دوچرخه‌ها محدودیت وزنی دارند. اما با انواع هندسه، مواد و قطعات مورد استفاده، استانداردسازی غیرممکن نیست. به طور کلی، اکثر دوچرخه‌ها دارای محدودیت وزنی بین ۲۷۵ پوند تا ۳۰۰ پوند هستند.

 

ویژگی‌های یک دوچرخه خوب برای افراد سنگین وزن

 

ویژگی‌های یک دوچرخه خوب برای افراد سنگین وزن

احتمالا منصفانه است که بگوییم اکثر دوچرخه‌های مارک خوب قوی هستند، به خصوص وقتی به دوچرخه‌های بزرگ، هیبریدی یا کوهستان فکر می‌کنیم. اما اگر به دوچرخه سواری فکر می‌کنید و تیپ بدنی بزرگتر از متوسط دارید، صرف نظر از برند یا نوع دوچرخه، باید چندین نکته را در نظر بگیرید. پس هنگام خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن،‌ ویژگی‌های زیر را حتما در نظر بگیرید.

چرخ‌ها

چرخ‌ها باید قوی باشند. باید بگوییم چرخ‌های کوچک‌تر همیشه قوی‌تر از چرخ‌های بزرگ‌تر هستند، زیرا قوی‌تر بودن چرخ به ساخت و مواد مورد استفاده بستگی دارد. اما به طور کلی، هر چه محیط کوچکتر باشد قوی‌تر است، ۲۶ اینچ یا ۲۷.۵ اینچ قوی تر از ۲۹ اینچ خواهد بود. شما همچنین حداقل یک چرخ ۲۴ پره می‌خواهید، به خصوص روی چرخ عقب، که وزن بیشتری را تحمل می‌کند.

لاستیک چرخ دوچرخه

مهم نیست در جاده دوچرخه سواری می‌کنید یا خارج از آن، لاستیک‌های ضخیم‌تر را برای پایداری بیشتر انتخاب کنید. لاستیک چرخ دوچرخه یکی از مهم ترین ویژگی‌ها برای انتخاب دوچرخه برای افراد سنگین وزن است. لاستیک‌های پهن‌تر نیز بالشتی‌تر بوده و راحتی بیشتری را ارائه می‌کنند، با گزینه‌ای برای سواری با فشار کمتر.

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020 مشکی

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020

 

بدنه و فریم دوچرخه

فریم‌های ساخته شده از آلومینیوم یا فولاد اغلب گزینه‌های بهتری برای دوچرخه سواری برای افراد چاق هستند. فولاد، قوی‌ترین است اما حمل آن سنگین‌تر است. آلیاژ آلومینیوم سبکتر از فولاد است و نه تنها بادوام است، بلکه به طور کلی ارزانتر است. سبکترین دوچرخه در دنیا از جنس کربن است. وزن دوچرخه کربن ممکن است حتی به اندازه یک قمقه آب و یا حتی کمتر از یک کیلوگرم باشد.

ترمز

. به طور طبیعی، با وزن بیشتر روی دوچرخه، ترمزهای شما باید سخت کار کنند. شما به ترمزهای با کیفیت و قابل اعتماد نیاز دارید. پیشنهاد ما به شما استفاده از ترمزهای دیسکی برای قدرت ترمز بیشتر است. پس هنگام خرید دوچرخه برای افراد سنگین وزن به این نکته دقت کنید. ترمزهای دیسکی مکانیکی نیز راحت‌تر دوچرخه را نگه می‌دارند.

تعلیق

سیستم تعلیق راحتی بیشتری را در جاده فراهم می‌کند. باز هم، سیستم تعلیق باید کیفیت مناسبی داشته باشد و به طور منظم بررسی و نگهداری شود.

 

راحت ترین انواع دوچرخه برای افراد سنگین وزن

 

راحت ترین انواع دوچرخه برای افراد سنگین وزن

ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توانید دوچرخه‌ای پیدا کنید که همه چیزهایی را که به عنوان یک سوارکار سنگین وزن نیاز دارید را ارائه دهد. این دوچرخه‌ها برای سواران سنگین وزن بهترین ترکیبی از راحتی و ایمنی را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. در این مقاله به بررسی ۱۰ مورد از بهترین برندهای دوچرخه برای افراد سنگین وزن می پردازیم.

۱.Mongoose Dolomite – به طور کلی بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن

Mongoose یکی از برندهای برتر دوچرخه برای بیش از ۴۰ سال بوده است، با گزینه‌های دوچرخه بسیار مجهز برای حتی سخت‌ترین مسیرها. این دوچرخه یکی از دوچرخه‌های کوهستانی با لاستیک چربی اصلی است که به طور خاص برای مقابله با تمام زمین‌ها ساخته شده است. دارای لاستیک‌های چاق با ضخامت ۴ اینچ است. 

بهترین چیز در مورد Mongoose Dolomite این است که یک دوچرخه بزرگ بسیار ارزان قیمت است. این بدان معناست که می‌توانید با نصف قیمتی که برای دوچرخه‌های چاق پیشرفته‌ای که حتی ممکن است همان مشخصات را ارائه نکند، سوار این دوچرخه شوید. بنابراین اگر به دنبال بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن با خیال راحت هستید، ممکن است دولومیت تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

 

دوچرخه شهری فدوم 1

 

دوچرخه جاینت فدوم ۱ – سایز ۲۹- (giant fathom 2021)

 

مزایا و معایب:

  • دارای یک قاب فولادی است.
  • چرخ‌های ۲۶ اینچی با لاستیک‌های چاق بزرگ به شما امکان می‌دهند در هر زمینی سوار شوید.
  • شیفترهای پیچشی ۷ سرعته دریافت می‌کنید.
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب را با قدرت توقف عالی ارائه می‌دهد.
  • این سیستم تعلیق سفت و سختی دارد که هر گونه نگرانی را در مورد مشکلات بدنه برطرف می‌کند.
  • تنظیم دنده ۷ سرعته برای افرادی که تناسب اندام ضعیفی دارند کمی محدود کننده است.
  1. دوچرخه کوهستان Merax FT323،‌ مناسب‌ترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن

Merax یکی دیگر از برندهای عالی است که یک دوچرخه عالی برای مردان بزرگ ارائه می‌دهد. Merax دوچرخه کوهستان FT323 را به عنوان بهترین گزینه برای بزرگسالان سنگین وزن توصیه می‌کند زیرا دارای سیستم تعلیق دوگانه است. این دوچرخه قادر است حداکثر وزن کاربر ۳۳۰ پوند را تحمل کند. ضمن اینکه با توجه به محدودیت وزنی قیمت مناسبی دارد.

این دوچرخه یک قاب آلومینیومی بادوام، چرخ‌های ۲۶ اینچی و سیستم تعلیق دوگانه دارد که کنترل دوچرخه را آسان  و به شما امکان مانور راحت بر روی هر زمین را می‌دهد. این قاب دارای جوش‌های تقویت شده است که آن را کمی محکم‌تر از قاب دوچرخه کوهستانی معمولی می‌کند. انتخاب این دوچرخه برای افراد سنگین وزن، یک انتخاب بسیار عالی و هوشمندانه است.

مزایا و معایب

  • دارای شیفتر چرخشی سریع با ۲۱ دنده.
  • راه اندازی سیستم تعلیق دوگانه، سواری را آسان‌تر و راحت تر می‌کند.
  • محدودیت وزن برای اکثر افراد سنگین وزن به اندازه کافی بالا است.
  • دارای لاستیک‌های دوچرخه کوهستان ۲۶ اینچی.
  • قیمت دوچرخه سنگین این برند، یکی از مقرون به صرفه ترین دوچرخه‌ها برای افراد بیش از ۳۰۰ پوند است.
  • صندلی برای مردان بزرگ راحت ترین صندلی نیست.
  1. EVRYjourney FAT TIRE – بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن دارای تایر چربی

EVRYjourney FAT TIRE از SixthreeZero یکی دیگر از بهترین برندهای موجود دوچرخه برای افراد سنگین وزن است. این دوچرخه ترکیبی عالی بین یک دوچرخه کروزر هیبریدی و یک دوچرخه تایر چربی دارد. در نتیجه، دوچرخه سنگینی دریافت می‌کنید که می‌تواند با هر سطحی برخورد کند و به شما امکان می‌دهد با آرامش در اطراف بچرخید.

مزایا و معایب

  • دارای لاستیک‌های ۴ اینچی
  • محدودیت وزن ۳۰۰ پوند است.
  • روکش مات، آن را بسیار عالی جلوه می‌دهد.
  • این بیشتر از اجزای نام تجاری Shimano استفاده می‌کند.
  • زین بسیار راحت است.
  • طراحی کروزر هیبریدی آن را برای سواران با زانوهای بد بسیار خوب است.
  • به دلیل داشتن قطعات درجه یک ممکن است کمی گرانتر باشد.
  1. شوین فوکوس، دوچرخه برای افراد سنگین وزن و قد بلند

Schwinn Phocus یکی از بهترین دوچرخه‌های جاده‌ای برای مردان بزرگ است که می‌توانید آن را خریداری کنید. محدودیت وزن مشخصی ندارد. 

این دوچرخه در دو سبک و رنگ مردانه و زنانه ارائه شده است که انتخابی عالی برای هر فرد دارای اضافه وزن است. این دوچرخه دارای پدال‌های قفسی است که به شما امکان می‌دهد از هر کفشی با آن استفاده کنید. این مورد باعث می‌شود افراد چاق به راحتی سوار شوند و به کفش دوچرخه سواری خاصی نیاز نداشته باشند.

مزایا و معایب

  • دو گزینه سبک هم برای مردان و هم برای زنان وجود دارد.
  • این یک دوچرخه برای افراد سنگین وزن در جاده است.
  • همراه با یک دنده شیمانو کلاریس و شیفتر میکرو و ترمز ترکیبی است.
  • رینگ‌های دو جداره و ۳۲ پره، پشتیبانی بسیار خوبی برای تحمل وزن برای افراد سنگین وزن ایجاد می‌کنند.
  • پدال در قفس، سوار شدن را برای هر کسی آسان می‌کند.
  • دوچرخه جاده دیگری با این کیفیت بالا با این قیمت پیدا نمی‌کنید.
  • مونتاژ دوچرخه برای برخی کمی خسته کننده است.
  1. دوچرخه برقی انچیر ​​– بهترین دوچرخه‌های برقی برای افراد سنگین وزن

این دوچرخه برای افراد سنگین وزن دارای محدودیت وزنی ۳۰۰ پوندی است، اما از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است تا بتواند حتی سواران سنگین‌تر را نیز تحمل کند. علاوه بر این، دارای یک باتری قدرتمند ۳۵۰ واتی است که با یک بار شارژ، شما را بین ۲۲ تا ۴۰ مایل حرکت می‌دهد.

این دوچرخه برقی برای افراد سنگین وزن دارای سه حالت کار است که به شما امکان می‌دهد بین حالت Ebike، Assisted Biking و در نهایت دوچرخه معمولی سوئیچ کنید تا کنترل کامل را در اختیار داشته باشید.

جمع بندی

پیدا کردن بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن نباید برای شما مشکل ساز باشد. دوچرخه‌ها با توجه به قد شما دارای سایزهای مختلفی بوده و دارای سایزهای ۱۲ تا ۲۹ است که متداول‌ترین سایز آن ۲۰ و ۲۴ است. تحمل وزن دوچرخه ۲۰ و تحمل وزن دوچرخه ۲۴ را باید به توجه به قد شما سنجید. قیمت دوچرخه سنگین هم با توجه به ویژگی‌هایی که دارد متغیر است.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

Rate this post

2 دیدگاه برای “بهترین دوچرخه برای افراد سنگین وزن در سال ۱۴۰۱ [ بهترین برند ها ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *