دوچرخه چی بخرم؟ راهنمای جامع خرید دوچرخه

دوچرخه چی بخرم

زمانی که برای خرید دوچرخه به یک مغازه دوچرخه فروشی سر می‌زنید، ممکن است از دیدن دورچرخه‌های مختلف با انواع ویژگی‌ها کمی گیج شده و انتخاب برای شما دشوار شود و از خودتان بپرسید دوچرخه چی بخرم و کدام را انتخاب کنم؟ خوشبختانه به پشتوانه انجام برخی بررسی‌ها و ارزیابی نیازهایتان می‌توانید به راحتی بهترین دوچرخه را برای خودتان پیدا کنید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا دوچرخه مناسب خود را پیدا کرده و چگونگی تست آن را بیاموزید و راهنمایی‌هایی در جهت بهترین خرید در یک مغازه دوچرخه فروشی و یا به صورت آنلاین دریافت کنید. طولی نخواهد کشید که شما آماده‌ی دوچرخه‌سواری و لذت بردن از آن خواهید شد.

دوچرخه چی بخرم

دوچرخه چی بخرم

۱- اگر قصد دوچرخه‌سواری در جاده‌های آسفالت را دارید، یک دوچرخه جاده‌ای بخرید.

دوچرخه‌های جاده‌ای عمدتا برای دوچرخه‌سواری در جاده‌ها و بزرگراه‌ها هستند. چرا که دارای فریم‌های سبک‌تر و لاستیک‌‌های باریکتر هستند و سیستم تعلیق در این دوچرخه‌ها تعبیه نشده است که شوک و ضربه را جذب کنند.

دوچرخه‌های جاده‌ای با تکیه‌گاه محکمی که دارند گزینه خوبی برای دوچرخه سواران هستند. لازم است که بدن برای خم شدن و حفظ وضعیت دوچرخه سواری منعطف باشد. شاخه‌های زیادی از دوچرخه وجود دارند که شاملِ دوچرخه‌های cyclocross، دوچرخه‌های توریستی، دوچرخه‌های سه‌گانه و تناسب اندام می‌باشند. برای جواب به این سوال که دوچرخه چی بخرم باید انواع آن‌ها و کاربرد هرکدام را بشناسید. اگر قرار است از دوچرخه برای یک ورزش یا فعالیت خاص استفاده کنید ، یکی از دوچرخه‌های تخصصی را انتخاب کنید.

دوچرخه جاده‌ای

۲- برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای سرسخت و کوهستانی، دوچرخه‌ی کوهستانی را انتخاب کنید.

دوچرخه‌های کوهستانی برای سواری در مسیرهای سنگی و ماجرایویی در راه‌های خاکی مناسب هستند. تایرهای این نوع دوچرخه، بزرگ و پهن‌تر بوده و آج زیادی دارند که باعث می‌شود هنگام بالا رفتن از سربالایی، به زمین چنگ انداخته و شما را به جلو حرکت دهد. بدنه‌ی این دوچرخه‌ها سنگین بوده و دارای سیستم تعلیق برای جذب شوک و ضربه هستند. همچنین اکثر دوچرخه‌های کوهستان دارای فرمان صاف هستند که باعث می‌شود دوچرخه‌سوار صاف بماند.

دوچرخه های کوهستانی

۳- اگر دائما بین جاده و مسیرهای کوهستانی سوئیچ می‌کنید یک دوچرخه هیبریدی را انتخاب کنید.

از دوچرخه هیبریدی برای دوچرخه‌سواری در دو مسیر جاده‌ای و کوهستانی استفاده می‌شود. فریم و بدنه‌ی این دوچرخه به نحوی طراحی شده است که برای هر دو منظور مناسب بوده و دوچرخه‌سوار بر روی آن در یک موقعیت عمودی قرار گرفته و احساس راحتی داشته باشد. همانطور که گفته شد اگر از دوچرخه خود برای رفت و آمد در جاده‌ها و مسیرهای پیاده روی استفاده می‌کنید، دوچرخه هیبریدی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد و در هنگام پاسخ به این سوال که دوچرخه چی بخرم باید به آن توجه داشته باشید.

دوچرخه های هیبریدی

۴- اگر برای دوچرخه‌سواری نیاز خاصی دارید به دنبال دوچرخه‌های خاص باشید.

دوچرخه‌های اختصاصی راه‌حلی عالی برای افرادی است که دارای چالش‌های جسمی خاص هستند و یا برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ی دوچرخه‌سواری متفاوتی داشته باشند گزینه‌ی مناسبی است. بعضی از دوچرخه‌های اختصاصی به شما این امکان را می‌دهند که در موقعیت متفاوتی بنشینید و یا حمل و نقل راحت‌تری داشته باشید.

دوچرخه های اختصاصی

۵- تصمیم بگیرید که کدام ویژگی‌ها برای شما مهم‌تر هستند.

یکی دیگر از معیارهایی که باید در هنگام پاسخ به سوال دوچرخه چی بخرم به آن توجه داشته باشید این است که کدام ویژگی‌های دوچرخه برای شما مهم و اساسی‌ترین می‌باشد. بسته به نیازهای شما ممکن است دوچرخه‌ای را بخواهید که دارای سرعت و دنده‌های زیاد بوده و یا دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که بدون میله عرضی باشد. دنده به شما این امکان را می‌دهد که بسته به نوع مسیر دوچرخه‌سواری بتوانید سبک یا سنگین پدال بزنید. سوار شدن بر دوچرخه‌ای بدون میله عرضی آسانتر است. در حالیکه همین مسئله باعث کاهش استحکام بدنه دوچرخه می‌شود.

دوچرخه چی بخرم

۶- اگر مبتدی هستید، یک دوچرخه غیرحرفه‌ای خریداری کنید.

چرا که این دوچرخه‌ها راحت بوده و به راحتی کنترل می‌شوند. در بازار برخی دوچرخه‌های با لیبل سطح مقدماتی یا مبتدی عرضه می‌شوند که سوار شدن و راندن آن‌ها آسان است.

دوچرخه چی بخرم

۷- قد خود را اندازه بگیرید تا اندازه فریم را مشخص کنید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در انتخاب دوچرخه باید به آن توجه داشت، سایز فریم می‌باشد. اندازه مناسب بدنه برای دوچرخه با اندازه بدن شما تعیین می‌شود. با استفاده از یک نوار اندازه‌گیری اندازه قد خود و اندازه پاهای خود را تعیین کنید. برای دیدن اینکه چقدر قریم دوچرخه برای قد شما مناسب است، از یک نمودار اندازه استفاده کنید. اندازه‌ی چارچوب‌ها بین XXS – XXL می‌باشند که علائمی استاندارد بین همه‌ی برندها است. با این حال اندازه فریم می‌تواند بری انواع مختلف دوچرخه‌ها متفاوت باشد. بنابراین در انتخاب سایز فریم به نمودار اندازه دقت کنید.

اندازه فریم دوچرخه

۸- حدود قیمت و بودجه‌تان را مشخص کنید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به سوال دوچرخه چی بخرم پاسخ روشنی دهد، مشخص کردن حدود قیمت می‌باشد. اگر کمبود بودجه دارید می‌توانید یک دوچرخه دست دوم بخرید. سعی کنید یک فروشگاه دوچرخه مقرون به صرفه پیدا کنید. دوچرخه‌های دست دوم معمولا از لحاظ قیمت مناسب‌تر هستند.

دوچرخه چی بخرم

۹- برای بررسی و دیدن مشخصات و قیمت دوچرخه‌ها به صورت آنلاین جست‌جو کنید.

اغلب، خریداران در صورت خرید یک دوچرخه خاص، نظرات خود را در وب سایت‌ها منتشر می‌کنند. بازخورد آن‌ها می‌تواند شما را از مزایا و معایب یک دوچرخه مطلع کند. برای این منظور به فروشگاه اینترنتی دوچرخه معتبر مراجعه کنید.

دوچرخه چی بخرم

۱۰- سوار دوچرخه شده و راحتی و مناسب بودن آن را چک کنید.

در هنگام مراجعه به فروشگاه دوچرخه و تصمیم‌گیری برای خرید، بهتر است روی آن نشسته و یک بار مناسب بودن آن را امتحان کنید. در زمان سوار شدن، موقعیت بدنی، دسترسی به فرمان و کنترل‌ها و سطح راحتی خود را بررسی کنید. از خودتان بپرسید آیا می‌توانید این موقعیت را برای مدت طولانی در هنگام دوچرخه‌سواری بدون ناراحتی و دشواری حفظ کنید یا خیر؟

دوچرخه چی بخرم

۱۱- کیفیت، رویه و اندازه تایرها را چک کنید.

این امر برای ایمنی دوچرخه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاستیک‌های دوچرخه را با دست فشار دهید تا مطمئن شوید باد آن‌ها پر است و پس از فشار دادن به حالت پر باد باز می‌گردد. همچنین رویه و کناره‌ی لاستیک را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که حالت طبیعی دارند. برای دوچرخه سواری سریع، تایر باریک بهتر است و تایر عاج دار برای دوچرخه سواری در داخل شهر و روی سطوح صاف مناسب تر است. برای امنیت و راحتی بیشتر دنبال تایرهایی با حفاظ داخلی صاف بگردید.

دوچرخه چی بخرم

۱۲- اگر دوچرخه‌ای مورد پسند قرار گرفت حتما آن را تست کنید.

بهتر از قبل از خرید هر وسیله‌ای به ویژه وسیله‌ی نقلیه بعد از پسندیدن آن یک بار آن را برانید. بهتر است حدوداً ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید تا کاملا در انتخاب خود مطمئن شوید.

دوچرخه چی بخرم

برگرفته شده از wikihow.com

۴/۵ - (۲ امتیاز)

One thought on “دوچرخه چی بخرم؟ راهنمای جامع خرید دوچرخه

  1. اشتراک‌ها: چگونه سایز دوچرخه را انتخاب انتخاب کنیم؟ – دنیای شکلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *