مقایسه بهترین شلوارک دوچرخه سواری [ بررسی جامع و کامل ]

شلوارک دوچرخه سواری

شلوارک دوچرخه سواری یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز در دوچرخه سواری حرفه‌ای است. مانند هر ورزش دیگری، داشتن لباس مخصوص، راحتی و امنیت دوچرخه سوار را نیز افزایش می‌دهد. شلوارک یا شورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لباس دوچرخه سواران است؛ چرا که هنگام رکاب زدن، بیشتر تحرک و اصطکاک در قسمت پاها ایجاد می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد خرید شلوارک مخصوص دوچرخه سواری را دارید، بهتر است از قبل اطلاعات کافی در خصوص شلوارک مخصوص دوچرخه سواری داشته باشید. به همین منظور سایت دوچرخستان این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده است. با ما همراه باشید.

شلوارک دوچرخه سواری مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک شلوارک ایده آل برای دوچرخه سواری باید ویژگی‌هایی داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

پنل شلوارک:  به قسمت‌هایی که بین برش شلوارک وجود دارد، پنل می‌گویند. هر چه تعداد این پنل‌ها بیشتر باشد، شلوارک برای دوچرخه‌ سواری مناسب‌تر است. اگرچه در حال حاضر به دلیل فناوری‌های جدید دوخت پارچه، اهمیت این موضوع کمتر از گذشته است.

پد شلوارک: پد شلوارک که روی زین قرار می‌گیرد، در واقع مهم‌ترین بخش شلوارک است. در شلوارک دوچرخه سواری پد دار این قسمت از جنس نوعی چرم لطیف ساخته می‌شود. یکی از فایده‌های این قسمت از شلوارک کاستن از میزان اصطکاک در هنگام رکاب زدن است. همچنین وجود پد، مانع مرطوب شدن قسمت نشیمنگاه می‌شود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. پد همچنین می‌تواند در نقش یک ضربه گیر نیز ایفای نقش کند.

 

برای مشاهده انواع لباس دوچرخه سواری روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لباس دوچرخه سواری

 

شلوارک‌های پد دار در اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند و دارای دسته بندی زنانه و مردانه هستند. در صورتی که قصد انجام دوچرخه سواری طولانی مدت را دارید، بهتر است از پدهای چند ضخامتی و سلول باز استفاده نمایید، چراکه میزان راحتی بیشتری دارند.

ناگفته نماند که پدهای سلول باز و ژله‌ای به جهت تنفس کمتری که دارند، ممکن است در هوای گرم آزار دهنده باشند. در این شرایط پدهای سلول بسته می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند، پدهای سلول بسته لطافت کمتری داشته اما دارای قیمت پایین‌تری هستند.

لنگه‌های شلوارک: لنگه‌های شلوارک باید به خوبی به پاهای شما بچسبند و لبه‌های آن‌ها رو به بالا برنگردند. بنابراین بایستی حتما دارای گریپر باشند. برای مثال شورت دوچرخه سواری جاینت که برای دوچرخه جاینت است دارای این ویژگی است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

فرم کمر: فرم کمر برای بیشتر شلوارک‌های دوچرخه سواری به صورت استرچ است. بهتر است که فرم کمر قابل تنظیم نباشد و شلوارک بدون کش یا بند اضافه‌ای روی کمر شما بنشیند.

 

تفاوت شلوارک دوچرخه سواری

 

تفاوت شلوارک دوچرخه سواری با شلوارک معمولی چیست؟

حتما از خود پرسیده‌اید که چرا به جای هزینه کردن و خرید لباس دوچرخه سواری مخصوص، از لباس‌های معمولی برای دوچرخه سواری استفاده نمی‌کنند. شاید در ظاهر متوجه تفاوت شلوارک دوچرخه سواری با شلوارک‌های معمولی نشوید، اما واقعیت چیز دیگری است.

شلوارک‌های دوچرخه سواری به طور مداوم در حال کش آمدن هستند و به همین دلیل الیاف آن‌ها از جنس لاکرا است. این الیاف کشش لازم در حین رکاب زدن را تحمل کرده و دچار پارگی نمی‌شوند. علاوه بر آن شلوارک نباید در برابر رکاب زدن ایجاد مقاومت کرده و انجام آن را برای دوچرخه سوار دشوارتر کند. به همین منظور این شلوارک‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که دوچرخه سوار اغلب متوجه حضور آن‌ها نیز نمی‌شود.

نحوه دوخت لباس‌ و شلوارک دوچرخه سواری نیز با لباس‌های معمولی تفاوت دارد. در تولید این البسه از مواد سبک استفاده می‌شود. همچنین تبادل هوا به وسیله منافذی در میان پارچه لباس‌های دوچرخه سواری برقرار می‌شود. این منافذ به وسیله فناوری لیزری ایجاد شده‌اند. همچنین نحوه دوخت در لباس‌های مخصوص دوچرخه سواری به روش نواری انجام می‌شود.

پدهای مخصوص نشستن روی زین در شلوارک‌های معمولی وجود ندارد. اما همانطور که اشاره شد، این قسمت در شلوارک‌های مخصوص دوچرخه سواری موجب یک سواری راحت‌تر خواهد شد. البته توجه داشته باشید، که نوع زین دوچرخه نیز در راحتی دوچرخه سوار بی تاثیر نیست. بنابراین اگر زین نامناسب داشته باشید، وجود پد کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

همچنین لباس و شلوارک مخصوص دوچرخه سواری دارای نوعی خاصیت ضد تعریق هستند. لباس‌های معمولی در الیاف خود دارای میزان زیادی نخ و پنبه هستند. در صورت تعریق، پنبه عرق را جذب می‌کند. حال اگر دوچرخه سوار در برابر جریان هوا قرار بگیرد، به شدت دچار افت دما خواهد شد. به همین جهت لباس‌های دوچرخه سواری کاملا ضد تعریق هستند.

 

خرید شلوارک دوچرخه سواری

 

نکات مهم پیش از خرید شلوارک دوچرخه سواری

پیش از اقدام به خرید شلوارک برای دوچرخه سواری، حتما باید مواردی را بررسی نمود.

مورد اول اطمینان از وجود پد مناسب در شلوارک است. شلوارک دوچرخه سواری بدون پد تفاوت چندانی با لباس‌های عادی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که جنس پد حتما باید از چرم نرم باشد.

مورد دیگر که باید به آن توجه شود، جنس پارچه شلوارک است. بهتر است که جنس آن از لاکرا یا پلی استر باشد.

در هنگام رکاب زدن و فعالیت، دوچرخه سوار عرق می‌کند. لباس و شرت دوچرخه سواری باید بتواند به وسیله منافذ هوایی موجود در خود، مانع تجمع رطوبت بر روی بدن ورزشکار شود. در واقع یک شلوارک مناسب عرق را از بدن دوچرخه سوار جذب کرده و به هوا منتقل می‌کند. لباس نباید رطوبت عرق را در خود نگه دارد.

شلوارک و لباس مناسب دوچرخه سواری باید از لباس‌های معمولی ایرودینامیک‌تر باشد. بنابراین باید به طور کامل بر روی بدن بنشیند و در برابر هوا مقاومت ایجاد نکند. برای مثال شلوارک دوچرخه سواری کریویت می‌تواند انتخاب مناسبی از این نظر باشد.

شورت تک دوچرخه سواری باید وزن بسیار کمی داشته باشد. وزن هر یک از این شلوارک‌ها نهایتا ۱۵۰ گرم است تا دوچرخه سوار بتواند بدون تحمل هرگونه بار اضافی به رکاب زدن ادامه دهد.

و اما مهم‌ترین نکته در خرید شلوارک مخصوص دوچرخه سواری، راحتی دوچرخه سوار است. هیچگاه لباسی را به خاطر تن خور مناسب و یا شیک بودن، نسبت به لباسی که در آن امکان تحرک و راحتی بیشتری دارید، انتخاب نکنید. ضمنا قیمت شلوارک دوچرخه سواری نسبت به شلوارک‌های معمولی بالاتر است و علت این اختلاف قیمت متریال به کار رفته در آن‌ها است. بنابراین در هنگام خرید حتما کیفیت محصول را در نظر داشته باشید و گول قیمت‌های پایین را نخورید.

 

برای مشاهده انواع لباس دوچرخه سواری روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لباس دوچرخه سواری

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *