راهنمای پوشیدن لباس دوچرخه سواری + معرفی کامل لوازم دوچرخه سواری

راهنمای پوشیدن لباس برای دوچرخه سواران

راهنمای پوشیدن لباس برای دوچرخه سواران را کامل بدانید!

راهنمای لباس پوشیدن برای دوچرخه‌سواران: اکثر فعالیت‌های ورزشی برای بهتر ارائه شدن و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی لباس مخصوص خود را دارند. دوچرخه‌سواری نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشد. از آنجا که دوچرخه‌سواری از یک سواری معمولی و گشت در شهر تا شرکت در مسابقات حرفه‌ای را شامل می‌شود، طبف وسیعی از لباس‌های تخصصی را در بر می‌گیرد. در این مقاله از سایت دوچرخستان پیرامون راهنمای پوشیدن لباس برای دوچرخه سواران و انواع پوشش و لباس دوچرخه سواری صحبت خواهیم کرد و به شما کمک خواهیم کرد تا تصمیم بگیرید که برای شروع دوچرخه سواری واقعا به چه چیزهایی نیاز دارید.

خرید مغذى سر والف طوقه دوچرخه

 

راهنمای پوشیدن لباس برای دوچرخه سواران

نکات مهم برای استفاده از لباس دوچرخه سواری را بدانید!

در ابتدا با اشاره به چیزی که در اغلب رسانه‌های دوچرخه‌سواری تخصصی بیان نمی‌شود، بحث را شروع می‌کنیم. شما می‌توانید بدون هیچ لباس دوچرخه سواری خاصی یک سواری با دوچرخه را انجام دهید. برای مثال شما می‌توانید به راحتی بدون شورت دوبندی دوچرخه‌سواری، کفش‌های مخصوص، لباس تنگ و اندامی دوچرخه‌سواری و یا دستکش بدون انگشت نیز یک دوچرخه‌سواری لذت‌بخش را تجربه کنید.

در واقع اگر واقعا در هنگام دوچرخه‌سواری احتیاط را رعایت کنید و عجله نداشته باشید و همچنین سفر کوتاهی داشته باشید شما به لباس تخصصی نیاز نخواهید داشت! پس چرا دوچرخه‌سواران به استفاده از انواع مختلفی از لباس دوچرخه سواری تمایل دارند؟ در دو کلمه می‌توان به این سوال پاسخ داد: راحتی و احتیاط!

خرید لباس دوچرخه سوارى مخصوص بانوان مارک LIV

لباسِ و استایل معمولی و خیابانی شما زمانی خوب است که آب و هوا خوب باشد؛ قصد پیمون مسافت طولانی نداشته باشید و خیلی سریع دوچرخه سواری نکنید. اما برای سواری‌های طولانی‌تر در آب‌وهوایی با بادهای شدید و سرد قطعا با لباس دوچرخه سواری راحت‌تر خواهید بود. اگر این چنین نبود هیچگاه دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از آن استفاده نمی‌کردند.

البته شما با پوشیدن لباس‌های مخصوص دوچرخه‌سواری نباید انتظار داشته باشید مانند بردلی وایکینگ برنده شوید، اما می‌توانید مثل او به صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری کنید و چه بسا با تمرین بسیار توانستید قهرمان نیز شوید.

 

اهمیت استفاده از لباس دوچرخه سواری چیست؟

اهمیت و مزایا لباس دوچرخه سواری چیست؟

لباس مخصوص دوچرخه‌سواری با این ورزش بسیار سازگار است. لباس دوچرخه‌سواری با استایلِ سواری و خم شدن بر روی فرمان بسیار سازگار است. این به آن معنی است که پیراهن و کت بلندتر، پایین کمر را می‌پوشاند و ممکن است آزادی شما را محدود کند. آستین‌های لباس دوچرخه سواری به طور کامل آزادی عمل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به دلیل این که لباس‌های دوچرخه‌سواری اغلب فیت و تنگ هستند، در هنگام دوچرخه‌سواری درون آن به شدت احساس راحتی می‌کنید. چرا که در هنگام پوشیدن آن‌ها به راحتی شکل بدن را به خود گرفته و شما مزاحمت لباس را حین سواری حس نخواهید کرد.

خرید کیت پنچرگیری تیوبلس دوچرخه مارک Cycle world

لباس دوچرخه‌سواری در زمان حرکت، همواره با شما حرکت می‌کند و آن را جزئی از بدن‌تان احساس خواهید کرد. این ویژگی به ویژه در قسمت پا بسیار اهمیت دارد. چرا که پاها بیشترین حرکت را در هنگام دوچرخه‌سواری خواهند داشت. به همین دلیل است شورت‌های دوچرخه‌سواری از پارچه لاکرا ساخته می‌شوند تا کشش لازم را فراهم کنند.

 

مزایا لباس دوچرخه سواری در زمستان

 

یکی دیگر از ویژگی‌های دیگری که لباس دوچرخه‌سواری را برای این رشته مناسب کرده است، ویژگی ضد تعریق بودن آن‌ها می‌باشد. اگر با یک لباس معمولی تا بالای یک تپه کوچک دوچرخه‌سواری کنید متوجه خواهید شد که چرا لباس‌های دوچرخه‌سواری از پنبه ساخته نشده‌اند. هنگامی که شما عرق می‌کنید، عرق جذب لباس می‌شود و پس از اینکه خشک شد نم خواهند شد و لباس به شدت سرد خواهد شد. لباس‌های دوچرخه‌سواری معمولا از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که عرق با استفاده از گرمای بدن شما تبخیر می‌شود و اثری از خیسی آن باقی نخواهد ماند. از لباسهای با کیفیت دوچرخه سواری میتوانیم به لباس دوچرخه سواری بیانکی (BIANCHI) اشاره کنیم.

شاید از مهم‌ترین ویژگی شورت‌های دوچرخه‌سواری پد و لایه‌ای از پارچه نرم است که بر روی پوست شما قرار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که در گرما و تا مسافت‌های طولانی بدون نگرانی از عرق سوز شدن دوچرخه سواری کنید. لباس‌های مناسب دوچرخه‌سواری می‌تواند با اطمینان از اینکه انرژی را هنگام سواری هدر نمی‌دهید، بهروه‌وری و سرعت شما را افزایش دهند. مهم‌ترین تفاوت لباس دوچرخه‌سواری این است که بسیار آیرودینامیک‌تر از لوازم معمولی می‌باشد و به سادگی با مقاومت هوا سازگار و هماهنگ است.

 

انواع لباس دوچرخه سواری را بشناسید

انواع لباس دوچرخه سواری به چند دسته تقسیم میشود؟

لباس‌های دوچرخه‌سواری و به طور کلی ست کامل لباس دوچرخه سواری شامل دستکش‌هایی است که یک تکه پارچه پشمی در پشت خود دارند که در زمان عرق صورت یا آب ریزش بینی حین سواری، رطوبت آن‌ها را با دست پاک کنید. شورت‌های دوچرخه‌سواری در قمست خشتک دارای پد و فوم ضخیم می‌باشند که می‌تواند ضربات حین دوچرخه‌سواری را بگیرد.  لباس‌های دوچرخه‌سواری در ساده‌ترین حالت شاملِ شورت دو بندی یا شلوار تنگ، چین دوچرخه (پیراهن)، دستکش، ژاکت، جوراب و کفش دوچرخه سواری هستند. در ادامه به بررسی موارد ذکر شده می‌پردازیم.

خرید قمقمه حمل ابزار زفال زد باکس Zefal Z box tool holder 650+150cc

انواع لباس دوچرخه سواری

  • شورت / شلوارک حرفه ای دوچرخه سواری

لباس قطعی در ستِ حرفه‌ای دوچرخه سواری، شلوارک یا شورت دوچرخه‌سواری ساخته شده از پارچه لاکرا با یک پد و لایه در داخل آن، می‌باشد. معمولا این شورت‌ها در دو نوع هستند. در یکی از آن‌ها بند کار گذاشته شده است و در نوع دیگر به جای بند از دوبندی استفاده شده است. شورت‌های دارای دوبندی معمولا راحت‌تر از نوع دیگر هستند. البته نوع دیگری از پوشش در قسمت پایین تنه وجود دارد مانند: لباس دوچرخه سواری KATUSHA.Alpecin همراه ساق دست و پا،  که در ایران بانوان از نیز آن می‌توانند استفاده کنند. شلوارهای تنگ دوچرخه سواری گزینه‌ی دیگری برای دوچرخه‌سواران است.

 

  • پیراهن استاندارد دوچرخه سواری

پیراهن دوچرخه‌سواری معمولا به شکل یک تی‌شرت با ترکیبی از مواد مصنوعی و پشم مرینوس ساخته می‌شود. یک پیراهن مطلوب دوچرخه‌سواری برای محافظت از شما در برابر خورشید بوده و معمولا دارای یک یقه بلند می‌باشد. رایج‌ترین لباس‌ها دارای آستین کوتاه یا بلند هستند. اگرچه لباس‌های بدون آستین نیز برای آب و هوای بسیار گرم موجود است. پارچه‌های پیراهن در برابر آب و هوا مقاوم هستند.

انواع لباس دوچرخه سواری

  • دستکش مخصوص دوچرخه سواری

از فواید دستکش دوچرخه سواری که یکی دیگر از آیتم‌های لباس دوچرخه سواری دستکش می‌باشد میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که: دستکش‌هایی به سبک سنتی هستند که دارای بافتی نرم و چرمی می‌باشند. این دستکش‌ها فرد را در مقابل سرما و ضربه در هنگام افتادن محافظت می‌کند. نوع دیگری از دستکش‌ها وجود دارند که به دستکش‌های بدون انگشت معروف هستند.

خرید تیوپ دوچرخه کندا ۲۶ KENDA Tube

  • جوراب رکاب زنی

جوراب‌های مخصوص دوچرخه‌سواری از پارچه‌های نازک و ضد تعریق ساخته می‌شود که در قسمت کف آن‌ها یک لایه اضافی تعبیه می‌شود. جوراب‌های پشمی مرینوس با همین ویژگی در فصل‌های سرد جای جوراب‌های نازک را می‌گیرد.

  • کفش دوچرخه ‌سواری

یکی دیگر از تجهیزات مهم کفش و پنجه مخصوص دوچرخه سواری است که شما را در بهتر رکاب زدن و کمتر تلف شدن انرژی کمک می‌کند. کفش های مخصوص در زیر کفی جای مخصوص برای بستن پل پنجه دارند که بعد از نصب کردن آن پای شما در پنجه فیکس شده و به راحتی و با قدرت بیشتر میتوانید رکاب بزنید. البته کفشی که ما پیشنهاد میکنیم، کفش دوچرخه سواری شیمانو کوهستان SHIMANO_XC31 است.

 

انواع لباس دوچرخه سواری

منبع: road.cc , docharkhestan

 

لباس دوچرخه سواری با کیفیت

لباس دوچرخه سواری اسکات، دارای سه چیب در پشت جهت قرار دادن لوازم ضروری میباشد و پارچه cool max با تنفس بالا، منسب استفاده در گرمترین روزهای سال میباشد که به خوبی از شما در هوای سرد محافظت میکند.

مشاهده لباس دوچرخه سواری اسکات

 

لباس دوچرخه سواری گرم و اصل

لباس دوچرخه سواری اسکای، دارای سه چیب در پشت جهت قرار دادن لوازم ضروری میباشد و از پارچه cool max با تنفس بالا تولید شده است. همچنین این لباس در رنگ آبی تولید و در بازار عرضه شده است.

مشاهده لباس دوچرخه سواری اسکای

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *