انواع مدل ‌های دوچرخه کوهستان را بشناسید

انواع مدل های دوچرخه کوهستان را بشناسید [ توضیحات کامل ]

مقدمه

انواع مدل‌ های دوچرخه کوهستان و استفاده از آن‌ها در طبیعیت، تجربه لذت بخش و بی‌نظیری از دوچرخه سواری را برای شما به ارمغان می‌آورد. دوچرخه کوهستان ساختاری محکم، قوی و بادوام دارد که برای مسیرهای کوهستانی و پر فراز و نشیب بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید بیشتر با این دوچرخه و مدل‌های گوناگون آن آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از مدل های دوچرخه کوهستان 

دوچرخه‌های کوهستان با ساختار مستحکم و مقاومی که دارند، می‌توانند بهترین انتخاب برای مسیرهای پر دست‌انداز و ناهموار به حساب بیایند. چرخ‌های پهن و بزرگ و همچنین کمک فنرهای قوی این دوچرخه، رکاب زدن در مسیرهای پرفراز و نشیب را تبدیل به یک تجربه بی‌نظیر و دوست داشتنی می‌کند. 

برای مشاهده قیمت دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۳ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ اینچ و دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۴ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ اینچ وارد دوچرخستان شوید.

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020 مشکی

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020

 

نکاتی برای خرید انواع مدل های دوچرخه کوهستان 

در هنگام خرید انواع مدل های دوچرخه کوهستان، خوب است که چند نکته مهم را همواره در نظر داشته باشید. اول این که در هنگام انتخاب دوچرخه، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که بدنه آلومینیومی دارند. این دوچرخه‌ها در عین مقاومت بالا، سبک هم هستند. دوچرخه‌هایی با بدنه فیبروکربنی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما قیمتشان هم بالاتر از انواع دوچرخه‌ آلومینیومی است. 

اما دوچرخه‌هایی با بدنه آهنی بسیار سنگین هستند و احتمال زنگ زدگی در آن‌ها بالا است. نکته دیگر توجه به سایز دوچرخه است. معمولا دوچرخه‌هایی با سایز ۱۲، ۱۶ و ۲۰ برای کودکان خریداری می‌شوند و سایزهای ۲۴، ۲۶، ۲۷٫۵ و ۲۹ مناسب بزرگسالان هستند. 

 

معرفی مدل‌ های دوچرخه کوهستان 

 

معرفی مدل‌ های دوچرخه کوهستان 

پس از آشنایی نسبی با کاربرد مدل های دوچرخه کوهستان، به سراغ معرفی انواع آن‌ها می‌رویم. 

  • دوچرخه هارد (Hard): این نوع از مدل های دوچرخه کوهستان به علت نداشتن سیستم تعلیق و فنربندی مناسب، انعطاف‌پذیری چندان مناسبی ندارند. 
  • دوچرخه هاردتیل (Hard Tail): در این مدل دوچرخه‌ها، سیستم تعلیق فقط روی چرخ جلو سوار شده و چرخ عقب فنربندی ندارد. بنابراین از این مدل می‌توان در مسیرهایی استفاده کرد که ناهمواری کمتری داشته باشند. دوچرخه‌های هاردتیل وزن سبک، قیمت مناسب و یک طراحی ساده دارند. 
  • دوچرخه سافت تیل (Soft Tail): در این مدل های دوچرخه کوهستان، هم چرخ عقب و هم چرخ جلو دارای سیستم تعلیق و فنربندی هستند. 
  • دوچرخه فول ساسپنشن (Full Suspension): فرم این مدل دوچرخه‌ها دو تکه بوده و یک سیستم تعلیق کامل روی آن‌ها سوار است. دوچرخه‌های فول ساسپنشن علی رغم وزن بالاترشان نسبت به دیگر مدل های دوچرخه کوهستان ، برای مسیرهای پرفراز و نشیب و با دست‌انداز‌های زیاد بهترین انتخاب به حساب می‌آیند. 

 

معرفی بهترین برند دوچرخه کوهستان 

 

معرفی بهترین برند دوچرخه کوهستان 

در این بخش تعدادی از برندهای بهترین مدل دوچرخه کوهستان را معرفی خواهیم کرد و ویژگی‌های مهم آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دوچرخه کوهستان کراس آلپینا

این دوچرخه با وجود فرم آلومینیومی، به کاهش وزن ۵ کیلوگرمی در مقایسه با مدل‌های دیگر این برند دست پیدا کرده است که نکته بسیار قابل توجهی است. این دوچرخه برای مسیرهای ناهموار انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. 

دوچرخه کوهستانی راپیدو

راپیدو یک برند ایرانی باکیفیت است که توانسته دوچرخه‌هایی با سطح عملکرد متوسط و قابل قبول را برای رکاب زدن در مسیرهای کوهستانی تولید کند. 

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

بهترین مدل دوچرخه کوهستان: جاینت

برند جاینت بهترین مدل دوچرخه کوهستان را طراحی و تولید می‌کند. فرم سبک و درعین حال مقاوم دوچرخه‌های آن، رکاب زدن را در مسیرهای کوهستانی پر از مانع هموار و لذت بخش می‌کند. علاوه بر مدل‌های نام برده شده، می‌توان به برندهایی همچون فوجی، اوکی، راش و مریدا نیز اشاره کرد که دوچرخه‌هایی باکیفیت را برای مسیرهای کوهستانی تولید می‌کنند. فوجی بهترین مدل دوچرخه کوهستان را تولید می‌کند و مانند برند جاینت از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

جمع بندی مدل های دوچرخه کوهستان

در این مقاله به معرفی مدل های دوچرخه کوهستان پرداختیم و ویژگی هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم تا به کمک آن‌ها بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. فراموش نکنید که علاوه بر یک دوچرخه باکیفیت، استفاده از لوازم ایمنی مخصوص نیز برای دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی امری ضروری است.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *