مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب چیه؟

مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب چیه؟

مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب با توجه به انواع مختلفی که از این محصول در بازار وجود دارد تعیین می‌گردد. همان‌طور که می‌دانید دوچرخه سواری از ورزش‌های سرعتی به شمار آمده که در آن امکان عدم تعادل و زمین ‌خوردن وجود دارد. بنابراین با استفاده از یک کلاه خوب برای دوچرخه سواری می‌توان از ناحیه سر در برابر هرگونه ضربه و آسیب‌های احتمالی محافظت کرد. فرقی نمی‌کند که شما یک دوچرخه سوار آماتور هستید و یا حرفه‌ای، در هر حال استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری ضروری است. 

برای خرید کلاه دوچرخه سواری با کیفیت و مناسب لازم است قبل از خرید آشنایی مختصری با انواع کلاه دوچرخه سواری و ویژگی‌های آن داشته باشید.  در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع کلاه ایمنی دوچرخه سواری به برخی از موارد مهمی که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه نمایید و اینکه مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب چیه؟ نیز اشاره نماییم.

 

کلاه دوچرخه سواری و مدل‌های مختلف آن

 

کلاه دوچرخه سواری و مدل‌های مختلف آن

کلاه دوچرخه سواری به صورت تفریحی: این مدل کلاه را می‌توان برای سبک‌های مختلف دوچرخه سواری مانند کوهستان، جاده و سرعت به کار برد. وجود نقاب در طراحی این کلاه دوچرخه سواری از چشمان دوچرخه سوار در برابر تابش نور ماورا بنفش خورشید محافظت کرده که این امر یکی از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب به شمار می‌آید.

کلاه دوچرخه سواری مخصوص پیست: سرعت دوچرخه سواری در پیست بسیار بالا بوده و به همین دلیل کلاه دوچرخه سواری باید از قابلیت آیرودینامیکی خاصی برخوردار بوده تا امکان گردش هوا بدون کاهش سرعت وجود داشته باشد. علاوه بر این کلاه خوب برای دوچرخه سواری پیست باید سبک باشد تا گردن دوچرخه سوار تحت فشار کمتری باشد.

کلاه دوچرخه سواری برای کوهستان: دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی بسیار دشوار بوده از این‌ رو لازم است دوچرخه‌سوار از کلاه‌های دوچرخه سواری مناسب آن استفاده نماید. این‌گونه کلاه‌ها معمولاً وزن بیشتری داشته و ضمن محافظت از سر از فک دوچرخه سوار نیز حفاظت می‌نمایند. همچنین با توجه به تعریق دوچرخه سوار این سبک از کلاه ایمنی باید از ویژگی تهویه هوای مناسبی برخوردار باشد.

کلاه دوچرخه سواری برای جاده‌: این مدل از کلاه‌های ایمنی علاوه بر وزن سبک دارای نقاب بوده و به صورت آیرودینامیک طراحی شده‌اند. این امر از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب جهت جاده به شمار آمده و از میزان فشار باد بر ناحیه سر و گردن دوچرخه سوار می‌کاهد.

 

‏ کلاه مخصوص دوچرخه سوارى vibe climax زرد

‏ کلاه مخصوص دوچرخه سوارى vibe climax

 

بهره‌گیری از کلاه دوچرخه سواری چه مزایایی به دنبال دارد؟

  • قیمت کلاه دوچرخه سواری در مقایسه با سایر لوازم جانبی دوچرخه ارزان‌تر بوده، می‌توانید با هزینه بسیار پایین سلامت خود را تضمین نمایید.
  • این محصول از نواحی سر و صورت دوچرخه سوار در هنگام بروز حادثه و زمین خوردن محافظت می‌نماید.
  • همچنین برخی از مدل‌های کلاه دوچرخه سواری در روزهای بارانی از خیس شدن سر دوچرخه سوار جلوگیری می‌نماید.
  • نقابی که در قسمت جلوی کلاه دوچرخه سواری قرار دارد مانع از تابش نور خورشید به چشمان دوچرخه سوار می‌گردد.
  • استفاده از کلاه دوچرخه سواری مناسب در زمستان نیز باعث گرم نگه داشتن سر شده و گرمای لازم را برای آن فراهم می‌نماید.

 

معرفی برخی از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب

 

معرفی برخی از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب

قیمت کلاه دوچرخه سواری: از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. برای این منظور بهتر است کلاه را از فروشگاه‌های لوازم جانبی دوچرخه معتبر و با سابقه خریداری نمایید. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود کلاه با کیفیت و مناسبی را از این‌گونه فروشگاه‌ها انتخاب نمایید.

سبک کلاه دوچرخه سواری: همان‌طور که اشاره شد دوچرخه سواری در سبک‌های مختلفی انجام شده که در هر یک نیاز به استفاده از کلاه مناسب آن خواهد بود. با توجه به این امر می‌توانید از کلاه دوچرخه سواری متناسب با سبک ورزشی خود استفاده نمایید.

سایز کلاه دوچرخه سواری: اندازه کلاه دوچرخه سواری از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. بر این اساس سایز کلاه باید کاملاً منطبق بر سایز سر فرد بوده چرا که کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر بودن آن عملکرد محافظتی کلاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جنس و متریال کلاه دوچرخه سواری: برخورداری از متریال مرغوب و با کیفیت از دیگر مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب به شمار می‌آید. همان‌طور که می‌دانید نقش ایمنی کلاه را نباید فدای زیبایی آن کرد. بنابراین حتما از کلاه‌های با کیفیت و اصل جهت دوچرخه سواری استفاده نمایید.

وزن کلاه دوچرخه سواری: وزن کلاه با توجه به سبک دوچرخه سواری متفاوت خواهد بود به عنوان مثال کلاه‌ دوچرخه سواری برای کوهستان سنگین‌تر از سایر کلاه‌های دوچرخه‌سواری خواهد بود. به هرحال تناسب وزن کلاه با توجه به سبک دوچرخه سواری از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب محسوب می‌شود.

امکان تهویه هوا در کلاه: کلاه دوچرخه سواری مناسب و ایده‌آل بخصوص در فصول گرم سال باید از قابلیت تهویه هوای مناسب برخوردار باشد. 

 

کلاه دوچرخه Sonic

کلاه دوچرخه سوارى برند ‏vibe Sonic

 

جمع‌بندی مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب

مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب با توجه به انواع مختلف آن در سبک‌های مختلف دوچرخه سواری متفاوت است. انواع کلاه دوچرخه سواری موجود در بازار بر اساس سبک دوچرخه سواری عبارتند از:

  • کلاه دوچرخه سواری کوهستان
  • کلاه دوچرخه سواری جاده
  • کلاه دوچرخه سواری پیست
  • کلاه دوچرخه سواری تفریحی 

موارد مهمی که در زمان خرید کلاه دوچرخه سواری خوب باید به آن توجه شود عبارتند از:

  • قیمت کلاه دوچرخه سواری
  • سایز کلاه دوچرخه سواری
  • وزن کلاه دوچرخه سواری
  • سبک کلاه دوچرخه سواری
  • متریال کلاه دوچرخه سواری

با توجه به مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب می‌توانید برای خرید این محصول به سایت این فروشگاه لوازم جانبی دوچرخه معتبر مراجعه نمایید.

 

کلاه دوچرخه سواری ROCKY

کلاه دوچرخه سوارى راکی (ROCKY)

 

سوالات متداول

  • آیا مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب در تمامی سبک‌های دوچرخه سواری یکسان است؟ 

خیر مشخصات کلاه خوب برای دوچرخه سواری با توجه به سبک‌های مختلف این ورزش متفاوت خواهد بود.

  • برای خرید کلاه دوچرخه سواری متناسب با اندازه سر چه باید کرد؟ 

قبل از خرید بهتر است ابتدا دور سر خود را اندازه گرفته و بر اساس سایز آن نسبت به انتخاب کلاه مناسب اقدام نمایید.

  • وزن کدام یک از کلاه‌های دوچرخه‌سواری نسبت به سایر کلاه‌ها سنگین‌تر است؟

کلاه دوچرخه سواری مخصوص کوهستان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد مانند محافظت از فک نسبت به سایر کلاه‌های دوچرخه‌ سواری سنگین‌تر است.

توضیحات متا

از مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب می‌توان به استفاده از متریال با کیفیت در تولید آن، قیمت ارزان، سایز  مناسب و تطابق آن با سبک دوچرخه سواری اشاره کرد.

 

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

2 دیدگاه برای “مشخصات کلاه دوچرخه سواری خوب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *