معایب دوچرخه ثابت چیست و چرا باید با دوچرخه‌های اصلی تمرین کنیم؟

معایب دوچرخه ثابت چیست

معایب دوچرخه ثابت

معایب دوچرخه ثابت را تخصصی بدانید!

معایب دوچرخه ثابت: اگر به سالن‌های ورزشی بروید حتماً یک نمونه از دوچرخه‌های ثابت را در آن‌ها مشاهده خواهید کرد. بسیاری از افرادی که عضو سالن‌های ورزشی هستند از این نوع دوچرخه استفاده می‌کنند و شاید این فکر را در سر داشته باشند که یک نمونه از این دوچرخه‌ها را نیز برای خانه خود خریداری کنند. این باور که دوچرخه ثابت با دوچرخه‌های معمولی که در بیرون از خانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم هیچ تفاوتی ندارد یک تفکر کاملاً غلط است. در ادامه با سایت دوچرخستان همراه باشید.

منظور از تفاوت فقط ثابت و متحرک بودن دوچرخه‌ها نیست بلکه تاثیر این دوچرخه‌ها بر روی اندام‌های بدن نیز بسیار متفاوت است. به دلیل آگاهی‌های کمی که مردم در این باره دارند این تصور به وجود آمده است که اگر یک دوچرخه ثابت در خانه باشد دیگر نیازی به دوچرخه‌های بیرونی نیست چرا که این دوچرخه می‌تواند عملکرد دوچرخه‌های معمولی را شبیه سازی کند. در این مقاله ما می‌خواهیم برخی از معایب دوچرخه ثابت را بیان کنیم. با نگاهی کوتاه به این عوارض خواهیم فهمید که هیچ وقت دوچرخه ثابت، جای دوچرخه‌های اصلی از خانه را نمی‌گیرد. همراه ما باشید تا به احتمال زیاد شروع به دوچرخه سواری کنید.

منظور از معایب این نیست که یک دوچرخه ثابت می‌تواند به بدن شما آسیب برساند بلکه فقط مقایسه‌ای بین دوچرخه‌های بیرون از خانه و دوچرخه‌های ثابت انجام داده ایم که نتیجه آن این شد که برخی فوایدی که دوچرخه‌های بیرونی دارند شامل دوچرخه‌های ثابت نمی‌شود و می‌توان آن‌ها را عوارض دوچرخه ثابت نامید. در ادامه معایب دوچرخه ثابت را خواهید خواند.

تاثیر محدودتر

۱- ایجاد محدودیت

همانگونه که می‌دانید دوچرخه سواری یک ورزش بسیار مفید برای همه مردم است و می‌تواند فواید بسیار زیادی را به دنبال داشته و سلامت بدن را تضمین کند. اگر هدف شما از دوچرخه‌سواری افزایش قدرت پاهایتان است باید بگویند که دوچرخه ثابت می‌تواند یک وسیله مفید برای تان باشد اما اگر به دنبال این هستید که تمامی‌اندام‌های بدن تان را تحت تاثیر قرار داده و ورزیده تر کنید دوچرخه ثابت یک انتخاب اشتباه است.

در هنگام دوچرخه سواری در یک دوچرخه ثابت درباره شما بقیه اندام‌های بدن تان را نادیده میگیری چرا که آن‌ها هیچ با هیچگونه چالشی مواجه نمی‌شوند این در حالی است که زمانی که شما با یک دوچرخه در بیرون از خانه دوچرخه سواری می‌کنید تقریباً بیشتر اندام‌های بدن تا مجبور به فعالیت هستند از دست‌ها گرفته تا گردن و عضلات کمر. می‌توان گفت که این روز به بازی ترین عوارض دوچرخه ثابت است. با توجه به این گفته‌ها می‌توان دریافت که استفاده از یک دوچرخه ثابت نمی‌تواند همه هوایی دیکه دوچرخه سواری در بیرون از خانه را دارد آینده شما کند.

خستگی

۲- خستگی زودرس:

پزشکان و متخصصان بیان می‌کنند که یکی از اصلی ترین دلایل ورزش نکردن مردم و عدم اولویت قرار دادن آن در برنامه‌های خود، خستگی است. البته نه خستگی ناشی از ورزش کردن بلکه خستگی از تکراری بودن حرکاتی که انجام می‌شود. زمانی که شما یک دوچرخه ثابت در زیر زمین و یا اتاق خود دارید و شروع به دوچرخه‌سواری می‌کنید تمامی‌محیط ثابت بوده و همیشه به صورت یکنواخت این کار را انجام خواهید داد که این باعث خستگی در طولانی مدت می‌شود و مطمئنا بعد از گذشت زمان شما شوق و اشتیاق خودتان را برای ورزش کردن از دست خواهید داد.

تجربه ثابت کرده است که این گونه افراد بعد از یک مدت ابتدا مدت زمان ورزش خود را کاهش می‌دهند و سپس به کلی آن را فراموش کرده و از اولویت‌های خود خارج می‌کند. پس خستگی بعد از گذشت یک زمان را نیز می‌توان جزو معایب دوچرخه ثابت دانست.

محروم شدن از زیبایی‌های طبیعت

۳- استفاده نکردن از محیط طبیعی:

ثابت بودن یک دوچرخه درست است که مزیت‌هایی دارد ولی یکی از عیب‌های آن این است که شما از دیدن زیبایی‌های طبیعت و محیط بیرون دور خواهید بود. زمانی که شما با یک دوچرخه معمولی در بیرون از خانه دوچرخه سواری می‌کنید طبیعت‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد‌.

همین زیبایی‌ها می‌تواند اشتیاق شما برای ورزش کردن را بسیار افزایش داده و حتی با وجود ورزش زیاد شما احساس خستگی کمتری بکنید چرا که از آن رضایت خواهید داشت. اینها مزیتی هستند که یک دوچرخه ثابت آن‌ها را ندارد.

نبود چالش‌های مختلف

۴- عدم مواجه شدن با چالش های طبیعی:

یکی دیگر از معایب دوچرخه ثابت نبودن چالش در آن است. وقتی شما با یک دوچرخه ثابت دوچرخه سواری می‌کنید هیچگونه چالشی در مقابل شما وجود ندارد و شما یک کار روتین را هر روز تکرار خواهید کرد. این در حالی است که وقتی به بیرون از خانه رفته و دوچرخه سواری را در محیط‌های مختلف تجربه می‌کنید با چالش‌های متفاوتی نیز رو به رو خواهید شد.

چالش‌های مانند باران، باد، چاله‌های مختلف در خیابانها سرازیری‌ها و سربالایی‌های مختلف. این چالش‌ها باعث می‌شود که شما تمرکز بیشتری داشته و بتوانید تصمیم‌گیری تان را نیز تقویت کنید و علاوه بر بدن ذهنتان را نیز ورزش دهید.

نامناسب برای آماده سازی مسابقات

۵- نامناسب برای آماده سازی مسابقات:

استفاده از دوچرخه ثابت به منظور آماده شدن برای یک مسابقه اصلا مناسب نیست. همانگونه که گفته شد یک دوچرخه ثابت نمی‌تواند تمامی‌بدن شما را به چالش بکشد و این پاها هستند که ورزش می‌کند. در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت شما با شرایط سخت مختلف روبرو نمی‌شوید و حتی شرایط پیش بینی شده نیز در آن وجود ندارد و همه چیز ثابت روتین است. به همین دلایل دوچرخه ثابت برای کسانی که می‌خواهند آماده یک مسابقه ورزشی شوند اصلا مناسب نیست.

وجود امکان تقلب

۶- وجود امکان تقلب:

امکان تقلب را نیز می‌توان جزو عوارض دوچرخه ثابت دانست. در هنگام استفاده از یک دوچرخه ثابت شما می‌توانید سرعت خود را بر اساس نیاز بدنتان تنظیم کنید. این موضوعی نیست که قابل افتخار باشد. کنترل کامل بر روی دوچرخه خود دارید و زمانی که احساس خستگی می‌کنید می‌توانید سرعت را کم کرده و و یا اصلاً دوچرخه‌سواری را متوقف کنید این در حالی است که وقتی بیرون از منزل هستید و دوچرخه سواری می‌کنید دیگر این قابلیت برای شما وجود ندارد و شما باید بر اساس شرایط سرعت خود را تنظیم کنید و یا مجبور باشید که برای توقف دوچرخه‌سواری به خانه برگردیم این یعنی به چالش کشیدن اندام‌های مختلف بدن و تقویت آن‌ها.

در ایم مقاله از سایت دوچرخستان با معایب دوچرخه ثابت آشنا شدید. باز هم تاکید می‌کنیم که این عوارض به این معنی نیستند که دوچرخه ثابت می‌تواند به بدن شما آسیب برساند فقط فوایدی در دوچرخه سواری معمولی وجود دارد که در دوچرخه سواری با دوچرخه‌های دریافت نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به مطلب راهنمایی انتخاب و خرید دوچرخه سری زده و مطالعه فرمائید.

منبع:  livehealthy.chron

Rate this post

One thought on “معایب دوچرخه ثابت چیست و چرا باید با دوچرخه‌های اصلی تمرین کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *