آموزش نصب پایه نگهدارنده دوچرخه [ آموزش تصویری ]

آموزش نصب پایه نگهدارنده دوچرخه [ آموزش تصویری ]

نصب پایه نگهدارنده دوچرخه بهپایه شما کمک می‌نماید تا بسیار راحت و ایمن نسبت به جابجایی و یا نگهداری از دوچرخه خود اقدام کنید. پایه نگهدارنده از جمله لوازم جانبی دوچرخه محسوب شده که جهت پارک کردن، نگهداری و یا حمل دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه‌های نگهدارنده دوچرخه بر اساس نیاز دوچرخه سواران در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی و تولید شده‌اند. مدل‌های فوق از پایه نگهدارنده دوچرخه روی زمین گرفته تا پایه نگهدارنده دوچرخه به ماشین را شامل می‌شود. در این مقاله قصد داریم ضمن آموزش نصب پایه نگهدارنده دوچرخه [ آموزش تصویری ] به بررسی انواع پایه نگهدارنده دوچرخه موجود در بازار و شرح ویژگی‌های آن‌ بپردازیم.

خرید ست دنده ١٢ سرعته دوچرخه کوهستان مارک SRAM GX

 

خرید باربند صندوقى دوچرخه 2 محوره

باربند صندوقى دوچرخه ۲ محوره

 

انواع پایه نگهدارنده دوچرخه

همان‌طور که اشاره شد نصب پایه نگهدارنده دوچرخه با توجه به مدل آن متفاوت خواهد بود. انواع پایه نگهدارنده دوچرخه به طور کلی در دو دسته تقسیم‌بندی می‌گردند. دسته اول پایه نگهدارنده دوچرخه که به منظور حمل و نقل و جابجایی دوچرخه به وسیله خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسته دوم  پایه نگهدارنده جهت قرار دادن دوچرخه در منزل،  پارکینگ و یا مغازه کاربرد دارد. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی هر کدام از این پایه‌های نگهدارنده می‌پردازیم.

خرید خودرو دوچرخه ۱۰۵ شیمانو SHIMANO_105_CS-5800 11-28

 

پایه نگهدارنده دوچرخه برای خودرو

 

پایه نگهدارنده دوچرخه برای خودرو

روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری افزوده می‌گردد به طوری‌که حتی در زمان سفر نیز همراه داشتن دوچرخه ضرورت می‌یابد. پایه نگهدارنده دوچرخه به ماشین از تجهیزات جانبی دوچرخه محسوب شده که برای جابجایی دوچرخه توسط خودرو استفاده می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توان به راحتی دوچرخه را بر روی سقف و یا پشت ماشین به صورت ایمن و مطمئن قرار داده و حمل کرد. طریقه نصب پایه نگهدارنده دوچرخه به ماشین بر اساس طراحی آن باید به گونه‌ای صحیح و مستحکم صورت گرفته تا از بروز صدمه به خودرو و دوچرخه جلوگیری شود. اما برای اینکه مناسب‌ترین پایه نگهدارنده دوچرخه را برای حمل با ماشین انتخاب نمایید باید چند نکته را مد نظر قرار دهید، نکاتی از جمله:

خرید طبق قامه شیمانو آلتوس Shimano_Altus_fc-M311

  • آیا می‌خواهید که دوچرخه را بر روی پشت ماشین قرار دهید و یا روی سقف آن؟
  • میزان بودجه‌ای که برای خرید پایه نگهدارنده دوچرخه در نظر دارید.
  • قصد حمل کردن چه تعداد دوچرخه را دارید.

بعد از بررسی موارد بالا می‌توانید بهترین پایه نگهدارنده دوچرخه را خریداری کرده و سپس با نصب پایه نگهدارنده به خودرو با خیال راحت از آن استفاده نمایید. البته توجه نمایید که پایه نگهدارنده در مدل‌های ارزان کیفیت چندانی نداشته و ممکن است به ماشین و یا دوچرخه شما صدمه برسانند. اگر می‌خواهید  دوچرخه‌ها به صورت فیکس و مستحکم بر روی پایه نگهدارنده قرار گیرند استفاده از مدل سقفی مناسب‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید در این حالت تا دو عدد دوچرخه را نیز با استفاده از آن حمل نمایید. اما به دلیل تغییر حالت آیرودینامیکی ماشین امکان مصرف بیشتر سوخت وجود خواهد داشت. برای قرارگیری دوچرخه و نصب پایه نگهدارنده در پشت ماشین نیز حتماً به سایز خودرو و اندازه دوچرخه توجه نمایید تا جلوی آینه‌های ماشین قرار نگیرد، چراکه در غیر این‌صورت ممکن است راننده با محدودیت دید مواجه شود.

خرید دسته دنده ۱۰ سرعته شیمانو دئور shimano deore M6000

پایه نگهدارنده دوچرخه ثابت

پایه نگهدارنده دوچرخه ثابت از پایه‌های بسیار مناسب جهت استفاده در منزل، پارکینگ و یا مغازه هستند. چنانچه در پارکینگ و یا منزل خود با محدودیت فضا روبه‌رو هستید، و یا می‌خواهید تعداد دوچرخه‌های بیشتری را با نظم در کنار هم قرار دهید به کارگیری و نصب پایه نگهدارنده بسیار مناسب خواهد بود. این پایه‌ها نیز  از نظر طرح و مدل  بسیار متنوع بوده و در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که عبارتند از:

  • پایه نگهدارنده دوچرخه روی زمین: این‌گونه پایه‌های نگهدارنده همان‌طور که از نامشان پیداست بر روی زمین قرار گرفته و شما می‌توانید دوچرخه خود را به راحتی بر روی آن قرار دهید. پایه نگهدارنده دوچرخه زمینی نیز در دو مدل طراحی شده است، یک مدل آن به صورت پایه‌دار بوده و نوع دیگر آن تنها به صورت نگهدارنده است که می‌توانید چرخ دوچرخه را در آن قرار داده تا نگه دارد. پایه نگهدارنده دوچرخه برند تاپیک  و پایه نگهدارنده دوچرخه مدل کرفا از بهترین پایه‌های نگهدارنده موجود در بازار بوده چرا که از استحکام و طراحی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. همچنین نصب پایه نگهدارنده در این مدل بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت چندانی ندارد.
  •  دومین مدل از پایه‌های نگهدارنده که معمولا در منزل و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پایه نگهدارنده دوچرخه دیواری است. به کارگیری این نوع پایه نگهدارنده در فضاهای محدود و کوچک، به خاطر استفاده از حداکثر فضای موجود بسیار مناسب‌تر از نوع زمینی آن خواهد بود. پایه نگه دارنده دیواری دوچرخه ان دی مدل m 101  از بهترین نوع این پایه‌ها در بازار به شمار می‌آید. البته برای نصب پایه نگهدارنده دیواری دوچرخه نیاز به سوراخ کردن دیوار است. 

خرید ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو مدل M۳۹۶

 

 نکات مهمی که هنگام خرید و نصب پایه نگهدارنده دوچرخه باید به آن توجه نماییم

 

 نکات مهمی که هنگام خرید و نصب پایه نگهدارنده دوچرخه باید به آن توجه نماییم

در هنگام خرید پایه نگهدارنده دوچرخه و نصب آن لازم است ویژگی‌ها و نکاتی را درباره این تجهیزات مورد توجه قرار داد. برخی از نکات فوق عبارتند:

  • محل تولید و ساخت پایه نگهدارنده از مهم‌ترین نکات در زمان خرید این محصول است. بسیاری از پایه‌های نگهدارنده‌ای که در کشورهای اروپایی تولید می‌شوند از نظر کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی در سطح بالایی قرار دارند. همچنین محصولات درجه یک از کشور چین  و تایوان مانند پایه نگهدارنده دوچرخه تاپیک نیز دارای کیفیت بالا و استحکام مناسبی هستند.
  • میزان تحمل وزن و جنس پایه نگهدارنده نیز در طول عمر مفید و استقامت این محصول نقش مهمی ایفا می‌کند. استفاده از پایه‌های مقاوم و تولید شده از آلیاژهای با کیفیت باعث می‌شود تا بعد از نصب پایه نگهدارنده و قرار دادن دوچرخه دیگر نگرانی از بابت آن دیگر نداشته باشد. امروز بسیاری از پایه‌های نگهدارنده دوچرخه از آلیاژهای آلومینیوم، فولاد، استیل و غیره ساخته می‌شوند.
  • نصب پایه نگهدارنده باید بسیار سریع و آسان صورت گیرد. البته قبل از خرید این محصول ابتدا از نحوه نصب و به کارگیری آن به طور کامل مطلع شوید. 

 

پایه دیواری نگه دارنده دوچرخه

 

 جمع‌بندی نصب پایه نگهدارنده

پایه نگهدارنده دوچرخه از تجهیزات بسیار مهم به شمار می‌آید که جهت نگهداری و یا جابجایی دوچرخه کاربرد دارد. طریقه نصب پایه نگهدارنده بر اساس مدل‌های مختلفی که دارد نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی در بازار دو نوع پایه نگهدارنده دوچرخه وجود دارد. نوع اول به منظور جابجایی و حمل و نقل دوچرخه به وسیله ماشین مورد استفاده قرار گرفته و نوع دوم برای قرار دادن و پارک کردن دوچرخه در منزل، پارکینگ و مغازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه نگهدارنده دوچرخه زمینی نیز در دو مدل پایه‌دار و بدون پایه طراحی و تولید می‌شود.

پایه نگهدارنده دوچرخه دیواری نیز برای فضاهای بسیار کوچک و محدود مناسب بوده و باعث استفاده بهینه از فضای موجود می‌گردد. در زمان خرید پایه نگهدارنده برای دوچرخه باید به مواردی از جمله کشور سازنده آن، آلیاژ به کار رفته و کیفیتی که دارد و همچنین نحوه نصب پایه نگهدارنده توجه گردد.

خرید کیف بین بدنه دوچرخه مارک B-SOUL

از بهترین انواع پایه نگهدارنده دوچرخه موجود در بازار می‌توان به محصولات ذیل اشاره کرد:

  • پایه نگهدارنده دوچرخه برند تاپیک
  • پایه نگهدارنده دوچرخه مدل کرفا
  • پایه نگه دارنده دیواری دوچرخه ان دی مدل m 101

نصب پایه نگهدارنده دوچرخه در هر یک از مدل‌های فوق بسیار آسان و راحت انجام می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید برای خرید بهترین نگهدارنده اسپیکر برای دوچرخه نیز به این  فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی دوچرخه معتبر مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. 

 

برای مشاهده انواع تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه سواری روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *