دوچرخه سواری لذت بخش تر با نصب کیلومتر شمار دوچرخه

طریقه نصب کیلومتر شمار دوچرخه

نصب کیلومتر شمار دوچرخه باعث میشود که دوچرخه سواری یک سرگرمی لذت بخشتر برای افراد باشد. امروزه دوچرخههایی ساخته میشوند که میتوان مسافتهای طولانی را با آنها طی کرد؛ بنابراین لازم است که از مسافت طی شده و مسافت باقی مانده تا نقطه مورد نظر اطلاعاتی داشته باشیم. این روزها نصب قطعهای چون کیلومتر شمار دوچرخه به یکی از محبوبترین وسایل جانبی دوچرخهها تبدیل شده است که پیمودن مسیرهای طولانی را برای افراد راحتتر کرده است. کیلومتر شمار دوچرخه به شما احساس برتری، انگیزه و اعتماد به نفس نسبت به عملکردتان خواهد داد. به همین دلیل اگر احساس میکنید که نسبت به آن بی نیاز هستید کافی است یکبار رکاب زدن با آن را تجربه کنید.

خرید کامپیوتر بی سیم دوچرخه سواری ۱۶ کاره echowell

اجزای کیلومتر شمار دوچرخه کدامند؟

کیلومتر شمارهای دوچرخه دارای دو بخش اصلی هستند که عبارتند از: سنسور و صفحه نمایشگر. 

سنسورها وظیفه محاسبه تعداد گردش چرخ را برعهده داشته و صفحه نمایشگر اطلاعات مربوط به سرعت و مسافت طی شده را به راکب دوچرخه نمایش میدهند. پر مصرفترین نوع سنسور در کیلومتر شمارهای دوچرخه سنسورهای آهن ربایی یا مغناطیسی هستند. همچنین کیلومتر شمارهای دوچرخه بر اساس نوع نمایشگر به دو نوع زیر تقسیم میشوند:

  • کیلومتر شمار دوچرخه عقربهای
  • کیلومتر شمار دوچرخه دیجیتال

 

کامپیوتر دوچرخه ٨ کاره استرادا اسلیم کت آی

 

کیلومترشمار دوچرخه ٨ کاره cateye مدل strada slim

مقایسه کیلومتر شمارهای دوچرخه پیشرفته و قدیمی

همانگونه که اشاره شد نصب کیلومتر شمار دوچرخه به عنوان یکی از مرسومترین وسایل جانبی بسیار گسترش یافته است. اما کیلومتر شمارهای دوچرخه پیشرفته امروزی ویژگیهای برتر زیادی نسبت به کیلومتر شمارهای قدیمی دارند. در مدلهای قدیمی نمایش سرعت و مسافت طی شده تنها خروجی این قطعه بوده اما امروزه علاوه بر این اطلاعات، شاخصهای دیگری چون: میزان تپش قلب، سطح اکسیژن، مسافت مناسب فرد جهت دوچرخه سواری با توجه به سن و وزن، مقدار کالری سوزانده شده و … را نمایش می‌دهند. 

نصب کیلومتر شمارهای دوچرخه قدیمی به منظور پیشرفت در رکاب زدن مناسب بوده اما اطلاعات خروجی کیلومتر شمارهای امروزی حتی برای افراد عادی جامعه نیز مناسب است.

 

نصب کیلومتر شمار دوچرخه چگونه است؟

قسمتهای اصلی کیلومتر شمار دوچرخه را در بخشهای قبلی مشخص کردیم. صفحه نمایشگر باید بر روی فرمان دوچرخه نصب شود تا دیدن اطلاعات آن برای راکب دوچرخه ساده باشد. اما سنسور مغناطیسی بر روی چرخ و در یک طرف آن نصب میشود و یک تکه آهن ربا نیز روی چرخ و در طرف دیگر نصب میشود. نصب کیلومتر شمار هیچ محدودیتی برای دوچرخه سوار ایجاد نمیکند و محل نصب آن به گونهای نیست که در رکاب زدن فرد خللی ایجاد کند. 

نحوه ورود تنظیمات در زمان نصب کیلومتر شمار دوچرخه

پس از نصب کیلومتر شمار دوچرخه باید یکسری از اطلاعات اولیه به این دستگاه وارد شود. مهمترین ورودی این دستگاه که در تمام انواع آن ثابت بوده، اندازه لاستیک است. پس از نصب و روشن کردن کیلومتر شمار وارد بخش تنظیمات شده و اندازه لاستیک دوچرخه را وارد میکنید. 

در کیلومتر شمارهای امروزی، نیاز به ورود اطلاعات بیشتری است تا خروجیهای متنوع بر روی نمایشگر دقیق باشد. شاخصهایی چون سن، وزن، قد و نقطه محل سکونت را باید در کیلومتر شمارهای دوچرخه پیشرفته نسل جدید وارد کرد. 

عملکرد جذاب کیلومتر شمار دوچرخه

با هربار چرخش کامل چرخ دوچرخه و عبور تکه آهن ربا از روبروی سنسور مغناطیسی یک دور کامل برای لاستیک محاسبه میشود و با ضرب کردن تعداد دورها در اندازه لاستیک میزان مسافت پیموده شده توسط دوچرخه سوار محاسبه شده و نمایش داده میشود. همچنین با محاسبه مسافت طی شده و تقسیم بر زمان دوچرخه سواری فرد سرعت دوچرخه نیز محاسبه خواهد شد.  جالب است بدانید که تحقیقات جدید دانشمندان اثبات میکند که داشتن این اطلاعات انگیزه افراد برای دوچرخه سواری بهتر و پرسرعتتر را افزایش میدهد.

 

مزایا و معایب نصب کیلومتر شمار دوچرخه

 

مزایا و معایب نصب کیلومتر شمار دوچرخه

همانگونه که در این مقاله به تمامی مزایای نصب کیلومتر شمار دوچرخه پرداختیم لازم است تا معایب آن را نیز بررسی کنیم. بزرگترین مشکل کیلومتر شمارهای دوچرخه خرابی آنها در اثر تغییرات شرایط آب و هوایی است. نمایش اطلاعات غلط به دوچرخه سوار میتواند تمرکز او را به هم زده و باعث گمراهی شود. 

یکی دیگر از معایب کیلومتر شمارهای دوچرخه امنیت پایین آنها است که امکان سرقتشان را افزایش میدهد. اما مزیت مهم آنها مراقبت از سلامت افراد در هنگام دوچرخه سواری و بالا بردن انگیزه افراد برای دوچرخه سواری بهتر است. اطلاعات قابل ارائه در کیلومتر شمارهای دوچرخه امروزی اعتماد به نفس افراد برای دوچرخه سواری را افزایش میدهد. 

جمع بندی

امروزه نصب کیلومتر شمار دوچرخه تبدیل به یکی از محبوبترین وسایل جانبی دوچرخه ها شده است. علت این امر افزایش انگیزه و اطمینان خاطر دوچرخه سوار به خاطر دریافت اطلاعات مهم از شرایط فیزیکی و جسمانی خودش و میزان مسافت طی شده و سرعت دوچرخه است. در دست داشتن اطلاعاتی همچون میزان تپش قلب، سطح اکسیژن، میزان کالری سوزانده شده و مسافت مناسب فرد برای دوچرخه سواری که با نصب کیلومتر شمار دوچرخه در دسترس هستند به افراد کمک می‌کند تا مراقب سلامتی خود در هنگام دوچرخه سواری باشند.

 

برای مشاهده انواع تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *