راهنمای خرید زین دوچرخه مردانه و مناسب بانوان

راهنمای خرید زین دوچرخه ارزان و کورسی

راهنمای کامل تهیه زین دوچرخه نرم و ارزان برای انواع دوچرخه ها موجود در بازار

خرید زین یا همان صندلی دوچرخه کمی دلهره آور است چراکه انتخاب های بسیار زیادی در بازار وجود داشته و مدل‌های بسیار متنوعی موجود است. قطعا انتخاب کردن بین این همه مدل و طرح کار بسیار مشکلی خواهد بود. زمان آن است که دلهره‌ها را کنار گذاشته و با واقعیت روبه رو شوید. بهترین کار قبل از خرید زین دوچرخه ثابت این است که نکات مهم در تهیه صندلی دوچرخه را یاد گرفته و در هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله از سایت دوچرخستان ما قصد داریم دقیقا نکات مهم برای خرید زین دوچرخه نرم را برای شما بیان کنیم. همراه ما باشید تا شما نیز با این نکات آشنا شده و بهترین صندلی ممکن را برای دوچرخه جاینت ایکس تی سی ادونسد ۲۹ ۲ ۲۰۲۰ و سایر دوچرخه خود خریداری نمایید.

مهم‌ترین نکته حین خرید صندلی دوچرخه راحتی آن است. متاسفانه راحتی، هیچ معیار مشخصی ندارد و براساس سلیقه هر شخصی متفاوت است. 

بهترین انتخاب برای هر کسی، صندلی است که بیشتر بر روی آن احساس راحتی کند. همه وزن شما در دوچرخه به صندلی آن وارد خواهد شد پس باید بهترین نوع را که بیشترین راحتی را نیز دارد انتخاب نمایید. اما نکات کلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید انتخاب بهترین در خرید زین دوچرخه داشته باشید.

نکات مهم در خرید زین دوچرخه ارزان

بیشتر روکش صندلی‌های امروزی از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند که این مورد جالب نیست. درست است که چرم‌های طبیعی بسیار گران قیمت هستند ولی اگر هزینه برای شما مهم نیست بهتر است که این مدل صندلی‌ها را انتخاب کنید در غیر این صورت فقط توجه داشته باشید که روکش زین دوچرخه درست نصب شده باشد و سوراخی بر روی آن نبوده و همچنین باعث عرق کردن شما نخواهد شد. برای دوچرخه‌های کوهستان به دلیل سختی راه و امکان تصادف و زمین خوردن بهتر است صندلی انتخاب شود که کاور مقاومی داشته باشد. شما میتوانید برای تهیه یک محافظ زین به سراغ، روکش زین دوچرخه مدل توری بروید یا حتی آموزش دوخت روکش زین دوچرخه را یاد بگیرید.

 

جنس و شکل بدنه یک زین است که میزان راحتی و همچنین انعطاف پذیری آن را مشخص می‌کند. شرکت‌های مختلف بدنه‌هایی با شکل و جنس‌های مختلف برای صندلی‌ها طراحی می‌کنند. معمولا بیشتر بدنه‌های صندلی نایلونی هستند اما کربن را نیز می‌توان در میان آن‌ها پیدا کرد. در واقع بهترین نوع صندلی‌ها صندلی‌هایی با جنس بدنه کربی هستند.

برخی از صندلی‌های ساخته شده بر روی خود شیارهای کوچکی و یا یک شیار بزرگ دارند. این شیار یا برش به منظور افزایش جریان هوا بر روی صندلی و کاهش میزان فشار و گرما طراحی شده‌اند و موجب می‌شوند که باسن شما در سواری‌های طولانی مدت عرق نکند. حتما در خرید زین دوچرخه کورسی توجه داشته باشید که صندلی شما این شیارها را نیز داشته باشد.

 

راهنمای خرید زین دوچرخه نرم و کورسی

  • بالشتک صندلی دوچرخه:

بر روی بدنه صندلی بالشتک قرار می‌گیرد. این بالشتک وظیفه از بین بردن سختی بدنه و انتقال فشار وارده به بدنه را بر عهده دارد. Polyurethane رایج‌ترین ماده‌ای است که در ساخت این نوع بالشتک به کار برده می‌شود. این نوع بالشتک‌ها دارای نرمی مختلفی هستند. برخی از آن‌ها بسیار نرم و برخی سخت‌تر هستند. باید توجه کنید که با خرید زین دوچرخه طبی و پهن و بزرگ در استفاده اول و یا سواری‌های کوتاه مدت بسیار مناسب باشند ولی برای افردی که به صورت طولانی دوچرخه سواری می‌کنند اصلا مناسب نیست چراکه تکان خورد‌ن‌های زیاد باعث گرم شدن صندلی و عرق کردن شما خواهد شد.

  • ریل‌های صندلی یا زین دوچرخه:

از دیگر نکات مهم در خرید صندلی دوچرخه توجه کردن به ریل‌های صندلی است. ریل‌ها میله‌هایی هستند که بدنه صندلی بر روی آن قرار می‌گیرد. حین خرید زین دوچرخه ارزان قیمت توجه داشته باشید که معمولا این نوع زین های پهن دارای ریل‌های فولادی هستند اما بهترین نوع ریل‌ها آن ریل‌هایی‌اند که از جنس کربن و یا تیتانیوم ساخته شده باشند. ریل‌های فولادی سنگین بوده و ورزن دوچرخه را نیز زیاد خواهند کرد. همچنین برخی از ریل‌های این قابلیت را دارند که به صورت دستی تنظیم شوند و دارای حالت‌های مختلفی برای دوچرخه شهری و کوهستانی هستند.

ریل‌های صندلی دوچرخه کورسی و نرم

نکات نهایی در مورد راهنمای خرید زین دوچرخه طبی و مناسب را بدانید!

ما در مقاله راهنمای خرید زین دوچرخه به نکاتی پرداختیم تا شما بتوانید یک زین نرم و طبی را که بر روی آن احساس راحتی میکنید را خریداری نمایید. برخی از صندلی‌ها امکانات جانبی اضافی‌تری نیز دارند که می‌توانند به راحتی شما کمک کنند که شامل: ضربه‌گیر های مختلف و یا چراغ‌های خاص روی صندلی و دیگر موارد میشود. البته از زین های برتر برای دوچرخه سواری میتوانیم به: زین دوچرخه (اوکی) OK، لوله زین هیدرولیک دوچرخه جاینت (GIANT)، زین دوچرخه SKORPION Kappa Pro و زین دوچرخه سله رویال سوپرا اشاره کنیم.

با در نظر گرفتن نکات مهم در خرید صندلی دوچرخه می‌توانید یک صندلی مناسب برای خود انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید. اگر شما نیز به دنبال یک صندلی مناسب برای دوچرخه خود هستید می‌توانید همین حالا به قسمت محصولات دوچرخستان مراجعه کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین صندلی‌ها را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

منبع: docharkhestan , bicycling.com

 

زین دوچرخه اسکورپین کاپا پرو رنگ سفید

زین دوچرخه SKORPION Kappa Pro، بدون شک یکی از آن سه نقطه ای که هنگام دوچرخه سواری بیشترین تماس را با بدن ما دارند، زین دوچرخه است. یک زین (نا مناسب) به راحتی میتواند لذت دوچرخه سواری را از شما بگیرد، و در عین حال یک زین مرغوب میتواند باعث شود که شما احساس راحتی کنید و ازین رو زمان بیشتری رو صرف دوچرخه سواری کنید.

مشاهده قیمت زین دوچرخه Kappa Pro

 

زین دوچرخه سله ایتالیا اس ال

زین دوچرخه Selle Italia SL، بدون شک یکی از آن سه نقطه ای که هنگام دوچرخه سواری بیشترین تماس را با بدن ما دارند، زین دوچرخه است. یک زین (نا مناسب) به راحتی میتواند لذت دوچرخه سواری را از شما بگیرد، و در عین حال یک زین مرغوب میتواند باعث شود که شما احساس راحتی کنید و ازین رو زمان بیشتری رو صرف دوچرخه سواری کنید.

مشاهده قیمت زین دوچرخه Selle Italia SL

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)

5 دیدگاه برای “راهنمای خرید زین دوچرخه مردانه و مناسب بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *