نگاهی به قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا

قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی

تعیین بهترین نوع دوچرخه برای هر شخصی بستگی به نوع استفاده‌ای که قرار است از آن کند؛ دارد. مدل‌های مختلف دوچرخه برای نیازهای متفاوت ساخته شده‌اند. هر شخصی پیش از خرید دوچرخه برای خود، باید با قابلیت‌های مدل‌های مختلف آشنا شده و سپس بر اساس نیاز مدل مورد نظر را انتخاب نماید. با ادامه‌ی مطلب معرفی قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا همراه دوچرخستان باشید…

شرکت‌های مختلفی در حوزه تولید دوچرخه فعالیت می‌کنند که هر کدام فرایند تولید مخصوص به خود را دارند، در این میان برخی از برندها تکنولوژی‌های جدید را به فرایند تولید خود اضافه کرده و نوآوری‌هایی را به وجود آورده‌اند که همین امر هم باعث شده به غول‌های دوچرخه سازی دنیا تبدیل شوند. در این مطلب ما قصد داریم چند مورد از قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا را به شما معرفی کنیم. برندهایی که سال‌های زیادی است در حوزه تولید دوچرخه فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند با وجود رقابت زیاد هنوز هم جزو برندهای برتر باشند.

قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی

قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی

پینارلو (Pinarello):

Cicli Pinarello S.p.A یک شرکت تولید کننده چرخ ایتالیایی واقع در Treviso بوده که فعالیت خود را از سال ۱۹۵۲ آغاز کرده است. اغلب دوچرخه‌های ساخته شده این شرکت مخصوص جاده‌ها و مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری در شهر است. این شرکت ایتالیایی با نام تجاری Opera نیز فعالیت می‌کند.

موسس این شرکت دوچرخه سازی جیووانی پینارلو است. وی در سال ۱۹۲۲ در کشور ایتالیا چشم به جهان گشوده و از ۱۵ سالگی ساخت دوچرخه را آغاز کرده است.

در اغلب دوچرخه‌های ساخت این شرکت از فیبر کربن استفاده می‌شود و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که یک سواری عالی را به دوچرخه سوار ارائه می‌دهند. دوچرخه‌های ساخته شده پینارلو توسط بسیاری از تیم‌های مطرح دوچرخه سواری جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوچرخه Trek

Trek:

Trek نام یکی از قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا است که بیشتر به خاطر دوچرخه‌های کوهستانی و هیبریدی شناخته می‌شود. البته این شرکت برای تمامی سبک‌های دوچرخه سواری، مدل‌های خاصی را ارائه می‌دهد. دوچرخه‌های این شرکت به دلیل سبک بودن، تطبیق پذیری بالا، قابلیت سواری خوب و همچنین داشتن طراحی زیبا بسیار محبوب و قابل اعتماد هستند.

دفتر مرکزی این شرکت در واترلو قرار دارد و بیش از ۱۷۰۰ نمایندگی در سراسر شمال آمریکا دوچرخه‌های این شرکت را به مردم ارائه می‌دهند. شرکت دوچرخه سازی Trek در بیش از ۹۰ کشور نمایندگی داشته و بیشتر دوچرخه‌های کشورهایی مانند هلند، آلمان و چین تولید این شرکت هستند.

شرکت دوچرخه سازی Specialized

Specialized:

شرکت دوچرخه سازی Inc که معمولاً با نام Specialized شناخته می‌شود، یک برند تولید دوچرخه در ایالات متحده است که علاوه بر دوچرخه، اجزا و محصولات مرتبط با آن را نیز تولید می‌کند.

این شرکت در سال ۱۹۷۴ توسط مایک سینیارد بنا نهاده شده است. در آغاز کار، این برند فقط برخی از قطعات خاص مانند لاستیک را می‌توانست تولید کند. سال‌ها طول کشید تا Inc بتواند یک دوچرخه کامل را وارد بازار کرده و خود را به عنوان یک تولید کننده دوچرخه به جهان معرفی نماید. اولین دوچرخه تولید شده این برند Sequoia نام دارد که در سال ۱۹۸۱ به عموم مردم معرفی شد.

یکی از افتخارات شرکت Inc تولید اولین دوچرخه بزرگ کوهستان می‌باشد که بیشتر شهرتش را نیز مدیون آن است. از دیگر افتخارات و تفاوت‌های این شرکت که آن را در بین مردم محبوب کرده است، می‌توان به تولید دوچرخه‌های مخصوص زنان اشاره کرد. این دوچرخه‌ها با الگو گرفتن از اندام زنان ساخته شده‌اند تا بتوانند بهترین سواری را برای بانوان به ارمغان بیاورند.

Specialized دوچرخه‌های بسیار مختلفی را تولید می‌کند که هر شخص می‌تواند با توجه به بودجه و نیاز خود مدل مورد نظر خود را انتخاب نماید.

برند دوچرخه سازی Giant

Giant:

کمتر کسی باور می‌کند که یکی از قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا یک شرکت تایوانی باشد. شرکت Giant Manufacturing Ltd که معمولاً با نام Giant شناخته می‌شود یک شرکت تایوانی تولید دوچرخه است و قدمت زیادی نیز در این حوزه دارد. این برند دوچرخه سازی فعالیت خود را از سال ۱۹۷۲ در شهر Taichung آغاز کرده است. این شرکت توانایی تولید دوچرخه در سه کشور تایوان، هلند و چین را دارد و بیش از ۱۲۰۰۰ نمایندگی در سرتاسر دنیا دوچرخه‌های این شرکت را به مردم ارائه می‌دهند.

شرکت Giant به تولید دوچرخه‌های کوهستانی و هیبریدی معروف است چرا که این مدل از دوچرخه‌های این برند دارای راحتی بسیار زیاد و همچنین سواری عالی هستند.

Cervelo

Cervelo:

Cervelo یکی دیگر از برندهای قدیمی ساخت دوچرخه در دنیا است که در کشور کانادا فعالیت می‌کند. این شرکت به ساخت سریع‌ترین و سبک‌ترین دوچرخه‌های حرفه‌ای مشهور است. تخصص شرکت Cervelo تولید دوچرخه‌های مخصوص مسابقه بوده و بیشتر دوچرخه‌های این شرکت نیز در مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این شرکت برای اینکه بتواند سریع‌ترین دوچرخه‌های دنیا را تولید کنند از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.

Merida

Merida:

Merida یکی از قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا است که در بیشتر از ۷۷ کشور جهان، طراحی، تولید و فروش را انجام می‌دهد. گروه اصلی این شرکت در کشور تایوان قرار دارد. این برند دوچرخه سازی در سال ۱۹۷۲ توسط Ike تاسیس شده و بیش از دو میلیون دوچرخه در سال در کارخانه‌های مختلف این شرکت تولید می‌شود.

شرکت Merida به تولید سبک‌ترین دوچرخه‌های دنیا معروف است.

با شش مورد از قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا آشنا شدید امیدواریم که مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای آشنایی بیشتر با امکانات و ویژگی‌های انواع دوچرخه‌ها و همچنین خرید برترین محصولات مرتبط با مناسب‌ترین قیمت‌ها، همراه دوچرخستان بوده و به بخش محصولات مراجعه فرمائید.

 

دوچرخه جاینت مدل ادونس مشابه المپیا

دوچرخه جاینت ایکس تی سی ادونسد، دارای بدنه: Advanced-Grade Composite و مجموعه دنده ۱۲ سرعته شیمانو میباشد که بسیار حرفه ای و با کیفیت است.

مشاهده قیمت دوچرخه ایکس تی سی ادونسد

 

بهترین دوچرخه کوهستانی فدوم2

دوچرخه ۲۰۲۱ جاینت فدوم ۲، به دلیل تفاوت ظاهری بسیاری که با مدل پیشن خود یعنی، فدوم ۱ دارد باعث شده تا مخاطبین خاص را به خود جلب کند زیرا، بدنه این دوچرخه ترکیب رنگی از آبی و مشکی جذاب است که نگاه هر فردی را به خود جلب میکند.

مشاهده قیمت دوچرخه فدوم ۲ ساخت ۲۰۲۱

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *