راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری استاندارد و مناسب

راهنمای کامل و جامع خرید کلاه دوچرخه سواری

راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری را یکبار برای همیشه بخوانید!

راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری: کلاه دوچرخه سواری یکی از اکسسوری‌های ضروری برای افرادی است که دوچرخه داشته و به صورت مرتب دوچرخه‌سواری می‌کنند. این وسیله پرکاربرد برای ایمنی دوچرخه سوار و هم برای محافظت کردن از آن در مقابل باد، باران و نور خورشید به کار می‌رود. با وجود پرکاربرد بودن محافظ سر دوچرخه سواری باز هم بسیاری از دوچرخه سواران از استفاده کردن آن طفره می‌روند چرا که آن‌ها تصور می‌کنند که این وسیله ضروری نبوده و اضافه است.

خرید کلاه دوچرخه سواری اسکات آرکس Scott ARX Cycling Helmet

از نظر علمی‌ و تجربی استفاده نکردن از کلاه دوچرخه سواری در هنگام راندن این وسیله بسیار مفید، کار احمقانه‌ای است. استفاده نکردن از محافظ سر دوچرخه سواری همانند این است که شما سوار ماشین شده‌اید ولی کمربند ایمنی خود را نبسته‌اید و همچنین کیسه هوا را غیر فعال کرده‌اید. در این مقاله از سایت دوچرخستان قصد داریم برای کسانی که علاقه خاصی به دوچرخه سواری دارند فواید استفاده از کلاه دوچرخه سواری را بیان کرده و انواع آن را معرفی کنیم. اگر شما نیز در خانه خود دوچرخه دارید حتماً این مقاله را به دقت بخوانید تا بیشتر با این وسیله ضروری آشنا شوید.

همیشه توصیه می‌‌شود که قبل از استفاده از هرگونه وسیله‌ای، موارد ایمنی آن را رعایت کنید. وسایل ایمنی دوچرخه شامل: لباس مخصوص دوچرخه سواری، ساق بند‌ها، کفش و کلاه ایمنی دوچرخه سواری است. شخصی که در قصد دارد دوچرخه خود را براند باید این وسایل ایمنی را نیز مورد استفاده قرار دهد تا هم بتواند از دوچرخه‌سواری لذت برده و هم با خیالی آسوده به کارش ادامه دهد.

چه زمانی باید از کلاه دوچرخه سواری استفاده کنید؟

چه زمانی باید از بهترین کلاه دوچرخه سواری استفاده کنید؟

کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری برای افرادی ساخته شده است که به صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنند و یا قصد یک دوچرخه سواری طولانی مدت در جاده‌های پرتردد را دارند. به صورت کلی اگر قرار است در مکانی دوچرخه سواری کنید که کمترین احتمال خطر وجود دارد باید از محافظ سر ایمنی مخصوص دوچرخه سواری استفاده کنید.

خرید زین دوچرخه طبی مدل چاکدار GUB

اما قوانین برای دیگر کلاه‌های دوچرخه سواری مانند محافظ سر کاسکت‌های دوچرخه سواری متفاوت است. اگر هوا بارانی است دوچرخه سوار می‌تواند از این نوع کلاه برای جلوگیری از خیس شدن استفاده کند و یا اگر نور خورشید به صورتی است که مستقیم به صورت‌تان می‌تابد می‌توانید از این نوع کاسکت‌ها استفاده کنید تا نور را از روی چشمانتان دور کرده و شما بتوانید مسیر را به راحتی مشاهده کنید. توصیه می‌شود در زمان‌هایی که هوا بسیار گرم است از این نوع کلاه استفاده نکنید چرا که بیشتر سرتان را گرم کرده و شما را آزار خواهد داد.

انتخاب درست کلاه دوچرخه سواری

چرا باید ۱  کلاه دوچرخه سواری ایمنی مناسب انتخاب کرد؟

اولین مسئله‌ای که شما باید در مورد کلاه دوچرخه سواری بدانید نحوه انتخاب درست آن است. سایز مشخص و معینی برای سربند دوچرخه سواری وجود ندارد که همه آن را خریداری کنند. هر شخصی باید کلاه خود را پیدا کند. کلاهی که شما خریداری می‌کنید باید بر روی وسط سرتان سوار شود نه گوشه‌های سر. بهتر است که بعد از گذاشتن محافظ سرگوشه‌های آن کمی‌ بالاتر از گوش‌های شما باشد البته نه زیاد. توجه داشته باشید که شما این کلاه دوچرخه سواری را به مدت طولانی بر روی سرتان قرار خواهید داد پس بهتر است که کلاهی را خریداری کنید که نه زیاد تنگ باشد و نه شل. چه شما بخواهید محافظ سر ایمنی دوچرخه سواری خریداری کنید و چه بخواهید از کلاه کاسکت‌های معمولی استفاده کنید باید این موارد را رعایت نمایید.

خرید چراغ خطر عقب دوچرخه شارژی وایب (VIBE) مدل ۰۱۴۰

انواع کلاه ایمنی دوچرخه سواری

انواع کلاه ایمنی دوچرخه سواری را نسبت به کاربرد خاص بشناسید و خریداری کنید!

کلاه‌های ایمنی مختلفی در دنیا برای دوچرخه‌سواران طراحی شده‌اند و تقسیم بندی‌های مختلفی نیز برای محافظ سر ‌های دوچرخه سواری وجود دارد. در ادامه شما را با برخی از معروف‌ترین کلاه‌های ایمنی که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا می‌کنیم.

کلاه دوچرخه سواری مخصوص مسیرهای جاده:

افرادی که دوچرخه سواری جادهای انجام می‌دهند سرعت برای‌شان مهم است به همین دلیل هم محافظ سر باید به صورتی طراحی شود که از سرعت دوچرخه سوار کاسته نشود. کلاه‌های ایمنی جاده‌ای دقیقا به همین منظور طراحی شده‌اند. همچنین این کلاه‌ها به صورتی ساخته شدند که تهویه مناسبی هم داشته باشند. وجود این تهویه مناسب باعث می‌‌شود که دوچرخه سوار در روزهای گرم کلافه نشده و گرمای زیادی را بر روی سر خود احساس نکند.

خرید عینک دوچرخه سوارى (٣ لنز) اوکلى سوترو oakley sutro

پیشنهاد خرید

پدال یک طرف قفل شو RACEWORK

۰ تومان۲.۵۴۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

کلاه دوچرخه سواری مخصوص شرایط کوهستانی:

برای مسیرهای دوچرخه سواری کوهستانی کلاه‌های مخصوصی نیز طراحی و ساخته شده است. این کلاه کمی‌ متفاوت‌تر از کلاه ایمنی جاده‌ای بوده و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال این کلاه کمی‌ جلوتر از سر شروع می‌شود تا هم بتواند در هنگام زمین خوردن جلوی خطرات را بگیرد و هم بتواند از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کند. این محافظ سر ایده آل برای زمانی است که شما در مسیرهای کوهستانی پرخطر دوچرخه سواری می‌کنید.

توصیه می‌شود که به دلیل وجود خطرات زیاد در مسیرهای کوهستانی از کاسکت‌های معمولی استفاده نشود و یا اگر می‌ خواهید از کاسکت استفاده کنید حتماً یک کلاه ایمنی مخصوص کوهستان نیز بر روی آن استفاده شود.

پیشنهاد خرید

کش اتصال چراغ قوه و ابزار به فرمان دوچرخه

۶۹.۹۰۰ تومان۶۹.۹۰۰ تومانخرید کنید

کلاه ایمنی مخصوص پیست‌های دوچرخه سواری خاکی:

این سربند مخصوص افرادی است که به صورت حرفه‌ای و در پیست‌های خاکی مخصوص، دوچرخه سواری می‌کنند. تفاوت این محافظ سر با کلاهای معرفی شده این است که علاوه بر سر صورت را نیز پوشش می‌‌دهد. اگر نگاهی به شکل این محافظ سر بیاندازید متوجه خواهید شد که کاملا شبیه به کلاه‌های ایمنی موتورسواری است.

خرید اسپرى رفع پنچری لاستیک دوچرخه (پونته میلانو) ponte milano

این محافظ سر برای مسیرهای جاده‌ای و استفاده در داخل شهر‌ها مناسب نیست و شما را کلافه می‌‌کند ولی برای مسیرهای کوهستانی و پیست‌های حرفه‌ای بسیار مناسب خواهد بود.

این کلاهک می‌‌تواند از سر و صورت شما در سقوط‌های با شدت بالا محافظت کند. با گذاشتن این کلاه دندان‌ها و حتی چانه شما نیز از خطرات احتمالی در امان خواهد بود.

کلاه ایمنی دوچرخه سواری مخصوص کودکان:

همه کودکان علاقه شدیدی به دوچرخه سواری دارند اما باید یاد بگیرند که هنگام دوچرخه سواری رعایت کردن موارد ایمنی ضروری است. کلاه‌های ایمنی مخصوصی برای کودکان ساخته شده‌اند تا آن‌ها نیز بتوانند هنگام استفاده از دوچرخه بچگانه خود، ایمنی را حفظ کنند. این محافظ سر از کلاه‌های ایمنی مخصوص بزرگتر‌ها، کوچک‌تر هستند و ویژگی‌های منحصر به فردی نیز مانند سبکی و طرح‌های خاص و جذاب را دارند.

 

فواید استفاده از کلاه دوچرخه سواری

مزایای استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری چیست و چه کمکی میکند؟

  •  از آسیب‌های شدید مغزی جلوگیری می‌‌کند:

آسیب‌های مغزی می‌‌تواند تاثیر فاجعه باری بر کیفیت زندگی فرد آسیب دیده تا آخر عمر داشته باشد. در اکثر موارد آسیب‌های مغزی قابل درمان نبوده و تبعات بسیار زیادی را به دنبال دارند به همین دلیل هم استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه سواری بسیار ضروری است.

خرید عینک دوچرخه سواری Rudy-Project

پزشکان بیان می‌‌کنند که علت عمده مرگ و میر در اثر حوادث دوچرخه سواری به آسیب‌های مغزی مربوط می‌‌شود. مطالعات انجام شده نشان داده است که استفاده از کلاه دوچرخه سواری می‌توان خطر آسیب مغزی را تا ۸۸ درصد کاهش دهد. این عدد به تنهایی یک دلیل بسیار کم برای استفاده از محافظ سر دوچرخه سواری است.

  • دیده شدن بیشتر دوچرخه سوار در حین رکاب:

تعجب آور است ولی باید بگوییم که بیشتر تصادفات و حوادث دوچرخه سواری به این دلیل است که رانندگان ماشین‌ها، دوچرخه سواران را نمی‌‌بینند و از وجود آن اطلاعی ندارند و به همین دلیل با آن‌ها برخورد می‌‌کنند. کلاه‌های ایمنی دوچرخه سواری معمولا به رنگ‌های روشن و براق ساخته می‌‌شوند تا به صورت کامل توجه رانندگان ماشین‌ها را جلب کنند و این موضوع باعث می‌‌شود که دوچرخه‌سوار بیشتر در چشم بوده و کمتر در خطر احتمال حوادث قرار بگیرد.

خرید بادگیر بارانی دوچرخه سواری پرو لاین ایتالیا PRO LINE cyclists wind and rain

این کلاه‌ها باعث می‌‌شوند که بسیاری از حوادث دوچرخه سواری اتفاق نیافتند. اگر در مناطقی دوچرخه چرخ سواری می‌‌کنید که احتمال بروز حوادث بسیار زیاد است بهتر است کلاه‌هایی را خریداری کنید که بر روی آن‌ها نوارهای بازتابنده قرار دارند. نوار‌های موجود بر روی سربند شما می‌‌توانند نور را به خوبی بازتاب داده و اطرافیان به خصوص ماشین‌ها را از وجود شما آگاه کنند.

  • حفاظت از سر در شرایط آب و هوایی سخت:

کلاه‌های ایمنی دوچرخه سواری به صورتی ساخته می‌‌شوند که می‌‌توانند در هنگام تابش نور خورشید، یک سایه بر روی صورت شما بیاندازند تا بتوانید به صورت کامل مسیر روبروی خود را مشاهده کنید همچنین آن‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که در هنگام بارندگی از بارش مستقیم باران بر روی صورت داد جلوگیری می‌‌کنند.

برای مشاهده قیمت کلاه دوچرخه سواری وایب تور وارد سایت شوید.

در این مقاله تلاش کردیم که راهنمای خرید کلاه دوچرخه سواری را به شما کامل بگوییم و هر چیزی که شما باید درمورد سربند دوچرخه سواری می‌‌دانستید را بیان کنیم. اگر شما نیز دوچرخه‌سواری می‌‌کنید همین حالا اقدام کرده و یک سربند ایمنی برای خود تهیه نمایید. اگر شما نیز می‌خواهید یک سربند ایمنی برای خود خریداری کنید می‌‌توانید به قسمت محصولات دوچرخستان ما رفته و با کیفیت‌ترین کلاه‌های ایمنی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

منابع: :• cyclistatlaw• ilovebicycling• mantel

۴/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *