معرفی بهترین توپی دوچرخه [ در سال ۲۰۲۲ ]

معرفی بهترین توپی دوچرخه

مقدمه‌ای بر بهترین توپی دوچرخه در سال ۲۰۲۲

بهترین توپی دوچرخه چه نوع توپی می‌تواند باشد؟ برای اینکه به دنبال پاسخ این سؤال و سؤالات مشابه درباره توپی دوچرخه یا سایر قطعات مانند شانژمان دوچرخه بگردید، نیازی نیست که حتماً یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای باشید زیرا آشنایی با این موارد برای هر فردی که چه برای تفریح و چه به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌کند، ضروری است. در این مطلب سعی خواهیم کرد تا شما را با یکی دیگر از قطعات پرکاربرد و اصلی در دوچرخه آشنا کرده و بگوییم چگونه متناسب با نیازتان، بهترین توپی تنه دوچرخه را خریداری نمایید بنابراین تا انتهای معرفی بهترین توپی دوچرخه در سال ۲۰۲۲ همراه باشید.

 

توپی تنه دوچرخه چیست؟

 

توپی تنه دوچرخه چیست؟

آشنایی با مفهوم هر قطعه برای درک بهتر کارکرد و اهمیت خرید آن ضروری است. برای خرید توپی تنه دوچرخه نیز باید بدانید که این قطعه چه نقشی در به حرکت درآوردن دوچرخه دارد. توپی دوچرخه یا درواقع توپی تنه دوچرخه، قطعه‌ای به شکل استوانه است که رکاب‌های دوچرخه یا طبق قامه دوچرخه در وسط تنه دوچرخه به آن متصل می‌شود. توپی‌های تنه دوچرخه متناسب با نوع و رده دوچرخه طراحی‌شده و در بازار موجود هستند.

برای دریافت قیمت توپی دوچرخه دیسکی وارد سایت شوید.

 

بهترین توپی دوچرخه را چگونه متناسب با دوچرخه‌مان انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین توپی دوچرخه باید نگاه کرد که دوچرخه شما یک دوچرخه معمول است یا یک دوچرخه حرفه‌ای در خانه یا باشگاه دارید. به‌طورکلی توپی‌های دوچرخه دارای بلبرینگ یا ساچمه هستند و با توجه به نوع دوچرخه باید انتخاب کرد که بهترین توپی دوچرخه برای شما توپی بلبرینگی یا توپی ساچمه‌ای است. هرچه مدل و رده دوچرخه بالاتر باشد، برای روان‌تر شدن حرکت آن باید از توپی دوچرخه بلبرینگی استفاده شود. برای دوچرخه‌های زده پایین و دوچرخه‌سوارانی که برای تفریح و سرگرمی اقدام به خرید دوچرخه کرده‌اند، بهترین توپی دوچرخه، توپی‌های ساچمه‌ای هستند.

 

توپی عقب و جلو دوچرخه دیسکی شیمانو مدل fm435

 

 

کاربرد و نحوه عملکرد توپی دوچرخه چگونه است؟

نحوه عملکرد توپی‌های دوچرخه در طی سال‌ها با تغییر همراه بوده و بنابراین برای درک بهتر نحوه اتصال و کارکرد آن‌ها را در دو بخش جداگانه بررسی خواهیم کرد.

توپی دوچرخه بلبرینگی و ساچمه‌ای قدیمی

در توپی‌های قدیمی دوچرخه، قامه‌ ها مستقیماً به توپی تنه متصل می‌شدند و همین موضوع می‌توانست باعث حرکت سخت‌تر، طولانی‌تر بودن طول رکاب و عمر کمتر توپی و قامه ها شود؛ اما در توپی‌های دوچرخه جدید تمامی این موارد در نظر گرفته‌شده و با عیب‌یابی و افزایش کیفیت توپی‌های قدیمی، شاهد توپی‌های باکیفیت و جدید هستیم.

 

توپى بولبرینگ مخصوص دوچرخه مارک ENLEE

توپى بولبرینگ دوچرخه تایوانى (شفت و ضامن) مارک ENLEE

 

 

پیشنهاد خرید

دوچرخه جاینت مدل رینکون ۱ - ۲۰۲۲ سایز ۲۷.۵ و ۲۹

۰ تومان۳۱.۸۳۰.۰۰۰ تومانخرید کنید

توپی دوچرخه بلبرینگی و ساچمه‌ای جدید

در مدل‌های جدید توپی دوچرخه، طول توپی تنه افزایش پیداکرده و قامه ها دور توپی تنه دوچرخه قرار می‌گیرند که بهترین حالت برای بهترین توپی دوچرخه می‌تواند باشد. میله توپی تنه ازیک‌طرف به قامه راست که نگهدارنده طبق‌ها است متصل بوده و از سمت دیگر به قامه چپ دوچرخه وصل خواهد شد. برای اینکه دوچرخه‌سوار بتواند دور پای بالاتری داشته باشد، طول قامه کوتاه‌تر شده اما دوچرخه‌سوار باید نیروی بیشتری را به پنجه‌های رکاب دوچرخه برای حرکت وارد نماید. با کوتاه‌تر شدن طول قامه در دوچرخه‌ها، امکان برخورد رکاب با موانع مخصوصاً در مسیرهای صخره‌ای کمتر شده و اگر دوچرخه شما حرفه‌ای باشد، برای سبک‌تر شدن دوچرخه، توپی تنه و طبق قامه ها به‌صورت توخالی طراحی می‌شوند.

 

خرید بهترین توپی دوچرخه

 

قیمت و خرید بهترین توپی دوچرخه

توپی تنه دوچرخه وسیله است که وزن آن اهمیت زیادی در وزن کل دوچرخه و سبک بودن آن دارد زیرا هرچه وزن کلی دوچرخه سبک‌تر باشد، جابجایی و سواری کردن با آن راحت‌تر می‌تواند باشد. جنس توپی دوچرخه‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در طول عمر و وزن آن‌ها داشته باشد. توپی‌ها را معمولاً از فلز، سرامیک یا پلاستیک فشرده تولید می‌شوند و بهترین توپی دوچرخه موجود در بازار توپی است که از جنس آلومینیوم باشد. به‌طورکلی عوامل زیر می‌توانند بر روی قیمت توپی تنه یا جلو و عقب دوچرخه تأثیر بگذارند:

  • جنس توپی دوچرخه: توپی‌های آلومینیومی و سرامیکی کیفیت و استحکام بالایی دارد.
  • برند تولیدکننده توپی دوچرخه: برای مثال قیمت توپی دوچرخه فرمولا با توپی دوچرخه کورز متفاوت است.
  • میزان سبکی و روان بودن توپی
  • اختصاصی بودن توپی: برخی قامه های حرفه‌ای توپی دوچرخه مخصوص به خود را دارند و از دیگر مدل‌های توپی نمی‌توان برای آن استفاده کرد.
  • اصالت کالا، ضمانت و گارانتی
  • اندازه دوچرخه: اندازه دوچرخه نیز می‌تواند پارامتر تأثیرگذاری در قیمت باشد برای مثال قیمت توپی دوچرخه ۲۶ می‌تواند با سایر دوچرخه‌ها متفاوت باشد.

 

توپی تنه پرسی استاندارد شیمانو مدل 20

توپی تنه TWENTY پرسی شیمانو کوهستان و جاده

 

جمع‌بندی پایانی بهترین توپی دوچرخه

توپی دوچرخه قطعه‌ای استوانه مانند است که وظیفه در کنار یکدگر نگه‌داشتن رکاب‌ها را بر عهده دارد. برای انتخاب و خرید بهترین توپی دوچرخه باید نوع دوچرخه حتماً مدنظر قرار گیرد برای مثال توپی بلبرینگ دوچرخه مناسب برای دوچرخه‌های حرفه‌ای بوده و خرید توپی جلوی دوچرخه برای دوچرخه‌های عادی و حرفه‌ای نیز باید با پرس‌وجو انجام شود.

 

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۱.۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *