بهترین دوچرخه برای بانوان در سال ۱۴۰۱ [ بهترین برندها ]

بهترین دوچرخه برای بانوان در سال 1400 [ بهترین برندها ]

بهترین دوچرخه برای بانوان چه ویژگی‌هایی دارد؟ قطعات دوچرخه مناسب بانوان چه تفاوت‌هایی با سایر دوچرخه‌ها دارند؟ همان‌طور که می‌دانید دوچرخه یکی از محبوب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین وسایل نقلیه به شمار می‌رود. از این رو بسیاری از افراد برای استفاده در جاده شهری یا برای پیمودن مسیرهای کوهستانی از دوچرخه استفاده می‌کنند. در دنیای امروزی علاقه بانوان به دوچرخه و ورزش دوچرخه سواری افزایش چشم‌گیری داشته است.

بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از بانوان علاقه‌مند به دوچرخه سواری هستید و قصد خرید دوچرخه بانوان را دارید در ادامه این مقاله با همراه باشید تا با بهترین دوچرخه برای بانوان آشنا شوید. 

سایز دوچرخه مناسب بانوان چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

به طور کلی سایز دوچرخه مناسب بانوان توسط Seat Tube یا به عبارت دیگر لوله زین تعریف می‌شود. لوله زین در واقع لوله‌ای است که از یک سمت به زین و از سمت دیگر به طبق قامه دوچرخه متصل است. به طور معمول در دوچرخه‌های جاده‌ای اندازه دوچرخه بر اساس سانتی‌متر و برای دوچرخه‌ کوهستان بر اساس اینچ انجام می‌شوند. اما اندازه برخی از دوچرخه‌های موجود در بازار بر اساس سایزبندی L یا بزرگ، M یا متوسط و S به معنی کوچک بیان می‌شود. به طور تقریبی می‌توان گفت بانوان به نسبت آقایان بالاتنه کوتاه‌تری دارند. به همین علت بهترین دوچرخه برای خانم ها باید فرمان باریک‌تر، لوله بالایی کوتاه‌تر و زین مخصوص بانوان را داشته باشد.

البته به این نکته دقت داشته باشید که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به همین جهت در خرید بهترین دوچرخه برای بانوان باید دقت کنید که با بدن شما تناسب داشته باشد و در هنگام سوار شدن بر روی آن احساس راحتی کنید.  همچنین اگر قد شما از ۱۶۵ کمتر است و پاهای کوتاه‌تری دارید استفاده از دوچرخه مخصوص بانوان برای شما مناسب‌تر است.

 

سایز دوچرخه مناسب بانوان

 

سایز دوچرخه مناسب بانوان

به طور کلی اندازه و سایز فریم، چرخ و یا طوقه هر دوچرخه به گونه‌ای است که افراد با ویژگی‌های جسمانی متفاوت می‌توانند از آن استفاده کنند‌. اما در هر صورت در هنگام انتخاب بهترین دوچرخه برای بانوان باید به نکاتی نظیر فاصله زین تا فرمان دوچرخه، میزان فاصله زین تا رکاب دوچرخه هم در حالت ایستاده و هم در حالت نشسته و سایز چرخ‌های دوچرخه توجه کرد. توصیه می‌شود قبل از خرید دوچرخه از نحوه صحیح اندازه‌گیری دوچرخه مطلع شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

دوچرخه مخصوص بانوان لیو تمپت ۲ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ اینچ liv tempt 2

 

وزن دوچرخه بانوان

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب دوچرخه اهمیت بسیار زیادی دارد وزن آن است. به بیان دقیق‌تر هرچه قدر میزان وزن یک دوچرخه کمتر باشد، شتاب و سرعت بیشتری خواهد داشت. امروزه در ساخت بدنه دوچرخه از موادی مانند آلومینیوم، کروم و کربن استفاده می‌کنند که وزن کمتری داشته باشند.

 

دوچرخه زنانه لیو تمپت ۱ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ اینچ liv tempt 1

 

انتخاب بهترین دوچرخه برای بانوان

بسیاری از برند‌های معتبر و شرکت‌های سازنده دنیا به علت تفاوت‌های فیزیکی بدن بانوان در مقایسه با بدن آقایان شروع به ساخت بهترین دوچرخه برای بانوان کردند. این کار با استقبال زیادی روبه‌رو شد. چرا که راحتی بیشتری را برای بانوان در هنگام دوچرخه سواری فراهم آورد. 

 

دوچرخه بانوان لیو تمپت ۳-۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ اینچ liv tempt 3

 

معرفی انواع دوچرخه‌ها

همان‌طور که گفته شد دوچرخه‌ها دارای تنوعی بسیار زیادی هستند و کارکرد هر کدام از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. امروزه بسیاری از بانوان علاوه بر ورزش حرفه‌ای به جهت داشتن تفریح سالم نیز به دوچرخه سواری روی آورده‌اند. از این رو بهتر است آگاهی بیشتری در زمینه خرید و قیمت دوچرخه بانوان کسب کنید. در ادامه با انواع دوچرخه‌های موجود در بازار آشنا می‌شوید:

  • دوچرخه‌های جاده‌ای
  • دوچرخه‌های شهری
  • دوچرخه‌های کوهستانی
  • دوچرخه‌های هیبرید
  • دوچرخه‌های کورسی
  • و در نهایت دوچرخه‌های Time Trial

 

مقایسه دوچرخه بانوان و دوچرخه آقایان و تفاوت‌های آن

 

مقایسه دوچرخه بانوان و دوچرخه آقایان و تفاوت‌های آن

طراحی بدنه

اولین و مهم‌ترین تفاوت بهترین دوچرخه برای بانوان در مقایسه با دوچرخه آقایان طراحی دوچرخه است. به این ترتیب بسیاری از مهندسان و طراحان خلاق برای راحتی بیشتر بانوان و با توجه به ویژگی‌های جسمانی آن‌ها دوچرخه بانوان را طراحی کرده‌اند. از تفاوت‌های بارز دوچرخه بانوان به نسبت دوچرخه آقایان این است که از قد کوتاه‌تری برخوردار است. دلیل این امر کوتاه‌تر بودن بالاتنه و ستون فقرات بانوان نسبت به آقایان است. 

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

دوشاخ و کرپی فرمان

به طور کلی کرپی فرمان به اتصال دهنده فرمان و دوشاخ دوچرخه اطلاق می‌شود. نکته مهم در کرپی فرمان این است که ارتفاع آن بر روی وضعیت نشستن روی زین تأثیر چشم‌گیری دارد. معمولاً در دوچرخه بانوان از نوع متغیر کرپی فرمان استفاده می‌شود تا بانوان بتوانند به هر اندازه‌ای که راحت‌تر هستند ارتفاع آن را تنظیم کنند.

پیشنهاد خرید

لباس دوچرخه سواری اسکات - تابستانه و بهاره red

۰ تومان۱.۹۲۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

زین دوچرخه مناسب بانوان

در ساخت بهترین دوچرخه برای بانوان از زین‌های مخصوص و مناسب برای بانوان استفاده می‌شود. به طور معمول زین دوچرخه مناسب بانوان پهنای بیشتری دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که در ارتفاع پایین‌تری بتوان آن را تنظیم کرد.

دستگیره دوچرخه مناسب بانوان

درد در قسمت شانه از رایج‌ترین مشکلات دوچرخه سواری بانوان است. به همین منظور در طراحی دوچرخه مناسب برای بانوان دستگیره دوچرخه فاصله کمتری با مرکز فرمان دارد. علت بروز درد شانه باریک بودن شانه بانوان به نسب شانه آقایان است و این امر در هنگام دوچرخه سواری تأثیر زیادی دارد. همچنین در بهترین دوچرخه برای بانوان اهرم ترمز نیز سایز کوچک‌تری دارد تا راحت‌تر از آن استفاده شود. به طور کلی تفاوت‌های دوچرخه بانوان و آقایان به شرح زیر است:

  • فاصله کوتاه‌تر فرمان تا زین 
  • ارتفاع کمتر دوچرخه
  • زین پهن‌تر
  • فرمان و ترمز‌های کوچک‌تر
  • میله میانی دارای شیب تندتر و میله بالایی کوتاه‌تر

 

معرفی برندهای مطرح در تولید بهترین دوچرخه برای بانوان

 

معرفی برندهای مطرح در تولید بهترین دوچرخه برای بانوان

همان‌طور که گفته شد بسیاری از برندهای سازنده دوچرخه در جهان تفاوت‌های فیزیکی آقایان و بانوان را در نظر نمی‌گیرند. اما در مقابل برخی از برندها با توجه به تفاوت‌های جسمانی مرد و زن تصمیم گرفتن بهترین دوچرخه برای بانوان را تولید کنند. در کنار این موارد اگر قصد خرید دوچرخه بانوان را دارید در وهله اول باید هدفتان از خرید را مشخص کنید. 

زیرا هر دوچرخه عملکرد خاص خود را دارد و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در موقعیت‌های مناسب خود کارایی بهتری داشته باشند. به‌عنوان‌مثال اگر برای رفتن به سفرهای توریستی قصد خرید دوچرخه را دارید، باید دوچرخه‌های مخصوص توریستی را خریداری کنید. یا اگر می‌خواهید در مسیرهای سخت و کوهستانی دوچرخه سواری کنید باید دوچرخه کوهستان بانوان را خریداری کنید. برخی از برندها و شرکت‌های سازنده دوچرخه بانوان عبارت‌اند از:

  • برند Cannondale 
  • برند Trek
  • برند Liv
  • برند Boardman
  • برند Canyon

قیمت بهترین دوچرخه برای بانوان

قیمت بهترین دوچرخه برای بانوان به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل جنس فریم و بدنه دوچرخه، فناوری به کار رفته شده در ساخت دوچرخه، برند و کیفیت قطعات آن و … است. به طور کلی قیمت دوچرخه مخصوص بانوان به دوچرخه‌های ارزان قیمت، متوسط یا میان‌رده و گران قیمت تقسیم‌بندی می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که نوع فلز به کار رفته در ساخت دوچرخه تأثیر زیادی بر روی قیمت دوچرخه مناسب بانوان دارد؛ بنابراین اگر به دنبال یک دوچرخه بادوام و باکیفیت هستید دوچرخه را تهیه کنید که جنس فریم آن مرغوب باشد.

جمع‌بندی بهترین دوچرخه برای بانوان

در این مقاله با ویژگی‌های بهترین دوچرخه برای بانوان و همچنین برندهای مطرح در زمینه تولید دوچرخه بانوان آشنا شدید. همان‌طور که گفته شد برخی از برندهای دوچرخه سازی به علت تفاوت‌های فیزیکی و جسمانی بانوان به نسبت آقایان تصمیم گرفتن که دوچرخه‌های مخصوص برای بانوان طراحی کنند. در این طراحی تمام تغییرات در جهت بهبود عملکرد دوچرخه سواری بانوان و راحتی بیشتر آن‌ها در هنگام دوچرخه سواری ایجاد شده است.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *