راهنمای خرید بهترین دوچرخه برای سفر [راهنمای جامع و کاربردی]

راهنمای خرید بهترین دوچرخه برای سفر

مقدمه: بهترین دوچرخه برای سفر

انتخاب دوچرخه نیز مانند سایر وسایل نیاز به مهارت و بهره‌گیری از دانش دارد. این دانش در صورتی به دست می‌آید که شما اطلاعات کافی در مورد دوچرخه و دسته‌بندی‌های مختلف آن داشته باشید. در انتخاب بهترین دوچرخه برای سفر یا به عبارت ساده همان دوچرخه توریستی با انتخاب گسترده‌ای مواجه خواهید بود. همین امر انتخاب را سخت می‌کند. طراحی زیبا، سبکی و راحتی مهم‌ترین مواردی هستند که در انتخاب یک دوچرخه توریستی مناسب باید به آن توجه کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم تکنیک‌های ساده برای انتخاب دوچرخه مناسب را بیان کنیم. گفتنی است که اگر میخواهید با بهترین دوچرخه سفر خوبی داشته باشید نیاز است تا زمان تعویض دنده دوچرخه را حین رکابزنی بیاموزید.

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

مزیت انتخاب دوچرخه توریستی

تفاوت سلیقه موجب می‌شود که افراد از وسایل مختلف برای سفر استفاده کنند. اغلب افرادی که تمایل دارند از زیبایی‌های طبیعی موجود در مسیر بیشترین لذت را ببرند از دوچرخه برای سفر استفاده می‌کنند. ممکن است با استفاده از دوچرخه سفر شما کمی طولانی‌تر شود و دیرتر به مقصد برسید؛ اما مطمئناً مناظری را مشاهده می‌کنید که در سفرهای معمولی هرگز با آن مواجه نخواهید شد. علاوه بر این، به دلیل اینکه می‌توانید با استفاده از دوچرخه در جاده‌های کوهستانی، جنگلی و روستایی به‌راحتی تردد کنید؛ همچنین زیبایی‌های طبیعی برای شما قابل‌لمس‌تر خواهد بود.

تفاوت دوچرخه توریستی با دوچرخه جاده

همان‌طور که اشاره کردیم، زمانی می‌توانید در انتخاب درست عمل کنید که از دانش و اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار باشید. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در انتخاب بهترین دوچرخه برای سفر به شما کمک کند، آشنایی با تفاوت‌های موجود در دوچرخه جاده و دوچرخه‌های توریستی است. اولین عامل تفاوت بین این دو مدل از دوچرخه جاده‌ای است. در بدنه دوچرخه توریستی به‌منظور افزایش مقاومت و استحکام از فولاد استفاده ‌شده، این درحالی است که عنصر بکار رفته در ساخت دوچرخه‌های جاده، کربن است. علاوه بر این، دنده‌های دوچرخه توریستی در مقایسه با مدل جاده‌ای، سبک‌تر و عریض‌تر هستند.

 

مهمترین نکات انتخاب دوچرخه سفر

 

مهم‌ترین نکات در انتخاب بهترین دوچرخه برای سفر

·         مقصد سفر را مشخص کنید

ممکن است در حین سفر با مشکلاتی مانند خرابی قطعات دوچرخه مواجه شوید. در این موارد دسترسی به مکانی که بتوانید تعمیرات را انجام دهید بسیار مهم است. تعیین مقصد سفر مهم‌ترین عامل در این مرحله است. برای مثال، اگر شما برای سفر به کشورهای اروپایی یا امریکا و کانادا از دوچرخه استفاده می کنید، در صورت بروز هر نوع نقص فنی به‌راحتی می‌توانید قطعات مناسب را پیدا کرده و دوچرخه خود را تعمیر کنید؛ اما اگر مقصد شما کشورهای فقیر آفریقا یا کشورهای توسعه‌نیافته آسیا باشد، ممکن است در پیدا کردن قطعات و تعمیرگاه مناسب با مشکل مواجه شوید؛ بنابراین بهتر است در چنین سفرهایی تجهیزات مناسب برای برطرف کردن نقص‌های احتمالی را به همراه داشته باشید.

·         مسیر حرکت خود را انتخاب کنید

دومین عاملی که می‌تواند استفاده از دوچرخه برای سفر را به خاطره‌انگیزترین تجربه شما تبدیل کند، تعیین دقیق مسیرها است. اگر نتوانید مسر را به‌درستی تعریف کنید با مشکلات جدی مواجه خواهید شد؛ زیرا بهترین دوچرخه برای سفر در جاده‌های اسفالت و استاندارد با دوچرخه مناسب برای مسیرهای سخت و کوهستانی متفاوت است. اگر می‌خواهید از طریق جاده‌های اسفالت سفر کنید استفاده از یک دوچرخه توریستی با تایر نازک یا حتی دوچرخه جاده انتخاب مناسبی است؛ اما در مسیرهای سخت و فاقد استاندارد باید از دوچرخه کوهستان کمک بگیرید.

·         مدت‌زمان سفر را به‌صورت دقیق مشخص کنید

عامل دیگری که در انتخاب و خرید هدفمند دوچرخه توریستی موثر است، تعیین زمان سفر است. اگر سفر شما کوتاه‌مدت است دوچرخه‌های معمولی انتخاب مناسبی هستند؛ اما برای سفرهای طولانی‌مدت سعی کنید دوچرخه‌های مقاوم که برای مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند را انتخاب کنید. برای همین توصیه می‌کنیم قبل از آغاز سفرهای طولانی با دوچرخه، سعی کنید با استفاده از یک دوچرخه توریستی ارزان یا حتی خرید دوچرخه توریستی دست‌ دوم، توانایی خود را در مسافت‌های کوتاه محک بزنید.

 

بهترین دوچرخه برای سفر

 

راهنمای خرید بهترین دوچرخه برای سفر

خرید دوچرخه مناسب یکی از سخت‌ترین مراحل است. باید از مدلی استفاده کنید که کمترین فشار را به ناحیه لگن وارد می‌کند. با توجه به اینکه در سفر تا رسیدن به مقصد مناسب امکان استراحت وجود ندارد. اگر طراحی زین و دوچرخه مناسب نباشد نه‌تنها بسیار خسته می‌شوید، بلکه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به ناحیه لکن وارد شود. علاوه بر این، ممکن است در محل سکونت شما فروشگاهی معتبر که دوچرخه‌های توریستی یا لوازم جانبی آن را عرضه کند، وجود نداشته باشد. در این موارد می‌توانید از روش خرید اینترنتی دوچرخه توریستی استفاده کنید.

در چنین مواقعی برای خرید بهترین دوچرخه برای سفر باید اطلاع کافی برندها، ویژگی، مزایا و قیمت آن‌ها داشته باشید. دوچرخه توریستی جاینت کی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم. در ساخت بدنه این دوچرخه از آلومینیوم استفاده‌شده که وزن آن را کاهش داده است. قیمت دوچرخه توریستی جاینت در مقایسه با سایر مدل‌های موجود در بازار مناسب‌تر است. با توجه به عرضه گسترده ‌این محصول امکان خرید دوچرخه توریستی جاینت به‌صورت حضوری و آنلاین در اغلب شهرها وجود دارد.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

 

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانیم برای مسافرت‌های آخر هفته پیشنهاد کنیم، دوچرخه مسافرتی تاشو است. طراحی این دوچرخه به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توان آن را تا کرد و حمل آن بسیار آسان است. اگر می‌خواهید با ماشین شخصی خود سفر کرده و از دوچرخه برای گشت زنی در شهر و وزرش استفاده کنید، دوچرخه تاشو بهترین گزینه خواهد بود.

مهم‌ترین عاملی که اغلب افراد قبل از خرید دوچرخه توریستی به آن توجه می‌کنند، قیمت آن است. با توجه به اینکه استفاده از دوچرخه مسافرتی در سال‌های اخیر افزایش یافته، قیمت خرید دوچرخه‌های توریستی نیز مناسب‌تر شده است. بعلاوه، امکان خرید دوچرخه‌های دست‌دوم نیز وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، دوچرخه مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کیفیت، برند و نوع طراحی مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت دوچرخه توریستی هستند. سعی کنید هرگز کیفیت بک محصول را قربانی قیمت آن نکنید.

سخن پایانی

اغلب افرادی که تمایل دارند از جاذبه‌های طبیعی موجود در مسیر بیشترین لذت را ببرند، برای سفرهای خود دوچرخه را انتخاب می‌کنند. عوامل مختلفی در انتخاب بهترین دوچرخه برای سفر موثر هستند. طول مدت سفر، مقصد و نوع سمیر مهم‌ترین مواردی هستند که قبل از خرید دوچرخه توریستی باید به آن توجه کنید. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که برای سفر خود دوچرخه را انتخاب کرده‌اید اما برای خرید آن بودجه کافی ندارید، نگران نباشید؛ زیرا بسترهای لازم برای خرید دوچرخه‌های دست‌دوم به‌صورت آنلاین و حضوری فراهم‌شده است.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *