بهترین دوچرخه کورسی را بشناسید [ برای حرفه ای ها ]

دوچرخه‌های کورسی برای انجام سواری‌های پر سرعت طراحی و تولید می‌شوند. از دوچرخه‌های کورسی می‌توان برای پیمودن مسافت‌های طولانی نیز استفاده نمود. این دوچرخه‌ها به علت داشتن فریم مناسب برای انجام سواری سرعتی و همچنین استفاده از سیستم دنده و ترمز باکیفیت، پیمودن هر جاده‌ای را برای دوچرخه‌سواران آسان می‌کند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین دوچرخه کورسی و برندهای معروف دوچرخه‌های کورسی آشنا کنیم.

 

ویژگی دوچرخه کورسی جهان

 

ویژگی های بهترین دوچرخه کورسی جهان

بسیاری از افراد دوچرخه‌های کورسی را از روی شکل منحصر به فرد فرمان و تایر‌های صاف سایز ۲۸ می‌شناسند. اما در حقیقت این دوچرخه‌ها تفاوت‌های مهم دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • فریم دوچرخه کورسی:

فریم دوچرخه کورسی زاویه بسته‌تری نسبت به انواع دیگر دوچرخه دارد. طراحی دوچرخه‌های کورسی به شکلی صورت گرفته است که تایر دوچرخه در نزدیک‌ترین حالت ممکن به فریم قرار گیرد. همچنین زاویه لوله زین طوری طراحی می‌شود که سوارکار بتواند بیشترین میزان قدرت را به چرخ‌ها انتقال دهد.

  • سیستم دنده بهترین دوچرخه کورسی:

در دنده بهترین دوچرخه‌ کورسی، طبق قامه دارای ۲ الی ۳ سینی بوده اما تفاوت اصلی آن با سینی دوچرخه‌های کوهستان، تعداد زیاد دندانه‌های طبق قامه است. در قسمت خودرو در دوچرخه‌های کورسی، تعداد سینی‌ها با دوچرخه کوهستان برابر است اما تعداد دندانه‌ی کمتری نسبت به آن دارد، همین امر در پیمایش سریع دوچرخه‌های کورسی نقش مهمی دارد.

  • ترمز دوچرخه‌های کورسی:

در دوچرخههای کورسی و بهترین دوچرخه مسابقه ‌ای معمولا از ترمز‌های نوع ویبریک استفاده می‌شود. اگرچه در برخی از مدل‌‌های دوچرخه‌های کورسی به علت سبک خاصی که دارند ترمز دیسکی کار گذاشته می‌شود.

  • شکل چرخ در دوچرخه کورسی:

مشخصه اصلی بهترین دوچرخه کورسی داشتن تایر بدون عاج سایز ۲۸ است. این سایز از تایر به علت گشتاوری که ایجاد می‌کند، رسیدن به سرعت‌های بالا را ممکن می‌سازد. تایر دوچرخه‌های کورسی به این دلیل بدون عاج طراحی می‌شوند که دوچرخه کمترین اصطکاک را با زمین داشته باشد.

  • سیستم تعلیق و فرمان در بهترین دوچرخه کورسی:

دوچرخه‌های کورسی بدون کمک فنر ساخته می‌شوند و دو شاخ خشک دارند. بیشتر ضربات مسیر از طریق چرخ به فرمان منتقل شده و از آن جا دفع می‌شود. به همین دلیل به زین فشار کمتری می‌آید. فرمان در بهترین دوچرخه مسابقه ای عرض کمتری نسبت به انواع دیگر دوچرخه دارد و قابل هدایت به روش‌های متفاوت است.

 

تولید کننده دوچرخه کورسی جهان

 

تولید کنندگان بهترین دوچرخه کورسی جهان:

چهار برند معروف جاینت، ویوا، فلش و اسکات در زمینه تولید دوچرخه کورسی فعالیت می‌کنند. در ادامه با ویژگی محصولات این چهار کمپانی بزرگ و نکات مثبت و منفی آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  • برند جاینت :

دوچرخه جاینت یک برند تایوانی است و در زمینه تولید دوچرخه‌های کورسی شهرت جهانی دارد. طراحی دقیق فریم، مواد اولیه با کیفیت، سیستم دنده و ترمز مرغوب این برند را در صدر جدول دوچرخه‌سازان جهان قرار داده است. جدیدترین مدل شرکت جاینت، TCR Advanced Pro 0 Disc نام دارد و در سال ۲۰۲۱ به مرحله تولید رسیده است. در صورتی که دوچرخه سواری مسابقه‌ای را به صورت جدی دنبال می‌کنید، بدون شک دوچرخه‌های برند جاینت بهترین دوچرخه کورسی برای شما خواهند بود.

  • برند ویوا :

در ایران این برند تایوانی را به واسطه دوچرخه‌های کوهستان با کیفیتش می‌شناسند. اما شرکت ویوا در سال‌های اخیر تولید دوچرخه‌های کورسی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. جدید‌ترین محصول این شرکت مدل RA 1000 است که به دلیل قیمت و راندمان مناسبی که دارد به عنوان رقیبی قدرتمند در برابر سایر رقبا قد علم کرده است.

  • برند فلش :

این برند چینی در ایران شناخته‌شده‌‌تر است و اکثر افرادی که اندک آشنایی با دوچرخه دارند نام این برند به گوششان خورده است. مدل PRO 1 از محصولات موفق برند فلش بوده است و در لیست بهترین دوچرخه کورسی ما جای می‌گیرد . ساخت دقیق فریم‌ها، ترمزهای زد استار و سیستم دنده شیمانو، از این محصول یک غول رقابت ناپذیر ساخته است.

  • برند اسکات :

این برند اصلیتی سوئیسی دارد اما امروزه در آلمان نیز خط تولید دارد. مشهورترین محصول این برند Solace 30 است که با وزن فوق‌ پایین خود شناخته می‌شود. قیمت محصولات این شرکت نسبت به سایرین اندکی بالاتر است و به همین دلیل کمتر در ایران مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

نتیجه‌گیری بهترین دوچرخه کورسی

قطعا هر شخصی خواهان داشتن بهترین دوچرخه کورسی ایران است، چرا که دوچرخه علاوه بر یک وسیله ورزشی، یک هم‌رکاب برای مسیرهای طولانی است. بنابراین برای هر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای اهمیت دارد که دوچرخه‌ای که از آن استفاده می‌کند از چه میزان راحتی و امنیت برخودار است. در دوچرخه‌های کورسی فاکتور سرعت نیز به موارد فوق اضافه می‌شود. دوچرخه کورسی مناسب باید وزن پایینی داشته باشد و متریال به کار رفته در آن سبک باشد، به همین دلیل است که تنها چند شرکت در دنیا به صورت عمده به تولید این دوچرخه‌ها می‌پردازند. امیدواریم که از مطالب فوق نهایت استفاده را کرد باشید.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

۴.۲/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *