راهنمای خرید بهترین روغن ترمز دوچرخه | مقایسه بهترین برندها

بهترین روغن ترمز دوچرخه

مقدمه

اگر شما دوچرخه‌‌ای با دسته هیدرولیکی دارید، باید روغن ترمز مناسب آن را نیز تهیه کنید. میزان غلظت این روغن اهمیت بسیاری دارد و باید در درصد خاصی تهیه شود تا در هنگام ترمز گرفتن بتواند به طور مساوی در بخش‌های عقب و جلو ترمز جریان پیدا کند. هریک از انواع روغن ترمز دوچرخه که در رده‌های ۳ و ۴ موجود هستند را تهیه کرده‌اید، باید حواستان باشد که مایع آن با پوست دست شما برخورد نکند. به این دلیل که مواد شیمیایی و سمی که داخل روغن ترمز به کار رفته است، باعث ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که روغن ترمز را متناسب با نوع ترمز تهیه کنید تا آسیبی به قسمت‌هایی از دوچرخه مانند واشر نزند و باعث پوسیدگی آن نشود.

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، عدم ترکیب چند نوع روغن ترمز برای دوچرخه است؛ زیرا هر شرکت و تولیدکننده‌ای با توجه به عوامل مختلفی یک روغن ترمز دوچرخه را عرضه کرده است و به همین دلیل با استفاده از این ترکیب نامناسب ممکن است به لوله روغن دوچرخه آسیب برسانید و در ترمز مشکلی ایجاد کنید. بنابراین باید بهترین روغن ترمز دوچرخه را انتخاب کنید و اگر نمی‌دانید که چگونه باید آن را انتخاب کرد، این متن را بخوانید.

 

ویژگی روعن ترمز دوچرخه

 

با بهترین روغن ترمز دوچرخه آشنا شوید

در هنگام خرید روغن ترمز هیدرولیک دوچرخه باید به کیفیت آن توجه کنید و مطمئن شوید که در روزهای بارانی و برفی، ترمز کردن را برای دوچرخه‌سوار راحت کند و همچنین با استفاده از این روغن ترمز نباید دوچرخه‌سوار انرژی زیادی برای فشردن اهرم ترمز وارد کند. اگر دوچرخه شما از نوع کوهستانی و مسابقاتی است باید اقدام به خرید ترمز هیدرولیک دوچرخه از نوع مینرال شیمانو کنند؛ زیرا همانطور که گفته شد مرغوبیت روغن بر روی عملکرد دوچرخه تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین برند شیمانو یکی از بهترین و برترین برندهای روغن ترمز دوچرخه دیسکی است که می‌توانید برای اطلاع از قیمت روغن ترمز دوچرخه و سفارش آن به سایت دوچرخستان مراجعه کنید.

فرایند تعویض روغن ترمز دوچرخه

بعد از مدتی که از دوچرخه استفاده کرده‌اید، گرد و غبار وارد روغن ترمز می‌شود و به همین دلیل باید به روش صحیحی آن را تعویض کنید. ابتدا باید محیطی که در آن تعویض روغن ترمز دوچرخه انجام می‌شود به طور کامل تمیز شود و سپس چرخ و لنت‌های ترمز را جدا کنید. سپس کمی به دوچرخه شیب رو به بالا دهید، به طوری‌که سطح بالای مخزن با زمین حالت موازی داشته باشد. لوله هواگیری را به سوپاپ کالیپر وصل کرده و مایع اضافی داخل آن خارج شود. در این مرحله باید آلودگی و گرد و خاک موجود در کتی ترمز و درپوش مخزن را به طور کامل تمیز کنید. در آخر باید مرحله هواگیری و وارد کردن روغن ترمز دوچرخه دیسکی را ادامه دهید تا روغن خروجی از سوپاپ به طور کامل شفاف و تمیز شود.

همچنین در هنگام تعویض روغن حتما از دست‌کش استفاده کنید و همچنین از برعکس کردن دوچرخه خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث ورود هوا به داخل خطوط ترمز می‌شود. در هنگام انجام این کار حتما حواستان باشد که شلنگ و محفظه روغن صاف بگیرید تا مایع درون آن خارج نشود.

 

خرید روغن ترمز دوچرخه

 

نکاتی پیش از خرید روغن ترمز هیدرولیک دوچرخه

برندهای مختلفی مانند روغن ترمز هیدرولیک اسرم دات که مناسب برای نیاز سیستم ترمز هیدرولیک اوید و روغن ترمز برند شیمانو که از مواد معدنی ساخته شده و برای همه ترمزهای روغنی برند شیمانو مناسب است، وجود دارند. همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روغن ترمز دوچرخه در سال‌های اخیر، نوع مینرال و هیدرولیکی شیمانو است. قبل از اینکه تصمیم به خرید روغن ترمز دوچرخه شیمانو بگیرید باید مطمئن شوید که نوع روغن ترمز برای سیستم و نوع دوچرخه شما تولید شده باشد. به عنوان مثال در سیستم‌های دیسک روغنی دوچرخه از یک کیسه ذخیره استفاده می‌شود که در صورت انبساط روغن ترمز، مشکلی برای دوچرخه ایجاد نشود.

برای مشاهده مشاهده انواع ترمز دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر ترمز دوچرخه

سخن پایانی

اگر شما بهترین روغن ترمز دوچرخه را نیز تهیه کنید، اما در مراقبت و تعویض آن دقت نکنید، نمی‌توانید به خوبی ترمز بگیرید. روغن ترمز بعد از مدتی رطوبت هوا را به خود جذب می‌کند و درنتیجه از مقدار روغن کاسته شده و سیستم دوچرخه شما زنگ خواهد زد. بنابراین حتما به انتخاب نوع و برند درست روغن ترمز دوچرخه و نگهداری از آن توجه کنید.

۲/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *