بهترین زنجیر چرخ دوچرخه را بشناسید[بررسی ۵ مدل حرفه‌ای]

بهترین زنجیر چرخ دوچرخه

مقدمه

دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای است که علاوه‌ بر کودکان، نوجوانان و ورزشکاران و دوست داران محیط زیست، طرفداران دیگری نیز دارد و روز به روز شاهد ترویج استفاده از آن میان عموم مردم هستیم. یکی از ابزارهای به‌شدت مهم دوچرخه، زنجیر چرخ دوچرخه است. بسیاری از دوچرخه سواران در پی یافتن بهترین زنجیر چرخ دوچرخه هستند؛ تا بتوانند مدت بیشتری از آن استفاده‌ کنند.

امروزه دوچرخه‌هایی ساخته شده‌اند که بدون زنجیر چرخ هم درحال حرکت‌اند؛ البته که در گذشته نیز نوع دیگری از این قبیل دوچرخه‌ها با مکانیزم ساختی متفاوت وجود داشت؛ ولی اغلب دوچرخه‌ها بدون زنجیر چرخ دوچرخه قادر به حرکت نیستند! واقعا این قطعه مهم چیست و چه کاربردی دارد؟ ویژگی‌های بهترین زنجیر چرخ دوچرخه چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله، ویژگی‌های بهترین زنجیر چرخ دوچرخه را با یکدیگر بررسی کنیم.

خرید ریموت قفل کن دوشاخ rockshox

 

انواع زنجیر چرخ دوچرخه را بشناسید

 

معرفی زنجیر دوچرخه و کاربرد آن

زنجیر چرخ دوچرخه درواقع زنجیری است که از کنار هم قرار گرفتن چندین جفت صفحه داخلی و صفحه خارجی تشکیل شده است. بین یک جفت صفحه داخلی یک غلطک وجود دارد و وسط این غلطک یک میخ وجود دارد که صفحه داخلی و صفحه خارجی را به هم چسبانده و آن‌ها را به هم پرس می‌کند؛ همچنین پل میان یک جفت صفحه داخلی و خارجی با یک جفت صفحه داخلی و خارجی دیگر، پرچ است که آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. مجموعه قطعاتی که ذکر شد با یکدیگر زنجیری را می‌سازند که روی چرخ زنجیر دوچرخه قرار می‌گیرد.

خرید روغن زنجیر دوچرخه لیکومولی شرایط ( گرم و خشک تابستانی)

این زنجیر انرژی که شما برای رکاب زدن مصرف می‌کنید را به انرژی جنبشی چرخ‌ها تبدیل می‌کند و دوچرخه را به حرکت درمی‌آورد. این زنجیر، دو چرخ جلو و عقب را به یکدیگر متصل می‌کند؛ درواقع پل میان طبق‌قامه‌ای که در قسمت جلوی دوچرخه است با شانژمان و خودروهایی که در قسمت عقب دوچرخه تعبیه شده‌اند؛ است و بین این پلی که ابتدا و انتهای آن‌ را مشخص کردیم، رکاب قرار دارد.

 

شناخت انواع زنجیر چرخ دوچرخه برای انتخاب بهترین زنجیر چرخ دوچرخه

در وحله اول، انتخاب زنجیر چرخ باید بر اساس نوع دوچرخه باشد. در واقع بهترین زنجیرهای چرخ دوچرخه، زنجیر چرخی است که با دوچرخه همخوانی داشته باشد. ما به طور کلی دو نوع دوچرخه داریم و به تبع آن دو نوع زنجیر چرخ داریم؛ اعم از:

  1. زنجیرهای تک سرعته
  2. زنجیرهای دنده‌ای

 

زنجیرهای تک سرعته

زنجیرهای تک سرعته برای دوچرخه‌های ساده و فاقد دنده که سرعت آن‌ها قابل تغییر نیست؛ ساخته شده‌اند. دوچرخه‌های فاقد دنده معمولا بین کودکان، برخی نوجوانان و برخی از افراد سالخورده‌ای که از دوچرخه استفاده می‌کنند، رواج دارد. در میان زنجیرهای تک سرعته، بهترین زنجیر چرخ دوچرخه زنجیری است که پهن‌تر و عریض‌تر باشد؛ زیرا به نسبت زنجیرهای باریک، امکان این که زنجیر بین دو طبق‌قامه گیر کند کاهش می‌یابد و اینگونه مشکلی برای حرکت ایجاد نمی‌شود و زنجیر دیرتر خراب می‌شود.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

زنجیرهای دنده‌ای

زنجیرهای دنده‌ای بسیار حرفه‌ای‌تر از زنجیرهای تک سرعته هستند و برای دوچرخه‌های دارای دنده که سرعت آن‌ها قابل تغییر است؛ ساخته شده‌اند. این زنجیرها به کمک دنده، حرکت دوچرخه را در شرایط مختلف کنترل می‌کنند و مناسب‌ترین زنجیر چرخ دوچرخه در برف و در کوهستان و همچنین مسابقات هستند. امروزه اغلب دوچرخه‌ها حرفه‌ای هستند و زنجیرهای دنده‌ای بهترین زنجیر چرخ دوچرخه برای این دوچرخه‌ها هستند.

 

استفاده از برترین زنجیر چرخ دوچرخه

 

قیمت بهترین زنجیر چرخ دوچرخه

برای آشنایی با قیمت زنجیر چرخ دوچرخه باید بدانید که در میان زنجیرهای تک سرعته و زنجیرهای دنده‌ای، قیمت زنجیرهای دنده‌ای نسبت به قیمت زنجیر دوچرخه ساده، بیشتر و گران‌تر است؛ همچنین خود زنجیرهای دنده‌ای انواعی دارند اعم از: ۵سرعته تا ۱۲سرعته. قیمت زنجیر ۱۲سرعته نسبت به ۱۱سرعته بیشتر است و قیمت ۱۱سرعته نسبت به ۱۰سرعته بیشتر است و… .

 

نکاتی که هر دوچرخه سواری باید بداند

هر یک از ما باید بدانیم که چگونه زنجیر چرخ را درست کنیم؛ همچنین دانستن این نکته بسیار ضروری است که سایز زنجیر دوچرخه را درست اندازه‌گیری کنیم تا برای فاصله طبق‌قامه و شانژمان، بزرگ و یا کوچک نباشد. همچنین باید به مقایسه تغییرات رنگ زنجیر برای پی بردن به بهترین زنجیر چرخ دوچرخه توجه داشته باشیم زیرا درصورتی که زنجیر دوچرخه زود تغییر رنگ دهد آن زنجیر فیک است.

خرید زنجیر ۹ سرعته شیمانو Shimano_CN_HG53_9 SPEED

کلام آخر

شرکت‌های زیادی هستند که در ساخت بهترین زنجیر چرخ دوچرخه با یکدیگر رقابت می‌کنند. این شرکت‌ها همواره متدهای جدید و نوینی را برای ساخت انواع زنجیر دوچرخه به‌عنوان یک قطعه‌ ضروری و مهم دوچرخه، به‌کار می‌گیرند. شما برای خرید بهترین زنجیر چرخ دوچرخه محصولات کدام شرکت را پیشنهاد می‌کنید؟

 

برای مشاهده انواع زنجیر دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر زنجیر دوچرخه

۳/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *