معرفی بهترین ساعت ضربان سنج در بازار ایران [ مخصوص دوچرخه سواران ]

معرفی بهترین ساعت ضربان سنج در بازار ایران

بهترین ساعت ضربان سنج برای دوچرخه‌سواران کدام است؟ قیمت و خرید ساعت و ضربان سنج مچی بیورر آلمان Beurer و قیمت ساعت ضربان قلب و ساعت مچی ضربان قلب/گام شمار/کالری سوز دیجیتال اسکمی مدل ۱۰۵۸ چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه مطلب معرفی ساعت‌های ضربان سنج قصد داریم به آن‌ها بپردازیم. استفاده از ضربان سنج دوچرخه‌سواری به بهبود سلامتی و شرایط جسمی دوچرخه‌سواران کمک خواهد کرد. بهترین ساعت ضربان سنج دوچرخه سواری باید دارای ویژگی‌هایی مانند نشان دادن ضربان قلب لحظه‌ای و متوسط و ماکزیمم، ساعت، کرنومتر، شمارشگر معکوس، آلارم، زمان تمرین، تاریخ، ضربان قلب نسبت به ضربان ماکزیمم، کالری سنج، مجموع کارکرد در هفته و ماه و… باشد.

خرید کپسول باد دوچرخه crank brothers

معرفی بهترین ساعت ضربان سنج

تعداد زیادی از افراد به‌صورت روزانه ورزش می‌کنند و ورزش کردن یکی از عادت‌های زندگی آن‌ها محسوب می‌شود. حتی می‌توان گفت سبک زندگی این افراد ورزشی است. بهترین ساعت ضربان سنج کاری بیشتر از نشان دادن زمان را انجام می‌دهد. ساعت‌هایی که امروزه در حال استفاده هستند، بسیار هوشمندتر، باکیفیت‌تر و شیک‌تر از قبل ساخته‌شده‌اند. 

این ساعت‌های مچی وظیفه دارند علاوه بر ردیابی فعالیت‌های روزانه شما و کنترل ضربان قلب شما، دارای مربی و راهنما نیز هستند، همچنین این ساعت‌ها می‌توانند میزان خواب شما را کنترل نموده و از GPS خود برای ردیابی فعالیت‌های خارج از منزل شما استفاده کنند. نسخه‌های هوشمند بهترین ساعت ضربان سنج، برای ورزش‌های شدید و دشوار تولید شده است و قطب نما، فشارسنج، ارتفاع‌سنج درون آن وجود دارد.

 

تفاوت بهترین ساعت ضربان سنج با ساعت هوشمند

 

تفاوت بهترین ساعت ضربان سنج با ساعت هوشمند

در این بخش قصد داریم به تفاوت بهترین ساعت ضربان سنج با ساعت هوشمند بپردازیم. ساعت ضربان سنج مچی یکی از زیرمجموعه‌های ساعت‌های هوشمند است ولی هر ساعت هوشمندی برای ورزش ساخته نشده است. ساعت‌های هوشمند معمولی، برخی از خصوصیات به خصوصی را که در زمان ورزش می‌تواند به دردتان بخورد را ندارند. به‌عنوان‌مثال، ضربان سنج دوچرخه‌سواری دارای قابلیت‌هایی مثل بارومتر، آلتیمتر، جی‌پی اس و حسگرهای دیگری است که ساعت هوشمند آن‌ها را در خود ندارد.

خرید شلوار دوبنده دوچرخه سواری مارک Pro-Line

بهترین ساعت ضربان سنج می‌تواند با برنامه‌های خاص ورزشی مثل استراوا کار کند. بعضی از این ساعت‌ها دارای قابلیت پشتیبانی از ورزش‌های به خصوصی مثل دوچرخه‌سواری، شنا، گلف و نظایر آن هستند و فاکتورهای به خصوص این رشته‌های ورزشی مانند مسافت و سرعت را نمایش می‌دهند. ساعت‌های هوشمند معمولی اغلب دارای این قابلیت‌ها نیستند.

مزایای استفاده از ضربان سنج ورزشی

همان‌طور که در بالاتر گفته شد برخی از قابلیت‌های بهترین ساعت ضربان سنج موجب جدا شدن آن‌ها از سایر ساعت‌های هوشمند شده است، اما این خصوصیات شامل چه چیزهایی هستند؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، بهتر است در هنگام خرید به مسائل زیر دقت کنید:

خرید کیلومتر شمار دوچرخه ٨ کاره تایوانى assize-100

این ساعت‌ها این قابلیت را دارند که مسافت طی شده را اندازه‌گیری نمایند و موجب افزایش انگیزه‌ ورزشکار برای افزایش فعالیت‌های ورزشی خود شوند. این ویژگی از طریق قابلیت GPS و یا وصل کردن ساعت هوشمند به تلفن همراه هوشمند امکان‌پذیر است.

 

ساعت هوشمند ضربان قلب سیگما

ساعت هوشمند ضربان قلب سیگما مدل PC-10.11

 

 بهترین ساعت ضربان سنج با استفاده از قابلیت اندازه‌گیری ارتفاع، این توانایی را خواهد داشت که برای ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری در مسیرهای سخت هم استفاده شود. این اندازه‌گیری به‌وسیله حسگر Altimeter قابل استفاده است.

علاوه بر امکان اندازه‌گیری سرعت متوسط در این ضربان سنج‌ها، قابلیت تعیین هدف برای خود و دریافت اعلان در زمان رسیدن به هدف تعیین شده نیز وجود دارد. علاوه بر آن، می‌توانید با استفاده از ساعت هوشمند خود، مسائلی درباره آن بخش از زمان و مکان که در آن با بیشترین سرعت ورزش می‌کردید نیز دریافت کنید. برای این ویژگی، حسگر اصلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد شتاب سنج خواهد بود.

خرید زین و چراغ خطر سله رویال- وان SelleRoyal saddle ONE

  • اندازه‌گیری ضربان قلب؛ بهترین ساعت ضربان سنج

این قابلیت بهترین ساعت ضربان سنج از مهم‌ترین قابلیت‌های این ساعت‌ها برای انجام فعالیت‌های بدنی است. بااطلاع دقیق از میزان ضربان قلب خود می‌توانید بفهمید که ورزش شما تأثیرگذار بوده است یا خیر. همچنین شما می‌توانید از شرایط بدنی خود نیز آگاه شوید. مهم‌ترین حسگر استفاده شده برای این قابلیت، سنسور ضربان قلب است.

  • ریتم حرکت

برای اینکه بتوانید سرعت خود را بهتر کنید باید بتوانید ریتم حرکت خود را اندازه‌گیری کنید و بر اساس آن برای بهتر کردن ریتم و سرعت خود تلاش کنید.

 

ساعت ضربان هوشمند سیگما SIGMA watch PC-3.11

 

 

  • راهنمایی در مورد زمان استراحت

زمان استراحت یکی از مهم‌ترین مسائل در زمان انجام هر ورزشی است که می‌تواند اثرگذاری ورزش شما را به چندین برابر برساند. با استفاده از بهترین ساعت ضربان سنج، راهنمایی‌هایی در مورد زمان استراحت به شما ارائه خواهد شد و از این طریق می‌توانید ورزش خود را بهتر از پیش اجرا کنید.

خرید توپی تنه بلبرینگ شیمانو Shimano_BB-UN100

  • برنامه‌های ورزشی از پیش تعیین‌شده

 در ساعت‌های مناسب ورزش، این قابلیت تعبیه شده که از برنامه‌های ورزشی از قبل تعیین شده به‌وسیله کمپانی سازنده نیز استفاده کنید.

  • حافظه برای موسیقی از قابلیت‌های بهترین ساعت ضربان سنج

بهترین ساعت ضربان سنج حافظه‌ای برای موسیقی و پادکست‌ها دارد تا در زمان ورزش، با پخش موسیقی به کاربر، انگیزه بیشتری بدهد.

 

نحوه انتخاب ضربان سنج ورزشی

 

نحوه انتخاب ضربان سنج ورزشی

به دلیل این‌که ساعت‌های ورزشی شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های فضای باز هستند، شما می‌خواهید بر اساس ورزشی که می‌کنید ساعت ورزشی مخصوص خود را انتخاب کنید. دونده‌ها باید ساعتی را انتخاب کنند که زمانی که در هنگام ورزش بازوهای خود را به عقب و جلو، به‌آسانی خوانده شود. اگر ورزش‌های دیگری مثل دوچرخه‌سواری یا مسابقات سه‌گانه انجام دهید، باید ساعت ورزشی‌ای را تهیه کنید که توانایی ردیابی شما را داشته باشد و آن را با حسگرهای ANT یا بلوتوث موجود در دوچرخه خود جفت نمایید. البته باید توجه کنید که بهترین ساعت ضربان سنج که قصد خرید آن را دارید باید ضدآب باشد.

خرید طبق قامه مخصوص دوچرخه شیمانو مدل Deore

اما افرادی که بیشتر به ورزش‌های سخت مثل ورزش‌های استقامتی و اسکی آلپ علاقه دارند، باید به دنبال ساعت ورزشی باشند که نه‌فقط باکیفیت باشد، بلکه باتری آن نیز بسیار قوی باشد. برخی از ضربان سنج‌های ورزشی در فضای باز، مانند ساعت و ضربان سنج مچی بیورر مدل PM90، به شما این قابلیت را می‌دهند که به تنظیم فرکانس بوق زدن GPS برای ماهواره بپردازید، این مسئله می‌تواند عمر باتری را برای مدت چند روز بالا ببرد.

 

ساعت ضربان هوشمند سیگما SIGMA watch ACTIVO

 

 

نحوه تست ضربان سنج ورزشی

در ابتدا باید بگوییم خطی که بهترین ساعت ضربان سنج را از بهترین ساعت‌های هوشمند جدا کرده است با وارد شدن سیستم‌هایی که دارای اعلان‌های گوشی‌های هوشمند با GPS، میزان گام‌ها، مسافت و کالری‌ها و مهم‌تر از همه اندازه‌گیری ضربان قلب است، کم‌رنگ شده است. برای خرید ضربان سنج ورزشی، در ابتدا باید طراحی ساعت ضربان قلب ورزشی و راحتی آن را تست کنیم.

خرید دوچرخه کوهستان انرژى مدل EXP LTD 27,5 ساخت ۲۰۲۲

دستگاه باید به‌طوری راحت روی مچ قرار بگیرد که حتی در سخت‌ترین و طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز کارایی مناسبی داشته باشد. شما می‌توانید با گرفتن سیگنال‌های مخصوص مکان‌یابی در تمام مناطق حتی میان ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها و یا در محیط‌های باز سرعت و دقت GPS بهترین ساعت ضربان سنج را آزمایش کنید.

سخن آخر بهترین ساعت ضربان سنج

همان‌طور که گفته شد بهترین ساعت ضربان سنج باید همه‌کاره باشد. این ضربان سنج‌های هوشمند به شکلی ساخته‌شده که در زمان فعالیت‌های سنگین و ورزش از آن‌ها استفاده کنید؛ بنابراین، باید دوام و کیفیت بسیار بالا داشته و ضد عرق باشند. خصوصیات هوشمندی که در این ساعت‌ها مورد استفاده قرارگرفته است به مدیریت و کنترل فعالیت شما کمک فراوانی خواهد نمود. ویژگی‌هایی که یک ضربان سنج مناسب باید داشته باشد شامل گام شمار تایمر، ردیاب کالری، GPS، ردیاب ضربان قلب و سنجش فشارخون و … هستند؛ بنابراین برای خرید و فروش ساعت ضربان قلب دقت کامل داشته باشید.

 

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *