مقایسه بهترین شانژمان دوچرخه در بازار ایران

مقایسه بهترین شانژمان دوچرخه در بازار ایران

بهترین شانژمان دوچرخه متناسب با نوع مصرف خود را می‌شناسید؟ کیفیت ساخت و همچنین کیفیت عملکرد شانژمان دوچرخه در دوچرخه‌سواری چقدر تاثیر دارد؟ قسمت‌های اصلی شانژمان کدام است و چگونه می‌توان یک شانژمان دوچرخه خوب را انتخاب کرد؟ این‌ها سوالات همیشگی افرادی است که می‌خواهند با راحتی بیشتری از دوچرخه‌سواری لذت ببرند.

شانژمان دوچرخه در واقع وظیفه انتقال قدرت را به‌عهده دارد، در واقع شانژمان با جابجایی زنجیر دوچرخه  که بخشی از قطعات دوچرخه است بر روی چرخ‌دنده‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهد. اهمیت این قطعه از آنجاست که به دوچرخه‌سوار کمک می‌کند تا قدرت مورد نیاز برای حرکت دادن دوچرخه را به‌راحتی کنترل و مدیریت کند. در کل می‌توان گفت، تفاوت شانژمان دوچرخه خوب یا بد را در سربالایی‌ها و یا هر زمانی که نیاز به تعویض سریع و نرم دنده‌ها دارید بیشتر حس خواهید کرد.

 

قسمت‌های اصلی شانژمان دوچرخه

 

بهترین شانژمان دوچرخه: قسمت‌های اصلی شانژمان دوچرخه

اگر به عکس شانژمان دوچرخه دقت کنید، این قطعه از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این سه بخش بازوی نگهدارنده، بازوی پایینی و بدنه اصلی است که هرکدام وظیفه خاص خود را دارند.

·         بازوی نگهدارنده:

بازوی نگهدارنده بدنه شانژمان دوچرخه، بدنه اصلی شانژمان را ثابت نگه داشته و سیمی که وظیفه تنظیم دنده دارد نیز در این قسمت قرارداده شده است. این قطعه توسط قسمت آلومینیومی خود که به آن گوشواره ‌گفته می‌شود به بدنه دوچرخه متصل می‌شود. کیفیت ساخت و مقاومت این قطعه در برابر ضربه‌های احتمالی که در دوچرخه‌سواری زیاد هم اتفاق می‌افتد، در انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه موثر است. که در عکس شانژمان دوچرخه کاملا مشخص است.

·         بازوی پایینی:

بازوی پایین شانژمان از دو قسمت تشکیل شده است. جمع کردن زنجیر در قسمت مفصل فنری این قطعه انجام می‌شود. قسمت دیگر بازوی پایینی دو قرقره‌ای هستند که زنجیر را روی خودروها یا به عبارتی چرخ‌دنده‌های متفاوت جابجا می‌کنند. این دو چرخ‌دنده درواقع آخرین مرحله تعویض دنده را انجام می‌دهند. استفاده از مواد مرغوب در ساخت این قطعات و همچنین دقت و ظرافت ساخت بازوی پایینی باعث می‌شود تا تعویض دنده راحت‌تر انجام شود. در نمونه‌های بی‌کیفیت ممکن است که زنجیر به‌خوبی جابجا نشده و تعویض دنده باسختی انجام شود.

حتی در برخی مواقع بی‌کیفیت بودن نحوه ساخت این قطعه باعث ‌می‌شود که زنجیر از روی خودروها رها شده و دردسرهای زیادی برای دوچرخه‌سوار ایجاد کند. این موارد، دلیل اهمیت این قطعه در انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه برای دوچرخه‌سواران است.

·         بدنه اصلی:

بدنه اصلی شانژمان بصورت مکانیکی دستور تغییر دنده را از اهرم‌های دسته‌دنده به بازوی پایینی منتقل می‌کند. پیچ‌های تنظیم دنده نیز در این قسمت قرار دارد. این قطعه با کمک فنری که در داخل آن تعبیه شده است با ایجاد کشیدگی روی سیم دنده، تغییر دنده دوچرخه را انجام می‌دهد. هرچند که این قطعه مکانیکی بوده و ظاهرا تکنولوژی پیچیده‌ای ندارد، اما استفاده از قطعات باکیفیت و مناسب در مقابل قطعات با کیفیت پایین‌تر و با طول عمر کمتر در این قطعه تفاوت زیادی دارد که برای انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه باید به آن دقت کرد.

 

برندهای معتبر شانژمان دوچرخه

 

برندهای معتبر شانژمان دوچرخه

هرچند بیش از یک قرن از تولید اولین شانژمان دوچرخه توسط فرانسویان می‌گذرد، اما برندهای زیادی در بازار وجود ندارند که این قطعه را با کیفیت مناسب تولید و عرضه کرده باشند. کامپانیولو ، اس رم و شیمانو سه شرکت پیشتاز و رقیب در عرصه شانژمان دوچرخه‌اند که سال‌هاست در حال رقابت با یکدیگرند.

هرچند شرکت شیمانو نسبت به دو رقیب خود دیرتر به بازار دوچرخه وارد شده است، اما با نوآوری و کاهش قیمت محصولات با حفظ کیفیت مناسب، توانسته است سهم بازار بیشتری نسبت به دو رقیب خود داشته و امروزه تقریبا پنجاه درصد از بازار را در اختیار دارد. این شرکت ژاپنی تقریبا در طول ۴۰ سال گذشته، یکی از مهمترین گزینه‌های دوچرخه سواران برای انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه است.

 

شانژمان شیمانو دئور ام ۶۱۰

 

شیمانو، یکه تاز بازار

شرکت ژاپنی شیمانو که محصولات خود را این روزها در چین، مالزی و سنگاپور تولید می‌کند؛ با نوآوری و کاهش هزینه‌ها توانست بازار را از رقیبان اروپایی خود گرفته و با استفاده از محصولات متعدد و متنوع، بهترین شانژمان دوچرخه را به بازار ارائه نماید. خوشبختانه شانژمان دوچرخه شیمانو در بازار تجهیزات دوچرخه ایران نیز قابل خریداری است و بهترین شانژمان شیمانو که مناسب نیاز شما باشد را به‌راحتی می‌توانید در ایران خریداری کنید.

شاژمان‌های متفاوتی براساس هر دو نوع دوچرخه اصلی کورسی و کوهستان تولید و به بازار عرضه می‌شود. تعداد دنده مورد نیاز برای دوچرخه و فن‌آوری استفاده شده در ساخت شاژمان نیز باعث شده است تا مدل‌های متعددی برای انتخاب وجود داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که شرکت شیمانو تقریبا تمامی نیازهای دوچرخه‌سواران را در مدل‌های خود جای داده است.

مدل شانژمان‌های شیمانو در سری‌های تورنی، آلیویو، آسرا، آلتوس، تیاگرا، SLX و XT دسته‌بندی می‌شوند که هرکدام تعداد دنده متفاوتی داشته و همچنین از تکنولوژی‌های خاصی براساس نوع مصرف در تولید‌ آن‌ها استفاده شده است. فن‌آوری SHADOW PLUS و SHADOW از مهمترین فن‌آوری‌های شیمانو است که در اکثر مدل‌ها به کار برده شده است. این تکنولوژی از شانژمان در مقابل ضربات احتمالی جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از خصوصیات شانژمان‌های شیمانو که دلیل انتخاب این برند به‌عنوان بهترین شانژمان دوچرخه است، طراحی منحصربفرد دنده‌ها است که تعویض دنده را تقریبا بی‌صدا کرده و سواری نرم‌تری نیز برای دوچرخه‌سوار به همراه دارد.

حرف آخر بهترین شانژمان دوچرخه

برای انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه، از نظر برند، گزینه‌های زیادی وجود ندارد اما سه برند مطرح جهان مدل‌های متفاوتی را برای تامین رضایت دوچرخه‌سواران ارائه کرده‌اند. در بین سه شرکت کامپانیولو ، اس رم و شیمانو، شرکت ژاپنی شیمانو رضایتمندی بیشتری نسبت به سایر رقبا در جهان کسب کرده است. در ایران نیز با وجود این برند در بازار محصولات دوچرخه‌سواری، نیازی به نگرانی در انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه وجود نداشته و می‌توان از بین مدل‌های متفاوت این سازنده ژاپنی شانژمان دوچرخه، گزینه مناسب را با خیال راحت انتخاب نمود.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۳.۷/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *