معرفی بهترین قرقره شانژمان برای دوچرخه [ در سال ۲۰۲۲ ]

مقدمه‌ای بر دوچرخه و بهترین قرقره شانژمان دوچرخه

بهترین قرقره شانژمان دوچرخه چیست؟ چگونه می‌توان بهترین قرقره شانژمان دوچرخه را شناسایی کرده و خرید؟ بهترین شانژمان دوچرخه قیمت مناسب در بازار کدام است؟ برای همه دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و حتی افرادی که به دوچرخه‌سواری علاقه داشته باشند و اوقات فراغت خود را با راندن دوچرخه پر می‌کنند، حتماً نام شانژمان دوچرخه را شنیده و در برخی موارد مجبور به تعویض آن شده‌اند.

شانژمان یکی از قطعات اصلی دوچرخه است که مسئولیت انتقال نیرو را بر عهده داشته و انتخاب بهترین قرقره شانژمان دوچرخه استاندارد و باکیفیت تأثیر زیادی در افزایش عمر مفید دوچرخه شما دارد.

 

شانژمان شیمانو ایکس تی SHIMANO_XT_M781

 

شانژمان شیمانو ایکس تی SHIMANO_XT_M781

 

تاریخچه‌ای از شانژمان دوچرخه

در اواخر قرن ۱۸ میلادی، نویسنده و جهانگردی فرانسوی به نام پاول دی ویوی زمانی که مشغول به گشت‌وگذار با دوچرخه بود، ناگهان به فکر تولید قطعه‌ای جدید برای دوچرخه افتاد. به نظر او دوچرخه‌های آن زمان نیاز به قطعه‌ای مهم و کاربردی برای انتقال نیرو داشتند و همین امر باعث اختراع شانژمان شد. اولین نمونه شانژمان که قابلیت ارائه دو دنده متفاوت برای دوچرخه‌ها را داشت و بهترین قرقره شانژمان دوچرخه نیز از آن الهام گرفته‌شده است، در سال ۱۹۰۵ ساخته شد.

در حدود ۲۳ سال بعد، یک کارخانه سوئیسی حاضر شد تا خط تولید این محصول را راه‌اندازی کند و ۹ سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۷، اولین دوچرخه مجهز به شانژمان در مسابقات تور دو فرانس حضور یافت. امروزه بهترین قرقره شانژمان دوچرخه توسط شرکت شیمانو که یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید قطعات و لوازم جانبی دوچرخه‌ها بوده و فعالیت خود را از دهه ۸۰ میلادی شروع کرده است، تولید می‌شود.

 

بهترین قرقره شانژمان دوچرخه چیست و شانژمان چه کاربردی دارد؟

 

بهترین قرقره شانژمان دوچرخه چیست و شانژمان چه کاربردی دارد؟

شانژمان یکی از قطعات اصلی در دوچرخه‌های دنده‌ای بوده و مسئولیت اصلی آن کمک به انتقال نیرو در دوچرخه است. بهترین قرقره شانژمان دوچرخه چه برای دوچرخه‌های حرفه‌ای و چه دوچرخه‌های معمولی، همگی یک نوع عملکرد را داشته و این تفاوت کیفیت‌ها و قیمت‌ها به عوامل دیگری بستگی دارند. شانژمان بر روی گوشواره شانژمان که در قسمت عقبی دوچرخه قرار دارد، نصب می‌شود. شانژمان نصب‌شده در نزدیکی قسمت خودرو بوده و باید به‌گونه‌ای نصب‌شده باشد تا زنجیر سوار شده بر روی خودرو دوچرخه به‌راحتی بتواند از داخل آن عبور کند.

 

Shimano Deore ست دنده ١٠ سرعته

 

 

نحوه فرمان دادن و عملکرد شانژمان در دوچرخه

دست دنده یا همان شیفتر به‌وسیله قطعه‌ای سیم که از داخل روکشی مخصوص عبور کرده است، با شانژمان در ارتباط بوده و به کمک آن می‌توان به انواع شانژمان و بهترین قرقره شانژمان دوچرخه فرمان داد. البته برخی از مدل‌های جدید دوچرخه به‌گونه‌ای هستند که دیگر سیم وجود نداشته و شیفتر و شانژمان به‌طور وایرلس با یکدیگر در ارتباط هستند.

هنگامی‌که شما به کمک دست دنده اقدام به تغییر دنده دوچرخه می‌کنید، شانژمان نیز شروع به تغییر موقعیت از موقعیت فعلی خود کرده و این امر منجر به حرکت زنجیر بر روی خودرو می‌شود. انجام این عمل توسط بهترین قرقره شانژمان دوچرخه، منجر به ایجاد هرزه‌گرد خواهد شد.

 

اجزای اصلی شانژمان دوچرخه

 

اجزای اصلی شانژمان دوچرخه

به‌طورکلی می‌توان گفت تمامی شانژمان‌هایی که برای انواع دوچرخه از دوچرخه‌های معمولی گرفته تا دوچرخه‌های حرفه‌ای مخصوص دوچرخه‌سواران طراحی و ساخته می‌شوند، همگی از ۳ جزء اصلی تشکیل‌شده‌اند:

  1. بدنه اصلی شانژمان: بدنه اصلی هر شانژمان از دو باند و دو محور اصلی تشکیل‌شده است. این کابل‌ها و محورها به‌وسیله کشیدگی سیم دنده یا کابل و حضور یک قطعه فنر در داخل بدنه، به تغییر دنده در دوچرخه کمک می‌کنند. در حقیقت بخش اصلی تنظیم دنده در دوچرخه‌ها در این قسمت از شانژمان بوده و حتی پیچ‌های تنظیم برای بهترین قرقره شانژمان دوچرخه نیز در این قسمت قرارگرفته‌اند.
  2. بازوی نگه‌دارنده بدنه: وظیفه اصلی بازوی نگه‌دارنده، ثابت و بدون حرکت نگه‌داشتن بدنه اصلی شانژمان و قرقره آن است. سیم تنظیم دنده نیز در درون بازوی نگه‌دارنده قرار داشته و این بازو باید از طریق گوشواره که یک بخش متصل‌کننده آلومینیومی است، به بدنه دوچرخه متصل شود.
  3. بازوی پایین شانژمان: یکی از موارد مهم در هنگام خرید بهترین قرقره شانژمان دوچرخه، کیفیت بالای قیمت‌های مختلف بازوی پایین شانژمان است. بازوی پایینی شانژمان از دو قرقره و مفصل فنری تشکیل‌شده است. دو قرقره یا چرخ‌دنده موجود، زنجیر دوچرخه را روی خودروهای موجود هدایت کرده و درنهایت حرکت مکانیکی آن‌ها باعث تعویض دنده دوچرخه می‌شود. مفصل فنری که در بهترین قرقره شانژمان دوچرخه نیز وجود دارد، وظیفه جمع‌کردن زنجیر دوچرخه را بر عهده دارد.

 

شانژمان شیمانو تورنی تی آی ۵۰۰

 

شانژمان شیمانو تورنی Ty 500

 

در هنگام انتخاب و خرید بهترین قرقره شانژمان دوچرخه به چه نکاتی توجه کنیم؟

تمامی شانژمان ها و قرقره‌های شانژمان برای اینکه مقاومت و طول عمر زیادی داشته باشد، از فلز ساخته می‌شوند اما بهترین قرقره شانژمان دوچرخه، قرقره‌ای است که از آلومینیوم ساخته‌شده باشد. زیرا شانژمان آلومینیومی وزن بسیار کمی خواهد داشت و حمل‌ونقل دوچرخه آسان‌تر خواه بود. چند سرعته بودن قسمت خودرو دوچرخه نیز بر انتخاب نوع شانژمان موردنیاز برای دوچرخه تأثیر خواهد گذاشت. بهترین قرقره شانژمان دوچرخه، قرقره‌ای است که با تعداد چرخ‌دنده‌های موجود بر روی خودرو همخوانی داشته باشد.

عوامل مهم در خرید بهترین قرقره شانژمان دوچرخه

  • نوع دوچرخه و میزان استفاده از آن
  • نوع نیاز به شانژمان
  • نوع ارتباط شانژمان با شیفتر
  • کیفیت شانژمان
  • برند سازنده قرقره شانژمان
  • تعداد دندانه‌ها
  • میزان روان بودن قرقره شانژمان
  • جنس شانژمان

معرفی بهترین برند برای خرید شانژمان دوچرخه باکیفیت

در سده ۱۹۰۰ میلادی شانژمان تبدیل به یکی از قطعات حیاتی برای دوچرخه‌ها شد و امروزه برندهای مطرحی مانند سن‌تور، شیمانو و کامپگنولو اقدام به تولید شانژمان و قرقره آن می‌کنند. در بین این برندها، برند شیمانو هنوز شانژمان اصل باکیفیت را با بهترین قیمت تولید کرده و می‌توان گفت که رتبه اول تولید و فروش شانژمان در جهان را در دست دارد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که بهترین قرقره شانژمان دوچرخه از برند شیمانو کدام است؟

قرقره شانژمان شیمانو قرقره شانژمان GUB

این قرقره بارنگ قرمز خود، ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد. قرقره شانژمان شیمانو مدل GUB برای انواع شانژمان ها به‌خصوص شانژمان‌های برند اسرم (sram) و شیمانو مناسب بوده و جنس بدنه آن از آلومینیوم درجه ۱ و باکیفیت است. مشخصات بهترین قرقره شانژمان دوچرخه از برند شیمانو مدل GUB:

  • دارای ۱۳ دندانه
  • بلبرینگی و روان
  • بدنه آلومینیومی دارای استحکام بالا
  • سبک بودن

قرقره شانژمان شیمانو Shimano XT RD-M773

ویژگی‌های قرقره شانژمان شیمانو مدل Shimano XT RD-M773:

  • مشکی رنگ
  • بدنه آلومینومی
  • استحکام بالا
  • وزن بسیار سبک

قرقره شانژمان دوچرخه SHIMANO مدل Tourney

ویژگی‌های قرقره شانژمان دوچرخه SHIMANO مدل Tourney:

  • رنگ مشکی در سه حالت مشکی، مشکی مات و مشکی براق
  • جنس بدنه آلومینیوم با استحکام بالا
  • مناسب برای دوچرخه های هیبریدی
  • وزن بسیار سبک در حدود ۳۰۰ گرم
  • اتصال به صورت پیچی به بدنه اصلی دوچرخه

قیمت بهترین قرقره شانژمان دوچرخه

قیمت بهترین قرقره شانژمان دوچرخه از برند شیمانو به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به اینکه شیمانو برندی خارجی بوده و باید به کشور وارد شود، تغییرات قیمت ارز تأثیرات مستقیمی بر قیمت این محصول دارد. حجم واردات و تقاضا در بازار نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت شانژمان است. البته نباید فراموش کرد که برخی سودجویان اقدام به فروش شانژمان و قرقره‌های شانژمان تقلبی و بی‌کیفیت ارزان‌قیمت به‌عنوان بهترین قرقره شانژمان دوچرخه شیمانو می‌کنند.

قرقره شانژمان اصل را از کجا بخریم؟

امروزه با توجه به پرطرفدار بودن برند شیمانو، تولیدات تقلبی این محصول نیز باقیمت‌های ارزان‌تر یا با همان قیمت اصلی در بازار وجود دارند. برای خرید بهترین قرقره شانژمان دوچرخه اصل از برند شیمانو باید بدانید که از چه فروشگاهی خرید می‌کنید. فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری معتبری وجود دارند که با سال‌ها تجربه فروش، قیمت و کیفیت جنس خریداری‌شده توسط شما را تضمین خواهد کرد و شما با اطمینان می‌توانید از خرید قرقره شانژمان اصل باکیفیت برای دوچرخه‌تان لذت ببرید.

کلام پایانی بهترین قرقره شانژمان دوچرخه در سال ۲۰۲۲

قبل از تصمیم برای خرید بهترین قرقره شانژمان دوچرخه، ابتدا باید ببینید که آیا واقعا به این شانژمان نیاز دارید یا خیر. شانژمان دوچرخه قطعه‌ای مهم در انتقال نیرو دوچرخه است اما برای اینکه سیستم انتقال نیرو درست کار کند، باید از مجموعه قطعات مناسب استفاده گردد. درهرصورت، برای خرید شانژمان دوچرخه باکیفیت می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید شانژمان از برند شیمانو نمایید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *