بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ [ معرفی بهترین برندها ]

بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ را در این مقاله بشناسید. به طور کلی دوچرخه‌های جاینت تالون از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین دوچرخه‌ها در بین مردم است. برند محبوب جاینت از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های موجود در زمینه تولید دوچرخه است. این برند دوچرخه‌های بسیار باکیفیتی تولید کرده است و به همین علت همیشه طرف‌داران ثابت خود را دارد. 

بدنه‌های دوچرخه‌های جاینت از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و از این طریق رضایت مشتریان را به راحتی جلب می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ بپردازیم. تالون از محبوب‌ترین سری‌های دوچرخه جاینت  توسط شرکت معتبر جاینت تولید شده است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع مدل‌های دوچرخه‌های تالون 

همان‌طور که گفته شد برند جاینت از معتبرترین برندهای حال حاضر در حیطه تولید و ساخت دوچرخه است. این برند اخیراً با ارائه دوچرخه‌های سری تالون فروش بسیار زیادی را تجربه کرده است. دوچرخه‌های تالون در ۴ سری به ترتیب تالون ۱، تالون ۲، تالون ۳ و تالون ۴ ساخته شده‌اند. 

درست است که تمام این ۴ دوچرخه با نام تالون شناخته می‌شوند اما تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند. از اصلی‌ترین دلایل آن می‌توان به متفاوت بودن مدل و برند قطعات به کار رفته شده در آن‌ها اشاره کرد. در ادامه مبحث معرفی بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ به طور دقیق‌تر به بررسی تفاوت‌های دوچرخه تالون می‌پردازیم.

برای مشاهده دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۲ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ و دوچرخه کوهستان جاینت تالون ۱ -۲۰۲۲ سایز ۲۷٫۵ و ۲۹ وارد دوچرخستان شوید.

 

تفاوت دوچرخه انواع مدل دوچرخه‌های تالون در سال ۱۴۰۱

 

تفاوت دوچرخه انواع مدل دوچرخه‌های تالون در سال ۱۴۰۱

به طور کلی از تفاوت‌های عمده مدل تالون می‌توان به قطعات به کار رفته در آن‌ها، طبق اندازه آن‌ها، شیفتر، شانژمان، طبق قامه، تایر و … اشاره کرد. 

تفاوت فرمان بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

 به طور کلی دوچرخه‌های کوهستانی به دلیل طی کردن مسیرهای کوهستانی دارای فرمان‌های پهن‌تری هستند. به همین دلیل پهنای فرمان دوچرخه‌های تالون با توجه به استفاده‌ای که از آن می‌شود متفاوت است‌. به طور معمول دوچرخه‌های تالون ۲ و تالون ۳ با طول فرمان ۷۸ سانتی‌متر تولید می‌شوند. اما طول فرمان دوچرخه تالون ۴ به اندازه ۷۳ سانتی‌متر است.

 

دوچرخه شهری فدوم 1

 

دوچرخه جاینت فدوم ۱ – سایز ۲۹- (giant fathom 2021)

 

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

تفاوت شیفتر بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

از دیگر عواملی که در انتخاب و خرید بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ تأثیر می‌گذارد تفاوت شیفتر دوچرخه است. کاربرد دوچرخه نوع شیفتر را تعیین می‌کند. به طور کلی با درنظرگرفتن کاربرد دوچرخه تالون ۲ شیفتر برند Shimano مدل Acera مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین شیفتر برند شیمانو مدل Altus در تالون ۳ و شیفتر شیمانو مدل  SL – M315  در تالون ۴ به کار رفته است.

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020

 

دوچرخه جاینت Fathom 27.5-2 2020

 

پیشنهاد خرید

لباس دوچرخه سواری اسکات - تابستانه و بهاره red

۰ تومان۱.۹۲۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

تفاوت طبق اندازه بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

نوع طبق اندازه به کار رفته در دوچرخه به میزان سرعت و دقت دوچرخه تالون بستگی دارد. به همین دلیل از طبق اندازه برند شیمانو که عملکرد بسیار خوب و مؤثری دارد در دوچرخه‌های تالون ۲ و تالون ۴ استفاده شده است. به این ترتیب که در دوچرخه تالون ۲ از طبق اندازه برند شیمانو مدل Alivio استفاده شده است و در دوچرخه تالون ۴ نیز طبق اندازه برند شیمانو مدل Tourney به کار رفته است. همچنین در دوچرخه تالون ۳ طبق اندازه برند Microshift مدل FD – M283 استفاده شده است‌.

 

دوچرخه فت بایک جاینت Giant Momentum iRide Rocker King

 

دوچرخه فت بایک جاینت مدل آی راید راکر iRide Rocker King

 

تفاوت دوچرخه‌های تالون در نوع طبق قامه

به طور کلی نوع و تعداد طبق یک دوچرخه نشان‌دهنده این است که آن دوچرخه تا چه میزانی توانایی طی کردن مسیرهای کوهستانی را دارد. در همین جهت هرچه قدر تعداد طبق کمتر باشد دوچرخه برای عبور از جاده و مسیرهای کوهستانی مناسب‌تر است. برای انتخاب بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ به طبق قامه آن‌ها نیز توجه کنید. طبق قامه‌های مورد استفاده در دوچرخه تالون ۱ از برند ProWheel Charm و تالون ۲ برند  Shimano به همراه دو سینی است. 

همچنین در دوچرخه‌های تالون ۳ و ۴ از طبق قامه برند ProWheel استفاده شده است. اما تفاوت اصلی طبق قامه دوچرخه تالون ۳ و ۴ در تعداد سینی آن‌ها است. به عبارت دیگر دوچرخه تالون ۳ دارای ۲ عدد سینی است و این در حالی است که تالون ۴ سه عدد سینی دارد که کیفیت این دوچرخه را برای طی کردن مسیرهای شهری و کوهستانی بالا می‌برد.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

 

تفاوت تایر بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

در ادامه مبحث بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ به بررسی تفاوت‌های تایر این دوچرخه‌ها می‌پردازیم. به طور در تمامی مدل‌های دوچرخه تالون از تایرهای معتبر و باکیفیت استفاده شده است. به این ترتیب در دوچرخه تالون ۱ تایرهای برند Maxxis مدل Rekon و در دوچرخه تالون ۲ از همین برند مدل Ardent به کار رفته است. این دو تایر از برند Maxxis پهنای نسبتاً یکسانی دارند و در مقایسه با سایر تایرها برای عبور از جاده کوهستانی مناسب‌تر هستند. 

همچنین در دوچرخه تالون ۳ نیز از تایرهای همین برند استفاده شده است که مدل آن Ikon نام دارد. تفاوت تایر دوچرخه تالون ۳ با دو مورد قبلی در این است که پهنای این تایر کمترین میزان را در بین تایرهای دوچرخه‌های سری تالون دارد‌. در نهایت تایر به کار رفته در دوچرخه تالون ۴ از برند معتبر دیگری به نام CST است. پهنای این تایر متوسط است. به طور کلی دوچرخه‌های تالون ۳ و تالون ۴ از نظر نوع تایر هم برای پیمودن مسیر شهری و هم عبور از جاده‌های کوهستانی مناسب هستند.

تفاوت شانژمان دوچرخه‌های تالون 

از مطالبی که درمورد بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱  تا این قسمت از مقاله به آن پرداخته‌ایم می‌توان نتیجه گرفت که دوچرخه‌های تالون ۱ و تالون ۲ نسبت به سایر دوچرخه‌های تالون کیفیت و عملکرد بهتری دارند. شانژمان به کار رفته در دوچرخه تالون ۱ از برند معتبر Shimano مدل Deore و شانژمانی که در تالون ۲ مورد استفاده قرار گرفته نیز از برند شیمانو مدل Alivio است. 

شانژمان‌های به کار رفته در دوچرخه‌های تالون ۱ و تالون ۲ کمک می‌کنند تا دوچرخه‌ها عملکرد بهتری در پیمودن مسیرهای کوهستانی داشته باشند. همچنین شانژمان‌های مورد استفاده در دوچرخه‌های تالون ۳ و تالون ۴ نیز از برند شیمانو هستند اما مدل‌های آن‌ها متفاوت است. به این ترتیب که در دوچرخه تالون ۳ از مدل Acera و در دوچرخه تالون ۴ از مدل Tourney استفاده شده است. 

 

تفاوت قیمت بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

 

تفاوت قیمت بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱

قیمت بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ به عواملی بسیار زیادی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • جنس قطعات به کار رفته در دوچرخه
  • برند قطعات مورد استفاده در ساخت دوچرخه
  • مدل، عملکرد و کیفیت قطعات دوچرخه‌های تالون

همان‌طور که گفته شد در دوچرخه‌های تالون ۱ و تالون ۲ از قطعات بهتر و باکیفیت‌تری استفاده شده است. به این ترتیب این عوامل بر روی قیمت دوچرخه‌های تالون ۱ و تالون ۲ تأثیر می‌گذارد و قیمت آن را به نسبت دیگر دوچرخه‌ها گران‌تر می‌کند. در نتیجه قیمت دوچرخه تالون ۱ از همه تالون‌ها بیشتر است و پس از آن دوچرخه تالون ۲ گران‌ترین مدل‌های دوچرخه تالون به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که قیمت دوچرخه تالون ۳ ارزان‌تر از سایر دوچرخه‌ها است. 

نتیجه‌گیری بهترین مدل دوچرخه تالون

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید دوچرخه‌های تالون به صورت کلی از بهترین و پرطرف‌دارترین دوچرخه‌ها در سال ۱۴۰۱ است. دوچرخه‌های تالون شامل ۴ سری هستند که هرکدام از آن‌ها از نظر قطعاتی نظیر تایر، شانژمان، طبق اندازه، طبق قامه، فرمان و … با یکدیگر متفاوت‌اند. این تفاوت‌ها باعث شده تا تالون ۱ و تالون ۲ نسبت به تالون‌های دیگر از کیفیت بهتری برخوردار باشند. در پایان امیدواریم که مطلب بهترین مدل دوچرخه تالون در سال ۱۴۰۱ برای شما عزیزان مفید واقع شود.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *