بهترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران کجاست [ لیست کامل ]

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران

بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران برای علاقه‌مندان به این ورزش همیشه یکی از موضوعاتی است که جای بحث زیادی دارد. دلیل این موضوع این است که تصوری که خیلی‌ها از تهران دارند شهر پر از خودرو و دود است و اصلاً دوچرخه‌ای وجود ندارد! حقیقت این است که چنین چیزی اصلاً درست نیست و اگر به دوچرخه‌سواری علاقه داشته باشید، مسیرهای زیادی در این شهر وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید.

خرید شانژمان شیمانو آلتوس ام ۲۰۰۰

ما برای شما یک لیست کامل تهیه کردیم تا بتوانید از آن استفاده کنید. در این لیست هم مسیرها معرفی شدند و هم ویژگی‌های مختلف هرکدام شامل دسترسی‌ها، طول مسیر، امکانات جانبی و … هم بررسی شده است. پس اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین میتوانید در مورد بهترین مسیر دوچرخه سواری در کرج در سایت دوچرخستان بخوانید.

 

مسیرهای موجود دوچرخه سواری در غرب تهران

 

مسیرهای موجود در غرب تهران

اول‌ازهمه قسمت غرب تهران را بررسی می‌کنیم که جمعیت زیادی درون خود جا داده و از طرفی مسیرهای عالی هم در اختیار شما می‌گذارد. اول ‌از همه پارک جنگلی چیتگر است که وسعت زیادی دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین مسیر های دوچرخه سواری در تهران است. وجود چهار عدد پیست در آن باعث شده تا بسیاری از علاقه‌مندان که به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال می‌کنند این پارک را انتخاب کنند. مسیر آن به‌صورت طولانی و پر پیچ‌وخم است اما تمام این خستگی با نمای زیبایی که دارد از تن شما بیرون می‌شود.

خرید هولدر موبایل روی فرمان دوچرخه راکس فلای Mobile Holder RAXFLY

مورد بعدی، پیست دوچرخه‌سواری الهام است که در منطقه ۵ واقع شده و در واقع درون پارکی به همین اسم قرار دارد. دسترسی این منطقه به بلوار فردوس غرب است و خود مسیر در امتداد بلوار الهام واقع شده است. امکانات آن شامل بازارچه، سرسبز بودن و تفاوت چشمگیر آن با مناطق اطراف از نظر آب‌وهوا است.

خرید دسته دنده دوچرخه ۹ سرعته شیمانو مدل آسرا (acera)

بوستان نهج‌البلاغه نیز یکی از پارک‌های شناخت شده در منطقه غرب تهران است که بخش وسیعی از دره فرحزاد را شامل می‌شود. این پارک دارای پیست مجهزی هم هست و نکته مثبتی که دارد این است که امکان آموزش حرفه‌ای هم در آن وجود دارد. موقعیت مکانی آن بین بزرگراه‌های هاشمی رفسنجانی، همت و یادگار امام (ره) است. این پارک دیدنی‌های زیادی هم دارد و ساخت در یک دره شیب‌دار باعث شده که جذابیت زیادی از این نظر داشته باشد.

خرید بند فیکس پدال دوچرخه سواری

بوستان نرگس برای بانوان انتخاب بسیار مناسبی است زیرا مخصوصاً برای آن‌ها طراحی شده و می‌توانند آزادانه در آن ورزش و دوچرخه‌سواری کنند. می‌توان آن را در میان بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران برای بانوان قرار داد. این پارک در خیابان اصلی تهرانسر و روبروی میدان کمال‌الملک قرار دارد. توجه کنید که در آن پارکینگ مستقل وجود ندارد و اگر قصد دارید بخشی از مسیر را با خودرو بروید باید در خیابان‌های اطراف پارک کنید.

 

مسیرهای موجود دوچرخه سواری در شرق تهران

 

بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران: مسیرهای موجود در شرق تهران

شرق تهران را با پارک سرخه‌حصار شروع می‌کنیم که در منطقه شرق واقع شده و امکانات بی‌نظیری دارد. طول مسیر پیست آن ۸ کیلومتر و به‌صورت آسفالت است و در طول مسیر می‌توانید از چشم‌اندازهای موجود لذت ببرید. می‌توانید در آن جا دوچرخه کرایه کنید، در قسمت‌های مختلفی که وجود دارد استراحت کنید یا اقلام موردنیاز خود را خریداری کنید. همچنین برای کسانی که از نظر ذهنی کم‌توان هستند نیز دوچرخه‌های مخصوص وجود دارد. اگر بخواهیم در یک کلمه آن را معرفی کنیم باید بگوییم که بی‌نظیر است!

خرید چراغ ۱۰۰۰ لومن دوچرخه سوارى apex داراى (پاور بانک)

مورد بعدی، پیست دوچرخه‌سواری بهاران است که در پارک قدیمی و معروف تسلیحات قرار دارد که وسعت آن ۱۷ هکتار است. این مسیر به‌جرئت یکی از بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران و همچنین برای کودکان بسیار مناسب است زیرا هم موارد ایمنی در آن رعایت شده و هم امکانات زیادی برای استفاده آن‌ها وجود دارد. از نظر محدودیت زمانی مشکل خاصی وجود ندارد و همیشه می‌توانید در آن دوچرخه‌سواری کنید. برای دسترسی به آن از خیابان‌های دماوند، گلشن دوست و امام علی استفاده کنید.

 

مسیرهای موجود دوچرخه سواری در شمال تهران

 

مسیرهای موجود در شمال تهران

اولین پیست دوچرخه سواری در شمال تهران که به شما معرفی می‌کنیم پارک جمشیدیه است که می‌توانید هم از داخل و هم از اطراف آن برای دوچرخه‌سواری استفاده کنید. توجه کنید که این مسیر شیب بسیار زیادی دارد و باید آماده رکاب زدن در مسیرهای سخت باشید! با وجود این، امکانات مناسبی درون آن وجود دارد و همچنین موقعیت مکانی و آب‌وهوای دلپذیر آن باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید.

خرید خودرو دوچرخه ۱۰ سرعته کشویی سان ریس SunRace 10 speed cassette 42-11

پیست دوچرخه سواری پارک فدک هم یکی از انتخاب‌های موجود است که می‌توانید از آن به‌صورت انفرادی، خانوادگی یا با دوستان خود استفاده کنید. نام پارک باغ راه فدک است و آن را با نام بوستان ایران‌زمین هم می‌شناسند اما نباید با پارکی که اسم مشابه دارد و در منطقه شرق واقع است اشتباه گرفته شود. این منطقه در شمال غرب واقع است و برای دسترسی به آن باید از خیابان ایران‌زمین استفاده کنید.

اگر به دنبال پیست دوچرخه سواری بانوان در تهران هستید پیشنهاد ما به شما بوستان بهشت مادران است که در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا در شمال تهران واقع شده است. بانوان عزیز می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند زیرا ساخت آن موانع طبیعی زیادی دارد که باعث می‌شود کسی به درون آن دید نداشته باشد. همچنین خود پارک دارای امکانات زیادی هم هست و از این نظر خیالتان راحت باشد!

خرید شانژمان شیمانو مدل SLX ۷۰۰۰

پیست دوچرخه سواری نیاوران هم یکی از بهترین انتخاب‌های شما در منطقه شمال تهران است به‌ویژه اگر محیطی مناسب کودکان می‌خواهید. در این منطقه اردوگاه شهید باهنر واقع است و بسیاری از اردوهای دانش‌آموزی یا دانشجویی در آن برگزار می‌شود و افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. همچنین در طول مسیر امکان کرایه کردن دوچرخه هم وجود دارد و خیلی از افراد از این روش استفاده می‌کنند.

خرید کوله پشتی دوچرخه سواری LOCAL LION 18L

از بهترین مسیر های دوچرخه سواری تهران در قسمت جنوب، پیست آزادگان است که ۱۱ کیلومتر طول دارد و امکان کرایه کردن هم در آن وجود دارد. این مسیر در بوستان آزادگان قرار دارد و هر هفته در آن مسابقات مختلف برگزار می‌شود و افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند. مسیر آن نیز به‌صورت رفت‌وبرگشت است یعنی دو قسمت برای آن وجود دارد. فضای خود پارک نیز آرام و دل‌نشین است و اگر قصد دارید از شلوغی بزرگراه‌ها فرار کنید حتماً از آن دیدن کنید!

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *