راهنمای خرید بهترین کیسه خواب [ کامل ترین راهنمای موجود ]

راهنمای خرید بهترین کیسه خواب

مقدمه

بهترین کیسه خواب با توجه به شرایط هر کس و استفاده او ممکن است متفاوت باشد. بسته به مقصد و نوع سفر یک طبیعت‌گرد و یا کوهنورد ممکن است به انواع مختلفی از کیسه خواب نیاز باشد. اما چیزی که قطعی است این است که قطعا هر طبیعت‌گرد و یا کوهنوردی به یک کیسه خواب خوب نیاز دارد. در بسیاری از موقعیت‌ها افراد به دلیل نداشتن دانش کافی نمی‌توانند کیسه خواب مناسب خودشان را انتخاب کنند و یا اینکه در بین مدل‌های مختلف سردرگم می‌شوند. واقعا هم در بین تنوع بالای موارد موجود در بازار، انتخاب یک مدل کیسه خواب کار سختی است و به دانش کافی نیاز دارد. یک کیسه خواب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ کیسه خواب استوک چرا خوب است؟ تفاوت یک کیسه خواب ارزان با انواع گران قیمت آن در چیست؟ چرا قیمت کیسه خواب آمریکایی بالاست؟ اگر بخواهیم کیسه خواب ایرانی بخریم بهترین کیسه خواب ایرانی کدام است و بسیاری از سوال‌های دیگر ممکن است حین خرید برایتان پیش بیاید. ما امروز در این مقاله قصد داریم راهنمایی برای انتخاب بهترین مورد مطابق شرایط شما در اختیارتان بگذاریم.

خرید توپی عقب و جلو دوچرخه دیسکی شیمانو مدل fm435

 

مواردی که در خرید بهترین کیسه خواب باید به آن‌ها دقت کنیم

هر کیسه خوابی که بخواهید بخرید باید آن را از چند جنبه مورد بررسی قرار دهید. در واقع این جنبه‌ها ویژگی‌هایی هستند که انواع مختلف کیسه خواب را از هم متفاوت می‌کنند. طراحی، وزن و حجم جمع شده، توانایی در حفظ گرما و محافظت در برابر سرما و موارد مربوط به جنس پارچه مثل ضد آب بودن، از الزاماتی هستند که در هنگام خرید بهترین کیسه خواب باید به آن‌ها دقت شود. در ادامه هر کدام از این موارد و مسائل مربوط به آن را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

طراحی

دو نوع طرح برای تمامی کیسه خواب‌ها وجود دارد که تمامی آن‌ها در این دو دسته قرار می‌گیرند: طرح مستطیلی و طرح مومیایی. احتمالا بیشتر کیسه خواب‌هایی که تا بحال دیده‌اید از نوع مومیایی بوده‌اند. این نوع از کیسه خواب مرسوم‌تر بوده و بیشتر استفاده می‌شود. طراحی آن به گونه‌ای است که قسمت‌های بالایی که محل قرار گیری شانه‌ها است عرض بیشتری داشته و رو به پایین کمتر می‌شود. این طراحی سبب می‌شود که انرژی گرمایی کمترین میزان هدررفتن را داشته باشد هرچند فضای اضافی را بسیار کاهش می‌دهد و باعث می‌شود هیچ گونه جایی برای حرکات اضافه و غلت زدن وجود نداشته باشد. این موضوع ممکن است سبب کاهش احساس راحتی موقع خواب شود. از دیگر مزایای این نوع از کیسه خواب، حجم کم آن و کوچک بودن موقع بسته بندی است که جابجایی را بسیار راحت می‌کند. همچنین این مدل دارای یک سرپوش بوده که می‌تواند در سرما، سر ما را گرم نگه دارد.

خرید کفش دوچرخه سواری شیمانو کوهستان SHIMANO_XC31

کیسه خواب مستطیلی با فضای آزادانه‌ای که دارد دیگر مشکل نوع قبلی را نداشته و به راحتی می‌توانید در آن جابجا شوید. این مدل به دلیل فضای باز در طراحی نوع دو نفره هم دارد که حتی می‌توان در صورت نیاز از آن به عنوان پتو هم استفاده کرد و یا با اتصال دو کیسه خواب مستطیلی یک نفره، یک کیسه خواب دو نفره ساخت. این ویژگی‌ها در عوض داشتن راحتی بیشتری، سبب هدر رفت انرژی گرمایی می‌شود و همچنین وزن کیسه خواب برای جابجایی و حمل و نقل را نسبت به مدل مومیایی افزایش می‌دهد.

 

جنس کیسه خواب

 

خرید بهترین کیسه خواب؛ جنس

یکی از مواردی که بهترین کیسه خواب‌ها را از موارد دیگر افتراق می‌دهد، ماده‌ای است که کیسه خواب با آن پر می‌شود. تمامی کیسه خواب‌ها به یکی از این ۳ صورت پر می‌شوند: با پر طبیعی، الیاف مصنوعی و یا ترکیبی از این دو مورد. کیسه خواب‌هایی که داخل آن‌ها پر قرار داده می‌شود، سبک‌تر بوده و حجم کمتری نیز اشغال می‌کنند و همچنین در حفظ گرما نیز عملکرد بسیار مطلوبی دارند. یکی از مشکلات اصلی در این جنس از کیسه خواب‌ها در صورت خیس شدن آن‌ها بروز می‌کند زیرا این کیسه خواب‌ها بسیار دیر و سخت خشک می‌شوند. هرچقدر درصد پر به کار رفته در یک کیسه خواب بیشتر باشد، هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود.

خرید ست دنده شیمانو ۱۰ سرعته دئور Deore 10-speed Shimano gear set

کیسه خواب‌هایی که با استفاده از الیاف مصنوعی تولید می‌شوند نیز هر چند به نسبت موارد دارای پر گرمای کمتری نگه می‌دارند اما عملکرد آن‌ها قابل قبول است. این موارد قیمت کمتری نسبت به کیسه خواب‌های دارای پر دارند و بسیار سریع‌تر نیز خشک می‌شوند. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های آن‌ها ضد حساسیت بودن است چرا که برخی از افراد ممکن است به پر طبیعی موجود در انواعی از کیسه خواب‌ها حساسیت نشان بدهند.  کیسه خواب‌های دارای الیاف مصنوعی به نسبت کیسه خواب‌های دارای پر وزن بیشتری دارند.

در ادامه راهنمای خرید بهترین کیسه خواب، مورد سوم از این لیست را توضیح می‌دهیم یعنی کیسه خواب‌های دارای ترکیبی از پر و الیاف مصنوعی. این ترکیب سبب بالاتر رفتن کیفیت و از بین رفتن ضعف‌های موارد قبلی شده است. قیمت این کیسه خواب‌ها از کیسه خواب‌های دارای پر ارزان‌تر است.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

روکش کیسه خواب | کیسه خواب ارزان

این مسئله از دو نظر برای ما اهمیت دارد و باید آن را بررسی کنیم. یکی از نظر مقاومت در برابر آب و ضد آب بودن و دیگری از نظر اصطلاحی به نام تنفس پذیری پارچه که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. انواع مختلف کیسه خواب‌ها بنابر هدف استفاده از آن‌ها، روکش های متفاوتی دارند و اکثر آن‌ها از جنس نایلون مقاوم و پلی استر هستند. بعضی از انواع کیسه خواب‌های مستطیلی روکش پنبه‌ای و برزنتی دارند که کاملا ضد آب هستند اما این کیسه خواب‌ها به علت سنگینی در فعالیت‌هایی مثل کوهنوردی که با کوله جابجا می شوند کمتر استفاده می‌شوند.

خرید لنت ترمز هیدرولیک دوچرخه شیمانو مدل G02S

مورد بعدی که اهمیت دارد تنفس پذیری است. تنفس پذیری به معنای انتقال رطوبت و عرق بدن به لایه‌های بیرونی است تا با این کار گرمای کمتری خارج شده و دما بهتر حفظ شود. این ویژگی حتی به بیشتر تمیز ماندن فضای درونی کیسه خواب هم کمک می‌کند. در کیسه خواب‌هایی که از روکش‌هایی از جنس نایلون استفاده می‌کنند، تعریق پذیری و هدر رفت گرما افزایش می‌یابد و در برابر آن روکش‌های جنس کتاب با خاصیت تنفس پذیری بالا، تعریق را کاهش داده و دما را بهتر حفظ می‌کنند اما در عوض قیمت بیشتری دارند.

خرید چراغ ترمز دوچرخه سیگما SIGMA brake light

 

وزن و ابعاد در انتخاب بهترین کیسه خواب

حتی اگر بهترین کیسه خواب را هم بخرید، وزن آن و حجمی که اشغال می‌کند باید متناسب با ورزش شما باشد وگرنه به مشکل بر می‌خورید. به عنوان مثال اگر مسافت زیادی را پیاده روی می‌کنید و یا از کوه یا صخره بالا می‌روید، قطعا نمی‌توانید یک کیسه خواب سنگین با خود حمل کنید. کیسه خواب‌های مختلف در اندازه‌های مختلفی هم وجود دارند که به چند دسته تقسیم می‌شوند. کیسه خواب‌های با سایز Regular برای افراد دارای قد زیر ۱۸۰ سانتی متر استفاده می‌شوند. دسته کیسه خواب‌های Long، برای افراد بلندتر از آن استفاده می‌شود. همچنین دو مدل دیگر کیسه خواب وجود دارد که به دلیل تفاوت آن‌ها در ابعاد، در این قسمت به توضیحات آن‌ها می‌پردازیم. کیسه خواب‌های Base Camp که طراحی آن‌ها چیزی بینابین کیسه خواب‌های مومیایی و مستطیلی است که البته به مومیایی شباهت بیشتری دارند. فضای آن‌ها نسبت به مدل مویایی بازتر بوده و آزادی بیشتری دارند. کیسه خواب‌های مخصوص خانم‌ها نیز وجود دارند که این مدل کیسه خواب‌ها در قسمت بالایی و محل قرار گرفتن شانه‌ها عرض کمتری داشته و در قسمت پایینی عریض‌تر هستند.

 

دمای کیسه خواب

 

دمای کیسه خواب

جدا از تمام مواردی که گفته شد و کاربردهای مختلف کیسه خواب، اصلی‌ترین دلیل استفاده از کیسه خواب حفظ گرما در هنگام خواب در محیط آزاد است. بنابراین بهترین کیسه ‌خواب‌ها هم باید از لحاظ نگه داری دما استانداردهای لازم را داشته باشند. جالب است بدانید که استانداردهای نگه داری دما در کیسه خواب‌ها بر اساس شرایط جسمی خانم‌ها تعیین می‌شود. کیسه خواب‌ها پس از تولید در شرایط سرمایی و دمایی سخت، مانند کوهستان، قرار داده شده و به این صورت تست می‌شوند. بر روی کیسه خواب‌ها معمولا اصطلاحاتی برای مشخص کردن مقاومت دمایی آن‌ها نوشته شده است که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

خرید کپسول Co2 باد ۱۶ گرمی THUMBS UP

اصطلاح Comfort به این معنی است که استفاده کننده در آن به هیچ وجه احساس سرما نمی‌کند و راحت می‌خوابد. اصطلاح Comfort Limit به معنی دمایی است که فرد در آن احساس سرمای اندکی داشته اما با این وجود، می‌تواند خواب خود را داشته باشد. اصطلاح Extreme به معنای این است که در این دما فرد می‌تواند ۶ ساعت بدون دچار شدن به افت دمایی و یا هایپوترمی ادامه دهد. این اصطلاحات بر روی کیسه خواب‌های استاندارد درج شده و در مقابل هر یک محدوده دمایی مختص به آن نوشته شده است.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

نکاتی که در خرید بهترین کیسه خواب بهتر است بدانید!

حال که با جنبه‌های مختلف خرید بهترین کیسه خواب آشنا شدید، می‌خواهیم یک سری نکات را برای آشنایی بیشتر بگوییم. در برخی کیسه خواب‌ها جیب‌هایی وجود دارد که برای نگه داشتن وسایل خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در هنگام خرید در صورت نیاز آن‌ها را بررسی کنید. کیسه خواب‌هایی که در لایه داخلی آن‌ها از لاینر استفاده شده، کمتر کثیف می‌شوند و شست و شو و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت‌تر انجام می‌گیرد. آن دسته از کیسه خواب‌هایی که بیشتر از یک زیپ در طراحی آن‌ها وجود دارد، معمولا جریان هوا و استفاده آسان‌تری دارند. همچنین وجود پوشش زیپ، به سالم ماندن زیپ‌ها کمک می‌کند.

خرید خودرو دوچرخه شیمانو ایکس تی ۴۲-۱۱ SHIMANO_XT_M8000

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *