مزیت های ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست ؟

مزیت های ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست ؟

ترمز هیدرولیک دوچرخه یکی از محبوب‌ترین انواع ترمز دوچرخه در بازار بوده که با استفاده از روغن هیدرولیک کار می‌کند. ترمز از مهم‌ترین اجزای دوچرخه محسوب شده و به دوچرخه سوار اجازه می‌دهد در هنگام دوچرخه سواری سرعت خود را تنظیم کند. بر اساس عملکرد ترمز ابتدا سرعت دوچرخه کاهش یافته و سپس در صورت لزوم متوقف می‌گردد. ترمزها از مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه شناخته شده‌اند چرا که نقش مهمی در حفظ ایمنی و سلامت دوچرخه سواران ایفا می‌کنند. 

ترمز هیدرولیکی دوچرخه، دوچرخه سواران را در تنظیم سرعت دوچرخه متناسب با مسیری که رکاب می‌زنند، کمک کرده و بدین‌ترتیب از بروز حوادث احتمالی پیشگیری می‌نمایند. در این مقاله قصد داریم درباره اینکه مزیت های ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست؟ ترمز هیدرولیک دوچرخه چگونه کار میکند؟ معرفی بهترین ترمزهای هیدرولیک دوچرخه موجود در بازار و… بپردازیم.

خرید شانژمان شیمانو آلیویو ام ۴۰۰۰

ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست؟

به طور کلی عملکرد ترمزها با ایجاد اصطکاک امکان‌پذیر است. بر همین اساس ترمز هیدرولیک دوچرخه از روغن هیدرولیک که به صورت مایع است جهت درگیر شدن لنت ترمز استفاده می‌نماید. این در صورتی است که ترمزهای مکانیکی دوچرخه جهت انجام ترمز از کابل بهره می‌گیرند. ترمزهای هیدرولیکی دوچرخه از قوی‌ترین نوع ترمز در بازار بوده که بعد از ترمزهای طوقه‌ای توسط اکثر دوچرخه سواران مورد استفاده قرار گرفتند. 

این ترمزها با توجه به پاسخ‌دهی بسیار سریع و عملکرد مناسبی که در شرایط جوی مختلف دارند همچنان محبوب و مورد توجه هستند. بسیاری از دوچرخه‌ سواران به دلیل قدرت تطبیق‌پذیری بالای ترمز دوچرخه هیدرولیکی استفاده از آن را برای دوچرخه سواری در کوهستان و جاده‌ها ترجیح می‌دهند.

خرید شانژمان شیمانو تورنی TX 800

همچنین این‌گونه ترمزها جهت دوچرخه سواری‌های غیرحرفه‌ای و معمولی نیز بسیار مناسب بوده به طوری‌که در سال‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت آن‌ها هستیم.

برای این‌که بهترین نوع ترمز دوچرخه را انتخاب کرده و از دوچرخه سواری لذت ببرید لازم است که با عملکرد ترمز هیدرولیکی دوچرخه بیشتر آشنا شوید.

 

ترمز هیدرولیک شیمانو مدل ام تی۲۰۰

 

ترمز هیدرولیک دوچرخه شیمانو مدل mt200

 

 

سیستم ترمز هیدرولیک در دوچرخه چگونه کار می‌کند؟

عملکرد ترمز هیدرولیک برخلاف ترمزهای مکانیکی که نیاز به نیروی دست دوچرخه سوار بوده، چندان به اعمال نیرو نیاز ندارد زیرا اهرم ترمز آن بسیار نرم است. اما ترمز هیدرولیک دوچرخه چگونه کار میکند؟ زمانی که دوچرخه سوار دسته ترمز را فشار دهد اهرم به روغن هیدرولیک که در داخل شلنگ ترمز قرار دارد فشار لازم را وارد می‌نماید. سپس بر اثر فشاری که به روغن ترمز وارد شده روغن داخل آن حرکت کرده و باعث می‌شود لنت ترمز به طرف دیسک حرکت نماید.

 

مزیت های بکارگیری ترمز هیدرولیکی دوچرخه چیست؟ 

 

مزیت های بکارگیری ترمز هیدرولیکی دوچرخه چیست؟ 

همان‌طور که اشاره شد ترمز هیدرولیکی دوچرخه امروزه تبدیل به یکی از پر تقاضاترین ترمزهای دوچرخه در میان دوچرخه سواران حرفه‌ای و آماتور گردیده است. اما مهم‌ترین مزیت‌های ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست؟ 

خرید ‏آرنج بند و زانو بند دوچرخه سوارى FOX

  • ترمز هیدرولیکی دوچرخه در مقایسه با سایر ترمزها از قدرت بسیار بالایی در موقع ترمز گرفتن برخوردار است.
  • در ترمزهای هیدرولیکی برای گرفتن ترمز نیاز به وارد کردن فشار زیادی نبوده و با کم‌ترین نیرو توسط دست انجام می‌گیرد.
  • این‌گونه ترمزها در هنگام رکاب زدن و دوچرخه سواری به راحتی قابل تنظیم بوده و پیچیدگی خاصی ندارند.
  • ترمزهای هیدرولیکی دوچرخه در شرایط جوی نامساعد عملکرد بسیار مناسب و قدرتمندی دارند.
  • دوچرخه سواری با چنین ترمزهایی بسیار امن و مطمئن خواهد بود چرا که بسیار سریع، ایمن و دقیق هستند.
  • همچنین بازدهی ترمزهای هیدرولیکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.
  • لنت‌های ترمز هیدرولیک دوچرخه نیز دارای عمر مفید بسیار بالایی هستند.
  • به دلیل استقامت و استحکام بالایی که این‌گونه ترمزها دارند در هنگام فشار و ضربه به طوقه به میزان کمتری از دیگر ترمزهای دوچرخه آسیب‌پذیر هستند.
  • قدرت بالای ترمزگیری این‌گونه ترمزها باعث شده جهت استفاده در دوچرخه‌های برقی گزینه ایده‌آلی به نظر آیند.
  • وزن ترمز هیدرولیک دوچرخه به نسبت ترمزهای مکانیکی بسیار سبک‌تر بوده و همین امر استفاده از آن را آسان‌تر می‌نماید.
  • در فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی دوچرخه معتبر و باسابقه قیمت ترمز هیدرولیک دوچرخه ارزان و مقرون به‌صرفه بوده، ضمن این‌که از کیفیت و کارایی بسیار بالایی بهره‌مند است.

 

انواع ترمز هیدرولیک دوچرخه مرغوب و با کیفیت

 

انواع ترمز هیدرولیک دوچرخه مرغوب و با کیفیت

امروزه ترمز هیدرولیک جهت دوچرخه در برندهای مختلف و متنوع زیادی تولید و در بازار ارائه شده است. از این‌رو برای انتخاب ترمز هیدرولیکی دوچرخه با کیفیت و مرغوب لازم است که با انواع ترمز هیدرولیک دوچرخه موجود در بازار بیشتر آشنا شوید. برخی از معتبرترین برندهای ترمز دوچرخه هیدرولیکی در فروشگاه‌ها و مراکز لوازم جانبی دوچرخه عبارتند از:

  • ترمز هیدرولیک دوچرخه AVID: این ترمز دوچرخه از بهترین ترمزهای هیدرولیک در بازار بوده که در متریال‌های پلاستیک، آلومینیوم و سایر فلزات طراحی و ساخته شده است. کیفیت منحصر به فرد به همراه وزن سبک باعث شده است که ترمز دوچرخه هیدرولیکی AVID از سطح تقاضای بالایی برخوردار باشد.
  • ترمز هیدرولیک دوچرخه شیمانو: ترمز هیدرولیکی دوچرخه برند شیمانو از پیشرفته‌ترین و در عین حال مقاوم‌ترین ترمزهای دوچرخه است. از آنجایی که سیستم ترمزگیری شیمانو با قدرت زیادی همراه است دوچرخه سوار باید با عملکرد آن به خصوص در مسیرهای کوتاه آشنا باشد.

خرید شانژمان شیمانو دئور shimano deore m610

  • ترمز هیدرولیک دوچرخه تکترو: ترمز هیدرولیک دوچرخه tektro در واقع با برخورداری از تکنیک‌های پیشرفته و به روز در تولید و همچنین پردازش دقیق ساخته گردیده است. استفاده از بهترین مواد اولیه مانند آلومینیوم، تیتانیوم، فیبرکربن در تولید ترمز TEKTRE به افزایش سطح مقاومت آن کمک کرده است. همچنین کنترل کیفی این ترمز هیدرولیکی دوچرخه بر اساس استانداردهای لازم در آزمایشگاه‌ها تست شده تا تبدیل به یک ترمز ایمن و مطمئن جهت دوچرخه‌ سواری در کوهستان گردد.

 ترمز هیدرولیک دوچرخه اسرم: ترمز هیدرولیکی SRAM از دیگر برندهای معتبر در حوزه سیستم‌های ترمز دوچرخه است. ترمز فوق علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت بسیار مناسبی نیز بوده و می‌توانید آن را از فروشگاه لوازم جانبی دوچرخه با سابقه سفارش داده و خریداری نمایید.

 

ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو مدل ام ۳۹۶

 

ترمز دیسک هیدرولیک شیمانو مدل M۳۹۶

 

نحوه نگهداری و تعمیر ترمزهای هیدرولیکی دوچرخه

استفاده درست و تعمیر به موقع ترمز هیدرولیک دوچرخه ضمن افزایش عمر مفید آن، عملکرد سیستم ترمز دوچرخه را نیز بهبود می‌بخشد. برخی از مهم‌ترین نکات جهت نگهداری و تعمیر ترمز هیدرولیکی دوچرخه به شرح ذیل است:

خرید شانژمان شیمانو مدل XTM 8000

  • جهت ترمز گرفتن همواره از وجود روتور در داخل کالیپر دوچرخه مطمئن شوید. در صورت عدم توجه به این امر نیاز است تا مجدداً به تنظیم پیستون‌های ترمز  بپردازید.
  • مواقعی که نیاز به برداشتن طوقه‌ها و یا لاستیک‌ها جهت نگهداری و تعمیر است وسیله‌ای را در میان پیستون یا لنت ترمز قرار داده تا از وارد شدن فشار ناگهانی به اهرم پیشگیری شود.
  • برای جایگزین کردن روغن هیدرولیک جدید ابتدا روغن ترمز را تخلیه نمایید.
  • همواره از تمیز بودن لنت و یا روتور مطمئن گردید تا هیچ‌گونه مواد شیمیایی و یا روان‌کننده با آن تماس نداشته باشد.
  • با استفاده از الکل و دستکش به طور مرتب آلودگی‌های به وجود آمده بر روی ترمز هیدرولیک دوچرخه را تمیز نمایید.

جمع‌بندی

ترمز هیدرولیک دوچرخه از محبوب‌ترین ترمزهای دوچرخه در بازار بوده که با استفاده از روغن هیدرولیک مایع کار می‌کند.  ترمزهای دوچرخه با ایجاد اصطکاک در کاهش سرعت دوچرخه و یا توقف آن نقش دارند. ترمز هیدرولیکی دوچرخه نیز با به کارگیری روغن هیدرولیک و با درگیر کردن لنت ترمز کارایی سریع و دقت بالایی در این امر دارد. 

 

مهم‌ترین مزیت‌های ترمز هیدرولیکی دوچرخه عبارتند از:

  • از قدرت بسیار بالایی در هنگام ترمز گرفتن برخوردار است.
  • برای گرفتن ترمز نیاز به وارد کردن فشار زیادی نبوده و با کمترین نیروی وارد شده توسط انگشت دست انجام می‌گیرد.
  • به راحتی قابل تنظیم بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.
  • از عملکرد مناسبی در شرایط جوی مختلف و همچنین نامساعد برخوردار است.
  • در مقایسه با سایر ترمزهای دوچرخه وزن سبکی داشته و دارای استحکام بالایی است.

برای خرید ترمز هیدرولیک دوچرخه می‌توانید آن را از میان برندهای معتبر و با کیفیت به شرح ذیل انتخاب نمایید.

  • ترمز هیدرولیک دوچرخه AVID
  • ترمز هیدرولیک دوچرخه tektro
  • ترمز هیدرولیک دوچرخه شیمانو
  • ترمز هیدرولیک دوچرخه اسرم

 

برای مشاهده انواع ترمز دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

ترمز دوچرخه

۳.۹/۵ - (۱۰ امتیاز)

2 دیدگاه برای “مزیت های ترمز هیدرولیک دوچرخه چیست ؟

  1. ناشناس گفته:

    قطعا نویسنده این مطلب هدفی جز تبلیغ نداشته .بنده به عنوان تعمیر کار دوچرخه از لوگان بدتر ندیدم کاملا ضعیف بوده و به سرعت از کار می‌افتد .اما شیمانو و تکترو بسیار با کیفیت تر هستند .اگر بخواهیم رده بندی کنیم شیمانو اول تکترو دوم نات هم سوم .لوگان هم هیچ جایگاهی نخواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *