نحوه تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه [ آموزش کامل ]

نحوه تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه

آموزش نصب فرمان دوچرخه و تعویض بلبرینگ

پس از خرید دوچرخه، لازم است هرچند وقت یکبار بعد از استفاده از آن، دوچرخه را از نظر سلامت بررسی کنیم تا از مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است به وقع بپیوندد، جلوگیری شود. از قطعات دوچرخه که باید سلامت آنها را در دوچرخه خود بررسی کنیم می‌توان به بلبرینگ، کاسه دوشاخ دوچرخه، تنظیم کرپی فرمان دوچرخه و میله فرمان دوچرخه اشاره کرد. تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه یکی از مسائلی است که نباید از آن بی‌اهمیت گذشت؛ زیرا این قسمت بسیار در دوچرخه‌سواری تأثیرگذار است و سلامت آن بسیار مهم است.

خرید آچار آلن ۱۰ کاره پرو PRO Mini Tool 10 Functions

گاهی نیز به دلیل تنوع بسیار بالا در انواع فرمان دوچرخه، افراد تمایل دارند تا از یک فرمان جدید استفاده کنند. دامنه انتخاب و خرید فرمان دوچرخه امروزه بسیار وسیع و گسترده شده است. اگر به دنبال تعویض بلبرینگ و آموزش نصب فرمان دوچرخه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی‌های لازم را پیرامون این موضوعات خدمت شما ارائه کنیم.

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

معرفی میله فرمان دوچرخه

به‌منظور تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه، امروزه فرمان‌ها در انواع شکل و طرح در بازار وجود دارند و بسته به نوع دوچرخه و نیاز فرد باید خریداری شوند. گاهی فرمان در یک خط مستقیم قرار می‌گیرد و گاهی کمی انحنا دارد و یا کورسی و کلاسیک بوده و به دراپ هم معروف است.

نکته‌ای که هنگام انتخاب یک فرمان مناسب برای دوچرخه خود باید بدانید، این است که هرچه عرض فرمان بیشتر و بزرگتر باشد، دوچرخه‌سوار کنترل بهتری بر روی دوچرخه دارد. این ویژگی در مواقعی یک مزیت و گاهی یک عیب برای دوچرخه در نظر گرفته می‌شود. با وجود فرمان عریض دیگر به‌راحتی از مسیر‌های باریک رد نخواهید شد.

گاهی برای تعویض بلبرینگ دوچرخه و انتخاب فرمان دوچرخه، خریدار تمایل دارد تا فرمان چند مدل و چند حالت در دست قرار بگیرد تا در مسیرهای طولانی امکان تغییر وضعیت دست و رفع خستگی وجود داشته باشد. این مسئله با افزودن چند قطعه مخصوص امکان‌پذیر است و با این ویژگی دست دوچرخه‌سوار دیگر حین راندن دوچرخه هرگز خسته نخواهد شد.

 

خرید فرمان دوچرخه

 

پیشنهاد خرید

گلگیر دوچرخه مارک Enlee [ با دوام بالا ]

۰ تومان۱۷۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

معرفی کاسه دوشاخ

قبل از هر چیز بهتر است با قسمت‌های مهمی که در نصب و تعویض فرمان دوچرخه وجود دارند، آشنا شوید. یکی از قسمت‌های مهم، کاسه دوشاخ دوچرخه است. این قسمت درواقع مجموعه‌ای از قطعه‌های میان پیشانی و دوشاخ جلوی دوچرخه بوده و وجود آن سبب کنترل و چرخش دوشاخ و فرمان می‌شود.

کاسه دوشاخ از دو ست بلبرینگ به وجود آمده است. هنگام تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه یکی از این ست‌ها در بالای پیشانی و دیگری در پایین نگهدارنده نصب می‌گردد. این بخش از دوچرخه بر اساس قطر لوله پیشانی، دارای استاندارهای مختلفی است و به‌طورکلی در دو نوع پرسی و رزوه‌ای در بازار تولید می‌شود.

پیشنهاد خرید

آچار قفل زنجیر دوچرخه TOOPRE

۲۷۹.۰۰۰ تومان۲۷۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

معرفی کرپی فرمان دوچرخه

کرپی دوچرخه در حقیقت قطعه‌ای است که میله فرمان دوچرخه را سر دوشاخ دوچرخه وصل می‌کند. این اتصال مانند دو ضلع یک زاویه است و به کمک کرپی انتقال نیرو بین سر دوشاخ و میله فرمان امکان‌پذیر می‌شود.

تنظیم کرپی فرمان دوچرخه و بلند یا کوتاه‌ کردن آن باعث می‌شود تا زاویه نشستن کمی تنظیم شود. این قطعه در دو نوع ثابت و قابل تنظیم در بازار موجود است و هر مدل با سیستم کاسه دوشاخ دوچرخه مخصوصی متناسب و سازگار است.

در نوع قابل تنظیم، تنظیم کرپی فرمان دوچرخه درون لوله دوشاخ انجام می‌شود و لوله دوشاخ هرگز از حفره بیرون نمی‌زند. اما در نوع ثابت گیره کرپی به‌دور سر لوله دوشاخی که از کاسه عبور کرده بسته شده است. در ادامه با نحوه تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه آشنا خواهید شد.

 

تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه

 

تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه و تنظیم ارتفاع بازوی فرمان (کرپی)

به‌منظور تنظیم ارتفاع بازو یا کرپی فرمان، پیچ اصلی را شل کرده و بعد به‌آهستگی به کمک ابزار مخصوص ضربه‌گیر به‌گونه‌ای که به بازوی فرمان آسیب نرسد، چند ضربه به آن بزنید. با زدن این ضربات آرام مهره شیب‌دار انتهای فرمان آزاد شده و درنتیجه می‌توانید ارتفاع کرپی را بر اساس ارتفاع موردنظر تنظیم کنیم.

پس از آنکه از قرارگرفتن کرپی یا بازوی فرمان به داخل لوله دوشاخ و بازوی فرمان و چرخ جلو در یک راستا اطمینان حاصل کردید، می‌توانید پیچ اصلی فرمان را کاملاً محکم کنید. به‌طورکلی برای تنظیمات فرمان دوچرخه لازم است که این پیچ یکبار شل شود و پس از تنظیم، مجدداً سفت گردد.

سخن پایانی| تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه

از اینکه تا انتهای مقاله تعویض بلبرینگ فرمان دوچرخه با ما همراه بودید، سپاس گزاریم. امیدواریم که مطالب مفیدی را در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کرده باشیم. شما می‌توانید کلیه قطعات موردنیاز برای تعمیر و تعویض دوچرخه خود را به‌راحتی و تنها با چند کلیک ساده، به‌صورت فابریک و اورجینال از سایت معتبر و شناخته شده ما تهیه فرمایید.

در سایت ما کلیه محصولات و قطعاتی که به مشتریان ارائه می‌شود، کاملاً اورجینال بوده و با ضمانت سلامت فیزیکی برای مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال می‌شود.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *