آموزش تعویض گریپ دوچرخه [ راهنمای کامل ]

مقدمه تعویض گریپ دوچرخه

در این مقاله قصد داریم به آموزش کامل تعویض گریپ دوچرخه بپردازیم. بنابراین اگر قصد تعویض این قسمت از دوچرخه را دارید، با ما همراه باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم. گریپ دوچرخه در واقع همان روکشی است که روی محل قرارگیری دست بر فرمان کشیده شده و در دسته قطعات دوچرخه قرار دارد. در نگاه اول شاید این بخش اصلاً مهم به نظر نرسد و به‌راحتی از آن گذر کنید، اما باید بدانید که داشتن یک گریپ خوش‌دست و با کیفیت بالا هنگام دوچرخه‌سواری به شما لذت بیشتری منتقل می‌کند و از همه مهم‌تر آنکه سبب افزایش کنترل بر دوچرخه خواهد شد.

گریپ‌های دوچرخه در کنار قیمت پایین خود، انواع مختلفی دارند، یکی از انواع گریپ دوچرخه، گریپ ارگونومیک است که سبب کاهش فشار بر روی مچ دست دوچرخه‌سوار شده و آسیب کمتری به دست او وارد می‌کند. یک گریپ مناسب نباید دست را عرق بیندازد و سبب سرخوردن آن بر روی دسته فرمان دوچرخه شود.

مشاهده دسته فرمان دوچرخه در سایت.

زمان مناسب برای تعویض گریپ دوچرخه

تعویض گریپ دوچرخه بسیار راحت است و خودتان می‌توانید از پس‌کار بر بیایید. زمانی که گریپ روی فرمان دوچرخه خوش‌دست نباشد یا پاره شده باشد و ترک برداشته باشد، ممکن است باعث احساس ناخوشایند و درنهایت اختلال در راندن دوچرخه شود. گاهی نیز امکان دارد جنس گریپ مناسب نباشد و هنگام استفاده دست را به عرق بیندازد؛ در اینصورت کنترل دوچرخه ممکن است از دست دوچرخه‌سوار خارج شود و او نتواند به‌خوبی ترمز بگیرد. در همه این مواقع بهتر است تا گریپ دسته فرمان دوچرخه تعویض شود و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

 

خرید کدام نوع گریپ‌ها بهتر هستند

 

خرید کدام نوع گریپ‌ها بهتر هستند؟

هنگام تعویض گریپ دوچرخه، انتخاب و خرید محصول بیشتر به سلیقه خریدار، اندازه فرمان دوچرخه و انتظارات او بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که واقعاً چه نوع گریپی برای فرد بهتر است. گاهی فرد تنها به زیبایی این محصول فکر می‌کند و گاهی تنها به‌خاطر کیفیت اقدام به تعویض گریپ می‌کند. اما به‌طورکلی چنانچه فرد علاقه‌مند به این باشد که در حین دوچرخه‌سواری دسته دوچرخه نازک باشد، باید از انواع نازک گریپ خرید خود را انجام دهد. گاهی هم فرد دسته‌های ضخیم را برای راندن و کنترل بهتر فرمان دوچرخه انتخاب می‌کند.

یکی از نکات مهم که باید هنگام تعویض گریپ دوچرخه و خرید، به آن توجه نمایید، اندازه دسته فرمان دوچرخه است. بر اساس اینکه دسته فرمان چه اندازه‌ای باشد، باید اقدام به خرید گریپ کرد. نکته دیگر این است که اگر دست بزرگی دارید، از گریپ‌های دسته فرمان دوچرخه با قطر ضخیم‌تر استفاده کنید. اما اگر دست باریک و کوچکی دارید، بهتر است دقیقاً برعکس عمل کنید. با انتخاب یک گریپ مناسب می‌توان از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در حین دوچرخه‌سواری برای کف و مچ دست پیش بیاید، جلوگیری کرد.

 

آموزش کامل نحوه بستن فرمان دوچرخه و تعویض گریپ دوچرخه

 

آموزش کامل نحوه بستن فرمان دوچرخه و تعویض گریپ دوچرخه

هنگامی که دسته فرمان دوچرخه شما به تعویض گریپ دوچرخه نیاز داشته باشد، می‌توانید به‌راحتی و به کمک یک تلمبه فرایند تعویض را انجام دهید. در ادامه با نحوه بستن فرمان دوچرخه بیشتر آشنا خواهید شد. برای تعویض گریپ و ابتدا باید گریپ‌های قدیمی را دربیاورید. گاهی روی دو طرف گریپ دو گیره وجود دارد و لازم است تا ابتدا آنها را شل کنید تا گریپ دربیاید.

برای آنکه گریپ راحت‌تر دربیاید، لازم است کمی آن را بچرخانید تا درپوش از دسته خارج شود. می‌توانید برای درآوردن گریپ قدیمی این کار را به کمک جریان هوای تلمبه نیز انجام دهید.  برای آنکه گریپ جدید را در دسته دوچرخه قرار دهید، بهتر است حتماً پیش از تعویض گریپ دوچرخه، دسته را به‌خوبی با یک شوینده مناسب مثل شیشه پاک‌کن و یک دستمال نرم و تمیز، پاک و تمیز کنید. این کار در راحت‌تر نصب کردن و تعویض گریپ مؤثر است. به‌منظور نصب گریپ می‌توان از کمپرسور هوا یا تلمبه کمک گرفت.

برای این کار، گریپ را در انتهای دسته دوچرخه قرار دهید و زیر آن کمپرسور یا تلمبه را به‌گونه‌ای که کمی جریان هوا ایجاد شود، قرار دهید. با ورود جریان هوا به قسمت داخلی گریپ، می‌توانید با کمی فشار گریپ را روی دسته جا بیندازید. با این روش تعویض گریپ دوچرخه، گریپ دوچرخه شما خیلی سریع، آسان، ساده و تمیز انجام خواهد شد.

 

گریپ فرمان دوچرخه کوهستان مارک ENLEE

 

سخن پایانی

تعویض گریپ دوچرخه با روش گفته شده در این مقاله بسیار ساده خواهد بود و نیازی به استفاده از ابزار سخت و تخصصی نیست. اما در کنار این موضوع انتخاب یک گریپ دوچرخه با‌دوام و باکیفیت بسیار مهم است. برای تهیه این قسمت می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید.

ما به‌منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، به شما خرید غیرحضوری از فروشگاه‌های معتبر را توصیه می‌کنیم. در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل تعویض گریپ دوچرخه را به شما آموزش دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید در این زمینه سؤالات، نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *