راهنمای خرید دوچرخه برقی + [ معرفی +۵ مدل حرفه ای ]

خرید دوچرخه برقی

با پیشرفت گسترده تکنولوژی در لوازم دیجیتالی، بسیاری از افراد علاقه دارند تا از لوازم و وسایل برقی استفاده کنند. به همین علت بسیاری از علاقه‌مندان به دوچرخه، به خرید دوچرخه‌های برقی روی آورده‌اند. اما هنگام خرید این دوچر‌خه‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم تا به بررسی این نکات بپردازیم. اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید با ما همراه باشید.

خرید دوچرخه برقی

قبل از آنکه بخواهیم به نکات خرید این وسیله نقلیه برقی بپردازیم؛ لازم است تا آن را معرفی کنیم. دوچرخه برقی نوعی دوچرخه است که علاوه بر پدال دارای یک موتور الکتریکی است. این موتور الکتریکی به فرد دوچرخه سوار کمک می‌کند تا با صرف انرژی کمتر برای پدال زدن، بتواند مسافت طولانی‌تر را با دوچرخه خود طی کند. به همین علت این نوع از دوچرخه‌ها برای طی کردن مسافت‌های طولانی در شهر‌های بزرگ که در آن مردم با مشکل ترافیک روبرو هستند، بسیار مناسب است.

با توجه به تفاسیری که در بند بالا ارائه شد؛ احتمالا شما هم به یکی از علاقه‌مندان به خرید دوچرخه‌های برقی تبدیل شده‌اید. در ادامه‌ی بحث به ارائه نکات مهمی درباره خرید دوچرخه برقی خواهیم پرداخت.

 

مزایا و معایب دوچرخه برقی

 

مزایا و معایب دوچرخه برقی

دو چرخه برقی مانند هر وسیله نقلیه دیگری، مزایا و معایبی دارد که در این بند قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم:

  • مزایا: اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید خوب است بدانید که این وسیله نقلیه مانند موتور نیاز به دریافت گواهی‌نامه ندارد. این وسیله نقلیه هیچ گونه محدودیتی برای تردد ندارد و به راحتی می‌توانید از آن در فضای عابر پیاده و فضاهای سبز استفاده کنید. دوچرخه‌های برقی محدودیت سنی ندارند. استفاده از این وسایل در مقایسه با وسایل سوختی بسیار ارزان‌تر خواهد بود. با استفاده از این نوع دوچرخه‌ها دیگر در ترافیک‌ها نمی‌مانید و از طرفی به علت سرعت پایین‌تر نسبت به موتور ایمن‌تر است.

 

  • معایب: اگر قصد خرید این وسیله را دارید بهتر است با معایب دوچرخه برقی نیز آشنا شوید. از معایب خرید و استفاده از دوچرخه برقی می‌توان به سرعت پایین آن اشاره کرد. هنگامی که از این دوچرخه برقی استفاده می‌کنید ممکن است مجبور شوید برای طی کردن یک فاصله معین زمان بیشتری صرف کنید. استفاده از این وسیله نقلیه در فصل‌های گرم مناسب نیست چرا که ممکن است عرق کنید که در طول روز موجب سلب آسایش شما خواهد شد.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

 

استعلام قیمت هنگام خرید دوچرخه برقی

اگر قصد خرید دوچرخه برقی را دارید، بهتر است درباره قیمت آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه‌ی این بند قصد داریم به عوامل مهم اثر گذار بر قیمت انواع دوچرخه برقی بپردازیم

مدل گاما یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دوچرخه برقی است. این مدل دوچرخه موتوری قوی با قدرت هزار وات دارد. زمان شارژ موتور این دو چرخه معمولا چهار ساعت است و از امکانات بالا و ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به ویژگی‌های نام‌برده، بسیاری از افراد علاقه دارند تا از این مدل دوچرخه استفاده کنند. البته قیمت دوچرخه برقی مدل گاما اندکی بیشتر از سایر مدل‌ها است اما با توجه به آپشن‌هایی که دارد، ترجیح بسیاری از افراد به شمار می‌رود.

دوچرخه برقی کوهستان به دوچرخه‌ای گفته می‌شود که به واسطه لاستیک‌های پرقدرت خود، می‌تواند در ارتفاعات و کوهستان بدون هیچ مشکلی حرکت کند. این دوچرخه‌ها بیشتر توسط مردم بومی مناطق کوهستانی خریداری می‌شود و به علت کاربردی که دارند، از موتور قوی و لاستیک‌های مقاومی برخوردار هستند. ویژگی‌های نامبرده باعث می‌شود تا قیمت دوچرخه برقی کوهستان اندکی بیشتر از انواع دوچرخه برقی معمولی باشد.

بسیاری از افرادی که قصد خرید دوچرخه برقی را دارند، به دنبال انواع ارزان قیمت و ساده‌تر آن هستند تا هم‌ کارایی لازم در مسافت‌های کوتاه را داشته باشد و هم بتوان با بودجه کم آن‌ها را خریداری کرد. با توجه به این موضوع لازم است که انواع مدل‌های متنوع دوچرخه‌های برقی را بشناسید و با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین دوچرخه را انتخاب کنید. برای مشاهده قیمت ارزان‌ترین دوچرخه برقی می‌توانید از فروشگاه همین سایت دیدن فرمایید.

خرید دوچرخه برقی؛ یک تیر و هزار نشان!

در این مقاله به بررسی نکات مهم خرید دوچرخه برقی پرداختیم. توجه کنید که هنگام انتخاب باید به نوع موتور، مدت زمان شارژ، نوع لاستیک، در نظر گرفتن کارایی، در نظر گرفتن آپشن‌های دوچرخه و… دقت کنید.

توجه داشته باشید که استفاده از این وسایل نقلیه برای افراد شاغلی که زمان کافی برای ورزش کردن ندارند یک فرصت به شمار می‌رود که در فاصله بین منزل تا محل کار ورزش کنند. از طرفی این وسیله نقلیه دی اکسید کربن تولید نمی‌کند و در حفظ سلامت محیط زیست نقش به سزایی دارد. همچنین با استفاده از این سواری، محدودیتی در تردد نخواهید داشت و از طرفی از یک وسیله نقلیه ایمن و قابل اعتماد استفاده کرده‌اید.

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *