راهنمای خرید اینترنتی دوچرخه ثابت برای شروع ورزش در خانه

راهنمای خرید اینترنتی دوچرخه ثابت

راهنمای خرید اینترنتی دوچرخه ثابت را به همراه ویژگیهای خاص بخوانید!

راهنمای خرید اینترنتی دوچرخه ثابت: بسیاری از افراد قبل از خرید دوچرخه ثابت سوال هایی دارند. آیا دوچرخه ثابت برای زانو ضرر دارد؟ آیا دوچزخه ثابت باعث لاغری می شود ؟ آیا دوچرخه ثابت برای دیسک کمر ضرر دارد ؟ دوچرخه ثابت باشگاهی چه تفاوتی با نوع خانگی دارد؟

جواب تمام این سوال ها را می توان خیلی ساده با بله و خیر داد. اما کاری که در این مقاله می خواهیم بکنیم معرفی جامع و کامل این نوع از دوچرخه است تا بتوانید با دیدی باز تصمیم بگیرید. در ابتدا باید بدانید که دوچرخه ثابت انواع مختلفی دارد که شامل: ایستاده، الکترومگنتی، نشسته و اسپینینگ میشود. در ادامه با سایت دوچرخستان همراه باشید

. شما باید متناسب با نیاز و نوع کاربرد خود مدل مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. از طرف دیگر دوچرخه های ثابت را می توان به دو صورت مکانیکی و دیجیتال تقسیم کنیم. مدل های دارای نمایشگر(همان دیجیتالی) خیلی بهتر هستند اما در عوض قیمتشان نیز خیلی بیشتر است. مضاف بر این همچنین نوع سیستم مقاومت و امکان برنامه دهی نیز اهمیت ویژه ای دارند.

اگر شما اضافه‌وزن دارید و به دنبال روشی برای چربی سوزی هستید بهترین راه، استفاده از دوچرخه ثابت است. چرا که همه‌ی ما از کودکی دوچرخه سواری را دوست داشته ایم اما با بزرگ شدنمان استفاده از دوچرخه را به دلیل مشکلات مختلفی فراموش کرده‌ایم. حال به لطف پیشرفت تکنولوژی و ظهور دوچرخه ثابت این مشکل برطرف شده است.  در آخر یکی از دلایل نه چندان مهم هم برای انتخاب دوچرخه ثابت آب و هوا است. چرا که برای دوچرخه‌سواری باید شرایط آب و هوایی مساعد باشد اما برای استفاده از دوچرخه ثابت این مشکل وجود ندارد.

 

مزایا دوچرخه ثابت را بخوانید

 

مزایای استفاده از بهترین مارک دوچرخه ثابت چیست؟

  • کاهش استرس
  • بالا بردن سیستم چربی سوزی
  • افزایش مقاومت ماهیچه ها
  • اشغال فضای کم و قیمت مناسب
  • قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی
  • تقویت سیستم قلبی-عروقی 

ورزش برای بالا بردن سیستم ایمنی و حفظ سلامت بدن ضروری است. وقتی صحبت از ورزش های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی، قلب و عروق می شود همیشه دو ورزش در اولویت هستند: پیاده روی و دوچرخه سواری، ولی با وجود ترافیک شهری، آلودگی هوا، مشغله های مختلفی همچون خانه داری و مراقبت از کودک برای بانوان و هزاران دلیل دیگر بهتر است که به تکنولوژی رو بیاوریم و از انواع خانگی این ورزش ها بهره ببریم.

تردمیل و دوچرخه ثابت دو دستگاهی هستند که می توانند جایگزین ورزش بیرون از منزل و محیط های باشگاهی باشند. دوچرخه ثابت یکی از رایج ترین روش ها در ورزش های هوازی بوده و می تواند به نسبت کمتری از تند دویدن ظرفیت هوازی را افزایش دهد. همچنین با افزایش آلودگی هوا، استفاده از این وسایل بسیار منطقی جلوه می کند.

در ضمن شما می توانید بدون نیاز به خروج از منزل به راحتی شرایط ورزش هوازی را در یک اتاق کوچک فراهم نمایید. این وسیله فضای کمی اشغال کرده و صدای بسیار کمی نیز دارد تا جایی که حتی در برخی مدل ها دستگاه کاملاً بی صدا است.

یکی دیگر از دلایل استفاده از دوچرخه ثابت بالا بردن شاخص استقامت قلبی و عروقی مقدار حداکثر اکسیژن مصرفی است و دوچرخه ثابت در این امر بسیار کمک می کند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که این دستگاه در باشگاه های بدنسازی بسیار محبوب است و اکثر ورزشکاران جهت داشتن تناسب اندام، تقویت و فرمدهی به عضلات و ماهیچه های پا، تقویت سیستم تنفسی، تقویت سیستم ایمنی، چربی سوزی، تقویت سیستم قلب و عروق و …. از این دستگاه استفاده می کنند.

 

ملاک‌های مهم برای خرید بهترین مارک دوچرخه ثابت چیست؟

نسبت به شرایط زندگیتان ممکن است نیاز به نوع خاصی از دوچرخه ثابت داشته باشید و مثلا اگر علاقه ‌مند به انجام ورزش‌های هوازی هستید باید دوچرخه‌ای بخرید که تحمل پدال زدن سریع را داشته باشد یا اگر اضافه‌وزن دارید باید نوعی را خریداری کنید که بتواند وزن زیاد را تحمل کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که در انواع مختلف دوچرخه ثابت متفاوت هستند می پردازیم.

  • نوع تنظیم ویژگی‌ها و سیستم مقاومت

قدرت و مقدار سختی دوچرخه ثابت به دو روش دیجیتالی و مکانیکی قابل تنظیم است. در روش مکانیکی تنظیمات مذکور با پیچ تنظیم‌کننده قابل‌تغییر هستند اما درروش دیجیتالی با استفاده از دکمه و نمایشگر این کار انجام می‌شود. دوچرخه های ثابت همانطور که واضح است فاقد دنده هستند با این حال برای این که بتوان فشار وارد بر پدال را تنیظم کرد دارای سیستم مقاومت هستند. برای تنظیم این مقاومت می توان به دو روش تسمه نمدی و تسمه مگنتی مقاومت را تغییر داد.

  • امکان برنامه‌دهی

اگر می خواهید بر اساس برنامه ورزش کنید و می خواهید که دوچرخه ثابتتان این امکان را داشته باشد بهتر است که هنگام خرید با مشاوران ما مشورت کنید. چرا که برخی از دوچرخه های ثابت این برنامه ها دارند (مثلا برنامه لاغری، چربی سوزی و غیره ) اما باقی فاقد این برنامه ها هستند.

  • نمایشگر

دوچرخه ها دیجیتال دارای نمایشگری هستند که می تواند موسیقی پخش کند، سرعت پدال زدن را نشان دهد، مسافت طی شده و میزان کالری سوخته شده را بهتان اطلاع بدهد و برنامه ورزش دوره‌ای، ضربان قلب و … می‌باشد را به نمایش بگذارد. با توجه به بودجه اتان می توانید این مدل ها را انتخاب نمایید.

  • تنظیمات مربوط به صندلی و  میزان تحمل وزن

قابلیت تنظیم زین معیار مهمی است. باید زین قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را متناسب با قد خود تنظیم کنید. این کار نیز به دو روش مکانیکی و دیجیتالی قابل انجام است. دوچرخه ها ی متفاوت دامنه وزن های متفاوتی را می توانند تحمل کنند. هنگام خرید به این فاکتور توجه کنید.

  • قابلیت جابجایی و قیمت مناسب

اگر می خواهید بتوانید دوچرخه ثابتتان را به راحتی جا به جا کنید، باید دوچرخه مورد نظر وزن کمی داشته باشد. از طرف دیگر برخی از مدل ها چرخ‌هایی برای جابجایی راحت‌تر دارند. اگر قصد جا به جایی دارید، حتما اندازه و وزن آن را هم در نظر داشته باشید. قیمت انواع دوچرخه ثابت مهم ترین فاکتور برای بسیاری از مشتریان می باشد. با تعیین بودجه شما انتخاب‌های خود را محدود کرده و راحت‌تر انتخاب می‌کنید و در نتیجه محصولی بهتری را هم در اختیار خواهید داشت.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب مهم‌ترین اصول در هنگام خرید وسایل ورزشی هستند. وسایل ورزشی به دلیل استفاده‌ی طولانی‌مدت همیشه در معرض خرابی و استهلاک می‌باشند بنابراین جانب احتیاط نباید فراموش شود. به تاریخ روی برچسب گارانتی حتما در موقع خرید دقت کنید.

 

انواع دوچرخه ثابت را بشناسید

 

انواع دوچرخه های ثابت موجود در بازار را بشناسید!

دوچرخه های ثابت انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده اند، برخی مخصوص افرادی هستند که از مشکل مفاصل و مشکلات کمر و زانو رنج می برند و با توصیه پزشک و یا فیزیوتراپیست خود اقدام به ورزش روی این نوع دوچرخه ها می کنند، برخی مناسب افراد حرفه ای و ورزشکاران هستند و … . پس شما می توانید متناسب با هدف و نوع استفاده ی خود یکی از مدل ها را انتخاب نمایید و از استفاده از هر دو نوع دوچرخه ها لذت ببرید و یا به درمان خود بپردازید.

  1. ایستاده

دوچرخه ثابت ایستاده این امکان را به کاربر می دهد که هم روی زین بنشیند و هم به صورت ایستاده دوچرخه سواری کند. انواع ایستاده کالری سوزی بیشتری نسبت به نوع نشسته دارند. در نوع ایستاده زین قابل تنظیم بوده و گزینه ی مناسبی جهت کاهش وزن و تقویت عضلات می باشد. داشتن انتخاب یکی از دلایل انتخاب این نوع از دوچرخه ها است.

  1. نشسته

فشار وارد بر کمر و زانو در نوع نشسته بسیار کم می باشد بنابراین مناسب افرادی است که دارای مشکلات حرکتی بوده یا آسیب دیده باشند. کاربرد اصلی تقویت عضلات بوده و بیشتر کاربرد پزشکی دارند. می توانید با پیروی از یک برنامه ی اصولی و استفاده ی مداوم به کاهش وزن نیز دست یابید. مشاوره با پزشک خود درباره استفاده از این نوع دوچرخه نشسته بسیار مهم است و مفید خواهد بود.

  1. مگنتی و الکترومگنتی

در این نوع مگنت دستگاه باید توسط خود کاربر پیچانده شود. مقاومت دوچرخه دارای ۸ حالت از سخت تا آسان بوده و این حالت توسط خود کاربر تعیین می شود. باز هم تعیین مقاومت دستگاه در دست کاربر است اما این بار با استفاده از مانیتور. حتی در حین انجام تمرین نیز می توانید مقاومت دستگاه را با فشردن دکمه های مربوطه کم یا زیاد کنید.

  1. اسپینینگ

حرفه ای ترین نوع دوچرخه ثابت. اسپینینگ شباهت بسیار زیادی به دوچرخه های کورسی دارد. دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت اسپینینگ بسیار نزدیک به واقعیت است بنابراین افرادی که می خواهند این کار را به صورت حرفه ای انجام دهند بهتر است این نوع را خریداری نمایند.

نکات حیاتی برای استفاده از دوچرخه ثابت را بدانید!

  • دوچرخه باید با بدن شما تنظیم باشد. می توانید برای انجام این کار از مربی و یا فروشنده کمک بگیرید.
  • تنظیم نبودن ارتفاع زین می تواند در دراز مدت مشکلات و آسیب هایی برای شما به وجود آورد.
  • در هنگام رکاب زدن بخش بالایی بدنتان را شل کنید.
  • برای محکم نگه داشتن پشت و کمر خود از عضلات شکمتان استفاده کنید.
  • در مورد نوع و شدت برنامه های ورزشی خود اطلاعات کاملی کسب کنید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *