راهنمای خرید دوچرخه شهری [ راهنمای جامع و کاربردی ]

خرید دوچرخه شهری

مقدمه خرید دوچرخه شهری

یکی از بهترین وسایل حمل‌ونقل شهری، دوچرخه است. استفاده از دوچرخه نه‌تنها برای سلامت اشخاص مؤثر بوده و نوعی ورزش به‌حساب می‌آید، بلکه بهترین وسیله نقلیه بدون ایجاد آلودگی هوایی و صوتی است. استفاده از دوچرخه برای مسافت‌های کوتاه، مکان‌های شلوغ و پرترافیک و مسیرهای بدون جای پارک فوق‌العاده است. خرید دوچرخه شهری از آن جمله مواردی است که دوستداران ورزش و طبیعت به آن علاقه بسیاری دارند. این مقاله پیرامون همان اطلاعاتی است که شما به‌عنوان مخاطب پر شور و حال و طبیعت دوست، به دنبال دانستن آن هستید. برای راهنمای انتخاب سایز دوچرخه و نگاهی به قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا وارد سایت شوید.

 

مشخصات دوچرخه‌ شهری

 

مشخصات دوچرخه‌های شهری را بشناسیم

دوچرخه شهری وسیله‌ای مناسب حمل‌ونقل بدون نیاز به هیچ‌گونه موتوری است. این نوع دوچرخه‌ها با توجه به نوع کاربردی که دارند از دنده استفاده نمی‌کنند و یا حداکثر یک عدد دنده توپی ساده واقع در چرخ عقب خود دارند. این وسیله از سیستم حرکتی ساده‌ای استفاده کرده و سرعت بالایی ندارد. عموماً کاربرد دوچرخه‌های شهری برای طی مسافت‌های کوتاه بوده و دارای ساختاری ساده و متناسب، مخصوص دوچرخه‌سواران آماتور است.

سواری با دوچرخه‌های شهری بدون خم شدن کمر و میل بدنه به جلو است؛ بنابراین نشیمن‌گاه این دستگاه‌ها صاف، بدون تقعر یا تحدب ساخته می‌شود. وجود همین خصوصیت، موجب افزایش دید و بالا رفتن دقت دوچرخه‌سوار نسبت به مسیر روبه‌رو شده و کلیه وسایل نقلیه عبوری را در میدان بصری خود می‌بیند. خرید دوچرخه شهری برای افرادی که روزانه قصد سفرهای کوتاه‌مدت در شهر را داشته و زمان کافی برای دوچرخه‌سواری را دارند، کاملاً ایده آل است.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

 

خرید دوچرخه‌های شهری و معرفی مارک‌های معتبر آن

مارک دوچرخه خوب در کیفیت و کارایی این وسیله مؤثر است. فارغ از ظواهر هر دوچرخه، نوع ساخت و جنس مواد به‌کار رفته در آن، موجب افزایش طول عمر دوچرخه شده و دوچرخه‌سواران را در طول مسیر خسته نمی‌کند. از جمله برندهای معتبری که اقدام به تولید بهترین دوچرخه شهری نموده است، می‌توان به مارک جاینت GIANT اشاره کرد. این برند تایوانی با تولید دوچرخه‌های شهری و طراحی‌های منحصربه‌فرد خود، محصولاتی بی‌نظیر را روانه بازار کرده است. کیفیت و سبکی تجهیزات به‌کار رفته در این مدل دوچرخه‌ها قابل‌توجه بوده و دارای تایرهایی نازک و بدون آج هستند.

فوجی Fuji Bik، سرولو Cervelo، مریدا Merida، جی تی GT، بیانچی Bianchi، کانوندل Cannondale، اسکات SCOTT، ترک Trek و اسپیشلایزد Specialized از جمله برندهای خارجی بسیار معروف در صنعت تولید دوچرخه هستند. این مارک‌ها حتی اقدام به ارائه پرفروش‌ترین دوچرخه شهری کرده و توانایی و سلیقه مخاطبان مختلف خود را در نظر می‌گیرند. در ایران نیز کارخانه‌های تولید دوچرخه بسیار خوبی مشغول به فعالیت هستند. این تولیدات بومی، دارای کاربردی متنوع و هزینه‌ای معقول هستند که با بهترین متریال ها مشتمل بر آلومینیوم سبک عرضه می‌شوند. از جمله برندهای ایرانی می‌توان به گروه صنعتی پویا چرخ با نام تجاری کراس CROSS اشاره کرد.

 

انواع دوچرخه های شهری

 

خرید دوچرخه شهری: انواع دوچرخه‌های شهری موجود در بازار کدام است

خرید دوچرخه شهری می‌بایست بر اساس نوع کاربرد آن‌ها بوده و انتظارات معقول دوچرخه‌سوار از آن را برآورده سازد. به‌طورمعمول مارک دوچرخه خوب نشان‌دهنده کیفیت و طول عمر محصول مورد نظر است. به‌طوری‌که قیمت انواع دوچرخه شهری را می‌توان از روی جنس بدنه، نوع و جنس لاستیک‌های چرخ، تجهیزات جانبی همچون چراغ جلو و عقب، سبد و قفسه حمل بار و نوع گلگیر و دسته ترمز آن تعیین کرد. از جمله بهترین دوچرخه شهری که در بازار موجود است می‌توان به دوچرخه‌های هیبریدی اشاره نمود.

این نوع دوچرخه ترکیبی، امکان حرکت در کلیه مسیرهای هموار و ناهموار را ممکن ساخته و مدلی فی‌مابین دوچرخه‌های شهری-کوهستانی است. از دوچرخه هیبریدی نمی‌توان در کوهستان‌های صعب‌العبور استفاده کرد و مناسب راندن در محیط‌های شهری است. از دیگر انواع دوچرخه‌های شهری دوچرخه‌های فیتنس، تاشو Folding، کامفورت Comfort، کروزر Cruiser و چاپر Chopper هستند و جزء پرفروش‌ترین دوچرخه شهری محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های مؤثر در خرید دوچرخه شهری چیست

قیمت انواع دوچرخه شهری بر اساس فاکتورهای مشخصی تعیین می‌شود. جنس بدنه دوچرخه تأثیری مستقیم بر هزینه تمام شده آن می‌گذارد. همچنین وزن دوچرخه شهری فاکتور مهم دیگری است که بر تعیین قیمت دستگاه مؤثر است. هر چقدر دوچرخه مورد نظر سبک‌تر باشد، حرکتی پرشتاب‌تر داشته و کیفیت و راندمان کار را بالا می‌برد. ویژگی مهم دیگر در تعیین قیمت دوچرخه‌های شهری، سایز آن‌هاست. با افزایش سایز و بزرگ‌تر شدن اندازه دوچرخه، قیمت نیز بیشتر می‌شود. نوع و نام برند تولیدکننده دوچرخه شهری نیز در تعیین قیمت دستگاه اثرگذار است.

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

دوچرخه کودک زیرمجموعه دوچرخه‌های شهری است

ازآنجایی‌که دوچرخه‌های کودک نیز دارای تکنولوژی ساده و وزنی سبک هستند، زیرمجموعه دوچرخه‌های شهری قرار می‌گیرند. جهت انتخاب یک دوچرخه کاربردی برای فرزند دلبندتان، مطالعه راهنمای خرید دوچرخه کودک بسیار کمک‌کننده است. این دستگاه‌های کوچک دارای سایز و اندازه‌های متفاوتی بود و برحسب قد کودک طبقه‌بندی می‌شوند. همچنین نسبت به میزان مهارت کودک در دوچرخه‌سواری قابل‌بررسی هستند. از انواع دوچرخه‌های کودک می‌توان به سه‌چرخه‌ها، دوچرخه‌های تعادلی و دوچرخه‌های آموزشی را نام برد. برای خرید دوچرخه کودک باید به‌راحتی زین، توانایی تنظیم با تناسب قدی، تست سواری و سن و سال کودک توجه کرد. خرید این دستگاه‌های کوچک همچون خرید دوچرخه شهری نیازمند بررسی و دقت بالاست.

حسن ختام

دوچرخه‌ها، دستگاه‌هایی فوق‌العاده مفید و پرکاربرد هستند که بدون نیاز به سوخت و صرفاً با قدرت عضلات پای دوچرخه‌سوار به حرکت در می‌آیند. این واقعیت که استفاده از دوچرخه در حفظ سلامت فردی و کاهش آلودگی محیط‌زیست مؤثر است، ضرورت استفاده از آن را بالا می‌برد. در این مقاله به شناسایی دوچرخه‌های شهری پرداختیم و ویژگی‌ها و نکات مفید آن را مرور کردیم. همچنین برندهای معروفی را که به تولید انواع دوچرخه می‌پردازند معرفی کرده و بهترین مارک‌های تولیدکننده دوچرخه داخلی و خارجی را شناختیم.

دانستیم که فاکتورهای مؤثر در قیمت گزاری دوچرخه‌های شهری به جنس بدنه، زین و دسته بستگی داشته و هرچقدر دوچرخه سبک‌تر است، شتاب بالاتری دارد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دوچرخه‌های کودک نیز زیرمجموعه‌ای کوچک و زیبا از دوچرخه‌های شهری شمرده می‌شوند.

برای آشنایی بهتر با دوچرخه‌های کودک و خریدی بهینه‌تر، لازم است به مطالعه بیشتر پیرامون راهنمای خرید دوچرخه کودک پرداخته و کلیه جوانب آن را در نظر بگیریم. توصیه ما مطالعه و پیگیری مطالب دقیق و راهنمایی‌های به‌روز سایت دوچرخستان است تا با کمک آن، موفق به خرید دوچرخه شهری با بالاترین کارایی و کیفیت شوید.

 

برای مشاهده انواع دوچرخه کوهستان دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه کوهستان

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *