انواع دوچرخه های حرکات نمایشی را تخصصی بشناسید!

دوچرخه مخصوص حرکات نمایشی BMX

دوچرخه های مناسب حرکات اکروباتیک چند نوع دارند؟

 

دوچرخه های حرکات نمایشی را کامل به همراه کاربرد بشناسید!

دوچرخه های حرکات نمایشی: می‌توان گفت انجام حرکات نمایشی با دوچرخه از ورزش‌های بسیار دشوار ولی در عین حال هیجان انگیز و زیبا است. افرادی که این ورزش را دنبال می‌کنند بدون شک انسان‌های نترس و حرفه‌ای هستند که دوست نداشتند مانند بقیه باشند. این ورزش در ایران نیز طرفداران و دنبال کنندگانی دارد و افرادی هستند که دوست دارند به این رشته بپیوند و آن را تجربه کنند.

اگر شما نیز جزء این افراد هستید و تصمیم شما برای شروع آن جدی است، بهتر است بدانید این رشته نیاز به دوچرخه‌های مخصوص دارد. دوچرخه‌های BMX همان دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی هستند که گاها در تلویزیون یا فضای مجازی مشاهده می‌کنید. در این بخش قصد داریم بیشتر راجع به دوچرخه مخصوص حرکات نمایشی صحبت کنیم و ببینیم در بازار ایران و جهانی چند نوع از این دوچرخه‌ها قابل دسترسی بوده و چه ویژگی‌هایی دارند. با ما همراه باشید.

جالب است بدانید که سبک BMX یا همان انجام کارهای نمایشی با دوچرخه از اوایل دهه ۱۹۷۰ در آمریکا سرچشمه گرفت. همچنین این طرح به عنوان یک دوچرخه‌ی مقدماتی برای کودکان طراحی شده بود اما به سرعت به یک ورزش تبدیل شد. این رشته در اوایل دهه ۱۹۸۰ به دلیل تولید دوچرخه‌های کامل در این زمینه در بریتانیا شروع به رشد کرده و محبوب گشت. دوچرخه‌های BMX به لطف اندازه جمع و جور و سادگی نسبی، هنوز هم از مدل‌های خارق العاده برای تازه کاران جوان می‌باشد.

دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی یا bmx را بشناسید

دوچرخه‌های BMX به چه نوع دوچرخه‌هایی گفته می‌شود؟

دوچرخه‌های BMX به دوچرخه های مناسب کارهای نمایشی با دوچرخه است، گفته می‌شود که سایز تایر دوچرخه آن‌ها در حدود ۲۰ اینچ می‌باشد که با این حال لاستیک با سایزهای دیگر نیز در مسابقات این رشته به چشم می‌خورد. از ویژگی‌های این نوع دوچرخه می‌توان به فریم و دوشاخ‌های سفت و سخت در کنار دسته‌های بلند و چرخ دنده‌ی تکی اشاره کرد. طراحی بنیادی و ساده آن‌ها این دوچرخه‌ها را به دوچرخه‌هایی مستحکم و آسان تبدیل کرده است.

وزشکارانی که در این رشته با دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی با هم مسابقه می‌دهند معمولا در دو زیر رشته‌ی رقابتی (racing) و آزاد (freestyle) به چالش کشیده می‌شوند. ژانر رقابتی همان مسابقه در یک مسیر مشخص شده برای رسیدن به خط پایان است اما ژانر آزاد دقیقا انجام کارهای نمایشی با دوچرخه است که در پیست‌های مخصوص انجام می‌شود.

اگرچه این دو سبک از نظر سبک و از نظر ظاهری مشابه هستند ولی به هیچ وجه با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند و هر دو می‌توانند سرگرم کننده باشند. حالا بیاید باهم ویژگی‌های دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی یا همان BMX را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی‌های دوچرخه‌های BMX را تشخیص دهید

ویژگی‌های دوچرخه‌های BMX چیست؟

این دوچرخه اغلب برای انجام حرکات نمایشی و پرش از موانع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دوچرخه‌های از نظر سایز به دوچرخه‌های بچه‌گانه شباهت دارد و طوق‌های کوچک و پره پره و بسیار مقام دارند. لاستیک یا همان تایر این دوچرخه‌ها با عاج بوده و مقاومت بسیار بالایی دارند. دوچرخه‌های bmx تک چرخ دنده است یا به عبارتی بدون دنده و تک سرعته می‌باشد. همچنین زین این دوچرخه‌ها بسیار پایین بوده در در هنگام انجام حرکات نمایشی و اکروباتیک بهتر کنترل شوند.

دوچرخه‌های BMX دارای محلی برای قرار دادن پا در دو طرف توپی‌های چرخ جلو و عقب می‌باشند تا به هنگام انجام حرکات نمایشی فرد از آن‌ها بهره ببرد. فریم و بدنه اصلی آن‌ها نیز عموما از آلیاژ کرومولی ساخته شده است. قامه‌های بلند نسبت به تنه، پدال‌های پهن و فرمان بلند و خاص از دیگر ویژگی‌های این دوچرخه می‌باشند. همچنین این دوچرخه‌های دارای سیستم فنر بندی نیستند.

انواع دوچرخه‌های BMX را بشناسید

پیشنهاد خرید

ست دنده ١٢ سرعته SRAM مدل NX

۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومان۲۱.۹۹۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع دوچرخه‌های BMX با چه نامهایی تولید میشوند؟

با توچه به اصل تغییرپذیری این دوچرخه‌های در سبک‌ها و انواع مختلفی موجود هستند. تعدادی از انواع دوچرخه های مناسب برای حرکات نمایشی با گذشت زمان ایجاد شده و تغییر یافته‌اند تا ویژگی‌های لازم مورد نیاز برای سبک‌های خاص و شرایط ویژه فراهم شود. در ادامه به انواع مختلف دوچرخه‌های BMX و کارهای نمایشی با دوچرخه می‌پردازیم. مشاهده انواع دوچرخه بچگانه

دوچرخه بی ام ایکس در سبک رقابتی (Racing)

 

دوچرخه بی ام ایکس در سبک رقابتی (Racing)

این نوع از دوچرخه‌های BMX همان دوچرخه‌های اورجینال و اصلی بودند که برای کودکان طراحی شده بودند و دچار تغییر نشدند. این سبک از دورچرخه‌سواری BMX یک مسابقه شامل اسپرینت ‌های کوتاه و سریع در مسیرهای خاکی است. در این سبک از انواع مختلف جهش‌ها و چرخش‌ها استفاده می‌شود و یک مسابقه بسیار پر تحرک است.

این دوچرخه‌ها دارای وزن بسیار سبک هستند که قابلیت مانور و پایدار بسیار بالا دارند. این ویژگی‌ها در کنار هم قابلیت دوچرخه‌سواری با تسلط و سرعت بالا را می‌دهد تا به اندازه‌ی قابل قبول رقابتی سریع داشته باشند. این دوچرخه‌ها که از موتور کراس الگوبرداری شده اند بسیاری از ویژگی‌ها و مشخصات مشابه به جزء قسمت موتور را دارند.

این بدان معنا است که فریم دوچرخه به نوعی است که فرد سوارکار در حالت ایستاده بلندتر از حالت نشسته روی زین است که همین ویژگی به کنترل بهتر دوچرخه و دید بهتر کمک می‌کند. لاستیک‌های این نوع دوچرخه نازک‌تر از موتور کراس است و به گونه‌ای است که برای حرکت در مسیر خاکی بدون کاهش سرعت و از دست رفتن تعادل کافی باشد. اندازه‌ی چرخ‌های دوچرخه ریسینگ اغلب ۲۰ اینچ است. ترمز عقب آن بسیار قوی است و کنترل بسیار خوبی نسبت به ترمز وجود دارد که در شرایط مسابقه نیاز است.

 

دوچرخه بی ام ایکس 20 اینچ در سبک آزاد (Freestyle)

دوچرخه بی ام ایکس ۲۰ اینچ در سبک آزاد (Freestyle)

دوچرخه‌های فری استایل همان دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی هستند و برای آن دسته از سوارکاران طراحی شده اند که دوست دارند کارهایی از قبیل بدلکاری یا حرکت بر روی یک چرخ و سایر کارهای نمایشی را انجام دهند. حقیقتا با تفاوت کارایی آن با دوچرخه‌ی رقابتی تفاوت‌هایی باید از نظر ساختار داشته باشند. رشته‌های فلتلند، خیابانی، ورت، پارک و تریل رشته‌های معروفی هستند که در آن از دوچرخه‌های فری استایل استفاده می‌شود. این نوع دوچرخه‌ها در درجه اول در خیابان‌ها و سطوح صاف مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این دچرخه‌ها در مقایسه با دوچرخه‌ی جامپر سنگین‌تر است تا سوارکاران بتوانند در هنگام انجام حرکات نمایشی کنترل بهتری داشته باشند. این مدل از دورچه‌های BMX تنها دوچرخه‌هایی هستند که دارای ترمز جلو نیز می‌باشند. سطح آزادی فرمان در این نوع نسبت به دوچرخه رقابتی بیشتر است. حتی در برخی مدل‌ها نیز آزادی فرمان ۳۶۰ درجه است تا سوارکار بتواند حرکات نمایشی بهتری با آن انجام دهد.

دوچرخه حرکات نمایشی در سبک پرشی (Jumping)

دوچرخه حرکات نمایشی در سبک پرشی (Jumping)

پرشی‌ها سبک تر از دو مدل دیگر هستند تا به سوارکاران خود اجازه دهند به راحتی به هوا بپرند. به دلیل فرودهای خطرناک آن‌ها دارای استندهای محکم تر و آج‌های سنگین تر هستند. مانند دوچرخه‌های رقابتی، آن‌ها دارای ترمزهای عقب هستند. این نوع دوچرخه‌ها نیز که از دسته‌ی دوچرخه های مناسب حرکات نمایشی هستند دارای فرمان با قابلیت چرخ ۳۶۰ درجه می‌باشند. ممنون که با این مقاله همراه دوچرخستان بودید، پیشنهاد میکنیم برای آشنایی با فروشگاه و مشاهده انواع محصولات اورجینال سری به قسمت محصولات سایت نیز بزنید. برای مشاهده مقالات مشابه این مقاله به مطلب نگاهی به قدیمی ترین برندهای دوچرخه سازی دنیا مراجعه فرمایید.

 

قیمت انواع دوچرخه جاینت حرفه ای

 

دوچرخه جاینت کوهستانی

دوچرخه لیو تمپت ۲، دارای بدنه: ALUXX – Grade Aluminum و دوشاخ SR میباشد که به دوچرخه سوار کمک میکند در حین رکابزنی کنترل بهتری روی دوچرخه داشته باشد.

مشاهده قیمت دوچرخه لیو تمپت ۲

دوچرخه حرفه ای تالون 3

تالون ۲ ساخت ۲۰۲۱، از سبک ترین آلیاژ دنیا استفاده میکند که باعث شده تا این مدل را تبدیل به یکی از دوچرخه های چابک و سریع تبدیل کند. کمپانی giant برای تولید دوچرخه talon 2 مدل ۲۰۲۱ از آلومینیوم خاص و سبک ALUXX استفاده کرده است تا مقاومت و سبکی را در این دوچرخه تضمین کند.

مشاهده قیمت دوچرخه تالون ۲ ساخت ۲۰۲۱

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *