عادات غذایی ناسالم و خطر اختلال خوردن

عادات غذایی ناسالم و خطر اختلال خوردن

حدود ۳۰ میلیون نفر در آمریکا (۲۰ میلیون زن و ۱۰ میلیون مرد) با اختلال خوردن دست و پنجه نرم خواهند کرد. با این آمار بالا، این احتمال وجود دارد که شما یا کسی که می‌شناسید، با این مشکل سلامت روانی برخورد کرده باشید. اعضای خانواده، دوستان و همکاران می توانند در خفا با بی اشتهایی، پرخوری عصبی و اختلال پرخوری دست و پنجه نرم کنند. مهم نیست که فرد با کدام اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کند، می تواند کشنده باشد.

اختلال خوردن

این اختلال یک نوع بیماری روانی محسوب میشود که باعث بروز تغییرات جدی در برنامه غذایی افراد میشود. فردی که از این نوع اختلال رنج میبرد امکان دارد مقدار بسیار کمی غذا مصرف کند با اینکه پرخوری کند. گاهی مواقع اختلالات خوردن با رژیم های غذایی آغاز شود ولی باید گفت که به مرور زمان از کنترل خارج می شود. برای حل مشکل اختلال خوردن به بهترین تراپیست در تهران مراجعه کنید.

اختلال خوردن همچنین با وسواس در مورد وزن و شکل بدن مشخص میگردد.افراد مبتلا به اختلالات خوردن اغلب از بدن یا از وزن خود خجالت می کشند. حل این مشکل را به بهترین تراپیست در تهران بسپارید.

 

عادات غذایی ناسالم و خطر اختلال خوردن

 

شایع ترین اختلالات خوردن

بی اشتهایی عصبی – مشخصه آن این است که شخصی خود را اضافه وزن می بیند، حتی زمانی که به طور خطرناکی کم وزن است. افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی معمولاً خود را وزن می کنند، مقدار غذایی که می خورند را به شدت محدود می کنند و مقدار بسیار کمی از غذاهای خاص را می خورند. بی اشتهایی بالاترین میزان مرگ و میر را در بین هر بیماری روانی دارد.

بولیمیا نرووسا – مشخص شده توسط کسی که، در حالی که اغلب وزن نسبتا طبیعی خود را حفظ می کند، در جایی که آن ها به طور غیرمعمول مقادیر زیادی غذا می خورند و به دنبال آن استفراغ اجباری، استفاده بیش از حد از داروهای مسکن یا دیورتیک، ناشتا بودن، ورزش بیش از حد، یا ترکیبی از این رفتارها را انجام می دهد.

اختلال پرخوری – مشخص شده توسط کسی که دوره های پرخوری را می گذراند اما بعد از آن پاک نمی شود.

بر اساس مجله آمریکایی روانپزشکی، اختلالات خوردن بالاترین میزان مرگ و میر را در بین هر بیماری روانی دارد. با این حال، اختلالات خوردن قابل درمان هستند. مانند بسیاری از بیماری ها، هر چه زودتر اختلال خوردن شناسایی و درمان شود، شانس بهتری برای بهبودی موفقیت آمیز وجود دارد. بهترین روانپزشک ایران را پیدا کنید و برای حل این اختلال به او مراجعه کنید. در موارد حاد نیاز به دارو درمانی می باشد که این دارو درمانی باید زیر نظر بهترین روانپزشک ایران انجام شود.

اختلالات خوردن اغلب در سال های نوجوانی شروع می شوند. در واقع، سومین بیماری مزمن شایع (پس از آسم و چاقی)در دختران نوجوان هستند. اگرچه اختلالات خوردن در میان بزرگسالان کم تر شایع است، اما به راحتی می توانند در سال های نوجوانی باقی بمانند. به همین دلیل، مداخله زودهنگام مهم است. والدین، همکلاسی ها و معلمان در موقعیت مهمی برای توجه به اولین علائم هستند.

تغییراتی که ممکن است نشان دهنده شروع یک اختلال خوردن باشد همیشه واضح نیست. کسانی که برای مثال با پرخوری عصبی یا اختلال پرخوری دست و پنجه نرم می کنند، لزوماً دچار کمبود وزن نخواهند شد. در حالی که افراد مبتلا به بی اشتهایی ممکن است بیشتر و بیشتر لاغر شوند، افراد مبتلا به اختلال پرخوری ممکن است وزن اضافه کنند.

نشانه های کسانی که از اختلال خوردن رنج می برند

چسبیدن به یک غذا یا مجموعه محدودی از غذاها

بهانه های مکرر برای اینکه چرا نمی توانند با خانواده و دوستان به رستوران بروند

همیشه ادعا می کند که گرسنه نیست

عادات ورزشی وسواسی

سفرهای مکرر به حمام بعد از غذا

پوشیدن لباس های گشاد برای مبدل کردن ظاهرشان

مشکلات دندانی

بی نظمی قاعدگی

استفاده بیش از حد از ملین ها برای «پاکسازی» کالری بدن پس از پرخوری

یبوست

سرگیجه

سردرد

 

عادات غذایی ناسالم و خطر اختلال خوردن

 

همچنین در نظر گرفتن اینکه افراد چگونه در مورد بدن خود صحبت می کنند، می تواند مفید باشد. آیا آن ها به طور مداوم آن را تحقیر می کنند، یا اعضای خاصی از بدن؟ آیا درک آن ها از بدنشان به شدت متفاوت از یک دیدگاه خارجی عینی است؟

علائم اختلالات خوردن

  1. پرخوری و بالا آوردن
  2. داشتن وسواس بیش از حد روی وزن
  3. افسردگی
  4. تورم غدد بزاقی گردن
  5. اختلال در دستگاه گوارش

مراحل بعدی

آیا شما و یا افراد نزدیکتان درگیر غذا و وزن خود هستید؟ اگر که نگران این موضوع هستید و یا اینکه کاملا مطمئن نیستید که چگونه میتوانید به این موضوع کمک کنید، کمک گرفتن از غربالگری آنلاین راهی عالی برای شروع خواهد بود. آنها شامل یک سری سؤالات هستند که برای نشان دادن وجود علائم اختلال خوردن طراحی شده اند. پس از تکمیل غربالگری، شرکت کنندگان بازخورد فوری، محرمانه و اطلاعات ارجاع به منابع محلی برای اطلاعات بیشتر یا درمان دریافت می کنند. در اینجا خودارزیابی رایگان و ناشناس را انتخاب کنید.

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *