علت درد کمر در دوچرخه سواری چیست؟

مقدمه علت درد کمر در دوچرخه سواری

علت درد کمر در دوچرخه سواری چیست؟ باتوجه به تمام مزایا و فواید ورزش ‌دوچرخه‌سواری، این ورزش ممکن است آسیب‌های خاص خود را به‌دنبال داشته‌باشد. برای یافتن علل کمر‌درد دوچرخه‌سواری و همچنین پیشگیری از آن‌ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

علت درد کمر در دوچرخه ‌سواری کوهستان چیست؟

پیشنهاد خرید

لاستیک دوچرخه کندا ۲۹- ۲.۲۰ مدل K1127A

۱.۳۹۹.۹۰۰ تومان۱.۱۵۹.۰۰۰ تومانخرید کنید

استفاده از کوله‌پشتی نامناسب:

بسیاری از افراد برای گردش‌های یک روزه به کوهستان و مناطق محلی سفر می‌کنند و به‌همین منظور مجبور به حمل وسایل و مواد‌غذایی مورد نیازخود هستند که گاهی اوقات وزن این وسایل زیاد بوده و باعث افزایش فشار روی عضلات کمر و ستون فقرات می‌شود. در این موارد طبیعی است که بعد از دوچرخه‌سواری مقداری درد داشته باشید اما اگر کمردرد بعد از دوچرخه سواری تا چند روز ادامه داشته باشد یا همیشه هنگام دوچرخه‌سواری درد داشته باشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از درمان‌های مناسب استفاده کنید.

ضعف عضلات میانی

یکی دیگر از شایع‌ترین علل کمردرد، ضعیف‌بودن عضلات مرکزی بدن است. برای پیشگیری از این مشکل می‌توانید از تمرین‌های ورزشی تقویت کننده عضلات مرکزی بدن استفاده کنید.

پیشنهاد خرید

کوله پشتی دوچرخه سوارى تسکرت مارک hwjianfeng

۰ تومان۱.۱۹۴.۰۰۰ تومانخرید کنید

کاهش دامنه حرکتی لگن

در بعضی افراد، عضلات ران کوتاه هستند. در نتیجه هنگام استفاده از دوچرخه قسمت تحتانی کمر مجبور است برای جبران بیشتر کار کند که این کار ممکن است باعث درد در ناحیه تحتانی کمر شود.

حالت نامناسب روی دوچرخه

استفاده از دوچرخه با سایز مناسب بسیار حائز اهمیت است. زین بلند می‌تواند باعث آسیب کمر و درد مفصل ران شود. نامناسب بودن سایز فرمان و سایر اجزای دوچرخه نیز می‌تواند منجر به افزایش درد کمر شود.

 

پیشگیری از درد کمر در دوچرخه سواری

 

علت درد کمر در دوچرخه سواری: پیشگیری از درد کمر در دوچرخه سواری

مدیریت وزن کوله‌پشتی

لوازم غیرضروری سفر خود را حذف کنید. اگر می‌توانید بعضی وسایل را به بدنه دوچرخه وصل کنید. از کوله‌پشتی‌های استاندارد و مناسب استفاده کنید. می‌توانید از جلیقه‌های مخصوص نیز برای حمل وسایل استفاده کنید.

عضلات مرکزی بدن خود را تقویت کنید

برای تقویت این عضلات می‌توانید از تمرین پلانک، حرکت پل پهلو و حرکت پل باسن استفاده کنید. برای این کار بهتر است با یک مربی ورزشی یا یک فرد متخصص در این حیطه مشورت کنید. گفتنی است که برای مطالعه تمرینات بدنسازی برای دوچرخه سواری میتوانید وارد سایت دوچرخستان شوید و بدن خود را تقویت کنید.

انجام تمرین برای دامنه حرکات مفصل ران

انجام این تمرینات باعث عملکرد بهتر و کاهش ریسک آسیب می‌شود. از تمرینات تقویت‌کننده دامنه حرکات مفصل ران می‌توان به تمرین لانچ، اسکات عمیق حمایت شده، تقویت عضلات گلوتئال، حرکات کششی عضله‌ی گلابی شکل و حرکات کششی عضلات خم‌کننده ران اشاره کرد.

انتخاب دوچرخه مناسب

برای خرید دوچرخه سعی کنید سایز متناسب با بدن خود را انتخاب کنید تا دچار بدن درد بعد از دوچرخه سواری نشوید. هم‌چنین با انجام تنظیمات دوچرخه می‌توانید عملکرد خود را بهبود بخشیده و از آسیب های دوچرخه سواری پیشگیری کنید.

اگر دسته‌های دوچرخه خیلی پایین باشند، باعث افزایش فشار بر عضلات کمر و گردن می‌شوند. استفاده از دنده‌های سنگین به خصوص در هنگام سر بالایی، می‌تواند منجر به درد کمر شود.

پیش‌روی تدریجی در مسافت طی شده

سعی کنید مسافت طی شده را بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ درصد در هفته افزایش ندهید در غیر این صورت این امر ممکن است باعث وارد آمدن فشار زیادی بر عضلات بدن و به­خصوص کمر شود.

دوچرخه سواری برای دیسک کمر

بسیاری از افراد مشکل دیسک کمر دارند. ممکن است فکر کنید که ورزش دوچرخه سواری برای این افراد مناسب نیست، اما این ورزش تاثیر مطلوبی برکاهش درد افراد مبتلا به دیسک کمر دارد. دوچرخه‌سواری از منقبض شدن عضلات و ورم مفاصل جلوگیری می‌کند؛ به‌همین دلیل می‌تواند تاثیر خوبی بر کاهش درد این بیماران داشته باشد. البته دقت داشته باشید که دوچرخه سواری برای این افراد باید اصولی وبا مشورت پزشک انجام گیرد.

برای مشاهده انواع دوچرخه جاینت روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر دوچرخه جاینت

 

سخن آخر علت درد کمر در دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد به شرط آن‌که به شیوه درست و اصولی خود انجام شود. بی توجهی به موارد گفته شده در این مقاله می‌تواند علت  دردکمر در دوچرخه سواری باشد. در صورت ادامه دار بودن درد کمر خود می‌توانید از درمان‌های خوراکی، فیزیوتراپی یا دیگر روش‌های درمان استفاده کنید. استفاده از درمان‌های مناسب، معمولا طی چند روز تا چند هفته باعث بهبود کامل درد کمر می‌شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *