آشنایی با لوازم دوچرخه کوهستان [ لیست کامل ]

لوازم دوچرخه کوهستان

مقدمه

اگر علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری هستید و می‌خواهید با دوچرخه مسیرهای خاکی را با خیال راحت بروید، باید یکی از مدل‌های دوچرخه کوهستان را تهیه کنید. در سیستم دوچرخه‌های کوهستان از لوازمی مانند ضربه‌گیر و کمک فنر استفاده شده است تا در مسیرهای ناهموار بتوانید تعادل خود را حفظ کرده و همچنین صاف نبودن زمین باعث کند شدن سرعت حرکت دوچرخه نشود و یا در برخی از دوچرخه از دو شاخ استفاده می‌شود تا فشارها و ضربات وارد شده به دوچرخه را به خوبی کنترل کند. اما غیر از انتخاب یک دوچرخه استاندارد، شما باید لوازم جانبی آن را نیز تهیه کنید، زیرا لوازم جانبی باعث می‌شود که شما یک دوچرخه‌سواری ایمن داشته باشید. همراه ما باشید تا با لوازم دوچرخه کوهستان آشنا شوید.

خرید کلاه دوچرخه سوارى برند ‏vibe Sonic

چرا باید لوازم جانبی دوچرخه را خریداری کنید؟

همانطور که می‌دانید لوازم جانبی در هنگام خرید بر روی دوچرخه وجود ندارد و شما باید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. اما چرا باید آن‌ها را خریداری کرد؟ تفاوتی ندارد شما کدام برند دوچرخه کوهستان را داشته باشید، زیرا برای عبور ایمن از مسیر ناهموار و خاکی، برای پیدا کردن مسیر، حفاظت از خود در برابر ایجاد ضربه به دوچرخه و… به این لوازم احتیاج دارید. بنابراین فراموش نکنید که از همان ابتدا لوازم دوچرخه اسکات، جاینت، مریدا و سایر برندهای کوهستانی را در هنگام دوچرخه‌سواری به همراه داشته باشید.

برای مشاهده و خرید عینک دوچرخه سواری وارد سایت شوید.

 

انواع لوازم دوچرخه کوهستان

 

معرفی لوازم دوچرخه کوهستان

در این بخش با لوازم دوچرخه جاینت و سایر برندهای دوچرخه کوهستان و وظایف هر یک آشنا خواهید شد:

  • چراغ دوچرخه: می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه، چراغ است. مدل‌های مختلفی از چراغ مانند چشمک‌زن، ثابت، رقص نور و… طراحی شده است تا دوچرخه‌سوار در هنگام شب بتواند مسیر خود را تشخیص داده و همچنین حریم امنی نیز برای خود ایجاد کند. مدل‌های شارژی چراغ دوچرخه نیز به باتری احتیاج نداشته و درنتیجه کاربردی‌تر هستند.
  • قفل دوچرخه: از دیگر لوازم دوچرخه کوهستان می‌توان به قفل‌های فلزی اشاره کرد که مقاومت خوبی داشته و باعث افزایش امنیت دوچرخه شما خواهند شد.
  • کاور دوچرخه: کاور دوچرخه بخشی از تنه و فرمان را پوشانده و البته غیر از محافظت در برابر ضربه می‌تواند جنبه تزئینی نیز داشته باشد.
  • روکش زین: اگر می‌خواهید برای ساعات زیادی دوچرخه‌سواری کنید، می‌توانید یک روکش زین برای خود تهیه کنید تا خستگی شما را از نشستن طولانی مدت کمتر کند.
  • تلمبه: تلمبه را می‌توان یکی از مهم‌ترین و بهترین لوازم دوچرخه کوهستان و دوچرخه‌های معمولی دانست. زمانی که چرخ‌های دوچرخه پنجر یا کم باد شود، شما می‌توانید با استفاده از تلمبه مشکل را حل کنید. همچنین در هنگام خرید تلمبه به وزن آن دقت کنید؛ زیرا هرچه تلمبه شما سبک‌تر باشد، جابجایی و حمل و نقل آن نیز راحت‌تر است.
  • کیلومتر شمار: استفاده از کیلومتر شمار باعث می‌شود که مسافت طی شده را متوجه شوید. بنابراین اگر می‌خواهید کالری مصرفی در هنگام دوچرخه‌سواری را محاسبه کنید نیز به کیلومترشما نیاز دارید.
  • کیف: کیف بر روی بدنه دوچرخه نصب شده و می‌توانید لوازم موردنیاز مانند تلمبه، آچار و وسایل ضروری دیگر را در داخل آن بگذارید.

 

برای مشاهده انواع تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

  • کلاه دوچرخه‌سواری: از جمله ضروری‌ترین لوازم دوچرخه مریدا، جاینت، اسکات و سایر دوچرخه‌های معمولی و کوهستانی، کلاه ایمنی است. همچنین تفاوتی ندارد که شما یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید و یا مبتدی، زیرا حتما باید کلاه داشته باشید. پیش از خرید کلاه دوچرخه‌سواری مطمئن شوید که آن وزن سبکی داشته باشد و بر روی سر تکان نخورد.
  • بطری آب: نوشیدن آب در هنگام دوچرخه‌سواری اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل حتما یک بطری آب برای خود تهیه کنید.
  • آینه: یکی از بهترین لوازم دوچرخه کوهستان و سایر دوچرخه‌ها که می‌توانید برای افزایش ایمنی خریداری کنید، آینه است. آینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در هنگام دوچرخه‌سواری متوجه شوید که کدام وسیله نقلیه به شما نزدیک شده است و یا می‌خواهد از شما سبقت بگیرد. اگر بخواهید هر بار سرتان را به عقب برگردانید، به احتمال زیاد خطر تصادف بیشتر خواهد شد.
  • زنگ یا بوق دوچرخه: از دیگر وسایل تزئینی که می‌توانید برای دوچرخه‌های کوهستان تهیه کنید، زنگ یا بوق است. داشتن زنگ به شما کمک می‌کند تا در مواقع حساس بتوانید به عابرهای پیاده یا وسیله‌های نقلیه دیگر هشدار دهید.
  • ابزار پنچرگیری: داشتن این کیت برای مواقعی ضروری است که دوچرخه شما دچار مشکل شده است و نیاز به پنچرگیری دارد و اگر این وسایل را داشته باشید، مجبور نیستید در وسط راه برای رسیدن یک نیرو کمکی منتظر بمانید.
  • دستکش دوچرخه: از جمله وسایل دیگری که می‌توانید به عنوان لوازم دوچرخه کوهستان تهیه کنید، دستکش است. اگر در هنگام دوچرخه‌سواری طولانی می‌خواهید دست‌هایتان خسته نشود و یا به آن‌ها فشار وارد نشود، می‌توانید از دستکش استفاده کنید.

سخن پایانی

در این متن با انواع مختلف لوازم دوچرخه کوهستان و کاربرد هر یک آشنا شدید تا بتوانید شرایطی ایمن را برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای مختلف ایجاد کنید. همچنین فراموش نکنید که میزان تسلط شما به دوچرخه‌سواری و برند دوچرخه ارتباطی به استفاده یا عدم استفاده از لوازم جانبی و ضروری ندارد و باید لوازم باکیفیت و اصلی را از همان ابتدا به همراه داشته باشید.

 

برای مشاهده انواع تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *