نحوه محاسبه مسیر دوچرخه سواری [ کاملاً دیجیتال ]

مقدمه در رابطه با محاسبه مسیر دوچرخه سواری

دوچرخه سواری به‌ عنوان ورزشی مفرح و برای تناسب اندام به شمار می‌رود. با افزایش روز افزون حجم ماشین‌ها و آلودگی هوا، استفاده از دوچرخه، از هر زمان دیگری از اهمیت بیشتری برخوردار است. دوچرخه ‌سواری کمک می‌کند تا هوای پاکیزه‌تری داشته ‌باشیم. اگر به‌دنبال دوچرخه ‌سواری هستید و به این ورزش علاقه دارید، برای انتخاب مسیر دوچرخه ‌سواری، می‌توانید از برنامه‌های مدیریت تمرین استفاده کنید و در کنار ان کاهش وزن با دوچرخه سواری را هم انجام دهید. در این مقاله بهترین روش‌هایی را که به شما در محاسبه مسیر دوچرخه‌ سواری کمک می‌کنند، بررسی شده‌اند.

خرید کیلومتر شمار دیجیتالی دوچرخه CATEYE VELO 7

 

نحوه محاسبه مسیر دوچرخه سواری

 

نحوه محاسبه مسیر دوچرخه سواری

·         استفاده از برنامه مسافت ‌سنج دوچرخه

برنامه‌های متعددی برای دوچرخه ‌سواری و محاسبه مسیر‌های دوچرخه‌ سواری وجود دارند که در این قسمت بهترین برنامه‌های دوچرخه ‌سواری اندروید بررسی شده ‌است. این برنامه‌ها گوشی موبایل شما را به کامپیوتری برای دوچرخه، تبدیل می‌کند. این برنامه‌ها بسیار دقیق و حرفه‌ای هستند و همچون کامپیوتر دوچرخه، عمل می‌کنند. این برنامه‌ها علاوه‌براینکه برای ورزشکاران تفریحی مناسب است، برای ورزشکاران حرفه‌ای که به‌دنبال شرکت در مسابقات هستند و یا در کوهستان‌ها و جنگل‌ها به دوچرخه ‌سواری می‌پردازند، بسیار واجب و مهم است. انواع این نرم ‌افزارها شامل:

  • نرم ‌افزار کامپیوتر دوچرخه jepster

این برنامه مخصوص دوچرخه‌سواری بوده و به شما داده‌هایی همچون ضربان قلب میزان کالری مصرفی رطوبت هوا و غیره را به نمایش می‌گذارد هر زمان که از پدال زدند دست کشیده و متوقف شوید این برنامه نیز با شما توقف خواهد کرد و در زمان شروع به حرکت دوباره برنامه شروع به محاسبه خواهد کرد.

  • نرم‌ افزار دوچرخه سواری bike computer

این نرم‌افزار دوچرخه ‌سواری این امکان را به شما می‌دهد تا به ‌صورت دیجیتالی عمل کرده و میانگین سرعت و میانگین ضربان قلب خود را محاسبه نمایید. همچنین دارای قابلیت ذخیره‌سازی باتری است تا گوشی شما به زودی خاموش نشود.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

  • نرم‌ افزار CycleDroid

برنامه‌ای برای پیمایش دوچرخه ‌سواری است، و به شما در جهت یافتن مسیرهای جدید دوچرخه ‌سواری کمک می‌کند. همچنین میزان کالری مصرفی شما را در طی مسیر محاسبه خواهد کرد.

  • نرم‌ افزار برنامه گوگل مپ برای دوچرخه ‌سواری Strava

این نرم‌افزار ردیابی جهت تناسب اندام است که فعالیت‌هایی همچون شنا ،دویدن و دوچرخه ‌سواری را می‌تواند برای شما کنترل کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید پیشرفت دوچرخه ‌سواری خود را در دوره زمانی مشخص مقایسه نمایید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

  • استفاده از کیلومتر شمار دوچرخه دیجی کالا

این وسیله به ‌عنوان یک وسیله جانبی برای دوچرخه شما به شمار می‌رود، و به ‌صورت بی‌سیم است. وزن کیلومتر شمار دوچرخه بسیار سبک بوده و دارای پوششی ضدآب و ضد آلودگی و غبار است. این وسیله باتری خور بوده و برای انواع دوچرخه‌های شهری، کوهستانی، جاده‌ای، کورسی و هیبریدی مناسب است. این وسیله کوچک و بسیار کارآمد بوده و سبب می‌شود ورزش دوچرخه ‌سواری لذت‌بخش‌تر شود.

با استفاده از این وسیله می‌توان اطلاعات کاربردی همچون مسافت طی‌شده، سرعت حرکت دوچرخه، میزان کالری مصرف‌شده توسط دوچرخه سوار و همچنین ساعت را مشاهده کرد. با استفاده از این وسیله می‌توانید بالاترین سرعت خود را ثبت کنید. کیلومتر شمار دوچرخه، برای دوچرخه‌سوارانی که قصد شرکت در مسابقات را دارند بسیار کارآمد است؛ زیرا می‌توانند با استفاده از این وسیله رکورد سرعت خود را ثبت نمایند.

 

برای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

 

نرم افزار دوچرخه سواری فارسی

نرم‌ افزارهای دوچرخه سواری فارسی نیز در کنار نرم افزارهای خارجی وجود دارند. در این قسمت به بررسی

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب دوچرخه تهران پرداخته شده است. نام این نرم‌ افزار، “دوچرخه” است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که مسیر پیموده شده را بررسی نمایید و در کمپین‌های دوچرخه‌ سواری شرکت کنید.

مسیرهای پیمایش اپلیکیشن “دوچرخه” به شما می‌دهند این اطمینان را می‌دهند که بهترین و مطمئن‌ترین مسیر را برای دوچرخه‌سواری و رسیدن به مقصد خود انتخاب نمایید. همچنین کمپین‌های دوچرخه ‌سواری که در این اپلیکیشن وجود دارد، سبب افزایش فرهنگ‌سازی در کشور و در بین هم‌ وطنان عزیزمان می‌شود.

این اپلیکیشن مسیریاب، با توجه به شرایط مختلف، مسیریابی متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و بهترین، کوتاه‌ترین و راحت‌ترین مسیر را به آن‌ها پیشنهاد می‌کند. همچنین با استفاده از این نرم ‌افزار می‌توانید مسیرهای پیموده‌ شده را با دیگر کاربران اپلیکیشن “دوچرخه” به اشتراک بگذارید.

این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که مسیرها و سفرهایی را که پیش‌تر طی کرده‌اید را برای سفرهای آینده ذخیره نمایید و به شما در یافتن مسیر کمک می‌کند. از دیگر امکانات این اپلیکیشن این است که، می‌توانید با دیگر کاربران در تعامل بوده و به آن‌ها مسیرهای دوچرخه‌سواری مناسب‌تر و بهتری را پیشنهاد کنید و یا از مسیرهای ارائه شده توسط آن‌ها استفاده نمایید.

امکانات دیگر این اپلیکیشن معرفی تعمیرگاه‌های دوچرخه، ایستگاه‌های به ‌اشتراک‌ گذاری دوچرخه، پارکینگ‌های دوچرخه، فروشگاه‌های دوچرخه و غیره است. این همچنین می‌توانید مسیرها و سفرهایی که پیش‌تر طی کرده‌اید را در این اپلیکیشن ذخیره نمایید.

 

 مسیر دوچرخه سواری

 

نتیجه‌گیری در رابطه با محاسبه مسیر دوچرخه سواری

محاسبه مسیر دوچرخه‌ سواری به دو صورت امکان‌ پذیر است که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته شده است. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه کیلومتر شمار دوچرخه دیجی کالا است و روش دیگر، استفاده از برنامه مسافت ‌سنج دوچرخه است.

در این مطلب انواع بهترین برنامه دوچرخه ‌سواری اندروید ذکر شد و یکی از بهترین نرم ‌افزار دوچرخه‌ سواری فارسی که به‌ عنوان مسیریاب دوچرخه تهران شناخته می‌شود، بررسی شد. محاسبه مسیر دوچرخه ‌سواری به دوچرخه ‌سوار انگیزه‌ای مضاعف می‌دهد، تا هر روز بتواند خود را به چالش کشیده و رکورد روز قبل خود را بزند. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها هیچگاه مسیر را گم نکرده و همیشه در راستای مسیر، دوچرخه ‌سواری خواهد بود.

همچنین با استفاده از این نرم افزارهای دوچرخه سواری می‌توانید در کمپین‌های مختلف شرکت کرده و دوستان دیگری پیدا کنید که با آن‌ها به صورت گروهی به دوچرخه سواری بپردازید. همچنین می توانید به دیگر دوچرخه سواران در جهت یافتن بهترین مسیر کمک نمایید و یا از تجربیات آن‌ها نیز استفاده کنید.

 

رای مشاهده تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه روی تصویر زیر کلیک کنید

بنر لوازم جانبی دوچرخه

Rate this post

2 دیدگاه برای “نحوه محاسبه مسیر دوچرخه سواری [ کاملاً دیجیتال ]

  1. یوسف برزگر گفته:

    سلام
    با این همه گرانی دوچرخه و وسایلهاش دل و دماغ دوچرخه سواری نمونده جفت لاستیک ش از لاستیک پژو بالا تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *