نمایش دادن همه 16 نتیجه

عینک دوچرخه سواری اصل

راهنمای خرید بهترین عینک دوچرخه سواری با قیمت مناسب

خرید بهترین عینک دوچرخه سواری یکی از مهمترین مسائل برای هر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است. چراکه در کنار همه لوازم مورد نیاز برای یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای،‌ عینک دوچرخه هم نقش بسیار مهمی دارد تا بتواند با استفاده از آن تجربه یک دوچرخه‌سواری کم‌خطر و کم‌ریسک را داشته باشد. بر همین مبنا در ادامه قصد داریم شما را در خرید عینک دوچرخه سواری مناسب راهنمایی کنیم. برای مشاهده قیمت عینک دوچرخه سواری وارد سایت شوید. دوچرخه‌ سواری از تفریحات سالمی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اما برای یک دوچرخه سواری خوب و ایمن لازم است حتماً از تجهیزات ورزشی ایمن استفاده کنید. عینک دوچرخه سواری یکی از این تجهیزات ضروری هنگام دوچرخه سواری است که سبب حفاظت چشم‌های دوچرخه‌سوار در برابر عواملی نظیر گردوخاک و اشعه ماورا بنفش خورشید می‌شود. استفاده از انواع عینک دوچرخه سواری به بالارفتن ایمنی فرد کمک می‌کند. عینک‌های دوچرخه سواری باید در کنار کیفیت مناسب از ظاهری زیبا برخوردار باشند و استفاده از آنها راحت و آسان باشد. در ادامه مقاله به شما نکات مهمی را برای خرید و انتخاب بهترین انواع عینک مخصوص دوچرخه سواری خواهیم گفت. مشخصات یک عینک دوچرخه سواری

مشخصات یک عینک دوچرخه سواری خوب

در عینک مخصوص دوچرخه سواری گیره‌هایی سیلیکونی که بر روی بازو و قطعه بینی عینک قرار دارند، هم راحت‌اند و هم به عینک کمک می‌کنند تا هنگامی که خیس شد کمتر از جای خود تکان بخورد. نوع قاب عینک بسته به قیمت آن تغییر می‌کند، در عینک‌های ارزان، قاب معمولاً از نوع پلاستیکی است. همچنین برخی مدل‌ها دارای محافظ ابرو نیز هستند.

نکات مهم در انتخاب و خرید عینک دوچرخه سواری

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید عینک دوچرخه سواری باید به آن توجه داشته باشید، انواع لنزهای عینک دوچرخه‌سواری است. این انواع عبارتند از:
  • لنزهای فتوکرومیک
  • لنزهای معمولی
بهتر است در خرید عینک دوچرخه سواری انتخاب لنز بنابر نیاز شما باشد. لنزهای فتوکرومیک کمی حرفه‌ای‌تر و مناسب افرادی است که هر روز و در هر شرایط آب و هوایی دوچرخه‌سواری می‌کنند.

مشخصات ظاهری

به هنگام خرید عینک مخصوص دوچرخه سواری، اولین نکته‌ای که سبب جذب خریدار می‌شود، ظاهر عینک است. وزن و اندازه این عینک ورزشی باید متناسب باشد، یعنی عینک باید بسیار سبک باشد تا کمترین فشار را بر بینی دوچرخه‌سوار وارد کند. در مقابل از نظر ابعاد نیز باید کلیه نواحی چشم و اطراف آن را بپوشاند تا بتوان به‌خوبی در برابر نفوذ اشعه خورشیدی و دیگر عوامل از چشمان شما محافظت کند.

لنز عینک

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات هنگام خرید عینک دوچرخه سواری، این است که لنز آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. لنز یک عینک مخصوص دوچرخه سواری می‌تواند از نوع شیشه‌ای یا پلاستیکی طراحی شده باشد. اما به‌طورکلی دوچرخه سواران در طول سال نیازمند یک عینک با سه خصوصیت زیر هستند:
  1. عینک جهت جلوگیری از آسیب و خستگی چشم، مجهز به لایه UV باشد.
  2. عینک پلاریزه و زردرنگ باشد تا جلوی بازتاب خورشید را به چشمان فرد بگیرد.
  3. عینک فتوکرومیک باشد تا اجسام را هنگامی که هوا آفتابی یا ابری است، به‌وضوح و با رنگ طبیعی نشان دهد.

نوع فریم

پس از آنکه لنز و ظاهر عینک بررسی شد، نوبت به بررسی نوع فریم یا قاب دور این عینک ورزشی می‌رسد. در حال حاضر در فروشگاه‌ها و بازار انواع متنوع و فراوانی از فریم عینک وجود دارد که بسیاری از آنها امکان تعویض شیشه هم دارند، این قابلیت سبب راحتی مصرف‌کننده خواهد شد. فریم عینک‌های ورزشی و دوچرخه سواری در سه دسته کامل، نیمه فریم و بدون فریم تقسیم‌بندی می‌شود. انتخاب این مورد کاملاً بستگی به سلیقه و علاقه شخص دوچرخه‌سوار دارد.

پوشش ضد مه و بخار

از دیگر مسائل مهم هنگام خرید عینک دوچرخه سواری، وجود قابلیت پوشش ضد مه و بخار در عدسی آن است. دوچرخه سواران همیشه دستشان به فرمان دوچرخه خود است و دیگر فرصتی برای پاک‌کردن عینک خود از بخار و قطرات باران ندارند؛ بنابراین وجود این مزیت در یک عینک مخصوص دوچرخه بسیار اهمیت دارد. در نتیجه حتماً هنگام خرید این محصول از قابلیت آب‌گریز بودن و ضد مه بودن آن مطلع شوید.

رنگ شیشه

رنگ شیشه عینک مخصوص دوچرخه سواری یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید این محصول ابدی به آن توجه کرد. شیشه‌های عینک امروزه در انواع مختلف طرح و رنگ تولید می‌شوند. اما استفاده از هر رنگ مزیت‌های و معایب خود را دارد؛ بنابراین انتخاب رنگ تنها به سلیقه افراد مربوط نیست و باید باتوجه‌به کاربرد آن تصمیم گرفت.

قیمت عینک دوچرخه سواری

قیمت عینک دوچرخه سواری بر اساس فاکتورهای مختلفی نظیر جنس فریم یا قاب، کیفیت شیشه، رنگ آن، ظاهر، کاربرد، متریال اولیه، کشور تولیدی، نوسان ارز و... تغییر می‌کند. قیمت این محصول از چند ده‌هزار تومان تا چند میلیون متغیر است. اما انتخاب و خرید این عینک ورزشی باید بر اساس بودجه و سطح دوچرخه سواری شما انجام شود. مطمئناً خرید عینک برای یک دوچرخه‌سوار معمولی با خرید عینک برای یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای و کاربلد فرق دارد. راهنمای نگهداری از عینک مخصوص دوچرخه سواری

راهنمای نگهداری از عینک مخصوص دوچرخه سواری

پس از بررسی عینک مخصوص دوچرخه سواری و خرید آن، نوبت به نگهداری و استفاده صحیح از آن می‌رسد. برای آنکه این محصول دوام و ماندگاری بهتری داشته باشد و راحت‌تر بتوان از آن نگهداری کرد لازم است تا نکاتی که در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم را رعایت کنید:
  • به‌منظور تمیزی شیشه عینک خود حتماً از دستمال مخصوص و اسپری مناسب که در داروخانه‌ها و عینک‌فروشی‌ها موجود است، استفاده کنید. این دستمال‌ها باید به طور منظم هرچند وقت یک‌بار تعویض شوند.
  • هرگز برای محکم کردن عینک مخصوص دوچرخه سواری بخش میانی آن را فشار ندهید، زیرا این قسمت مجهز به لاستیک‌هایی جهت راحت قرارگرفتن عینک بر قوز بینی شما است.
  • همیشه پس از آنکه کارتان با عینک تمام شد، آن را رها نکند و حتماً در جعبه یا کیف مخصوص و محافظ خود قرار دهید، با این کار عینک شما هرگز خش نمی‌افتد و عمر طولانی‌تری خواهد داشت.
  • توصیه می‌شود هر شش ماه فریم یا قاب عینک خود را بررسی کرده و اگر در اثر عوامل مختلف کج و آسیب‌دیده بود برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.
  • برای گذاشتن و برداشتن عینک مخصوص دوچرخه سواری از دو دست خود استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا در گذر زمان عینک شما آسیب نبیند و تغییر شکل نیابد و فشار زیادی به آن وارد نشود.
  • داشتن یک کیت تعمیراتی عینک در کنار استفاده از عینک دوچرخه کمک می‌کند تا ایرادات جزئی نظیر شل شدن پیچ فریم را خودتان درست کنید. هرگز از ابزار دیگری نظیر پیچ‌گوشتی معمولی برای تعمیر عینک خود استفاده نکنید.

نکات مهم برای خرید بهترین عینک دوچرخه سواری

  • قیمت: بهتر است بودجه مشخصی برای خرید عینک دوچرخه در نظر بگیرید چراکه این عینک‌ها معمولا با نرخ دلار محاسبه می‌شوند.
  • ضدآب بودن: بهتر است شیشه‌های عینک ضدآب باشند تا در روزهای بارانی و در مجاورات قطرات باران،‌ شیشه‌های خیس مانع اختلال در دید دوچرخه سوار نشوند.
  • استانداردها: بهترین عینک‌های دوچرخه‌سواری باید مناسب با هر شرایطی باشند. از مهمترین مزایای یک عینک دوچرخه سواری مناسب مقاومت در برابر اشعه‌های مضر مانند UV، ضدبخار و ضدآب بودن است.

جمع‌بندی

همانطور که در طول این نوشتار گفتیم، برای خرید بهترین عینک دوچرخه سواری همواره باید موارد مختلفی مانند نوع لنز، قیمت و امکانات را مدنظر داشته باشید. یکی از بهترین برندها در این زمینه، عینک دوچرخه سواری جاینت است که همه موارد فوق‌الذکر و استانداردهای بین‌المللی را دارا است. 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا کلیه نکات مهم هنگام خرید انواع عینک دوچرخه سواری و شیوه نگهداری آن را برای شما بازگو کنیم. خرید عینک مخصوص دوچرخه امروزه هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری امکان‌پذیر است، اما اگر قصد خرید آنلاین این محصول را دارید، دقت داشته باشید که خریدهای خود را حتماً از سایت‌های معتبر و معروفی نظیر سایت دوچرخستان انجام دهید تا در کنار خرید این عینک با قیمت مناسب، با خیالی آسوده منتظر سفارش خود باشید.

سوالات متداول

خرید بهترین عینک دوچرخه سواری چه ضروری دارد؟ استفاده از عینک دوچرخه‌سواری منجر به دید بهتر و حفاظت از چشم شما در شرایط نامناسب آب‌وهوایی می‌شود. چرا دوچرخه‌سواران عینک زرد می‌زنند؟ لنز زرد با فیلتر‌کردن طول موج‌های آبی نور، کنتراست بیشتر و نهایتا دید بهتر را تضمین می‌کند. انواع لنز عینک دوچرخه‌سواری کدام است؟ لنزهای فتوکرومیک و عادی که تفاوت آن را در طول نوشتار توضیح دادیم.

عینک دوچرخه سواری

عینک دوچرخه سواری Rudy-Project

تومان