نمایش دادن همه 7 نتیجه

ابزار سفری و پیک نیک

مقدمه ابزار ضروری سفر و پیک نیک

ابزار ضروری سفر و پیکنیک از مواردی است که در هنگام سفر باید آن را تهیه کنید. همان‌طور که می‌دانیم تهیه ابزار پیک‌نیک در کیفیت سفر یا پیک‌نیک نقش زیادی دارد. بنابراین لازم است قبل از سفر لیستی از لوازم ضروری موردنیازتان را تهیه کنید و قبل از سفر آن‌ها را تهیه و خریداری کنید تا سفری رضایت‌بخش و باکیفیتی داشته باشید. در ادامه این متن با مهم‌ترین ابزار ضروری سفر و پیکنیک آشنا می‌شوید. ابزار ضروری سفر و پیک نیک نقش به‌سزایی در طول سفر شما خواهند داشت؛ به همراه داشتن این وسایل می‌تواند سفر شما را به یک سفر به یادماندنی تبدیل کند. ما در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین ابزار ضروری سفر و پیک نیک را به شما یادآوری کنیم تا در صورت لزوم موارد مورد نیاز را چک کنید و بی دغدغه سفر کنید. پس اگر قصد سفر یک روزه یا طولانی‌تر را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.  

آشنایی با لوازم ضروری سفر و پیکنیک

  • زیرانداز: داشتن یک زیرانداز در اندازه مناسب اصلی‌ترین ابزار ضروری سفر و پیکنیک است. هنگامی که به محل یا مقصد موردنظرتان رسیدید به یک زیرانداز جهت نشستن و لذت بردن از طبیعت نیاز دارید؛ بنابراین این مورد را هرگز از یاد نبرید.
  • میز و صندلی مخصوص سفر و پیک‌نیک: تهیه این مورد نیز می‌تواند در کنار زیرانداز برایتان مفید باشد. زیرا در برخی از موارد امکان نشستن بر روی زمین موجود نیست و با کمک میز و صندلی‌هایی که مخصوص سفر طراحی شده‌اند می‌توانید این مشکل را حل کنید.
  • سبد پیک‌نیک: جهت حمل خوراکی و وسایل موردنیازتان تا مقصد به یک سبد پیک‌نیک جادار نیاز دارید. یک سبد باکیفیت و مرغوب خریداری کنید تا دوام و ماندگاری بالاتری داشته باشد.
  • پتو یا بالشت مسافرتی: در پیک‌نیک و مسافرت گاهی نیاز به استراحت دارید؛ بنابراین با تهیه یک بالش و پتوی مسافرتی سبک گزینه مناسبی برای استراحت کردن در طبیعت است‌.
  • منقل یا اجاق پیک‌نیکی: برای درست‌کردن یک غذای گرم و تازه در طبیعت نیاز به یک منقل یا اجاق دارید. با مراجعه به ابزار فروشی پیک نیک می‌توانید این محصول را تهیه کنید.
  • سرویس ظروف مسافرتی: داشتن یک سرویس ظرف مسافرتی از جنس پلاستیک و با وزنی سبک بسیار کاربردی است. با داشتن این محصول دیگر نیازی نیست از منزل ظروف چینی شکستنی و سنگین با خود تا مقصد پیکنیک حمل کنید. 
  • کتری و فلاسک: خرید یک کتری مرغوب با جنس آلومینیومی می‌تواند بسیار کاربردی باشد. مسلمان در طبیعت نوشیدن چای و مایعات گرم بسیار دلچسب است. اگر این کار برایتان مقدور نیست می‌توانید با استفاده از یک فلاسک از منزل نوشیدنی خود را به مقصد ببرید.
 
  • در آخر یکی از مهم‌ترین ابزار ضروری سفر و پیکنیک داشتن چراغ قوه است‌. با تهیه یک چراغ‌قوه در سفرهای شبانه مشکل دیدن محیط اطراف را نخواهید داشت.
 

انواع ابزار ضروری سفر و پیک نیک

قبل جمع کردن انواع ابزار ضروری سفر و  پیک  نیک، مهم‌ترین نکته چک کردن آب و هوا قبل از شروع سفر است؛ به همین دلیل شما باید هواشناسی را حتما چک کنید تا برای سفر لباس مناسب بردارید و به مشکلاتی مثل سرماخوردگی یا گرمازدگی دچار نشوید. حالا که آب و هوا را چک کردید، اگر سفر نزدیکی پیش رو دارید قلم و کاغذ را بردارید و این موارد را یادداشت کنید. انواع ابزار ضروری سفر و پیک نیک عبارتند از:

پتو و بالش سبک

اگر قصد سفر با خودروی شخصی خود را دارید به همراه داشتن پتو و بالش سبک برای شما ضروری است. شما می‌توانید با استراحت کردن خطرات جاده‌ای را از خود و خانواده‌تان دور کنید؛ چرا که تصادفات جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی از مهم‌ترین عوامل تصادفات هستند.

پاوربانک یا شارژر

امروزه موبایل‌های همراه نقش مهمی در زندگی ما دارند؛ همچین تا می‌توانیم با داشتن گوشی از سفر خود عکس بگیریم تا سفری به یاد ماندنی داشته باشیم. پس همانطور که می‌دانید به همراه داشتن پاوربانک یا شارژر مهم‌ترین ابزار سفر یا پیک نیک است. اگر در طول سفر به برق دسترسی دارید می‌توانید فقط شارژر بردارید. اما اگر به مناطق کوهستانی یا صحرایی سفر می‌کنید که به برق دسترسی ندارید، به همراه داشتن یک پاوربانک خوب اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

زیرانداز

زیرانداز اولین وسیله مورد نیاز شما در طول سفر است. شما باید با توجه به تعداد افراد زیرانداز مناسب تهیه کنید و در سفر زیرانداز مناسب همراه داشته باشید. بهتر است زیرانداز ضد آب باشد که برای نشستن روی چمن و ساحل دریا مشکلی نداشته باشید.

سبد پیک نیک

سبد پیک نیک یکی دیگر از ابزار ضروری سفر و پیک نیک بوده که با همراه داشتن آن در طول سفر به شما کمک می‌کند وسایل را در سبد قرار دهید و از شکستن وسایلی مثل بشقاب و لیوان جلوگیری شود. اگر شما جزو افرادی هستید که در طول سال و ماه بارها به سفر می‌روید، داشتن یک سبد آماده در خانه کمک بزرگی برای آمادگی پیش از سفر شما خواهد بود. قاشق، چنگال، بشقاب و لیوان از جمله مهم‌ترین وسایلی هستند که شما باید همیشه داخل کیف آماده داشته باشید. در کنار آن می‌توانید مقداری خوراکی خشک مثل قهوه، چای، نمک، قند یا شکر قرار دهید تا همیشه آماده سفر باشید.

منقل سفر

اگر اهل آشپزی و پخت کباب در سفر هستید، به همراه داشتن یک منقل و بادبزن، سینی، انبر یا سه پایه آتش از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز شما هستند که آشپزی در طبیعت را برای شما آسان می‌کنند. علاوه بر این باید پیش از شروع سفر برای گوشت یا مرغ کبابی، نمک و وسایل مورد نیاز خود تدارک‌های لازم را ببینید. همچین اگر اهل روشن کردن آتش هستید، می‌توانید با برداشتن کتری چای را در طبیعت درست کنید؛ اما اگر قصد آتش روشن کردن ندارید حتما فلاسک و چای کیسه‌ای بردارید.

آب

اگر قصد سفر به مناطقی را دارید که در آنها آب آشامیدنی وجود ندارد، حتما باید آب آشامیدنی کافی برای کل سفر به همراه داشته باشید. کلمن یا بطری‌های آب بزرگ بردارید تا در طول سفر نیاز به خرید آب آشامیدنی نداشته باشید. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید، به همراه داشتن کلمن پر از یخ خالی از لطف نیست و شما در طول سفر با خنک خواهید داشت. پس حتما از کیفیت کلمن مطمئن شوید و کلمن مناسبی تهیه کنید که مدت بیشتری آب را خنک نگه می‌دارد. اما اگر در خودرو محدودیت فضا دارید، برداشتن قرص تصفیه آب یکی دیگر از ابزار ضروری سفر و پیک نیک می‌تواند باشد. یک عدد قرص تصفیه آب را در مقداری از آب رودخانه بیندازید تا آب قابل آشامیدن شود.

چادر مسافرتی

اگر سفر شما کمتر از یک روز است نیازی به برداشتن چادر مسافرتی نخواهید داشت؛ چرا که می‌توانید با نشستن در فضای سبز از منظره اطراف لذت ببرید. اما اگر شب قصد ماندن در طبیعت دارید، حتما برای خوابیدن یک چادر مسافرتی مناسب برای تعداد اعضا در نظر بگیرید تا یک شب خواب لذت بخش در دل طبیعت داشته باشید.

وسایل بازی و سرگرمی

سفر و پیک نیک زمان مناسبی برای بازی و سرگرمی است. مخصوصا اگر شما هم‌سفر کوچکی دارید که به بازی‌هایی مثل توپ بازی یا بدمينتون علاقه دارد، برداشتن وسایل بازی و سرگرمی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حتی اگر بچه کوچک ندارید هم می‌توانید با بازی استراحت کنید و خستگی رفع کنید. می‌توانید با توجه به علایق خودتان وسایل بازی و سرگرمی مختلف بردارید؛ منچ و شطرنج از بازی‌هایی هستند که علاقه‌مندان زیادی دارد و همچنین فضای زیادی در وسایل شما اشغال نمی‌کند.

قیمت ابزار ضروری سفر و پیک نیک

همانطور که گفته شد، همراه داشتن این ابزارها برای سفر شما ضروری است. قیمت ابزار ضروری سفر و پیک نیک مناسب است و شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه یک بار برای هميشه بهترین ابزارهای مورد نیازتان را تهیه کنید تا خیالتان از بابت ابزار و وسایل ضروری راحت شود.

خرید ابزار ضروری سفر و پیک نیک

می‌توانید برای خرید ابزار ضروری سفر و پیک نیک حضوری به فروشگاه‌های شهر مراجعه کنید و یا اینکه این وسایل را به صورت آنلاین خرید کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت تنوع ابزار را مشاهده کنید، قیمت محصولات را با هم مقایسه کنید و بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

کلام آخر ابزار ضروری سفر و پیک نیک

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین ابزار سفر آشنا کنیم تا سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. اگر شما ابزار ضروری دیگری برای سفر و پیک نیک در نظر دارید که در این مقاله از قلم افتاده، لطفا با ما به اشتراک بگذارید و تجربه سفر به مناطق مختلف ایران و جهان را برای خوانندگان این مطلب بیان کنید.