نمایش دادن همه 30 نتیجه

تلمبه دوچرخه

مقدمه تلنبه دوچرخه

تلمبه دوچرخه یکی از وسایل پنچرگیری دوچرخه محسوب می‌شود که داشتن آن برای هر دوچرخه‌سواری لازم است. خرید و انتخاب تلمبه به فاکتورهای مختلفی مانند فشار لازم و حجم باد موردنیاز برای باد کردن دوچرخه بستگی دارد. قیمت این محصول ارزان و ناچیز است و شما می‌توانید به جای پرداخت قیمت پنچرگیری دوچرخه این محصول را تهیه و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. تلنبه دوچرخه یکی از لوازم جانبی ضروری برای دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌هایی است که اکثر افراد به انجام آن علاقه دارند. اما مثل سایر فعالیت‌های ورزشی که نیاز به یک‌سری نکات و مراقبت‌هایی دارند دوچرخه‌سواری نیز به اقداماتی نیازمند است. توجه و رعایت این اقدامات باعث می‌شود این فعالیت‌ نهایت لذت را برای افراد به ارمغان آورد. پس اگر از علاقه‌مندان به دوچرخه هستید، بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم راجع‌به ویژگی‌های یکی از حیاتی‌ترین وسایل دوچرخه یعنی تلنبه دوچرخه، قیمت تلنبه دوچرخه، خرید تلنبه دوچرخه و انواع تلنبه دوچرخه بیشتر صحبت کنیم.

تلنبه دوچرخه چیست و چه اهمیتی دارد؟

تلمبه به عنوان یک ابزار پنچرگیری باز طریق انرژی مکانیکی فردی که از آن استفاده می‌کند از اطراف خود هوا را دریافت می‌کند و با فشار از راه خروجی دستگاه خارج می‌کند. از این وسیله پنچرگیری جهت باد کردن بسیاری از وسایل نظیر توپ، تخت و مبل بادی، تایر موتور و دوچرخه و بادکنک استفاده می‌شود. پمپ‌های تلمبه دوچرخه معمولاً در اندازه کوچک‌تری ساخته می‌شوند. یکی از نکات مهم در هنگام دوچرخه‌سواری میزان باد لاستیک‌ها است. اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید باید قبل از اقدام به دوچرخه‌سواری موارد و نکات ایمنی مثل باد لاستیک‌ها و تنظیم بودن آن‌ها را چک کنید. اگر باد لاستیک‌های دوچرخه مناسب نباشد باعث می‌شود کنترل دوچرخه را از دست بدهید و تصادف کنید. در این صورت جدا از آسیب دوچرخه و خسارات مالی ممکن است باعث خسارات جانی و آسیب‌دیدگی خودتان و دیگر عابران پیاده شوید. برای تنظیم باد لاستیک‌های دوچرخه شما به یک تلنبه دوچرخه نیاز دارید. انواع تلنبه دوچرخه و قیمت تلنبه دوچرخه را می‌توانید در سایت دوچرخستان مشاهده کنید. علاوه‌ بر این ممکن است هنگام دوچرخه‌سواری در خیابان و یا کوهستان، لاستیک دوچرخه شما دچار آسیب و پنچر شود. به همین علت ضروری است تجهیزات پنچرگیری دوچرخه را به‌همراه داشته ‌باشید. تجهیزات پنچرگیری دوچرخه شامل وسایلی نظیر تیوب، چسب پنچری، تلنبه دوچرخه و تایرلیور می‌شود.

انواع تلنبه دوچرخه کدام است؟

تلنبه ابزاری است که می‌توان از آن برای تنظیم باد لاستیک موتور و دوچرخه استفاده کرد. با خرید تلنبه دوچرخه می‌توان هنگامی که لاستیک دوچرخه دچار پنچری می‌شود آن را تعمیر کرد. تلنبه‌های بادی انواع متفاوتی دارند و اکثر آن‌ها با نیروی خود انسان کار می‌کنند. کار تلنبه‌های بادی بسیار آسان است و می‌توان با چندبار تکرار به‌خوبی به آن مسلط شد. انواع تلنبه‌ دوچرخه را می‌توان در سه دسته تلنبه ایستاده، تلنبه دستی و تلنبه پدالی تقسیم کرد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر کدام از انواع تلنبه دوچرخه می‌پردازیم.

تلنبه ایستاده

می‌توان گفت تلنبه دستی قدیمی‌ترین تلنبه دوچرخه است که استفاده از آن هنوز هم مرسوم است. این تلنبه‌ها به حالت ایستاده قرار می‌گیرند و یک پیستون دارند. با فشاردادن این پیستون می‌توان لاستیک دوچرخه، موتور و حتی توپ را باد کرد. به علت حرکت رفت‌وبرگشتی این تلنبه‌ها به آن‌ها تلنبه رفت‌وبرگشتی نیز می‌گویند. تقریبا می‌توان گفت تمام افراد به‌خصوص آن‌هایی که دوچرخه یا موتور دارند، یک تلنبه ایستاده دارند. تلنبه ایستاده را می‌توانید از سایت دوچرخستان خریداری کنید.

تلنبه دستی

تلنبه دستی دوچرخه شبیه تلنبه ایستاده است ولی اندازه کوچک‌تری دارد. به همین علت جابه‌جایی آن راحت‌تر است و دوچرخه‌سواران از آن بیشتر استفاده می‌کنند. قیمت تلنبه دوچرخه دستی بستگی به مدل و برند تولیدکننده آن دارد. مسلما تلنبه‌های خارجی کیفیت و قیمت بالاتری دارند.

تلنبه پدالی

کار با تلنبه پدالی تقریبا آسان‌تر است. این تلنبه‌ها دارای یک پدال هستند و می‌توان با نیروی پا یا دست از آن‌ها استفاده کرد. نکته مهم در رابطه با تلنبه پدالی این است که، این مدل تلنبه قدرت زیادی ندارد و بیشتر برای بادکردن لاستیک‌های دوچرخه کاربرد دارد. در مجموع می‌توان گفت انواع تلنبه‌های دستی و ایستاده در بین دوچرخه‌سواران مرسوم‌تر هستند. البته تلنبه‌های ایستاده به‌علت ابعاد بزرگ‌تری که دارند، بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارند. در مقابل تلنبه‌های دستی به ‌علت ابعاد کوچک و کاربری راحت‌تر برای استفاده هنگام دوچرخه‌سواری بیشتر کاربرد دارند. اگر قصد خرید تلنبه دوچرخه دارید، می‌توانید سری به سایت دوچرخستان بزنید و انواع تلنبه دوچرخه و قیمت تلنبه دوچرخه را مشاهده کنید.

به چه نکاتی هنگام خرید تلنبه دوچرخه باید توجه کرد؟

برای تجربه یک خرید خوب باید راجع‌به وسیله‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، اطلاعات کافی داشته ‌باشید. برای مثال برای خرید تلنبه دوچرخه باید به نکاتی مثل برند تلنبه، دستی، پدالی یا ایستاده بودن آن، کاربری تلنبه دوچرخه و از همه مهم‌تر قیمت تلنبه دوچرخه توجه کنید. با در نظرگرفتن این نکات قطعا بهترین خرید را خواهید داشت. در ادامه برخی نکات مهم که هنگام خرید تلنبه دوچرخه باید به آن‌ها توجه کنید را یادآوری می‌کنیم. اولین نکته در هنگام خرید تلنبه دوچرخه وزن تلنبه است. البته وزن مدنظر شما بستگی به استفاده شما هم دارد. اگر شما می‌خواهید از تلنبه در خانه و برای مصارف خانگی استفاده کنید تلنبه ایستاده گزینه خوبی برای شما است. اما اگر دوچرخه‌سواری را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید و مسافت‌های طولانی را ممکن است با دوچرخه بپیمایید داشتن یک تلنبه دستی برای شما ضروری است. نکته دیگر هنگام خرید تلنبه دوچرخه گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. اگر تلنبه‌ای که می‌خرید گارانتی داشته ‌باشد در صورت هرگونه مشکل می‌توانید آن را تعویض کنید. نکته مهم دیگری که هنگام خرید تلنبه دوچرخه باید به آن توجه کنید قیمت تلنبه و کیفیت آن است. قطعا تلنبه‌های باکیفیت در قبال قیمت بالاتر، کیفیت بالاتری هم دارند. پس بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید، زیرا یک تلنبه باکیفیت سال‌های زیادی می‌تواند نیازهای شما و حتی اطرافیانتان را برطرف کند. جنس تلنبه‌ای که می‌خرید نیز مهم است. جنس تلنبه بر قیمت و کیفیت آن تاثیر زیادی می‌گذارد. تلنبه دوچرخه را می‌توانید در جنس‌های مختلفی نظیر استیل، پلاستیک و آلومینیوم فشرده تهیه و خریداری کنید. به این نکته هم توجه داشته ‌باشید که جنس تلنبه در وزن نهایی آن بسیار موثر است. قابلیت نقل و انتقال تلنبه دوچرخه نیز یکی از نکاتی است که باید حتما به آن توجه کنید. همان‌طور که در بالا به این نکته اشاره کردیم، نوع کاربری مورد انتظار شما از تلنبه در خرید تلنبه دوچرخه موثر است. برای مثال اگر دوچرخه‌سوار کوهستان هستید باید یک تلنبه با کاربری راحت، ابعاد کوچک و وزن کم بخرید تا بتوانید به‌آسانی از آن استفاده کنید.

مزایای تلمبه دوچرخه

  • از قیمت مناسبی در مقایسه با سایر ابزار پنچرگیری برخوردار است و ارزش خرید بالایی دارد.
  • با وجود تلمبه به عنوان کیت پنچرگیری در مواقع اضطراری می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه تایر یا لاستیک وسیله خود را باد کنید.
  • وجود تلمبه در ابزارهای شما از مراجعه کردن به پنچرگیری و پرداخت هزینه‌های آن جلوگیری می‌کند.

نکات مهم در خرید تلمبه دوچرخه.

  • قیمت از موارد مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. عوامل زیادی نظیر ابعاد و اندازه، جنس بدنه، مکانیکی یا برقی بودن و ... بر روی قیمت این محصول تأثیرگذار است.
  • نکته دیگر مهم انتخاب تلمبه متناسب با نیازتان است. اگر برای دوچرخه می‌خواهید تلمبه تهیه کنید بهتر است تلمبه دوچرخه در اندازه کوچک خریداری و استفاده کنید؛ چرا که وزن و ابعاد کمتری دارد و در نتیجه راحت‌تر می‌توانید آن را با خود حمل کنید.
توجه به جنس بدنه تلمبه یادتان نرود. تلمبه‌های پلاستیکی قیمت ارزان‌تری دارند اما کیفیت آن‌ها پایین است و به‌راحتی آسیل می‌بینند. جنس آهنی نیز دچار زنگ‌زدگی می‌شود. استفاده از تلمبه دوچرخه با جنس استیل ضدزنگ بهترین گزینه محسوب می‌شود.

تلنبه دوچرخه را از کجا بخریم؟

تلنبه دوچرخه را می‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری از سایت‌های معتبر خریداری کنید. سایت دوچرخستان یک سایت معتبر برای تهیه ملزومات دوچرخه‌سواری است. در دوچرخستان می‌توانید بهترین لوازم جانبی دوچرخه نظیر تلنبه دوچرخه را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر راجع‌به انواع تلنبه دوچرخه، قیمت تلنبه دوچرخه و خرید آن می‌توانید به سایت دوچرخستان مراجعه کنید. خرید از سایت دوچرخستان به شما این امکان را می‌دهد بدون اتلاف وقت بهترین مدل‌های تلنبه دوچرخه را با هم مقایسه و یکی از آن‌ها را خریداری کنید.