نمایش دادن همه 7 نتیجه

کیسه آب کوهنوردی

کیسه آب کوهنوردی چیست و نحوه استفاده از کیسه آب کوهنوردی چگونه است؟

کیسه آب کوهنوردی جهت نوشیدن راحت آب برای کوهنوردان طراحی و ساخته شده است. این وسیله یکی از پرکاربردترین تجهیزات برای کوهنوردان با شمار می‌رود؛ چرا که طراحی آن به گونه‌ای است که بدون نیاز به توقف در حین کوهنوردی آب بنوشید. در ادامه به بررسی کیسه آب کوهنوردی می‌پردازیم. کیسه آب کوهنوردی، وسیله ای که برای افراد دوچرخه سوار و کوهنورد کاربرد زیادی دارد و کمک میکند تا بتوانید در بدترین شرایط و نا مسطح ترین وضعیت آب بنوشید و لذت ببرید. کیسه آب کمل بک نام دیگر این وسیله است طریقه استفاده از کیسه آب کوهنوردی اینگونه است که اگر میخواهید از آن استفاده کنید میبایست کوله پشتی خریداری کنید که جا و فضای کافی برای مخزن آب کوله پشتی داشته باشد تا بتوانید کیسه آب ورزشی را در آنجا قرار دهید. کیسه آب کوله پشتی درای یک منبع حداقل 1 لیتری به همراه یک شلنگ است که میتوایند انرا در کیف خود قرار دهید و شلنگ را نزدیک به دهان خود تنظیم کنید. کیسه آب کوهنوردی در فروشگاه های لوازم کوهنوردی و دوچرخه مانند دوچرخستان موجود است و میتوانید بهترین کیسه آب کوهنوردی را نسبت به شرایط و نیاز خود و مشاوره های فروشنده به سمت تهیه و خرید کیسه آب کوهنوردی روید. قیمت کیسه آب کوهنوردی در بازار ایران بین حدود قیمتی 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است که نسبت به مارک حجم ذخیره سازی متفاوت است که شما میتوانید یک کیسه آب کمل بک را خریداری کنید.

کیسه آب کوهنوردی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم کیسه آب کوهنوردی یک نوع سیستم آبرسانی است که شامل یک مخزن است که در درون کوله قرار می‌گیرد و یک شلنگ که با استفاده از آن می‌توانید آب مخزن را بنوشید. این سیستم جهت تسهیل نوشیدن مایعات در حین راه رفتن طراحی شده است. به عبارت دیگر کوهنوردان می‌توانند بدون توقف مایعات بنوشند و به مسیر خود همچنان ادامه دهند.

ویژگی‌های کیسه آب کوهنوردی

این کیسه‌های آب در برابر آسیب‌هایی نظیر پارگی و سوراخ شدن مقاوم است و به هیچ عنوان نشت آب ندارند. کیسه‌های آب به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر هر نوع ضربه، فشار و خراش مقاوم‌اند و در برخورد با جسم خارجی نیز آسیبی نمی‌بینند.  کیسه آب کوهنوردی را اگر از نوع باکیفیت آن تهیه کنید هرگز بو نمی‌گیرد و مایع درون آن نیز با گذشت زمان تغییر بو و مزه نمی‌دهد. زیرا درون این کیسه‌های آب یک غشا ضدباکتری که با تکنولوژی نانو ساخته شده است وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این کیسه‌های آب می‌توان به شست‌وشوی آسان آن اشاره کرد. درب بزرگی برای این کیسه‌ها تعبیه شده است که با کمک آن می‌توانید به راحتی داخل آن را شست‌وشو دهید.

نحوه استفاده از کیسه آب کوهنوردی

  • ابتدا مخزن کیسه آب  کوهنوردی را با آب سرد شسته و کاملاً خالی کنید.
  • سپس آب یا نوشیدنی موردنظرتان را داخل مخزن ریخته و درب آن را خوب ببندید.
  • از ریختن آب خیلی داغ درون مخزن خودداری کنید.
  • مخزن را درون کوله در جای مناسب قرار دهید و شلنگ آن را بدون اینکه تا بخورد از شکاف کوله خارج کنید.
  • پس از استفاده مجدداً آن را به خوبی شست و شو دهید و بگذارید تا خشک شود.

جمع بندی

در این مقاله با کیسه آب کوهنوردی و ویژگی‌های اصلی آن آشنا شدید. با تهیه این وسیله ضروری دیگر نیازی نیست در حین کوهنوردی برای نوشیدن آب توقف کنید. این وسیله، نوشیدن مایعات را در حین راه رفتن برای شما امکان‌پذیر می‌کند.