نمایش یک نتیجه

دوچرخه بچگانه سایز 14 برای کودکان 3 تا 6 سال شما کاملا مناسب است. دوچرخه سواری یکی از تفریحات دوست داشتنی بین کودکان است که تجربه آن می‌تواند فواید زیادی برای آن‌ها به همراه داشته باشد. استفاده از یک دوچرخه مناسب و باکیفیت در این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با انواع دوچرخه بچگانه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. دوچرخه بچگانه سایز 14 یکی از انواع دوچرخه است و همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد برای کودکان استفاده می‌شود. بسیاری از والدین به دنبال یک دوچرخه مناسب با شرایط کودک خود هستند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که درباره انواع دوچرخه اطلاع داشته باشید. این مطلب را دنبال کنید تا بیشتر درباره این مدل دوچرخه بدانید.   آشنایی با دوچرخه بچگانه سایز 14  

آشنایی با دوچرخه بچگانه سایز 14

اگر قرار است فرزند شما در سن 3 تا 6 سالگی شروع به یادگیری دوچرخه سواری کند، مناسب‌ترین سایز دوچرخه برای او، سایز 14 است. فرزند شما با استفاده از دوچرخه‌ بچگانه سایز 14 به راحتی می‌تواند رکاب بزند و ‌تفریح کند.فراموش نکنید که علاوه بر اندازه مناسب، نکات دیگری را نیز در هنگام تهیه دوچرخه بچگانه باید مدنظر قرار بدهید:
  • استحکام بدنه دوچرخه و دوام بالای آن از جمله نکاتی هستند که حتما باید جزو اولویت‌های اصلی شما باشند. 
  • علاوه بر این، کیفیت ترمز و نرم و روان بودن فرمان را نیز در هنگام خرید دوچرخه باید مورد بررسی قرار بدهید. 
  •  لاستیک دوچرخه و زنجیر چرخ‌های آن نیز باید کاملا استاندارد باشند. 
برای امنیت بیشتر فرزندتان در هنگام دوچرخه سواری، توصیه می‌کنیم دوچرخه‌هایی با چرخ کمکی یا بغل بند را خریداری کنید. بغل بند به چرخ عقب دوچرخه متصل شده و به حفظ تعادل کودک در هنگام رکاب زدن کمک می‌کند.  

چرا دوچرخه تهیه کنیم؟

بدون شک دوچرخه یکی از پراستفاده‌ترین وسایل حمل‌ونقل در دنیای امروز است و بین تمام سنین محبوبیت دارد. به همین دلیل خیلی مهم است که کودک شما از سنین پایین آموزش داده شود تا بتواند از این وسیله محبوب استفاده کند. دوچرخه علاوه بر حمل‌ونقل، برای ورزش و سلامتی هم استفاده می‌شود. درصورتی‌که کودک شما عادت کند که از سن پایین ورزش کند (حتی یک دوچرخه‌سواری ساده) قطعاً زمانی که پا به سن بگذارد از نظر جسمانی سالم‌تر است. با وجود این توضیحات اگر شما هم قصد دارید یک دوچرخه مناسب برای فرزند خود تهیه کنید ادامه مطلب را دنبال کنید.

چرا دوچرخه بچگانه 14 را تهیه کنیم؟

اولین دلیل این است که این دوچرخه متناسب با سن و وزن کودک شما است. درصورتی‌که از اندازه کوچک‌تر استفاده کنید علاوه بر اینکه کار با آن راحت نیست می‌تواند باعث آسیب به زانوی کودک شود. انتخاب دوچرخه بزرگ‌تر نیز خطرات بسیار زیادی دارد و کودک در همه شرایط قادر به کنترل آن نیست. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که هنگام تهیه دوچرخه اندازه آن متناسب با سن و قد کودک شما باشد. اگر کودک شما در یادگیری دوچرخه‌سواری مشکل دارد یکی از راه‌حل‌های این موضوع استفاده از سایز استاندارد است. پس انتخاب دوچرخه متناسب هم مزیت‌هایی را که قبلاً به آن اشاره شد دارد و هم باعث می‌شود دوچرخه‌سواری ساده‌تر شود. علاوه بر این، دوچرخه بچگانه سایز 14 به‌صورت استاندارد تهیه شده و امکان استفاده از بغل‌بند وجود دارد. بغل‌بند یک جفت‌چرخ کوچک است که در دو طرف لاستیک عقب بسته می‌شوند و مانع از افتادن دوچرخه‌سوار می‌شود.

بررسی مشخصات فنی دوچرخه بچگانه سایز 14

مهم‌ترین مشخصاتی که در طراحی در نظر گرفته شده شامل موارد زیر است:
  • کیفیت
  • امنیت
  • توجه به ارگونومی خاص کودکان
فریم دوچرخه از جنس مناسب طراحی شده در نتیجه دوچرخه استحکام زیادی دارد و زمان استفاده کارایی و استحکام خود را از دست نمی‌دهد. طراحی ترمزها استاندارد است و نسبت به ترمزهای قدیمی کارایی و امنیت بسیار بهتری دارند. به همین دلیل این مدل برای کودکان بسیار مناسب است زیرا به‌ راحتی می‌توانند تعادل خود را حفظ کنند. این مدل دوچرخه برای سنین 3 تا 5 سال طراحی شده و برای کودکانی که قد آن‌ها بین 95 تا 110 سانتی است انتخاب خوبی محسوب می‌شود. البته سن و قد می‌تواند کمی تغییر کند و این دوچرخه برای کودکان 6 ساله نیز قابل ‌استفاده است. این نوع دوچرخه یکی از انواع دوچرخه است که قطعاً کمتر از نمونه‌های دیگر نام آن را شنیده‌اید. معمولاً افراد بعد از دوچرخه 12 به دنبال دوچرخه 16 هستند و نمی‌دانند که شماره 14 هم وجود دارد. به این دلیل که مشتری‌های زیادی برای دوچرخه 14 وجود ندارد واردات آن محدودتر است و ممکن است در هر فروشگاهی نتوانید آن را پیدا کنید. کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب دوچرخه است و باعث می‌شود در طولانی‌مدت هزینه کمتری برای تهیه دوچرخه جدید یا تعویض قطعات پرداخت کنید. ظاهر دوچرخه متناسب با سلیقه کودک است و از رنگ‌های متنوع و شاد استفاده شده تا کودک در زمان استفاده از نظر روحی نیز احساس مناسبی داشته باشد. ایمنی نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورها است و قبلاً اشاره شد که این دوچرخه طراحی کاملاً مناسبی دارد. به همین دلیل نگران چیزی نخواهید بود و کودک شما با خیال راحت دوچرخه‌سواری می‌کند. مهم‌ترین مشخصات محصول در جدول زیر قرار گرفته است که می‌توانید از آن استفاده کنید.
ویژگی توضیحات
نوع دوچرخه شهری
سایز یا اندازه 14
جنس به‌کاررفته ترکیب فلز و پلاستیک برای قسمت‌های مختلف
گروه سنی مناسب کودکان
قابلیت تغییر یا اضافه‌کردن دوشاخ دارد
سایر توضیحات بسته‌بندی استاندار به همراه نشان تضمین کیفیت

دوچرخه پسرانه و دخترانه

انواع دوچرخه بچگانه سایز 14 گاهی بر اساس دخترانه یا پسرانه بودن نیز ارائه می‌شوند. هرچند که این رویکرد مرسوم نیست اما اطلاع از آن خالی ‌از لطف نیست. چیزی که دوچرخه پسرانه و دخترانه را از هم جدا می‌کند رنگ و ظاهر آن نیست بلکه توجه به اصول طراحی است. طبیعتاً بین آناتومی بدن پسر و دختر تفاوت وجود دارد به همین دلیل طراح‌های دوچرخه باید موارد زیادی را هنگام طراحی در نظر داشته باشند. برای مثال نسبت پا به بالاتنه و درنظرگرفتن وزن مهم‌ترین فاکتورهای موجود هستند. هم اکنون انواع دوچرخه بچگانه سایز 14 در دسترس است و می‌توانید برای تهیه آن اقدام کنید. به‌طورکلی همه دوچرخه‌ها از جمله دوچرخه بچگانه سایز 14  بیشتر با تمرکز بر پسرانه بودن طراحی می‌شوند به همین دلیل تمرکز زیادی روی استحکام آن‌ها گذاشته می‌شود. البته منظور این نیست که دخترها نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند زیرا در سنین پایین هنوز تفاوت زیادی بین طراحی دخترانه و پسرانه وجود ندارد. به همین دلیل افراد زیادی از وجود ویژگی پسرانه یا دخترانه بودن بی‌اطلاع هستند. در ادامه درباره موارد مهم‌تر مانند قیمت دوچرخه بچگانه سایز 14 توضیح می‌دهیم و مشخص می‌کنیم برای خرید باید چه کاری انجام دهید و به چه مواردی دقت داشته باشید.

خرید و قیمت دوچرخه بچگانه سایز 14

قیمت دوچرخه بچگانه سایز 14 بر اساس موارد زیادی تعیین می‌شود. اولین موردی که باید به آن توجه کنید کیفیت و برند سازنده است. هرچه یک محصول از برند معتبرتر و محصولات باکیفیت‌تری ساخته شده باشد کارایی بهتری دارد. دومین مورد این است که دوچرخه تا چه میزان تخصصی طراحی شده باشد. ازآنجایی‌که این مدل دوچرخه تنها برای کودکان و استفاده شهری است طراحی آن چندان تخصصی نیست. به همین دلیل این محصول با قیمت مناسب در دسترس است. درصورتی که این توضیحات برای شما قانع‌کننده است می‌توانید برای خرید دوچرخه بچگانه سایز 14 برای فرزند دلبندتان اقدام کنید.

نتیجه‌گیری

دوچرخه بچگانه سایز 14 یک انتخاب مناسب برای کودک شما است و اگر می‌خواهید دوچرخه‌سواری را به فرزندتان آموزش دهید یک محصول بسیار مناسب است. توجه به اصول و ویژگی‌هایی که توضیح داده شد باعث می‌شود تا با دقت بیشتری بهترین و مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید. در این مطلب با دوچرخه بچگانه سایز 14 آشنا شدیم و نکاتی را پیرامون ویژگی‌های یک دوچرخه مناسب برای شما بیان کردیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید. در انتها توصیه می‌کنیم وسایل ایمنی و لوازم ضروری دوچرخه سواری، مانند کلاه ایمنی، زانو بند و... را نیز برای کودک خود تهیه نمایید تا در هنگام ورزش، از ایمنی بیشتری برخوردار باشد. از همراهی شما سپاسگذاریم.