نمایش دادن همه 15 نتیجه

گریپ فرمان دوچرخه

گریپ فرمان دوچرخه چیست و چه کارایی دارد؟

گریپ فرمان دوچرخه درواقع روکشی است که روی دسته فرمان دوچرخه کشیده می‌شود که می‌تواند لذت دوچرخه سواری را چند برابر کند. یک گریپ فرمان استاندارد و باکیفیت کنترل و هدایت دسته دوچرخه را نیز آسان‌تر می‌کند. در ادامه با فواید استفاده از این وسیله نیز بیشتر آشنا خواهیم شد. گریپ فرمان دوچرخه، یکی از قسمتهایی است که به دوچرخه سوار کمک میکند تا بتواند بر روی دوچرخه تسلط بیشتری داشته باشد و در شرایط سخت کوهستانی و بارانی فرمان دوچرخه را به خوبی نگه دارد. حتما دقت کرده اید که بر روی تمامی فرمانهای دوچرخه های حرفه ای دو قسمت وجود دارد که اولی شاخک فرمان دوچرخه است که به صورت جنس سیلیکون همراه با فلز است و قسمت دیگر ژله ای یا سیلیکون است که اگر نباشد شما نمیتوانید فرمان دوچرخه در دست بگیرید زیرا، جنس فرمان فلز آلومینیوم است و نسبت به محیط تغییر دما میدهد.   فواید استفاده از گریپ فرمان دوچرخه   

فواید استفاده از گریپ فرمان دوچرخه 

یک گریپ طبی دوچرخه می‌تواند فشار روی مچ دوچرخه سوار را کمتر کند و از آسیب دیدگی دست‌ها بکاهد.  معمولا گریپ فرمان دوچرخه جزو وسایل جانبی و ارزان قیمتی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه کرده و تعویض کنید.

چه زمانی باید گریپ دوچرخه را تعویض کنیم؟ 

در موارد زیر بهتر است نسبت به تعویض و خرید گریپ فرمان جدید اقدام کنید:
  • اگر گریپی که رو فرمان دوچرخه کشیده شده چندان خوش‌دست نیست و در هنگام دوچرخه سواری با آن احساس راحتی نمی‌کنید. 
  • چنانچه گریپ دچار پارگی یا ترک شده باشد. 
  • اگر جنس گریپ مناسب نیست و هنگام استفاده از آن دستتان عرق می‌کند. در این حالت ممکن است فرمان در دستتان لیز بخورد و کنترل دوچرخه مشکل شود. 

ویژگی‌های یک گریپ دوچرخه مناسب

انتخاب گریپ فرمان تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع این وسیله می‌تواند دست شما را برای انتخاب باز بگذارد. علاوه بر این ضخامت گریپ نیز به سلیقه شما ارتباط دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از گریپ‌‌های نازک استفاده کنند در حالی که بسیاری دیگر از افراد، استفاده از گریپ‌‌های ضخیم‌تر را ترجیح می‌دهند؛ چراکه به نظر کنترل فرمان با آن‌ها راحت‌تر است.  در هر صورت اما، بهتر است اگر دست‌های بزرگی دارید از گریپ‌‌هایی با قطر بیشتر استفاده کنید. افرادی که دست‌های کوچک دارند نیز بهتر است گریپ‌های کم قطر‌تر را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که متناسب نبودن سایز گریپ می‌تواند فشار روی مچ دستان شما را بیشتر کند. 

سخن آخر

شما می‌توانید برای خرید گریپ فرمان دوچرخه استاندارد از خدمات دوچرخستان استفاده کنید و مطابق با سلیقه خود، این وسیله کاربردی را خریداری کنید. اگر شما یک دوچرخه سوار حرفه ای هستید و قسط دارید که یک دوچرخه حرفه ای داشته باشید نیاز نیست حتما به سراغ خرید لاستیک مکسیس و شانژمان شیمانو بروید بلکه میتوانید با خرید چند لوازم به ظاهر ساده اما تاثیر گذار مانند نوار فرمان دوچرخه و گریپ فرمان دوچرخه با کیفیت کیفیت دوچرخه سواری خود را چندین برابر کنید. برای خرید گریپ فرمان دوچرخه کافیست وارد سایت دوچرخستان شوید و از انواع مختلفی که موجود است قیمت گریپ فرمان دوچرخه را ببینید و نسبت به نیاز خود گریپ فرمان دوچرخه را تهیه کنید.
تومان