نمایش 1–40 از 63 نتیجه

لباس دوچرخه سواری بهار و تابستان

مقدمه

لباس دوچرخه سواری تابستانه یکی از ضروری‌ترین لباس‌ها برای دوچرخه سواری در هوای گرم است. به‌طورکلی لباس دوچرخه سواری ساختار ویژه‌ای دارد که پوشیدن آن می‌تواند فواید بسیاری را در هنگام دوچرخه سواری به همراه داشته باشد. اگر برای فصل تابستان به دنبال لباس دوچرخه سواری هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. لباس دوچرخه سواری تابستانه می‌تواند ورزش را در روزهای گرم سال برای شما لذت بخش‌تر کند. اگر تازه به ورزش دوچرخه سواری علاقه‌مند شده‌اید، خوب است بدانید که استفاده از لباس مناسب در هنگام ورزش می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. لباس‌های دوچرخه سواری ساختار و ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از سایر لباس‌ها متمایز می‌کند. اگر برای روزهای گرم سال به دنبال یک لباس دوچرخه سواری مناسب می‌گردید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا نکاتی در این مورد به شما ارائه نماییم.

معرفی لباس دوچرخه سواری تابستانه

اگر قصد دوچرخه سواری در فصل تابستان و در هوای گرم را دارید و به دنبال خرید لباس دوچرخه سواری تابستانه هستید موارد زیر را بادقت بخوانید.
  • لباس دوچرخه سواری تابستانه؛ شلوارک دوچرخه سواری
برای فصل تابستان پوشیدن شلوارک دوچرخه سواری از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود‌. این شلوارک‌ها کشسانی بسیار زیادی دارند و روند رکاب زنی را برای فرد آسان می‌کند. همچنین ویژگی اصلی این شلوارک‌ها قابلیت جذب رطوبت پوست است؛ بنابراین پوشیدن آن در فصل تابستان بسیار مناسب است.
  • پیراهن دوچرخه سواری:
از دیگر لباس دوچرخه سواری تابستانه می‌توان به پیراهن دوچرخه سواری اشاره کرد. تیشرت‌ها و پیراهن‌های مخصوص دوچرخه سواری نیز از کشسانی بسیار بالایی برخوردار هستند و ازاین‌رو آزادی عمل دوچرخه‌سوار را تسهیل می‌بخشند. این پیراهن‌ها نیز با جذب رطوبت به خشک‌شدن بدن در حین دوچرخه سواری در تابستان کمک می‌کنند.
  • لباس دوچرخه سواری تابستانه؛ کفش دوچرخه سواری:
برای فصل تابستان توصیه می‌شود از کفش‌های دوچرخه سواری که بر روی آن‌ها منافذ وجود دارد استفاده کنید؛ چرا که وجود این منافذ بر روی کفش به جریان هوا در درون کفش کمک می‌کند و تا حدودی باعث خنک شدن پاها در هنگام دوچرخه سواری می‌شود.
  • جوراب دوچرخه سواری تابستانه:
جوراب تابستانه نیز یکی از موارد لباس دوچرخه سواری تابستانه است. هنگام دوچرخه سواری در فصل تابستان بهتر است از جوراب‌هایی که جنس آن‌ها نایلون یا پلی‌استر است استفاده کنید؛ چرا که رطوبت پاها را بهتر جذب می‌کنند.
  • دستکش دوچرخه سواری:
برخی افراد عادت دارند در هنگام دوچرخه سواری برای کنترل بهتر از دستکش مخصوص استفاده کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید به شما توصیه می‌شود که برای فصل تابستانه از دستکش‌های بدون انگشت استفاده کنید تا دست‌هایتان کمتر تعریق کنند.

انواع لباس دوچرخه سواری تابستانه

برای انجام دوچرخه سواری در فضاهای مختلف در فصل تابستان، می‌توانید از تی‌ شرت‌ها و شلوارک های مخصوص دوچرخه سواری استفاده کنید. در ادامه برخی از رایج ترین لباس‌های دوچرخه سواری را که می‌تواند برای روزهای گرم مناسب باشند به شما معرفی خواهیم کرد.

شلوارک‌های دوچرخه سواری

یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان لباس دوچرخه سواری، آن هم در تابستان، شلوارک‌های مخصوص دوچرخه سواری هستند. این شلوارک‌ها عموما از پارچه‌هایی با کشسانی بالا تولید می‌شوند تا فرآيند رکاب زدن را برای دوچرخه سوار تسهیل کنند. علاوه بر این، جنس این شلوارک‌ها به گونه‌ای است که قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد. در ساختار برخی از این شلوارک‌ها از قطعه‌ای به نام چموز استفاده شده که در قسمت فاق لباس قرار می‌گیرد و تاثیر بسیاری بر کاهش اصطکاک و تعریق دارد. ویژگی‌های نام برده، این شلوارک‌ها را برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب قرار می‌دهد. معرفی لباس دوچرخه سواری تابستانه

معرفی لباس دوچرخه سواری تابستانه : پیراهن‌های دوچرخه سواری

پیراهن‌ها و تی‌شرت‌های دوچرخه سواری نیز اغلب از پارچه‌هایی با خاصیت کشسانی بالا ساخته شده‌اند که موجب تسهیل و آزادی حرکت بیشتر ورزشکار در هنگام رکاب زدن می‌شوند. این پیراهن‌ها امکان گردش هوا را فراهم می‌کنند و با جذب رطوبت حاصل از تعریق ، سریعا خشک شده و از ایجاد گرمای اضافی برای دوچرخه سوار جلوگیری می‌کنند. برای این مدل پیراهن‌ها عموما یقه‌های بلند در نظر گرفته شده تا از پوست گردن در برابر تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان جلوگیری کند. در بخش جلویی پیراهن نیز یک زیپ تعبیه شده که به جریان هوا کمک می‌کند. در ساختار برخی از تی‌شرت‌ها یا پیراهن‌ها، یک جیب هم قرار داده شده که حمل ملزومات را در هنگام دوچرخه سواری آسان می‌کند.

کفش دوچرخه سواری

یکی از مهم‌ ترین ملزومات دوچرخه سواری  کفش است. برای انتخاب یک کفش مناسب دوچرخه سواری، علی الخصوص در فصل تابستان، بهتر است نکاتی را به خاطر بسپارید. عموما کفی کفش‌های دوچرخه سواری سفت‌تر از کفش‌های پیاده روی یا حتی کوهنوردی هستند، چراکه این استحکام موجب می‌شود تا در هنگام رکاب زدن، انتقال قدرت و نیروی پا به رکاب راحت‌تر صورت بگیرد. علاوه بر این، نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، بخش روی کفش است. بهتر است در هنگام خرید دقت کنید که در قسمت روی کفش منفذ وجود داشته باشد. وجود این منافذ کمک می‌کند تا هوا بهتر در کفش جریان پیدا کند و در نتیجه از تعریق بیش از حد پا جلوگیری می‌کند.

جوراب مخصوص دوچرخه سواری

طبیعتا در هنگام رکاب زدن پای ورزشکاران عرق بسیاری می‌کند. این تعریق زیاد، در فصل تابستان می‌تواند منجر به ایجاد تاول در پای دوچرخه سوار شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است از جوراب‌هایی از جنس پلی‌ استر یا نایلون استفاده کنید که می‌توانند رطوبت را دفع کنند. در مجموع جوراب مناسب دوچرخه سواری آن است که الیاف و بافت ریزتر و سبک‌تری داشته باشد، به راحتی در کفش جای بگیرد و در هنگام رکاب زدن مزاحمتی برای دوچرخه سوار ایجاد نکند.

معرفی لباس دوچرخه سواری تابستانه : دستکش مخصوص دوچرخه سواری

یکی دیگر از اقلام مهمی که در هنگام خرید لباس دوچرخه سواری تابستانه باید مد نظر داشته باشید، دستکش‌های مخصوص ورزش دوچرخه سواری است. استفاده از دستکش می‌تواند ارتعاشات مسیر را کاهش بدهد و کنترل فرمان را برای دوچرخه سوار راحت‌تر کند. در فصل تابستان بهتر است از دستکش‌های بدون انگشت استفاده کنید. این دستکش‌ها در عین حال که فواید دستکش‌های معمولی را دارند، از تعریق بیش از حد دست‌ها جلوگیری کرده و برای کنترل فرمان دوچرخه به ورزشکار کمک بزرگی می‌کنند. دستکش‌های دوچرخه سواری اغلب از چرم طبیعی یا مصنوعی و پارچه‌های حوله‌ای ساخته می‌شوند که به جذب رطوبت کمک می‌کند.

عینک آفتابی مناسب دوچرخه سواری

دوچرخه سواری در روز و زیر نور خورشید اگر چه لذت بخش است، اما در صورت عدم استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب می‌تواند بعد از مدتی آزار دهنده باشد!  یکی از نکات مهمی که در هنگام دوچرخه سواری، به خصوص در فصل تابستان، باید به آن توجه کنید، محافظت از چشم‌ها در برابر تابش مستقیم نور خورشید و اشعه ماورای بنفش است. در هنگام خرید یک عینک استاندارد باید به عدد UV، اندازه و فرم آن توجه داشته باشید و عینکی را خریداری کنید که در هنگام دوچرخه سواری مزاحم شما نشده و میدان دید شما را مختل نکند.

لوازم ایمنی

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده که اهمیت خاص خودشان را دارند، استفاده از لوازم محافظتی و ایمنی را هیچ گاه پشت گوش نیندازید. کلاه و زانو بند از مهم‌ترین لوازم ایمنی مخصوص دوچرخه سواری به شمار می‌‌روند که در پیشگیری از وقوع صدمات جدی بسیار موثر هستند. برای دوچرخه سواری در فصل تابستان، خوب است از کلاه‌هایی استفاده کنید که امکان ورود و خروج هوا را داشته باشند.

جمع بندی لباس دوچرخه سواری تابستانه

در این مقاله سعی کردیم انواع مختلف  لباس‌ دوچرخه سواری تابستانه را معرفی کرده و اهمیت استفاده از آن‌ها را بیان کنیم. قیمت لباس دوچرخه سواری تابستانه به عوامل گوناگونی همچون برند، جنس پارچه، کشور تولید کننده و... بستگی دارد. برای خرید لباس دوچرخه سواری تابستانه، بیش از هر چیز راحتی و فرم بدن خود را مد نظر قرار دهید. در مجموع لباسی مناسب دوچرخه سواری در فصل تابستان است که هوا در آن به خوبی جریان پیدا کند، رطوبت را به خوبی جذب کند و سریعا خشک شود. البته سبک بودن لباس نیز در این مسأله اهمیت دارد و بهتر است به آن توجه شود. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته‌ باشد؛ از همراهی شما سپاس گذاریم.

سخن آخر

علاوه بر موارد ذکر شده در معرفی انواع لباس دوچرخه سواری تابستانه توصیه می‌شود که از کلاه یا عینک آفتابی نیز حتماً استفاده کنید تا از مضرات تابش شدید نور خورشید در امان باشید. همچنین توصیه می‌شود لباس دوچرخه سواری اورجینال خریداری کنید تا کیفیت و ماندگاری بالاتری داشته باشد.
3%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس تابستانى دوچرخه سواری تیم لوتو sunweb

1.859.000 تومان1.919.000 تومان
6%
6%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

شلوار دوبنده دوچرخه سواری مارک Pro-Line

1.249.000 تومان1.399.000 تومان
25%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری مریدا

1.190.000 تومان
26%

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری ماویک MAVIC cycling jersey

1.190.000 تومان

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سوارى برند speed بلوز تابستانه

339.000 تومان379.900 تومان

لباس دوچرخه سواری تابستانه

لباس دوچرخه سواری تیمى تینک آف (Tinkoff)